Japānas sadzīves elektronikas ražotāji drīzumā var pacelt cenas savai produkcijai, vēstī The Financial Times (FT) un iesaka eiropiešiem pasteigties ar digitālo foto un videokameru, kā arī gadžetu iegādi.
Samazinoties par 25% eiro vērtībai pret jenu pagājušajā gadā tādām kompānijām kā Sony, Canon ir grūti nopelnīt ar eksportu uz Eiropu.
Kompānijā Sony saka, ka cenu kāpums dažiem tās ražojumiem notiks jau šomēnes. Canon Europe cels cenas gan patēriņa sektorā, piemēram, fotoaparātiem un printeriem, gan arī biroju tehnikai. Sanyo Electric arī vēsta, ka izskata cenu kāpināšanas iespēju.
"Jenas vērtības kāpums no 160 līdz 120 jenām par eiro mums nozīmē 30% lēcienu," FT citē Canon Europe prezidentu Rioči Bambu. "10% mēs varētu segt, kāpinot ražīgumu, 10% — kāpinot cenas, bet 10% — samazinot izdevumus un peļņu."
Kompānija Sharp, kas ir līdere šķidro kristālu televizoru tirgū, saka, ka tai pagaidām nav plānu celt cenas Eiropā. Toshiba, Panasonic un Hitachi pārstāvji FT teikuši, ka ir divi iemesli, kas attur šīs kompānijas no cenu celšanas: spēcīga pieprasījuma atkarība no cenu izmaiņām dažām precēm, piemēram, portatīvajiem datoriem, un bailes, ka konkurenti, kuriem ir lieli preču krājumi noliktavās, spēs diezgan ilgi turēt cenas zemā līmenī.



























