Pakalpojumi

Zviedrus saindējusī viesnīca izglītos piegādātājus

Dienas Bizness,27.09.2012

Sasauktajā preses konferencē Viesnīca Hotel SPA Jūrmala nebaidījās viesus cienāt ar zivi. Šoreiz ar lasi.

Foto: Leta

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mēs apzināmies, ka ikviens produkts vai pakalpojums, ko saņemam no trešajām pusēm, ir daļa no mūsu pakalpojuma, līdz ar to tikai kopā ar saviem piegādātājiem spējam nodrošināt viesnīcas pakalpojumu visaugstākajā kvalitātē,» preses konferencē skaidro viesnīcas Pārdošanas un Mārketinga departamenta vadītāja Kristīne Štāla.

Jau vēstīts, ka zviedru preses uzmanības lokā šonedēļ ir četrzvaigžņu viesnīca Hotel Jūrmala SPA. Tās restorāns ar ēdienu saindējis 42 zviedru medicīnas darbiniekus, kuri pagājušajā sestdienā Latvijā atradās komandas saliedēšanas ceļojumā un konferencē.

Tāpat uzņēmuma vadība sola konsultēsies ar Pārtikas un Veterināro dienestu, mazinot iespējamību šādai situācijai atkārtoties. PVD Pārbaudes laikā no apgrozības tika izņemti uz vietas sasaldēti gaļas izstrādājumi un zvejas produkti, kuriem nebija nodrošināts atbilstošs marķējums un nosakāms derīguma termiņš. Tika konstatēti arī higiēnas prasību pārkāpumi.

Pēc šiem pārkāpumiem Ir uzsākta administratīvā lietvedība un par konstatētajiem pārkāpumiem uzņēmumam tiks piemērots sods.

Pēc viesnīcas vadības sākotnējās izpētes secināts, ka sviesta zivs bija iemesls viesu saslimšanai. Viesnīcas viesiem turpmāk ēdienkārtē netiks piedāvāta sviesta zivs.

Kā iepriekš norādīja Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) Komunikācijas nodaļas vadītāja Laura Ševčenko atklāja, ka saslimšanas pazīmes tika konstatētas 16 cilvēkiem, kuri vakariņās restorānā ēda sviesta zivi. No saslimušajiem četri tika hospitalizēti Jūrmalas slimnīcā, septiņi Austrumu klīniskās universitātes slimnīcā, bet pārējie no hospitalizācijas atteicās. Visi saslimušie no slimnīcas jau ir izrakstījušies un devušies mājās.

Jūrmalas slimnīcas mediķi pieļauj, ka pie saslimšanas varētu būt vainojama alerģiska reakcija uz pārtiku, savukārt Austrumu slimnīcas mediķi pieļauj, ka šie varētu būt toksikoinfekcijas gadījumi.

Lai noskaidrotu saslimšanas iemeslus, SPKC speciālisti laboratoriskajai testēšanai paņēmuši vairākus pārtikas paraugus, tostarp sviesta zivs paraugus. Ševčenko atklāja, ka testēšanai paņemtas arī analīzes no restorāna darbiniekiem, kā arī pārbaudīta dokumentācija.

Tāpat SPKC epidemiologi regulāri sazinās ar Zviedrijas epidemiologiem un strādā kopā ar Pārtikas un veterināro dienestu (PVD), lai noteiktu precīzu saslimšanas iemeslu.

SPKC epidemiologi gadījuma izmeklēšanu sāka svētdien, 23.septembrī, tūlīt pēc pusnakts, kad par 16 saslimšanas gadījumiem SPKC informēja Neatliekamās medicīniskā palīdzības dienests.

Jūrmalas Domes Tūrisma un ārējo sakaru nodaļas vadītāja Gunta Ušpele cer, ka viesnīcas vadība samazinās visus iespējamos riskus, lai situācija neatkārtotos, nedarot kaunu pilsētai.