Pēc Zolitūdes traģēdijas, kad, iebrūkot tirdzniecības centra Maxima jumtam Rīgā, Priedaines ielā 20, bojā gāja 54 cilvēki, sociālajos tīklos tika runāts par tīkla Maxima boikotu. Gan Maxima, gan citu tirgotāju teiktais liecina, ka sākotnēji izmaiņas cilvēku paradumos bija jūtamas, bet tagad grūti izvērtēt, cik daudz tirgotāju rezultātus ietekmē traģēdija, bet cik – jaunu veikalu atvēršana un dažādas akcijas, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness

«Zolitūdes traģēdija gada nogalē nenoliedzami satricināja visu sabiedrību un arī mūsu uzņēmuma darbību. Tā bija krīze, kurai nebijām gatavi un nespējām adekvāti reaģēt,» norāda SIA Maxima Latvija Komunikācijas vadītājs Jānis Beseris, paužot nožēlu par pieļautajām kļūdām.


Viņš apliecina, ka traģēdijas ietekme uz uzņēmuma darbu arvien ir jūtama. Maxima Latvija apgrozījums 2014. gada deviņos mēnešos, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, samazinājies par aptuveni 1,5%. «Savukārt, vērtējot aizvadītos trīs mēnešus, jāsaka, ka situācija kopš augusta ir stabilizējusies.» Vienlaikus, izvērtējot dažādus zīmola pētījumu rezultātus, esot redzams, ka gada laikā diezgan strauji krities zīmolam lojālo pircēju skaits un audzis noliedzēju īpatsvars, kas esot saprotami. «Tā ir pamatota kritika, ar kuru mums ir jārēķinās, un esam izdarījuši secinājumus,» norāda J. Beseris, piebilstot, ka kopš traģēdijas galvenā uzmanība veltīta visaptveroša pārmaiņu plāna izstrādei un īstenošanai.


Pēc traģēdijas Rimi un Supernetto veikalos bija jūtamas gan pircēju plūsmas, gan pircēju paradumu (sortimenta pieprasījuma) izmaiņas, DB atzīst SIA Rimi Latvia vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Valnere. Visjūtamākais pircēju pieplūdums bijis pērn decembrī, tomēr tas saistāms ar Ziemassvētku un Jaunā gada piedāvājumiem. Pircēju skaits turpināja augt arī šī gada sākumā, taču turpmākajos mēnešos pircēju plūsmas izmaiņas nav uzskatāmas par tiešu boikota rezultātu. «Klientu skaits 2014. gadā Rimi Latvia veikalos galvenokārt ir palielinājies līdz ar jaunu veikalu atvēršanu, esošo veikalu uzlabošanu vai pārveidošanu par lielāka formāta veikaliem,» min D. Valnere. Tā, piemēram, šogad atvērti divi jauni hipermārketi RAF Jelgavā un Ogrē, kā arī rekonstruēti Rimi veikali Madonā, Rīgā u.c.


Visu rakstu Tirdzniecībā 
fokuss uz drošību
 lasiet ceturtdienas, 20. novembra, laikrakstā Dienas Bizness (6.-7. lpp.)!

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra