Dienas Bizness

  • 21 otrdiena,
    februāris

    Eleonora, Ariadne

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8486

    USD: 1.0537

Ražošana

Leonīds Loginovs

Foto: LETA

Joprojām noris intensīvas sarunas par RCT pārvākšanos uz Krievu salu

Rīgas brīvostas pārvalde ir panākusi vienošanos ar stividorkompāniju Rīgas centrālais termināls (RCT) par uzņēmuma pārcelšanos uz Krievu salu, sacīja ostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs. RCT norāda - joprojām noris intensīvas sarunas.

«Jā, viss ir kārtībā. Vienošanās jau ir panākta,» teica Loginovs.

Viņš norādīja, ka Rīgas brīvosta līgumu ar stividoru par pārvākšanos parakstīs pēc ostas valdes sēdes.

Savukārt RCT pārstāve Kristīne Vizule-Karpova atzīmēja, ka joprojām noris intensīvas sarunas ar Rīgas brīvostas pārvaldi. Kad tās varētu noslēgties, viņa gan nemācēja teikt.

30.novembrī beidzās termiņš, kurā Rīgas brīvostas pārvaldei jāvienojas ar RCT par pārvākšanos. Sākotnēji līgumu bija paredzēts parakstīt līdz 30.septembrim, taču vienošanos panākt neizdevās, tāpēc Rīgas brīvostas valde termiņu pagarināja par diviem mēnešiem.

Uz Krievu salu paredzēts pārvākties stividoriem - Strek un RCT. Ar Strek vienošanās ir panākta.

Valsts pārstāvji Rīgas brīvostas valdē septembra pirmajā pusē rosināja ostas ilggadējā pārvaldnieka Leonīda Loginova atbrīvošanu no amata, jo nebija panākta vienošanās ar stividoriem, kuriem paredzēts pārvākties uz Krievu salu, taču pašvaldības pārstāvji ostas valdes sēdē balsoja pret pārvaldnieka atbrīvošanu no amata, tādējādi viņš amatu saglabāja.

Pēc Krievu salas izbūves ostas terminālus plānots pārcelt uz līdz šim neizmantotu teritoriju Krievu salas ziemeļu daļā, kas to darbībai būtu piemērotāka. Tādējādi no pilsētas centra un Daugavas labā krasta uz Krievu salu tiktu pārcelta daļa ostas aktivitāšu, līdzsvarojot pārvadājumus abos Daugavas krastos un samazinot kravas kuģu kustību Rīgas centra tuvumā. Ostas infrastruktūras izveide aptver 56 hektāru plašu teritoriju, kas tiks aprīkota ar četru beramkravu (ogles, metāls, rūda un citu) pārkraušanas piestātnēm. Kopējās projekta izmaksas ir 148 miljoni eiro, no tām Eiropas Komisijas apstiprinātais Kohēzijas fonda finansējums ir 76,836 miljoni eiro.

Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra un arī apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.

Komentāri

Reklāma