Mazumtirdzniecība

Zara īpašniecei Inditex Eiropas lietusgāžu dēļ zemākie rādītāji četru gadu laikā

Gunta Kursiša, 12.06.2013

Jaunākais izdevums

Visā Eiropā mazumtirgotāju tirdzniecības apjomus iedragājuši sliktie laikapstākļi, kas atturējuši patērētājus no vasaras apģērba iegādes. Lielākās apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas Inditex ceturkšņa izaugsme gada griezumā ir zemākā pēdējo četru gadu laikā, vēsta BBC.

Inditex peļņa laika posmā no šā gada februāra līdz aprīlim bija vien par 1,4% lielāka nekā pirms gada, un tas ir vājākais apģērbu mazumtirgotāja izaugsmes rādītājs pēdējo četru gadu laikā.

Tāpat apģērbu pārdošanā izaugsmi nepieredzēja Inditex sāncesis Hennes & Mauritz (H & M) – maijā pārdošanas apjomi bijuši tikpat lieli kā pirms gada, un uzņēmums norāda, ka tas noticis, vājo rezultātu Eiropā dēļ.

Inditex pārdošanas apjomus negatīvi ietekmēja ne vien aukstie laikapstākļi, bet arī valūtas svārstības.

Inditex ir tādu zīmolu kā Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home un Uterque īpašniece. Kopumā Inditex ir vairāk nekā seši tūkstoši veikalu 86 tirgos, tai skaitā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

H&M vairāk nekā trīskāršojis apgrozījumu

Žanete Hāka, 07.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu mazumtirgotājs SIA H&M Hennes&Mauritz Latvijā pērn apgrozījums palielinājies 3,6 reizes, sasniedzot 12,459 miljonus eiro, liecina Lursoft dati.

Pārskata gadu uzņēmums noslēdzis ar 525,876 tūkstošu eiro peļņu.

Uzņēmums savu darbību Latvijā uzsāka 2012.gada septembra beigās, atverot divus apģērbu mazumtirdzniecības veikalus Rīgā, savukārt patlaban uzņēmuma tirdzniecības tīkls paplašināts jau līdz pieciem veikaliem. Iesniegtajā vadības ziņojumā teikts, ka veikalu izveidei iegādāti pamatlīdzekļi 2,803 miljonu eiro vērtībā, no kuriem lielu daļu finansējis grupas uzņēmums. Saistības SIA H&M Hennes&Mauritz paredzējis atmaksāt nākamo 3 gadu laikā.

SIA H&M Hennes&Mauritz turpmākajos gados plāno stabilu attīstību, turpinot jau uzsākto darbību veikalos Rīgā, neizslēdzot iespēju nākamajos gados apģērbu mazmtirdzniecības tīklu arī paplašināt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijā bāzētais apģērbu tirdzniecības uzņēmumu tīkls Hennes & Mauritz (H&M) novembrī Rīgā, tirdzniecības centrā Galleria Riga, atklās jaunu H&M veikalu, informē H&M pārstāvji.

Veikala izveidē ieguldīto investīciju apmērs netiek atklāts.

Jaunais veikals tirdzniecības centrā Galleria Riga būs izvietots trijos stāvos. Apmēram 2300 kvadrātmetru plašajā veikalā būs iespējams iegādāties apģērbus visai ģimenei.

H&M Baltijas valstu un Somijas vadītāja Marika Pīko norādīja, ka jaunajā veikalā kopumā strādās aptuveni 50 darbinieku.

Veikala atklāšana notiks 17.novembrī. Tas būs septītais H&M zīmola veikals Latvijā.

Jau vēstīts, ka Latvijā pirmie H&M veikali tika atklāti 2012.gada rudenī, trešo veikalu, kas atrodas tirdzniecības centrā Mols, H&M atklāja 2013.gada oktobrī, bet 2014.gadā uzņēmums atvēra vēl trīs veikalus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Viļņā atklāts lielākais Zara veikals Baltijas valstīs

LETA, 12.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņā tirdzniecības un izklaides centrā Ozas ceturtdien atklāts lielākais un modernākais Zara veikals Baltijas valstīs, vēsta Vz.lt.

Kā paziņojusi uzņēmumu grupa Apranga, kas pārstāv šo zīmolu, jaunā veikala platība ir gandrīz 2300 kvadrātmetru, bet interjera risinājumi līdzinās Zara veikaliem Ņujorkā, Londonā, Madridē, Parīzē un Honkongā.

Kopumā Baltijas valstīs darbojas 11 Zara veikali. Kompānija neatklāj, cik investējusi jaunajā Viļņas veikalā.

«Šajā tirdzniecības centrā mums tagad ir pieci veikali,» pastāstījis Apranga ģenerāldirektors Rimants Pervenecks. «Nākotnē šeit saskatām perspektīvas arī citiem projektiem».

Ozas kompānijas ECE Projektmanagement Vilnius ģenerāldirektore Inga Navickaite norādījusi, ka tirdzniecības centrā Ozas izveidojies plašs modes zīmolu piedāvājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga pagarina sadarbību ar Inditex līdz 2016. gadam

Žanete Hāka, 17.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums Apranga Group vienojies ar starptautisko apģērbu mazumtirgotāju Inditex par franšīzes līguma pagarināšanu līdz 2016. gadam, liecina paziņojums NASDAQ OMX Vilnius.

Līgums pagarināts tādiem zīmoliem kā Zara, Bershka, Pull and Bear, Stradivarius un Massimo Dutti.

Abu uzņēmumu sadarbība sākās 2004. gadā, un franšīzes līgumi tika pagarināti 2008. un 2011. gadā. Pirmais Zara veikals Baltijas valstīs tika atvērts 2004. gada augustā, bet pirmais Bershka veikals – 2006. gada februārī. Šā paša gada augustā Baltijas valstīs atklāja pirmo Pull and Bear veikalu, bet 2008. gada aprīlī – Stradivarius. Savukārt 2011. gada augustā Baltijā sāka darboties pirmais Massimo Dutti veikals.

Patlaban Apranga pieder 38 Inditex tīkla veikali – desmit Zara, astoņi Bershka, astoņi Pull and Bear un seši Stradivarius un Massimo Dutti katram.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Es jau agri zināju, ka gribu nodarboties ar modi, bet dizaina skolai biju par jaunu – tur pieņēma tikai no 18 gadiem, tāpēc sākumā trīs gadus mācījos par drēbnieci. Tā kā es tiešām zināju, ko daru, no sākta gala,» saka apģērbu veikalu ķēdes H&M radošā konsultante Margarēta van den Boša

Fragments no intervijas:

Kas ir jūsu konkurētspējas šķautne?

H&M grupas iekšienē mums ir arī citi zīmoli un veikali – COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, tā kā piedāvājums ir dažāds. Tomēr uzskatu, ka klienti jebkurā gadījumā redz, ka mēs atšķiramies, piemēram, no Zara. Viņi noteikti ir ļoti labi savā darbā, tomēr mūsu klienti ir citi.

Droši vien esat mēģinājuši definēt šos savus klientus, ja?

Protams, ka esam. Arī Zara grupā ir daudzi atsevišķie zīmoli, bet ir redzams, ka tie ir vairāk domāti Dienvideiropai. Mēs strādājam tajos pašos segmentos, tomēr atšķirīgi. Es domāju, ka mūsu dizains ir ziemeļnieciskāks, arī mūsu klienti ir jaunāki. H&M veikalos ir dažādi cenu līmeņi, tomēr standarta kolekcijās mūsu preces noteikti ir arī lētākas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gārsa, pieneņu lapas, nātres, kosas, virza, madaras, dadži, ceļmallapas un citi zaļumi kādam šķiet pļavas vai meža rota, citam – vērtīga vitamīnu «bumba»

Superbarības (superfood) popularitāte uzņēm apgriezienus, turklāt Latvijas ēdāji sāk novērtēt ne tikai ārvalstu brīnumproduktus, bet interesējas par vietējām dabas veltēm. Latvijas daba ir ļoti dāsna.

Nezāļu kokteilis

«Pirmos pavasara saulītē parādījušos nezāļu zaļumus var izmantot kā veselīgu hlorofila devu, kas pēc savas būtības ir fotosintēzes rezultātā pārstrādāta tīra saules enerģija. Nezālēs ir daudzveidīgas bioloģiski aktīvās vielas (ogļhidrāti, organiskās skābes, vitamīni, fitoncīdi, minerālvielas),» stāsta veikala Uz zaļa zara valdes locekle Inese Psarjova. Pirms diviem gadiem viņa sāka lolot sapni par savu zaļo lietu veikalu, taču tagad tas ir sācis darbību. Uz zaļa zara gatavo arī zaļos kokteiļus, piegādā tos uz darbavietām un mājām. Tajos ir gan pirmie pavasara zaļumi, gan jaunās aveņu un upeņu lapas. Vēlāk – kliņģerīšu lapiņas un ziedi. Labs garastāvoklis ir obligāts nosacījums zaļo kokteiļu pagatavošanai. Uz zaļa zara iegriežas cilvēki, kas ikdienā nevar paspēt sarūpēt sev un savai ģimenei ekoloģiski tīrus un daudzveidīgus augļus, dārzeņus, zaļumus, tomēr rūpējas par veselību un apzinās svaigo zaļumu lomu ēdienkartē, vēlas pēcpusdienas kafijas devu aizvietot ar kaut ko veselīgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Benetton, H&M, Primark apģērbu ražotāju ikdiena - darbs Āzijas rūpnīcās

Gunta Kursiša, 11.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ļoti liela daļa pasaulē populāru apģērbu zīmolu, piemēram, Hennes & Mauritz AB (H&M), Benetton, Primark, Wal-Mart, savu produkciju ražo Āzijas valstīs, un šajā kontekstā izskan pārmetumi Rietumvalstu uzņēmumiem par sliktajiem darba apstākļiem, kādos jāstrādā Āzijas valstu iedzīvotājiem, kā arī lielo negadījumu skaitu, tostarp letālu - pēdējā pusgada laikā Bangladešas ražotnēs miris vairāk nekā tūkstotis strādājošo, ziņo Reuters.

Ziņu aģentūra Reuters fotogrāfijās iemūžinājusi darbu Āzijas valstu apģērbu ražotnēs.

Piemēram, Indijas pilsēta Tirupura savu ražotņu dēļ ieguvusi palamu «dolāru pilsēta», jo ik gadu no pilsētas tiek eksportēti trikotāžas izstrādājumi un adījumi divu miljardu ASV dolāru apjomā.

Indijas un citu Dienvidāzijas valstu rūpnīcas cer sagaidīt pasūtījumu pieplūdumu pēc tam, kad, nogalinot vairāk nekā tūkstoti strādājošo, sabruka Hennes & Mauritz, Benetton un citu pasaulē atpazīstamu zīmolu apģērbu ražotne Bangladešā, liekot kompānijām izskatīt iespēju pārcelt rūpnīcu uz kādu citu vietu.

Tomēr rūpnīcu pārstāvji Vjetnamā, Kambodžā, Indonēzijā, Šrilankā un Indijā atzīst, ka vismaz pagaidām starptautiskie apģērbu zīmoli interesi par ražotņu izveidošanu šajās valstīs nav izrādījuši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Šā gada laikā H&M plāno būt pārstāvēts teju visos lielākajos tirdzniecības centros Rīgā

Nozare.lv, 10.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas Hennes and Mauritz (H&M) šogad iecerējusi Latvijā atvērt vēl trīs jaunus veikalus un vienā no tiem piedāvāt arī jauna koncepta - H&M Home - mājas tekstila preces, informē H&M pārstāve Tīna Mietinena.

Turpinot paplašināšanos Latvijā, H&M savus veikalus šī gada pavasarī vērs vaļā tirdzniecības centros Spice un Riga Plaza, bet rudenī - tirdzniecības centrā Domina, kompānijas plānus atklāja Mietinena. Viņa uzsvēra, ka jaunajā veikalā Riga Plaza varēs iegādāties Latvijas H&M veikalos vēl iepriekš pārdošanā nepieejamās koncepta H&M Home mājas tekstila preces.

«Gads ir sācies labi, mēs jau esam uzsākuši jaunās kolekcijas, kurai iedvesmu smēlāmies no Olimpiskajām spēlēm, pārdošanu tirdzniecības centrā Galerija Centrs, un februārī pirmo reizi laidīsim pārdošanā apģērbus, kas izgatavoti no pārstrādātiem tekstilizstrādājumiem, kuri bija krājušies mūsu veikalos,» pastāstīja Mietinena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

H&M apgūst jaunus tirgus

Jānis Rancāns, 10.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada rudenī Zviedrijas apģērbu mazumtirgotājs Hennes and Mauritz (H&M) atvērs veikalu Serbijas galvaspilsētā Belgradā, kā arī plāno ieiet Čīles, Igaunijas, Lietuvas un, izmantojot franšīzi, arī Indonēzijas tirgos.

Aizvadītā gada decembrī kompānija pavēstīja, ka novembrī, salīdzinot ar attiecīgu laika posmu pirms gada, par 7% palielinājušies tās tirdzniecības apjomi.

Kompānijas finanšu gada ceturtajā ceturksnī, kas ilga no 1. septembra līdz 30. novembrim, H&M tirdzniecības apjomi auguši par 9%, salīdzinot ar attiecīgu periodu pirms gada.

2011. gadā H&M apsteidza Spānijas kompānija Inditex, zīmola Zara īpašnieks, un ieņēma pasaules lielākā apģērbu mazumtirgotāja vietu. Inditex panākumu pamatā bijusi spēja ātrāk izplesties jaunajos tirgos, kā arī lielāks zīmolu skaits.

Db.lv jau ziņoja, ka H&M trešdien pavēstīja, ka nāks klajā ar sievietēm domātu veikalu ķēdi septiņās Eiropas pilsētās. Jaunais modes zīmols & Other Stories piedāvās sievietēm kurpes, somas, aksesuārus un apģērbus. Mazumtirgotājs norādījis, ka pirmo & Other Stories veikali tiks atvērti Barselonā, Berlīnē, Kopenhāgenā, Londonā, Milānā un Stokholmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

H&M atvēris pirmo veikalu Igaunijā

Gunta Kursiša, 13.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hennes and Mauritz (H&M) atvēris savu pirmo veikalu Igaunijā, kā arī sola turpināt paplašināties Baltijas valstīs, vēsta Igaunijas medijs ERR.

Pirmais H&M veikals atrodas Tallinā, tirdzniecības centrā Rocca al Mare, un tas tika atklāts šīs nedēļas ceturtdienā.

Kopumā šogad Igaunijā H&M plāno atvērt divus veikalus, bet Rīgā plānota vēl četru jaunu veikalu atklāšana.

Jau rakstīts, ka pirmos divus veikalus Rīgā H&M atvēra pērn rudenī. Latvijā pirmais H&M veikals pērn tika atvērts tirdzniecības centrā Galerija Centrs, bet vēlāk - arī t/c Alfa. Kopējās investīcijas abu veikalu izveidē bijušas aptuveni 3,5 miljonu latu apjomā. Šogad augustā atvērts arī pirmais veikals Lietuvā, Viļņā.

Jau rakstīts, ka šā gada ceturksnī, kas noslēdzās maija beigās, H&M grupas peļņa ir sarukusi par 11% līdz 4,66 miljardiem zviedru kronu (722 miljoniem ASV dolāru). Arī uzņēmuma Spānijas sāncensis, Zara tīkla īpašnieks Inditex pagājušajā nedēļā ziņoja par sliktākajiem pirmā ceturkšņa ienākumiem pēdējo četru gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

H&M aizvadījis neveiksmīgu ceturksni

Žanete Hāka, 19.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas otra lielākā apģērbu mazumtirgotāja Hennes & Mauritz (H&M) ceturkšņa peļņa sarukusi vairāk nekā prognozēja eksperti, liecina uzņēmuma dati.

Tirgotāja neto ienākumi trīs mēnešu periodā, kas noslēdzās 31. maijā, saruka par 11% līdz 4,66 miljardiem zviedru kronu (722 miljoniem ASV dolāru). Bloomberg aptaujātie eksperti vidēji paredzēja 4,87 miljardu kronu lielus ienākumus.

Peļņas rādītājus būtiski ietekmējis zviedru kronas pieaugums pret eiro un citām svarīgākajām valūtām, sacījuši H&M pārstāvji, norādot, ka tas pastiprināja negatīvo iespaidu uz pārdošanas rādītājiem, ko jau tā pasliktina vājie Eiropas ekonomiku rādītāji un vēsais pavasaris.

Arī uzņēmuma Spānijas sāncensis, Zara tīkla īpašnieks Inditex pagājušajā nedēļā ziņoja par sliktākajamiem pirmā ceturkšņa ienākumiem pēdējo četru gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Uzsāk tirdzniecības parka Alfa paplašināšanās projektu; izmantos bankas kredītu

Lelde Petrāne, 20.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Linstow Center Management (LCM) un Multi Corporation 3. oktobrī Rīgā oficiāli uzsāks tirdzniecības parka Alfa paplašināšanu par 30 000m2. Projekta kopējās investīcijas sasniedz 55 miljonus eiro un to plānots pabeigt 2019. gada augustā.

Swedbank Latvija ir projekta finanšu partneris, sniedzot 40 miljonu eiro lielu aizdevumu būvniecībai.

Paplašināšanās projekts palielinās tirdzniecības parka Alfa platību, kopējai tirdzniecības centra platībai sasniedzot 100 000m2, bet nomnieku skaits no pašreizējiem 170 tiks palielināts līdz 250.

Paplašināšanās projekts paredz jaunu trīsstāvīgu piebūvi ar īpašu, gandrīz 6 500m2 plašu restorānu zonu augšstāvā, kur apmeklētāji varēs ieturēt maltīti tādos restorānos kā LIDO, Vairāk Saules, BabyBack Ribs & BBQ un Galleria d’Arte. Tāpat restorānu zonā no jauna tiks atvērti restorāni Gan Bei City, Čili Pica un Double Coffee.

Jaunās ēkas pirmajos divos stāvos tiks izvietoti apģērbu veikali Zara, Bershka, Pull & Bear, Reserved un Mohito, kā arī jauni veikali, piemēram, Zara Home, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho, House, Cropp, Sinsay un Moskito.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā atvērts pirmais Inditex grupā ietilpstošais Oysho zīmola veikals, liecina Apranga Group paziņojums Nasdaq Vilnius.

Veikals atvērts Viļņā, Akropolis tirdzniecības centrā un tā kopējā platība ir 340 kvadrātmetri.

Oysho veikalos varēs iegādāties tādas preces kā apakšveļu, sporta tērpus, pludmales tērpus, nakts apģērbu, apavus un aksesuārus.

Oysho pasaulē kopumā ir 674 veikali, no kuriem 190 atrodas Spānijā. Oysho zīmols radīts 2001.gadā. Zīmols pieder Inditex Group, kurā ietilpst septiņi zīmoli: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Zara Home un Uterqüe.

Oysho tīklu Baltijas valstīs attīstīs Apranga Group.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar īpašu ceremoniju Linstow Center Management (LCM) un Multi Corporation otrdien, 3.okobrī oficiāli uzsāka 55 miljonus eiro vērtos tirdzniecības parka Alfa paplašināšanas darbus.

Jau vēstīts, ka tirdzniecības centru iecerēts paplašināt par 30 000m2. Projekta kopējās investīcijas sasniedz 55 miljonus eiro un to plānots pabeigt 2019. gada augustā.

Fotogrāfijas no paplašināšanās uzsākšanas ceremonijas skatiet galerijā!

40 miljonu eiro aizdevumu būvniecībai izsniedza projekta finanšu partneris Swedbank Latvija. Pēc paplašināšanās nomnieku skaits no pašreizējiem 170 tiks palielināts līdz 250.

Paplašināšanās projekts paredz jaunu trīsstāvīgu piebūvi ar īpašu, gandrīz 6 500m2 plašu restorānu zonu augšstāvā, kur apmeklētāji varēs ieturēt maltīti tādos restorānos kā LIDO, Vairāk Saules, BabyBack Ribs & BBQ un Galleria d’Arte. Tāpat restorānu zonā no jauna tiks atvērti restorāni Gan Bei City, Čili Pica un Double Coffee.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gada 3.oktobrī uzsāktie paplašināšanas darbi t/c Alfa strauji tuvojas beigām un jau 5.septembrī tiks atklāta jaunā piebūve.

«Pēc divu gadu intensīvas būvniecības t/c Alfa ir gatava atgūt lielākā Latvijas tirdzniecības centra titulu. Tādēļ ar gandarījumu varu pavēstīt, ka jaunā Alfa durvis vērs jau šī gada 5. septembrī,» skaidro Linstow Center Management valdes priekšsēdētājs Frode Gronvolds. «Esam tiešām pateicīgi gan mūsu apmeklētājiem, gan nomniekiem un sadarbības partneriem par pacietību. Tomēr varu apgalvot – tas ir bijis tā vērts, jo tagad piedāvāsim ne tikai plašāko modes preču zīmolu klāstu vienuviet, bet spēsim nodrošināt mūsu apmeklētājiem arī plašu restorānu zonu, sporta zāli un arī unikālu bērnu izklaižu zonu.»

Jau ziņots, ka projekta kopējās investīcijas sasniedza 55 miljonus eiro un tā ietvaros tirdzniecības centrs paplašināts par 30 000 m2. Līdz ar to nomnieku skaits no pašreizējiem 170 tiks palielināts līdz 250. Šobrīd iznomātas 95% tirdzniecības platību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Alfa kļūst par Latvijas lielāko tirdzniecības centru; darbi vēl nav galā

Monta Glumane, 05.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrs Alfa pēc divu gadu būvniecības darbiem ver jaunās piebūves durvis apmeklētājiem. Līdz ar paplašināšanas darbu noslēgumu Alfa atkal kļūst par Latvijas lielāko tirdzniecības centru, palielinot iznomājamo tirdzniecības platību līdz 71 000 m².

Projekta kopējās investīcijas veido 55 miljonus eiro. Šobrīd norisinās darbs arī pie esošā tirdzniecības centa interjera renovācijas plāna.

T/c Alfa paplašināšanas darbi tika uzsākti 2017. gada septembrī. To ietvaros uzbūvētas divas jaunas ēkas – daudzstāvu autostāvvieta un trīsstāvu tirdzniecības ēka, kā arī labiekārtota teritorija, iestādot 177 kokus un veidojot Brīvības ielai piegulošo autostāvvietu kā parku. Paplašināšanas ietvaros nomnieku skaits no iepriekšējiem 170 palielināts līdz 210. Savukārt jaunās autostāvvietas ēka un teritorijas labiekārtošana šobrīd apmeklētājiem ļauj nodrošināt autostāvvietas 1750 automašīnām, kā arī velonovietnes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Bezkažokādu programmai Fur Free Retailer pievienojušies pirmie Latvijas uzņēmēji

Dienas Bizness, 27.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fur Free Retailer programmā iestājušies pirmie Latvijas uzņēmēji – Uniq, Ecattus un modes zīmols Ieva Janelsiņa, tādējādi pievienojoties citiem, tostarp starptautiski plaši zināmiem, apģērbu zīmoliem, kas izvēlējušies netirgot kažokādu izstrādājumus.

Fur Free Retailer programmas mērķis ir veicināt ētiskas izvēles iespējas patērētājiem, sniedzot precīzu informāciju par mazumtirgotāja politiku attiecībā uz kažokādām. Apliecinot savu apņemšanos atteikties no kažokādu izstrādājumu ražošanas un tirdzniecības, šai programmai ir pievienojušies vairāk nekā 300 uzņēmumu no visas pasaules, tostarp Zara, H&M, Esprit, Lindex, Cubus, Dressmann, Bik Bok,Topshop, Bershka, Stradivarius un citi. Tagad Fur Free Retailer programmā iestājušies arī pirmie Latvijas uzņēmēji: Uniq, Ecattus un modes zīmols Ieva Janelsiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Zara īpašnieks pērn nopelnījis 2,4 miljardus; pelņas pieaugums - niecīgs

Lelde Petrāne, 19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inditex, Spānijas modes gigants, kam pieder arī Zara zīmols, paziņojis, ka tā peļņa 2013. gadā augusi visai maz, vēsta BBC.

Pasaulē lielākais apģērbu mazumtirgotājs informējis, ka tīrā peļņa 12 mēnešos - līdz janvāra beigām, pieaugusi tikai par 1% līdz 2,4 miljardiem eiro.

Inditex pieder arī tādi zīmoli kā Massimo Dutti, Bershka un Pull and Bear.

Pārdošanas apjomi palielinājušies par 5%, bet pārdošanas apjomu pieaugums Eiropā, atskaitot Spāniju, bijis vien 0,5% apmērā. Savukārt, zīmols Zara Home uzrādījis strauju pārdošanas apjomu pieaugumu - par 29%.

2013. gadā Inditex atklāja 331 jaunu veikalu, un tagad tam pieder 6340 veikali 87 valstīs, tai skaitā Latvijā. Kompānija turpina paplašināt arī darbību interneta tirdzniecībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telpas Tērbatas ielā, kur līdz šim atradās apģērbu veikals Zara, plānots dalīt divās līdz četrās tirdzniecības zonās ar atsevišķām ieejām no Tērbatas un/vai Lāčplēša ielas, bet otrajā stāvā ierīkot biroju telpas, Db.lv informē SIA Liece komercdirektors Jānis Brants.

«Līgums ar SIA Apranga LV , kas pārstāv arī zīmolu Zara, beidzās 2018 gada 21 decembrī. Esam pateicīgi šim uzņēmumam par līdzšinējo salīdzinoši veiksmīgo sadarbību. Šķīrāmies, saglabājot draudzīgas attiecības un novēlot viens otram veiksmi turpmākajos projektos. Februārī tika saskaņots projekts, kas paredz pirmā stāva telpas dalīt divās līdz četrās tirdzniecības zonās ar atsevišķām ieejām no Tērbatas un/vai Lāčplēša ielas. Otrā stāva telpas tiks paredzētas un iznomātas ofisu vajadzībām. Tas ļaus kopējos ieņēmumus no konkrēto telpu iznomāšanas palielināt par 40%. Pašlaik ir noslēgts līgums par telpu pārbūvi un pielāgošanu minētajam izmantošanas mērķim,» informē J.Brants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūra Reuters publicējusi fotogrāfijas, kurās redzama Vjetnamas apģērbu rūpnīca, kurā tiek ražoti arī apģērbi zīmolam Zara.

Rūpnīca atrodas netālu no Hanojas.

Vjetnamā top tādu visā pasaulē labi zināmu zīmolu kā Nike, Adidas, H&M, Gap, Zara, Armani un Lacoste preces.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības kompānija "Hennes and Mauritz" (H&M) pagājušajā biznesa gada, kas noslēdzās novembrī, strādājusi ar 1,24 miljardu kronu (122,3 miljonu eiro) peļņu, un tas ir par 90% mazāk nekā pirms gada, teikts piektdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas kritums galvenokārt tiek skaidrots ar koronavīrusa pandēmijas radīto ietekmi.

H&M norāda, ka šobrīd nestrādā aptuveni trešdaļa no apmēram 5000 veikalu.

Uzņēmuma pārdošanas apjoms biznesa gadā sarucis par 20% un veidojis 187 miljardus kronu.

H&M šogad paredzējis kopumā slēgt 250 veikalus.

H&M darbojas arī Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules ekonomikai pēdējā laikā mesti vairāki nozīmīgi izaicinājumi – spītīgi nav vērojams gals piegāžu problēmām, strauji pieaugusi izejmateriālu cena, dažviet sevi pieteikusi enerģijas krīze un turklāt joprojām uz šī kokteiļa fona ir jāapkaro arī pandēmija.

Piemēram, zināms satraukums ir par to, ka Covid-19 lipīgais delta variants būs mutējies “delta plus” variantā, kas potenciāli var būt pat vēl lipīgāks. Rezultātā daudzas pazīmes liecina par to, ka pasaules ekonomikas temperatūra jau ir kļuvusi vēsāka un turklāt paši izaicinošākie brīži šajā ziņā var vien būt vēl priekšā.

Tāpat pie augošajām cenām centrālās bankas drīzāk var lemt par savu monetāro stimulu apmēru ierobežošanu. Šādus mājienus devusi ASV monetārās stabilitātes sargi. Arī valdībām pēc to nesenās mētāšanās ar naudu pie uzblīdušajiem budžetu deficītiem var būt grūtības balstīt ekonomiku, ja tās saguršana būs noturīgāka parādība. Šis viss var nozīmēt, ka inficēts tiek arī akciju tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības kompānija «Hennes and Mauritz» (H&M) šā biznesa gada otrajā ceturksnī, kas noslēdzās maijā, strādāja ar 4,6 miljardu zviedru kronu (446 miljonu eiro) tīro peļņu, un tas ir par 21% mazāk nekā attiecīgajā laikā pirms gada, teikts ceturtdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Peļņas kritums galvenokārt tiek skaidrots ar pārmērīgiem apģērbu krājumiem, kas radušies loģistikas problēmu dēļ, kā arī ar tirdzniecības apjoma samazināšanos lielākajos tirgos.

H&M norāda, ka pārdošanas apjoms ASV, Vācijā un Francijā, kas ir kompānijas trīs lielākie tirgi, ceturksnī samazinājies attiecīgi par 13%, 2% un 5%.

Taču uzņēmuma tirdzniecības apjoms kopumā pagājušajā ceturksnī palielinājies par 1,5% - līdz 60,4 miljardiem kronu, pateicoties izaugsmei Eiropas ziemeļu un austrumu reģionos.

H&M darbojas arī Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

H&M grupa gada laikā pārdošanas apjomus audzējusi par 8%

Gunta Kursiša, 15.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas apģērbu mazumtirgotāja Hennes & Mauritz (H&M) pārdošanas apjomi pērnā gada decembrī, salīdzinot ar 2011. gada attiecīgo laika posmu, ir pieauguši par 8%, informē H&M grupas pārstāvji.

Savukārt tajās vienībās (veikalos, interneta vietnēs un katalogos), kas darbojas vismaz pēdējo finanšu gadu, pārdošanas apjomi ir sarukuši par 2%.

Kopumā 2012. gada decembra beigās H&M darbojās 2809 veikali iepretim 2490 veikaliem 2011. gada nogalē.

Tāpat H&M plāno apgūt arvien jaunus tirgus, šogad atverot veikalu Serbijas galvaspilsētā Belgradā. Tāpat mazumtirgotāja plānos ir doties Čīles, Igaunijas, Lietuvas, un, izmantojot franšīzi, arī Igaunijas tirgos.

Latvijā pirmais H&M veikals pērn tika atvērts tirdzniecības centrā Galerija Centrs, bet vēlāk - arī t/c Alfa. Kopējās investīcijas abu veikalu izveidē aplēstas aptuveni 3,5 miljonu Ls apjomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pagājušajā nedēļā pasaules lielākajos finanšu tirgos omu bojāja Ķīnas koronavīrusa izplatīšanās. Ja sākotnēji bija zināmas cerības, ka šis vīruss tiks nosacīti ātri iegrožots, tad šobrīd šāda veida pārliecība ir krasi mazinājusies.

Tas licis sarukt vairāku riska aktīvu cenai. Piemēram, naftas vērtība pēdējo dienu laikā pakritusi zem 60 ASV dolāru par barelu atzīmes. Strauji pēdējo dienu laikā sarukusi arī dzelzs rūdas vērtība.

Evakuē no rūpnīcām

Ķīna, kam nu ir liela ietekme uz pasaules kopējo tautsaimniecību, ziņojusi, ka vīrusa izplatīšanās tomēr var paātrināties, kas dažādiem ekspertiem ar jaunu sparu licis apcerēt scenārijus par to, kā notiekošais var ietekmēt ekonomiku. Ierobežot nāvējošo vīrusu apgrūtina tas, ka ar to inficētie cilvēki sākotnēji var nedemonstrēt nekādas saslimšanas pazīmes. Turklāt šis vīruss ir lipīgs arī tā inkubācijas periodā, kas esot aptuveni 10 dienas (tā ir būtiska atšķirība no SARS epidēmijas izraisītāja).

Komentāri

Pievienot komentāru