Starptautiskajā sieviešu dienā Igaunijā dibinātā transporta pakalpojumu platforma "Bolt" vēlas pievērst uzmanību tam, ka sieviešu un vīriešu ienākumi Latvijā ir nevienlīdzīgi, norādīts kompānijas paziņojumā klientiem.
Saskaņā ar "Bolt" rīcībā esošajiem Centrālās statistikas pārvaldes datiem starpība starp sieviešu un vīriešu ienākumiem, darot to pašu darbu, ir 14,1%. Uzņēmuma skatījumā tas ir negodīgi, tāpēc tas visām sievietēm piedāvā 14,1% atlaidi nākamajiem pieciem braucieniem. Uzņēmums norāda, ka ir skaidrs, ka šāda rīcība neatrisinās problēmu, taču sākt par to runāt ir labs punkts, ar ko sākt.
Db.lv jau rakstīja, ka "Bolt" līdzdibinātājs Martins Villigs (Martin Villig) uzskata, ka lielāko kompāniju spēkos ir rādīt piemēru un iedvesmot citus uzņēmējus pievērsties savai ietekmei plašākā kontekstā par primāro biznesu.
"Esam lielākais igauņu "vienradzis" (tehnoloģiju jaunuzņēmums, kura novērtējums investīciju piesaistes rezultātā pārsniedzis miljardu dolāru), kas joprojām ir 100% Igaunijas uzņēmums. Gribam parādīt Baltijai, ka tas ir iespējams, un iedvesmot citus sekot mūsu piemēram," tā viņš. M. Villigs regulāri tiekas ar jauniem uzņēmējiem, mentorē viņus, palīdz, iepazīstinot ar citiem vērtīgiem kontaktiem, kā arī privāti investē jaunuzņēmumos, tostarp arī Latvijas "Printify" un igauņu "MySpotit". Arī citiem jaunuzņēmumu dibinātājiem viņš iesaka ieguldīt savas zināšanas vietējā ekosistēmā.
2018. gadā M. Villigs kopā ar cita labi zināma Igaunijas vienradža "TransferWise" līdzdibinātāju Tāvetu Hinrikus (Taavet Hinrikus) izveidoja Igaunijas izglītības fondu, investējot tajā vienu miljonu eiro. Viņu iecere ir ieguldīt izglītības iniciatīvās un risināt problēmas šajā jomā. Pirmajā gadā šī fonda ietvaros atbalstīti pieci projekti vairāk nekā 300 tūkstošu eiro apmērā.
Tāpat M. Villigs atgādina, ka cilvēki Baltijā ar vidējo algu pasaules mērogā ir starp bagātākajiem cilvēkiem. Statistika liecina, ka Igaunijā labdarības organizācijām ziedo 27% sabiedrības un vidēji tie ir trīs eiro mēnesī. "Tā ir viena kafija," viņš norāda. Viņš uzskata, ka tad, ja daudzi cilvēki ziedotu 10% savu ienākumu efektīvai labdarībai, nekas daudz viņu dzīves kvalitātē nemainītos. Taču viņš iesaka gudri izvēlēties, kam ziedot un iesaka izvēlēties organizācijas, kas no katra ziedotā eiro rada lielāko pozitīvo ietekmi.