Abāšins: Apdrošinātāju pacietības mērs drīz būs pilns 

Tuvu ir mirklis, kad apdrošinātāji vairs nespēs paciest transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jeb OCTA segmenta radītos zaudējumus, sarunā ar žurnālistiem sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs un Latvijas Apdrošinātāju asociācijas vadītājs Jānis Abāšins.

LETA, 2016. gada 14. decembris plkst. 9:20

Foto: Edijs Pālens/LETA

Viņš lēsa, ka šogad OCTA segmenta zaudējumi varētu sasniegt 12 miljonus eiro, kas ir ļoti daudz. «Apdrošinātāju pacietības mērs drīz būs pilns,» izteicās Abāšins. Apdrošinātāju asociācija prognozē, ka OCTA zaudējumiem nākamgad vajadzētu samazināties.

OCTA apdrošināšana ir nerentabla jau ilgstoši, turklāt līdzīgu kursu uzņēmusi arī auto KASKO apdrošināšana. Izmaksāto atlīdzību apmērs jau ilgākā laika periodā audzis straujāk nekā parakstīto prēmiju apjoms. Tirgū valda sīva konkurence, kas ietekmē polises cenu. Taču nepārtraukti aug auto remontdarbu un medicīniskās izmaksas, un tirgū bija vērojami visi priekšnoteikumi, lai celtos OCTA un KASKO polišu cenas, tomēr tas nenotika - lielā konkurence neļauj cenai celties masveidīgi, skaidro asociācija.

LTAB apkopotie dati liecina, ka OCTA segments šogad deviņos mēnešos Latvijā apdrošinātājiem radījis 8,917 miljonu eiro zaudējumus. Tas ir par 21,7% vairāk nekā pērn atbilstošā periodā, kad OCTA tirgus apdrošinātājiem radīja 7,329 miljonu eiro zaudējumus.

Pagājušajā gadā apdrošinātāji OCTA segmentā cieta zaudējumus 11,7 miljonu eiro apmērā, kas bija lielākie zaudējumi kopš 2007.gada.

OCTA sistēma Latvijā tika ieviesta 1997.gadā. Tās mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas darbības nodrošināšanai izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kam ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā.

Apdrošinātāju asociācija secina, ka OCTA jomā nepieciešams visaptverošs skaidrojošais darbs un saprašanās apdrošinātāju, satiksmes dalībnieku un tiesu sistēmas starpā par visiem pieņemamu balansu OCTA polišu cenu un atlīdzību apmēros. Tomēr Latvijā izveidotā un patlaban spēkā esošā nemateriālo zaudējumu atlīdzināšanas sistēma OCTA jomā, lai arī salīdzinoši jauna, ir veiksmīga un progresīva, norāda asociācija.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Alus pasaule ir daudz plašāka, nekā varētu iedomāties, stāsta šī dzēriena someljē...

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...

No šīs sadaļas
2016. gada 06. decembris plkst. 15:52

Apdrošinātāju (apdrošināšanas sabiedrību un ārvalstu apdrošināšanas...

2016. gada 02. decembris plkst. 12:45

2016. gada trešo ceturksni Latvijas lielākā nedzīvības apdrošināšanas akciju...

2016. gada 25. novembris plkst. 13:02

Apdrošināšanas sabiedrība ERGO Baltijas valstīs 2016. gada pirmajos trīs ceturkšņos...

2016. gada 24. novembris plkst. 9:56

AAS BTA Baltic Insurance Company (BTA) 2016. gada deviņos mēnešos Baltijas valstīs kopumā...

2016. gada 23. novembris plkst. 16:41

Saeima trešdien, 23.novembrī, ārkārtas sēdē galīgajā lasījumā atbalstīja grozījumus...

2016. gada 23. novembris plkst. 16:23

Saeima šodien galīgajā lasījumā atbalstīja grozījumus likumā par transportlīdzekļu...

2016. gada 22. novembris plkst. 18:25

Rīgas Apgabaltiesa Anša Priedes prasībā pret apdrošinātāju Gjensidige lēmusi par...

2016. gada 17. novembris plkst. 14:10

Turpinot tradīciju godāt un rūpēties par valsts būtiskākajiem simboliem, apdrošināšanas...

2016. gada 17. novembris plkst. 10:49

AAS BTA Baltic Insurance Company šonedēļ saņēmusi jau vairāk nekā 15 KASKO...

2016. gada 08. novembris plkst. 14:23

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) skaidro, kādēļ tā prasa liegt iespēju...