Tekstilmāksla rokrokā ar biznesu 

Uzņēmuma izveidošana prasa ne mazums nervu un ikdienas formalitāšu kārtošana atņem laiku galvenajam – jaunu dizainu radīšanai, tomēr tekstilmāksliniecei Agnese Vaļiniece savu soli, kļūt par uzņēmēju nenožēlo, sakot, ka gandarījums par paveikto ir milzīgs.

Linda Zalāne, 31.10.2012
1/16

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Mediji

A. Vaļinieces pirms astoņiem gadiem izveidoja savu pirmo uzņēmumu SIA Agneses Vaļinieces radošā darbnīca, lai gan līdz tam gana veiksmīgi darbojās kā individuālā darba veicēja. Pirms gada radās nepieciešamība reģistrēt vēl vienu uzņēmumu SIA Burleska salondarbnīca. «Pirms astoņiem gribēju mainīt darbnīcas telpas uz lielākām un šķita tikai loģiski, ka tad vajadzētu izveidot arī uzņēmumu. Man nebija pieredzes un sākotnējā motivācija bija darīt to, kas man patīk, nedomājot par to, ka uzņēmumam vajadzētu arī būt peļņu nesošam,» atminas A. Vaļiniece, kura zināšanas papildinājusi mācoties dažādos kursos un apmācību programmās.

Vienkāršāk būtu izstrādāt vienu dizainu, saražot to Ķīnā un pārdot lielveikalos. Tad būtu mazāk enerģijas jāpatērē, vairāk varētu nopelnīt un naktīs mierīgāk gulēt, bet šāds modelis tekstilmāksliniecei nešķiet interesants. Viņa labprātāk izvēlas veidot individuālus dizainus. Pircēji atrados ne vien Latvijā, bet arī citviet pasaulē.

Savu soli par labu uzņēmuma veidošanai viņa nenožēlo, jo gadu gaitā iegūtā pieredze un kontakti ar lieliskiem cilvēkiem esot neatsverama. Vienīgais, ko varot nožēlot, ka lielā papilddarbu apjoma dēļ – papīru kārtošana, atskaišu iesniegšana, dažādu jaunu normu un likumu izprašana, – ne vienmēr ir laiks nodarboties ar to, kas patiešām patīk –strādāt pie dizaina un komunikācijas ar klientu. «Ja šobrīd būtu dota iespēja sākt visu no jauna, tad daudzas lietas darītu savādāk – noteikti nenomātu telpas, bet gan ņemtu bankā kredītu un nopirktu tās. Pa šiem gadiem ļoti daudz esmu samaksājusi par telpām. Noteikti visu mēģinātu tvert vieglāk,» stāsta uzņēmēja, kura uzskata, ka visiem radošajiem ražotājiem, kuri Latvijā darbojas vajadzētu piešķirt medaļu par izturību, spēju izdzīvot un vēl dot darbu citiem.

«Produkts, kuru es piedāvāju nav maize, kuru nepieciešams regulāri iegādāties. Tie ir dizaina aksesuāri, kas nemaksā lēti, bet ieguldītais darbs ir milzīgs. Cenu amplitūda ir ļoti plaša – no dažiem latiem līdz vairākiem simtiem latu,» stāsta uzņēmēja. Stabilais klients ir vietējais Latvijas iedzīvotājs, kurš vēlas apģērbu papildināt ar individuālu akcentu. Klienti ir dažādi – sākot no ļoti turīgiem, līdz tādiem, kuri ilgi krāj naudu lietai, kuru noskatījis.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Tevi varētu interesēt

Pārdošanā nonākuši dziedātājas Lindas Leen radīti apģērbi no kolekcijas «Etnografizēts»,...

Ventspils Augsto tehnoloģiju parka Biznesa inkubatorā (VATP BI) nodibināta SIA Lemewe Collection,...

Tekstilnozares uzņēmumos Liepājā kopš aprīļa darbā pieņemti 70 cilvēki no Nodarbinātības...

Baltijas valstu trešā lielākā apģērbu tirgotāja Baltika pārdošanas apjomi šī...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Tradicionālo apdares materiālu izgatavotājs un restaurators Edgars Raitums Kuldīgā nodibinājis...

Lai nebūtu jāapzvana desmit kurjerdienesti, skaidrojot, cik izmaksās nosūtīt paciņu, izveido interneta...

Liepājas Universitātes Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja un lektore Inga Pūre nodibinājusi...

Ķerties pie apavu izgatavošanas var arī tad, ja nav nekādas pieredzes, bet...

Ir teorija, ka uzņēmumiem trešais, ceturtais gads ir tas kritiskākais, bet SIA...

Winiveria Vinoteca ir vinotēka, kurā tirgo vienīgi Gruzijas vīnu; šo vietu mēdz...

Biznesa ideju par kafejnīcu, kurā biroja darbinieki varētu nobaudīt veselīgu maltīti Roberts...

Radošums nav tikai mārketinga nodaļu vai aģentūru «lauciņš», tas ir nepieciešams...

Dabīgajiem koksnes apstrādes līdzekļiem perspektīvā gaidāmi labi panākumi gan vietējā tirgū,...

Apmēram tā varētu raksturot krimuldietes Lienes Jaundžeikares uzņēmuma MarLie J misiju, kurš...