Vairs nav jākaunas 

Pērnā gada nogalē jutāmies mierīgāki, šobrīd ir uztraukums par ES finansējumu ceļiem un nozares attīstību

Lāsma Vaivare, 21.12.2015
1/3

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Intervijā DB atzīst lielākās ceļu būves kompānijas Latvijā SIA CBF Binders līdzīpašnieks un valdes loceklis Normunds Luste.

2014. gadā Binders pēc apgrozījuma bija lielākā ceļu būves kompānija Latvijā. Ne tik daudz tādēļ, ka būtu izdevies strauji audzēt apgrozījumu, bet tāpēc, ka citiem ceļu būvniekiem tas samazinājās straujāk. Kāds kompānijai ir šis gads?

Pēdējos trīs, četrus gadus mēs nevaram runāt par strauju apgrozījuma kritumu vai strauju apgrozījuma kāpumu, jo naudas nozarē ir tik, cik ir, un tik liela tirgus daļa, cik iekarota, tik arī ir. Man nav precīzas informācijas par pārējiem nozares uzņēmumiem, bet Binders šogad jūtas daudz komfortablāk nekā citi. Mums ir izdevies ne tikai noturēt iepriekšējā gada apgrozījumu, bet pat nedaudz pieaudzēt. Es saprotu, ka rodas jautājums, kā iespējams visu laiku runāt par to, ka nozarei nav naudas, bet noturēties līmenī un pat audzēt apgrozījumu un peļņas daļu, ko veltīt attīstībai. Tas skaidrojams ar to, ka savā laikā Binders veiksmīgi mainīja stratēģiju. 2003. gadā tika likvidēts autoceļu fonds, mēs sapratām, ka nauda tiks novirzīta citiem mērķiem. Mēs laikus aptvērām, ka nevaram nodrošināt apgrozījumu tikai ar ceļu būvi, un sākām specializēties arī citās darbības jomās. Pirmais, ko izmēģinājām, bija ūdensvadi un kanalizācija. Sākām apgūt arī dzelzceļa būvi – sadarbībā ar citiem partneriem uzbūvējām Skrīveru–Krustpils dzelzceļu. Savā laikā bijām pirmie ceļu būvnieki, kas sāka būvēt lidlaukus. Veiksmīgi startējot NATO iepirkumā par Lielvārdes lidlauku, ieguvām pieredzi, kas pēc tam ļāva pretendēt gan uz Liepājas lidostu, gan darbiem Rīgas lidostā.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Kā apgrozījums dalās starp ceļu būvniecību un citām nozarēm?

Iepriekšējos gados saruka Latvijas Valsts ceļu kā pasūtītāja loma mūsu apgrozījumā, šogad ieguvām vairākus lielus objektus, tādēļ situācija mainījās. Īpašs objekts izvērtās Rīgas–Siguldas šoseja, kas bija jānodod tikai nākamā gada augustā, bet perfektas darba organizētības rezultātā izdevās to pabeigt šogad, palikuši tikai sīki darbi, kas saistīti ar ceļa zīmju, ceļu marķējuma izveidi. Mums bija arī darbiem ļoti izdevīgi laika apstākļi. Apgrozījumu veido arī dzelzceļš, lidosta, pašvaldību objekti – startējam visos iespējamajos pašvaldību iepirkumos, kas saistīti ar ūdensvadu un kanalizācijas izbūvi, protams, arī ar ceļu būvi, tramvaju līniju izbūvi. Daudzi būs pamanījuši darbus Kr. Barona ielā. Tur visu laiku atklājas neparedzētas lietas, kas saistītas, piemēram, ar Lattelecom kabeļiem utt., kuri tehniskajā dokumentācijā nebija atzīmēti.

Jaunais bruģis, kas tiek klāts Kr. Barona ielā, būs ērts autobraucējiem, piemēram, slapjā laikā tas neslīdēs?

Kāpēc gan? Jebkuram autovadītājam, pirms izvēlēties braukšanas ātrumu, ir jāpadomā, vai viņš grib aizbraukt līdz galam. Tas pats attiecas uz visiem pārējiem ceļiem, ko esam būvējuši, tajā skaitā, Kokneses–Tīnūžu ceļu, kur notiek tik daudz avāriju. Mēs uzbūvējam jaunu ceļu, bet cilvēki pārvērtē savas spējas un domā, ka var darīt visu, kas ienāk prātā, jo jebkurā brīdī pratīs noreaģēt.Tur arī ir rezultāts.

Esat ievērojuši, ka pēdējo gadu laikā Latvijas galvenos ceļus var labi izbraukt? Man vairs nav kauns, kad no Igaunijas iebraucam Latvijā. Tur gan ir palicis viens posms pie pašas robežas, bet tas, cik man zināms, saistīts ar nesakārtotiem īpašumu jautājumiem. Satiksmes ministrija pēdējos trīs, četrus gadus stipri piestrādājusi, lai kaimiņvalstu iedzīvotāji vai tranzīts labi justos uz mūsu ceļiem.

Visu interviju Vairs nav jākaunas lasiet 21. decembra laikrakstā Dienas Bizness.

Tevi varētu interesēt

Pārsteigumu nesen piedzīvojis uzņēmums Binders. Starp Ziemeļīrijas kompānijā Terex Finlay Ltd....

Ceļu būves firmas Binders Vangažu asfaltbetona rūpnīcā noslēgusies Norvēģijas līdzfinansēta...

Ceļu būves uzņēmums Binders modernizējis un pilnveidojis asfaltbetona rūpnīcu Vangažos. Norvēģijas...

Ceļu būves firma SIA Binders reģistrējusi pirmo komercķīlu šogad, liecina Lursoft dati....

Sākot no 6.jūlija pēcpusdienas, uz autoceļa A2 Rīga-Sigulda -Igaunijas robeža (Veclaicene) posmā...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Pēc trīs gadu rekonstrukcijas un restaurācijas procesa, Rīgas pils Priekšpils nodota ekspluatācijā...

Zemes īpašnieks par sava īpašuma lietošanas tiesību aprobežojumu elektronisko...

Būvniecības uzņēmums Arčers pabeidzis Rīgas Doma restaurācijas un torņa nostiprināšanas...

Teju 200 vietējo iedzīvotāju parakstījuši protesta vēstuli, aicinot atbildīgās iestādes...

Rīgas domē šodien, 16.decembrī notika  Rīgas domes un biedrības Latvijas karogs kopīgi...

Būvniecības uzņēmums Arčers pabeidzis Rīgas Doma restaurācijas un torņa nostiprināšanas...

Skanstes biznesa centra rajonā Sporta ielā 11 sākusies jauna A klases biroju...

Šobrīd būvniecības nozares pastāvēšana ir apdraudēta, ja steidzami netiks veikts...

Lai pasargātu no applūšanas aptuveni 5140 iedzīvotāju un viņu īpašumus 437 ha...

Lai rosinātu valsts līmeņa pārmaiņas būvniecības nozarē, par Latvijas lielāko būvuzņēmēju...