Jaunākais izdevums

Pēc nepilna gada darbības Polijas tūrisma operators «Itaka» sīvās konkurences un zemā pieprasījuma dēļ septembrī pārtrauks darbu Latvijā, pastāstīja «Itaka Latvija» izpilddirektors un «Itaka» valdes loceklis Dominiks Milovskis.

Viņš skaidroja, ka «Itaka» Latvijas tirgu plāno atstāt līdz ar klientu pēdējo atgriešanos no ceļojumiem vasaras sezonā, kas būs šā gada 20.septembrī.

Milovskis stāstīja, ka patlaban «Itaka Latvija» kā jauns tūrisma operators tirgū saskaras ar augstu cenu spiedienu. «Šāda situācija būtu turpinājusies arī nākamajās sezonās. Latvijā izaicinājums ir tas, ka piedāvājuma cenām jābūt zemākām par izmaksām,» viņš skaidroja.

Viņš atzīmēja, ka «Itaka» ir svarīgi strādāt balansētā konkurencē, kas nodrošina rentablu un ilgtermiņa darbību tūrisma nozarē. Nākamajās sezonās «Itaka» nesaskata šādu iespēju, līdz ar to tūrisma operatora vadība pieņēmusi lēmumu koncentrēties uz Lietuvas tirgu. «Taču mēs turpināsim vērot Latvijas tūrisma tirgus tendences un meklēsim iespējas atsākt darbību,» piebilda «Itaka» valdes loceklis.

Runājot par līdzšinējo pieprasījumu pēc «Itaka» pakalpojumiem Latvijā, Milovskis atklāja, ka pieprasījums bija, taču, neskatoties uz piedāvājumu klāstu, reklāmām, pieprasījums nebija pietiekams, lai tas piepildītu visas vietas lidmašīnās. Līdz ar to «Itaka» samazināja ceļojumu piedāvājumu klāstu.

«Iespējams, viens no iemesliem, kāpēc pieprasījums nebija pietiekams, ir tāpēc, ka «Itaka» kā jauns tūrisma operators neveicināja uzticību Latvijas iedzīvotājos, ko mēs nevarētu teikt par situāciju Lietuvā. Zīmīgi, ka vairākums klientu, kas devās ceļojumā no Rīgas lidostas bija lietuvieši nevis latvieši. Tas arī atspoguļo situāciju,» skaidroja Milovskis, papildinot, ka tajā pašā laikā, atgriežoties no «Itaka» piedāvātā ceļojuma, Latvijas klienti bija apmierināti ar «Itaka» pakalpojumu un piedāvājumu kvalitāti.

Milovskis uzsvēra, ka «Itaka» otro gadu turpinās piedāvāt ceļojumus Baltijas reģionā, strādājot Lietuvā. «Otrais darbības gads Lietuvā prognozēts veiksmīgāks, līdz ar to mēs plānojam piedāvāt jaunus ceļojuma galamērķus 2020.gadam. Tāpat mūsu pakalpojumi ir pieprasīti no Baltkrievijas tūrisma aģentiem, tāpēc plānojam atvērt otru franšīzi arī Minskā,» viņš teica.

Kā ziņots, pērnā gada decembrī Latvijā darbu sāka «Itaka Latvija». «Itaka Latvija» 2019.gada attīstībā plānoja investēt ne vairāk kā 1,5 miljonus eiro.

Tāpat ziņots, ka 2017.gada jūnijā tika panākta vienošanās, ka «Itaka» iegādāsies Lietuvas tūrisma operatoru «Novaturas», kas Latvijā strādā ar zīmolu «Novatours». Tomēr novembrī «Novaturas» lielākais akcionārs Polijas privātā kapitāla investīciju fonds «Enterprise Investors» paziņoja, ka atteicies no plāniem pārdot «Novaturas», šo lēmumu pamatojot ar «Novaturas» dinamisko izaugsmi un tā finanšu rezultātiem, kā arī neiespējamību paredzēt regulējošo procesu ilgumu. Šomēnes «Novaturas» paziņoja, ka plāno kotēt akcijas Varšavas un Viļņas biržās.

«Itaka Holdings», kas pieder Polijas kapitālam, ir lielākais tūrisma operators Centrālajā un Austrumeiropā. Polijā tas kontrolē 34% tirgus. 2018.gadā tūrisma operatora apgrozījums bija 2,5 miljoni zloti (581 980 eiro).

«Itaka Latvija» darbības licenci saņēma 2018.gada 5.decembrī, un tā apdrošināšanas garantija ir 30 000 eiro.

Kā liecina «Firmas.lv» informācija, «Itaka Latvija» reģistrēta 2018.gada 30.oktobrī, un tās pamatkapitāls ir 2800 eiro. Kompānija pilnībā pieder Polijā reģistrētai kompānijai «Itaka Holding Sp. Z o.o.».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ievērojot Eiropas Aviācijas drošības pārvaldes (EASA) noteikto aizliegumu no Viļņas lidostas otrdien netika atļauts pacelties Polijas čārterreisu aviokompānijas «Smartwings» lidmašīnai «Boeing 737 MAX 8», kam bija paredzēts nogādāt Madeirā Polijas tūroperatora «Itaka» klientus.

154 pasažieri nogādāti Madeirā ar citu lidmašīnu, ziņu aģentūrai BNS pastāstīja Lietuvas valsts lidostu operatora «Lietuvos oro uostai» sabiedrisko sakaru vadītājs Marjus Zeleņus.

Jau ziņots, ka otrdien EASA aizliedza visus «Boeing 737 MAX» lidojumus Eiropas Savienības gaisa telpā, jo ir bažas par šo lidmašīnu drošību, ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Etiopijā svētdien avarēja nacionālās aviokompānijas «Ethiopian Airlines» lidmašīna «Boeing 737 MAX 8» ar 157 cilvēkiem, kas visi gājai bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopijas galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta Rīga saglabā vadošo lomu reģionā, plāno pasažieru skaita kāpumu un jaunu infrastruktūru

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētāja Ilona Līce. Viņa sāk ar ļoti labu ziņu. Proti, lidosta saņēmusi Eiropas Komisijas atzinumu, ka Latvijas valsts dividenžu politika attiecībā uz lidostu nav uzskatāma par valsts atbalstu. Tas nozīmē, ka no 2018. g. līdz 2023. g. lielāko daļu dividenžu varēs atstāt uzņēmuma rīcībā infrastruktūras projektu attīstībai. «Tas savukārt nozīmē, ka lidostas attīstības 6. kārta būs simtprocentīgi.»

Fragments no intervijas, kas publicēta 10. maija laikrakstā Dienas Bizness:

Vai tiešām tā ir, ka nekur un nekad ES valstis lidostas neatbalsta?

Lidostas virs pieciem milj. pasažieru nē. EK ļoti strikti seko avioindustrijas un valsts attiecībām .

Komentāri

Pievienot komentāru