Tekstilmāksla rokrokā ar biznesu 

Uzņēmuma izveidošana prasa ne mazums nervu un ikdienas formalitāšu kārtošana atņem laiku galvenajam – jaunu dizainu radīšanai, tomēr tekstilmāksliniecei Agnese Vaļiniece savu soli, kļūt par uzņēmēju nenožēlo, sakot, ka gandarījums par paveikto ir milzīgs.

Linda Zalāne, 2012. gada 31. oktobris plkst. 8:00

A. Vaļinieces pirms astoņiem gadiem izveidoja savu pirmo uzņēmumu SIA Agneses Vaļinieces radošā darbnīca, lai gan līdz tam gana veiksmīgi darbojās kā individuālā darba veicēja. Pirms gada radās nepieciešamība reģistrēt vēl vienu uzņēmumu SIA Burleska salondarbnīca. «Pirms astoņiem gribēju mainīt darbnīcas telpas uz lielākām un šķita tikai loģiski, ka tad vajadzētu izveidot arī uzņēmumu. Man nebija pieredzes un sākotnējā motivācija bija darīt to, kas man patīk, nedomājot par to, ka uzņēmumam vajadzētu arī būt peļņu nesošam,» atminas A. Vaļiniece, kura zināšanas papildinājusi mācoties dažādos kursos un apmācību programmās.

Vienkāršāk būtu izstrādāt vienu dizainu, saražot to Ķīnā un pārdot lielveikalos. Tad būtu mazāk enerģijas jāpatērē, vairāk varētu nopelnīt un naktīs mierīgāk gulēt, bet šāds modelis tekstilmāksliniecei nešķiet interesants. Viņa labprātāk izvēlas veidot individuālus dizainus. Pircēji atrados ne vien Latvijā, bet arī citviet pasaulē.

Savu soli par labu uzņēmuma veidošanai viņa nenožēlo, jo gadu gaitā iegūtā pieredze un kontakti ar lieliskiem cilvēkiem esot neatsverama. Vienīgais, ko varot nožēlot, ka lielā papilddarbu apjoma dēļ – papīru kārtošana, atskaišu iesniegšana, dažādu jaunu normu un likumu izprašana, – ne vienmēr ir laiks nodarboties ar to, kas patiešām patīk –strādāt pie dizaina un komunikācijas ar klientu. «Ja šobrīd būtu dota iespēja sākt visu no jauna, tad daudzas lietas darītu savādāk – noteikti nenomātu telpas, bet gan ņemtu bankā kredītu un nopirktu tās. Pa šiem gadiem ļoti daudz esmu samaksājusi par telpām. Noteikti visu mēģinātu tvert vieglāk,» stāsta uzņēmēja, kura uzskata, ka visiem radošajiem ražotājiem, kuri Latvijā darbojas vajadzētu piešķirt medaļu par izturību, spēju izdzīvot un vēl dot darbu citiem.

«Produkts, kuru es piedāvāju nav maize, kuru nepieciešams regulāri iegādāties. Tie ir dizaina aksesuāri, kas nemaksā lēti, bet ieguldītais darbs ir milzīgs. Cenu amplitūda ir ļoti plaša – no dažiem latiem līdz vairākiem simtiem latu,» stāsta uzņēmēja. Stabilais klients ir vietējais Latvijas iedzīvotājs, kurš vēlas apģērbu papildināt ar individuālu akcentu. Klienti ir dažādi – sākot no ļoti turīgiem, līdz tādiem, kuri ilgi krāj naudu lietai, kuru noskatījis.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2010. gada 03. marts plkst. 10:53

Baltijas valstu trešā lielākā apģērbu tirgotāja Baltika pārdošanas apjomi šī...

Nepalaid garām

Regulāras un pietiekamas investīcijas zīmolā ir ļoti nozīmīgas, jo tieši tas dod...

Uzņēmums Stats Serviss mainījis nosaukumu uz STATS RENT, turpina izstrādāt rentomāta projektu...

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

Skolēnu ēdināšana kļūst par sociālo uzņēmējdarbību....

No šīs sadaļas
2012. gada 30. oktobris plkst. 8:45

Tradicionālo apdares materiālu izgatavotājs un restaurators Edgars Raitums Kuldīgā nodibinājis...

2012. gada 29. oktobris plkst. 15:17

Lai nebūtu jāapzvana desmit kurjerdienesti, skaidrojot, cik izmaksās nosūtīt paciņu, izveido interneta...

2012. gada 24. oktobris plkst. 13:35

Liepājas Universitātes Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja un lektore Inga Pūre nodibinājusi...

2012. gada 23. oktobris plkst. 8:00

Ķerties pie apavu izgatavošanas var arī tad, ja nav nekādas pieredzes, bet...

2012. gada 19. oktobris plkst. 11:28

Ir teorija, ka uzņēmumiem trešais, ceturtais gads ir tas kritiskākais, bet SIA...

2012. gada 18. oktobris plkst. 16:20

Winiveria Vinoteca ir vinotēka, kurā tirgo vienīgi Gruzijas vīnu; šo vietu mēdz...

2012. gada 18. oktobris plkst. 8:01

Biznesa ideju par kafejnīcu, kurā biroja darbinieki varētu nobaudīt veselīgu maltīti Roberts...

2012. gada 17. oktobris plkst. 15:27

Radošums nav tikai mārketinga nodaļu vai aģentūru «lauciņš», tas ir nepieciešams...

2012. gada 17. oktobris plkst. 11:41

Dabīgajiem koksnes apstrādes līdzekļiem perspektīvā gaidāmi labi panākumi gan vietējā tirgū,...

2012. gada 15. oktobris plkst. 8:35

Apmēram tā varētu raksturot krimuldietes Lienes Jaundžeikares uzņēmuma MarLie J misiju, kurš...