Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen Golf Sportsvan saturiski un, pats galvenais, vizuāli ir ticis pie vairāk plusiem, nekā to bija priekštecim VW Golf Plus

Līdz šim Golf Plus bija viens no Golf apakšmodeļiem, ko tautas valodā dēvēja par uzpūstu golfiņu ar plašāku un ērtāku salonu. Lai cik vienkāršs un nepretenciozs bija Golf Plus, tomēr tā tirdzniecības rezultāti Eiropā apliecināja, ka šīs modelis pircējiem patīk. Nav pārsteigums, ka Golf Plus daudzos Eiropas tirgos, tostarp Vācijā dižojās ar brangu fanu pulku. Savukārt pašam VW šis modelis kalpoja par drošu tiltiņu starp Golf un Touran. Tomēr, lai cik praktisks un parocīgs Golf Plus bija lietošanā, VW marketologi skaidri noprata, ka ar Golf Plus pietrūkst emociju. Tieši tādēļ ar jauno sekotāju būs citādi. Pēc allaž konservatīvā un ieturētā VW stila kanoniem jaunais minivens ir iznācis emocionāls un pat sportisks, attaisnojot modeļa nosaukuma maiņu uz Golf Sportsvan.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Ideāls pirkums tiem, kuriem VW Golf ir par mazu, bet Touran maķenīt par lielu. Neapšaubāmi ļoti svarīgs arguments ir augstāka sēdpozīcija, kas automātiski garantē ērtu iekāpšanu un izkāpšanu, jo neba velti tieši šī iemesla dēļ jaunās ģimenes un gados vecāki cilvēki ar saviem makiem balsoja par Sportsvan priekšteci. Pēc papīriem Sportsvan astes gala ietilpība nav liela, taču ne vienmēr milzīgs bagāžnieks ir panākumu atslēga pircēju acīs. Sportsvan trumpis ir ērtības pirmajā un otrajā sēdekļu rindā. 18 centimetru diapazonā bīdāmais aizmugurējais sēdeklis nodrošinās pietiekami daudz vietas arī gara auguma pasažieru kājām.

Turpretim, izmetot no otrās sēdekļu rindas pasažierus, nolokot sēdekļus un izveidojot līdzenu grīdu, lietderīgā telpa izaugs līdz 1500 litriem. Arī pēc šiem rādītājiem Sportsvan nevarēs sacensties, piemēram, ar Golf Variant, kuram bagāžnieka ietilpība ar noguldītiem krēsliem ir 1620 litru liela. Toties jaunais Sportsvan varēs lepoties ne tikai ar to, ka tas mantos visu, ko piedāvā Golf. Jaunā modeļa aptverē būs novatoriski jaunumi, ko pagaidām neatradīsiet nevienā citā Golf saimes izstrādājumā. Proti, Sportsvan rīcībā būs aklās zonas informācijas sistēma ar aizmugurējās satiksmes brīdinājuma funkciju.

Braukšanas laikā aklās zonas informācijas sistēma brīdinās autovadītāju par auto, kas atrodas aklajā zonā. Turpretim, piemēram, braucot atpakaļgaitā ārā no autostāvvietas, sistēma uztvers arī aizmugurē no sāniem braucošos auto, kurus stūrētājam varētu būt grūti pamanīt.

Ārkārtas situācijās, ja sadursme ir neizbēgama, šī sistēma automātiski aktivizēs avārijas bremzēšanas funkciju. Vēl viena unikālā ekstra, ko pašmāju lietotāji novērtēs, ir apsildāma stūre. Bez tā visa Golf Sportsvan tehnoloģiju kokteilī īpašu vietu ieņems dinamiskā šasijas kontrole DCC ar regulējamiem amortizatoriem, adaptīvā kruīzkontrole un vēl daudz kas cits.

Pēc visa augstāk minētā nav brīnums, ka Golf Sportsvan nebūs lēts pirkums, proti, bāzes modelis ar 85 ZS jaudīgo 1,2 TSI mikroskopisko benzīnmotoriņu maksās, sākot no 17 733 eiro. Parakņājoties dziļajā VW motoru un komforta ekstru pūralādē, pēc pāris kustībām cena jau aizlēks aiz 20 tūkst. eiro robežas.

Motori un gaitas īpašības

Pats par sevi saprotams, ka jaunā Sportsvan motorizācijas programma, tāpat kā Golf vai Golf Variant, paver ļoti plašas kombinēšanas iespējas, sākot ar 85 ZS jaudīgo 1,2 TSI benzīnmotoru un beidzot ar 150 ZS jaudīgu divu litru dīzeļmotoru, kas strādās tandēmā ar robotizēto DSG transmisiju. Visu motoru standarta aprīkojumā ir iekļauta stop-start sistēma. Pie jaunā Golf Sportsvan trumpjiem noteikti ir jāmin akadēmiskās gaitas īpašības, – ar piebildi, ka braukšanas ātrums nepārsniegs 110–120 km/h. Turklāt tam, neraugoties uz minivenam raksturīgi lielo stikloto laukumu, Sportsvan garantēs perfektu trokšņu izolāciju salonā.

Pie lielāka braukšanas ātruma Golf Sportsvan taisnvirziena stabilitāte vairs nav tik izcila, kā sākotnēji varētu cerēt. Taču diez vai lielākā daļa jaunā Sportsvan mērķauditorijas atļausies uz ātrgaitas maģistrāles traukties ar ātrumu virs 150 km/h, kā to piespiedu kārtā nācās darīt šo rindu autoram, lai mājupceļā no Sportsvan testa braucieniem Francijā nenokavētu avioreisu.

Verdikts

VW Golf Sportsvan ir emocionāls un dzīvespriecīgs auto, kas salīdzinājumā ar Golf Plus vairs nav vēl viena bezpersoniska kārts biezajā Volkswagen kāršu kavā. Glīts un pamanāms auto.

Komentāri

Pievienot komentāru