Auto

Aicina izteikt viedokli par stāvparku sistēmas Park&Ride ieviešanu

Lelde Petrāne, 24.02.2014

Jaunākais izdevums

Rīdzinieki un pilsētas viesi, kuri ikdienā pārvietojas ar automašīnām, no šodienas - 24.februāra - līdz 19.martam, aizpildot anketu, aicināti izteikt savu viedokli par stāvparku (Park & Ride) sistēmas ieviešanu, kas palīdzētu prognozēt stāvparku sistēmas lietderību, kā arī galvenās prasības to izstrādei, liecina Rīgas domes sniegtā informācija.

Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments šobrīd izstrādā jauno Rīgas teritorijas plānojumu, kura ietvaros tiek izstrādāts Transporta attīstības tematiskais plānojums. Tas paredz sagatavot Rīgas domes auto novietņu politikas un attīstības koncepciju, ietverot stāvparku sistēmas attīstības plānu.

Anketas elektroniskā formātā ir pieejamas Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta mājas lapā: rdpad.lv

Izdrukātā veidā tās būs iespējams aizpildīt visās Statoil degvielas uzpildes stacijās Rīgā, Pilsētas attīstības departamentā klientu apkalpošanas dienās, kā arī Rīgas pilsētas būvvaldes Klientu apkalpošanas centrā Rīgā, Amatu ielā 4.

Auto novietņu politikas un attīstības koncepcijas mērķis ir samazināt autotransporta sastrēgumus pilsētas centrā, veidojot transportmijas punktus auto novietnēs pie pilsētas robežas un dzelzceļa loka, kā arī izstrādāt noteikumus stāvvietu ierobežošanai pilsētas centrā. Lai darbotos šāda stāvparku sistēma, ir jāpilnveido sabiedriskā transporta pakalpojumu tīkls un jāveido vienota sabiedriskā transporta un stāvparku biļešu sistēma.

Stāvparki ir publiski pieejamas stāvvietas ārpus pilsētas vai tās centra, kur autovadītājs un tā pasažieri var novietot savu auto un tālāk līdz galamērķim doties ar sabiedrisko transportu vai velosipēdu. Stāvparku sistēmas pamatuzdevums ir vides kvalitātes uzlabošana pilsētā un it īpaši tās centrālajā daļā, samazinot sastrēgumus, kā arī trokšņa un gaisa piesārņojuma līmeņus.

Rīgas teritorijā tiek plānota divu līmeņu stāvparku sistēma: gar Rīgas robežu - lielāko ievadceļu un dzelzceļa staciju vai tramvaja pieturu tuvumā, un otra - tuvāk pilsētas centram - ārpus ierasto sastrēgumu zonām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Domā par stāvparku bumu Rīgā...

Lāsma Vaivare, 21.07.2014

Stāvparki Rīgā 2012. gadā: ar sarkanu atzīmētie - perspektīvie stāvparki; ar zilu - Rīgas domes rezervētie stāvparki; ar dzeltenu - perspektīvie stāvparki kaimiņu pašvaldībās; ar zaļu - esošie stāvlaukumi kā stāvparki. Palielināt grafiku

Avots: Rīgas dome

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2025. gadam, lai samazinātu gaisa piesārņojumu, trokšņainību un ielu noslodzi Rīgā, iecerēts izbūvēt plašu stāvparku tīklu; nepieciešami vairāk nekā 39 milj. eiro

Pirmais mēģinājums Rīgā izveidot stāvparku gan nav vainagojies ar lieliem panākumiem. DB jau vairākkārt ziņojis, ka Ulbrokas ielas stāvparks tiek izmantots minimāli. Lai izvērtētu, kāpēc tā un kādai turpmāk jābūt Rīgas domes auto novietņu politikai, pēc pašvaldības pasūtījuma projektēšanas uzņēmums E. Daniševska birojs, piesaistot SIA Solvers transporta plūsmu speciālistus un ārvalstu ekspertu Marku Geldofu, izstrādājis stāvparku sistēmas attīstības plānu. Tā rezultāti tiks ņemti vērā Transporta attīstības tematiskajā plānojumā, kuru jaunā Rīgas teritorijas plānojuma ietvaros šobrīd izstrādā Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā. Tā ietvaros ir paredzēts izstrādāt arī stāvvietu infrastruktūras attīstības plānu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aktuālitāti galvaspilsētā nav zaudējusi park-n-ride stāvvietu jeb stāvparku izveides nepieciešamība

Tā DB norāda nozares spēlētāji, tomēr pašvaldības SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis informē, ka šobrīd stāvparku (park-n-ride) izveide netiek plānota.

Pilsētas attīstības plāns gan paredz, ka automašīnu skaitam Rīgas centrā būtu jāsamazinās, ieviešot t.s. stāvparkus, veicinot velotransporta izmantošanu un citas lietas. Pirmais mēģinājums Rīgā izveidot stāvparku gan nav vainagojies ar lieliem panākumiem, jo Ulbrokas ielas objekts tiek izmantots maz. Jāatgādina, ka pirms pāris gadiem pēc pašvaldības pasūtījuma tika veikta stāvparku izveides plāna izstrāde. Tajā secināts un rosināts, ka līdz līdz 2025. gadam, lai samazinātu gaisa piesārņojumu, trokšņainību un ielu noslodzi Rīgā, jāveido plašs stāvparku tīkls. Lai to paveiktu, nepieciešami vairāk nekā 39 milj. eiro. Plāns nav realizējies. Stāvvietu apsaimniekotāja SIA Cityparks Latvija valdes loceklis Māris Priednieks DB uzsver, ka pilsētai būtu jādomā par park-n-ride izveidi, uzņēmums arī labprāt piedalītos publiskās un privātās partnerības (PPP) objektu tapšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc ziņas, ka Lucavsalā jau nākamgad paredzēts ierīkot stāvparku jeb tā dēvēto Park & ride, kļuvis zināms, ka beidzot varētu iekustēties stāvparku sistēmas attīstība visā Rīgā. Stāvparku sistēmas attīstības plāns tika izstrādāts jau pērn, taču pagaidām tā īstenošanu dēvēt par strauju nebija pamata, pirmdien raksta laikraksts Diena.

Pirmais oficiālais stāvparks Rīgā tika atklāts Ulbrokas ielā 2012. gadā un, kā atzina ieceres īstenotāji, nebija diez cik veiksmīgs. Tas arī sākotnēji nemaz nebija būvēts kā stāvparks un tikai vēlāk pielāgots šai funkcijai – SIA Rīgas pilsētbūvnieks uzbūvēja pašvaldības dzīvojamo māju kompleksu, kurā ietilpa daudzstāvu autostāvvieta ar 676 vietām. Tā kā autostāvvieta bija noslogota tikai par trešdaļu, brīvās vietas atvēlēja stāvparka vajadzībām, taču šim nolūkam stāvvietu iedzīvotāji izmantoja maz.

Tomēr doma, ka Rīgā nepieciešamas auto novietnes, no kurām iedzīvotāji tālāk uz centru dotos ar sabiedrisko transportu, plānu un projektu līmenī pastāv jau samērā sen. 2008. gadā pašvaldība bija rezervējusi vairāk nekā 20 zemesgabalu stāvparku ierīkošanai. Šobrīd aktuālais stāvparku attīstības plāns, ko izstrādājis SIA E. Daniševska birojs, paredz, ka 2025. gadā stāvparki Rīgā būs vismaz 27 vietās, tostarp Berģos, Juglā, Zemitānos, Tīraines, Torņakalna un Mangaļu stacijā, tirdzniecības centros Alfa, Mols, Spice utt., nodrošinot vairāk nekā 11 tūkstošu stāvvietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban Rīgas investīciju plānos un Rīgas budžetā līdzekļi jaunu stāvparku būvniecībai jeb tā saucamajai «park and ride» sistēmai atvēlēti nav, jo šie projekti esot ļoti dārgi, stāstīja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Solvita Brence.

«2014.gadā, apstiprinot Rīgas attīstības programmu 2014.-2020.gadam, neielikām investīciju plānā konkrētus projektus, jo «park and ride» risinājumiem jābūt kompleksiem, visaptverošiem un saistītiem ar sabiedriskā transporta tīklojuma un apkalpes uzlabojumiem,» skaidroja Brence, norādot, ka šie projekti būtu īstenojami ar valsts un Eiropas fondu atbalstu.

Aģentūras LETA arhīvā pieejamā informācija liecina, ka pašvaldībā par «park and ride» sistēmas ieviešanu diskutēts jau vismaz no 2000.gadu sākuma. Līdz šim pēc departamenta pasūtījuma izstrādāti divi pētījumi - Stāvparku sistēmas sadaļas attīstības plāns un Rīgas domes autonovietņu politikas un attīstības koncepcija. Līdz ar to pašvaldībai ir nepieciešamā informācija, lai uzsāktu stāvparku programmas īstenošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan iesaistītās puses atbalsta stāvparku sistēmas ieviešanu Rīgā, jautājums atduras pret finansējumu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz ar jauno Rīgas teritorijas plānojumu līdz 2030. gadam (RTP2030) aktualizējies jautājums par stāvparku sistēmas ieviešanu galvaspilsētā. Rīga līdz šim nav tikusi skaidrībā ar veidu, kā varētu tikt realizēta stāvparku ieviešanas ideja. Jāatgādina, ka pirmais mēģinājums Rīgā izveidot stāvparku nevainagojās ar īpašiem panākumiem, jo Ulbrokas ielas stāvparks tika izmantots minimāli un šobrīd to kā stāvvietu izmanto apkārtējo māju iedzīvotāji. Viens no iemesliem, kāpēc šis projekts nerealizējās, iespējams, ir sliktais savienojums ar sabiedrisko transportu un apgrūtinošā nokļušana pilsētas centrā no stāvparka.

Naudas jautājums

«Viena no problēmām, kas Rīgai ir jāatrisina, ir samilzusī transporta problēma. Piemēram, ir jāizstrādā sistēma, kā ieviest stāvparku sistēmu, par ko tiek runāts jau gadiem. Tajā pašā laikā jāņem vērā, ka šis ir komplekss jautājums, kas skar ne tikai Rīgu, bet arī Pierīgas pašvaldības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Intensīva stāvparku būvniecība Rīgā varētu sākties 2016. gadā

Lai nopietni sāktu stāvparku sistēmas ieviešanu Rīgā, nepieciešama sistēmas attīstītāja un administratora izvēle, izraudzīto zemesgabalu izmantošanas iespēju detalizēts novērtējums, finansējuma apjoma precizēšana, sabiedrības informēšanas kampaņas organizēšana utt. Pati parku izveide varētu sākties ar Ulbrokas parka uzlabošanu, izveidojot sabiedriskā transporta joslu centra virzienā. Tas varētu notikt jau nākamgad. Tad arī varētu tikt lauzti divi līgumi par pašreizējo stāvlaukumu Lielvārdes ielā un Uzvaras bulvārī nomu, lai tos izmantotu stāvparku izveidei. Savukārt 2016. gadā jau sāktos jauno parku būvniecība. Kā pirmie varētu tapt stāvparki Brīvības gatvē – Juglā un pie Alfas, kā arī Maskavas ielā pie Slāvu ielas, Ziepniekkalna ielā pie Bauskas ielas un Lucavsalā, Vienības gatvē – pie stacijas Tīraine, Ozolciema ielā un stacijas Torņakalns, Jūrmalas gatvē pie Dammes ielas un Daugavgrīvas ielā pie Lilijas ielas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd nav iespējas no Rīgas budžeta ieguldīt stāvparku (Park&Ride) projektos, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam Baltic Business Service teica Rīgas mērs Nils Ušakovs.

Viņš uzsvēra, ka Park&Ride projekti Rīgā attīstīsies tad, kad izdosies piesaistīt privātus partnerus, kas būs gatavi šādus parkus būvēt uz tiem zemesgabaliem, kurus Rīgas dome gatava piedāvāt. «Šobrīd neredzu iespēju no pilsētas budžeta ieguldīt Park&Ride projektos, kas gan, protams, ir svarīgi, taču būtiskāk ir savest kārtībā teritorijas pie skolām, runājot par sporta infrastruktūru, sporta zālēm, ēdnīcām vai vienkārši fasāžu siltināšanu,» atzina Ušakovs, piebilstot, ka autostāvvietas ir jābūvē privātiem uzņēmējiem sadarbībā ar pilsētu, izmantojot pilsētai piederošus zemesgabalus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mārupe Wake Park​ īpašnieks: Ir jāriskē!

Laura Mazbērziņa, 15.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmantojot Eiropas Savienības fondu finansējumu, «Mārupe Wake Park» izveidots pūšļu parks, kurš šobrīd kļuvis pieprasītāks nekā veikparks, biznesa portālam db.lv pastāstīja «Mārupe Wake Park» īpašnieks Kristaps Gredzens.

Pūšļu parka izveidē ieguldīti 30 tūkstoši eiro.

«Sākotnēji domāju, ka veidot pūšļu parku būtu nenopietni. Pagāja trīs gadi un izdomāju, ka tomēr jāpamēģina. Interesanti ir tas, ka nesen Meksikā apmeklēju pūšļu parku, bet tur pieprasījums bija ļoti neliels. Šeit par pieprasījumu nevaru sūdzēties. 30 tūkstoši eiro par pūšļu parku man šķita neadekvāti augsta summa, bet nevienā mirklī nenožēloju šo projektu,» teic K. Gredzens.

K. Gredzens stāsta, ka «Mārupe Wake Park» attīstībai vairākkārt izmantots Eiropas Savienības fondu finansējums un viņš iesaka to darīt arī citiem uzņēmējiem.

«Mārupe Wake Park» ideja radusies nejauši - tagad hobijs pārtapis biznesā. «Mārupe Wake Park» izveidots pirms sešiem gadiem un ar 8 tūkstošiem eiro kabatā. K. Gredzens sapratis, ka lielu naudu tērē, braucot uz citiem veikparkiem, tāpēc jātaisa savs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Park Hotel Ķemeri joprojām operatora meklējumos

Laura Mazbērziņa, 01.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieczvaigžņu viesnīcai Park Hotel Ķemeri, kas atradīsies bijušajā Ķemeru sanatorijā, joprojām tiek meklēts operators,

biznesa portālam pastāstīja Lotfi Abid, SIA Park Hotel Kemeri projekta vadītājs.

Iepriekš tika ziņots, ka līgumu ar viesnīcas operatoru plānots noslēgt jau vasaras sākumā. Tagad kā iespējamais laiks tiek minēts nākamā gada janvāris.

Šobrīd pārrunu ceļā tiekot analizēti pasaules atpazīstamākie viesnīcu operatori ar pieredzi kūrortu industrijā. 2019. gada janvārī tiks noslēgts līgums ar vienu no operatoriem un uzsākti viesnīcas tālākie labiekārtošanas darbi, balstoties uz izvēlētā viesnīcu operatora standartiem. Šobrīd notiek pārrunas ar trim starptautiskiem viesnīcu operatoriem, taču konkrēti nosaukumi netiek atklāti.

Līdz šim viesnīcas ēkā noritējuši remontdarbi, lai sagatavotu to rekonstrukcijai – ierīkota apkures sistēma, kas nestrādāja vairāku gadu garumā, atjaunoti logi, savesta kārtībā drenāžas sistēma, tiek izstrādāti un saskaņoti nepieciešamie tehniskie, tehnoloģiskie un dizaina projekti. Objekta rekonstrukcijas un tehnoloģisko projektu izstrādē piedalījušies starptautiskie un vietējie vadošie eksperti wellness jomā. Tam visam bija nepieciešami gandrīz divi gadi. Viesnīcā ir ar mēbelēm labiekārtoti četri viesnīcas pilotnumuri (Junior Suit, Corner Suit, Standard Double un Standart Twin numuri). Kā mēbeļu, materiālu, aprīkojuma piegādātājus un sadarbības partnerus SIA Park Hotel Kemeri ir izvēlējies Latvijas uzņēmumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Projekts Park Residence Alfrēda Kalniņa ielā 1, kas atrodas blakus Vērmanes dārzam, ir viens no šī brīža perspektīvākajiem mājokļu investīciju objektiem Rīgas nekustamo īpašumu tirgū. Investējot RENTURE apsaimniekotajos un uzturētajos dzīvokļu īpašumos projektā Park Residence, investoriem ir iespēja saņemt tūlītēju investīciju atdevi līdz pat 25% gadā no dzīvokļu realizācijas tādās īstermiņa īres platformās kā airbnb.com, booking.com, u.c.

Park Residence dzīvokļu īpašumi – izcila investīcija dzīvokļu īpašumos Rīgas centrā

Park Residence Alfrēda Kalniņa ielā 1 ir mūsdienīgs projekts, kura kultūrvēsturiskais mantojums sastopas ar modernu un estētisku dzīvojamo platību. Nekustamā īpašuma unikālā atrašanās vieta Rīgas centrā - Vērmanes dārza, iepirkšanās centru un restorānu tuvumā - padara to par izcilu investīciju objektu dzīvokļu īpašumu gan kā naudas plūsmas objektu, gan aktīvu saglabāšanai, uzkrāšanai un tālākai realizācijai. Iegādei pieejamie vienistabas un divistabu dzīvokļi ar platību no 13m2 līdz 36m2, kuru apdarē un dizainā izmantoti pasaulē atzītu zīmolu materiāli un santehnika, ir īpaši piemēroti īstermiņa īres dzīvokļu iekārtošanai un realizācijai galvaspilsētas viesiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga joprojām nav tikusi skaidrībā ar veidu, kā varētu tikt realizēta stāvparku ieviešanas ideja; nākotnē varētu noteikt ierobežojumus iebraukšanai pilsētas centrā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šobrīd atkal ir aktualizējies tā saucamais park&ride jeb stāvparku ieviešanas jautājums. Tas skatīts Rīgas domes pilsētas attīstības komitejas sēdē, tomēr skaidra redzējuma, kad pilsētā reāli varētu tikt būvēti stāvparki, joprojām nav.

Jāatgādina gan, ka jau 2014. gadā, lai izvērtētu, kādai turpmāk jābūt Rīgas domes auto novietņu politikai, pēc pašvaldības pasūtījuma projektēšanas uzņēmums E. Daniševska birojs, piesaistot SIA Solvers transporta plūsmu speciālistus un ārvalstu ekspertu Marku Geldofu, izstrādāja stāvparku sistēmas attīstības plānu. Tas, kā DB jau iepriekš ziņojis, atklāja – lai pakāpeniskai izveidotu stāvparkus 27 pilsētas vietās, atsevišķās platībās līdzās izveidojot pat vairākas novietnes, nepieciešami 39,3 milj. eiro. Šajos stāvparkos varētu atstāt vairāk nekā 11 tūkst. automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad plānots pabeigt noliktavu, ražošanas un biroju telpu kompleksa "Green park" būvniecības pirmo kārtu. Līdz ar to paredzams, ka gada beigās tur darbu sāks starptautiskais loģistikas uzņēmums "Itella Logistics", kas starptautiskās e-komercijas iespējas vietējiem uzņēmumiem padarīs vienkāršākas. Nākamgad uz "Green park" pārcelsies arī "McDonald’s" Baltijas loģistikas centrs.

Industriālā parka attīstītājs, projektētājs un būvnieks ir uzņēmums "Piche". "Green park" ir trešais "Piche" realizētais industriālais parks Starptautiskās lidostas "Rīga" tuvumā. Turklāt uzņēmums Mārupē ir iegādājies zemi kopumā 300 000 kvadrātmetru platībā līdzīgu industriālo parku būvniecībai nākotnē. "Green park" būs noliktavas 50 000 kvadrātmetru platībā un biroju telpas 7 000 kvadrātmetru platībā.

SIA "Piche" valdes priekšsēdētājs Pēteris Senkāns informē: "Ar "Itella Logistics" pievienošanos mūsu industriālo parku iemītnieku pulkam skaidri iezīmējas e-komercijas klastera aprises, kas pašreizējos apstākļos un arī tuvākajā nākotnē būs īpaši svarīgi. Ap šo uzņēmumu un jau mūsu esošo klientu "Omniva" daudzi uzņēmumi var veiksmīgi veidot e-komercijas piegādes centrus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāta Krišjāņa Kariņa (JV) topošās valdības partneri šorīt parakstīja koalīcijas sadarbības līgumu, valdības deklarāciju un fiskālās disciplīnas līgumu.

Dokumentus parakstīja partiju un frakciju vadītāji, klātesot arī topošās valdības ministriem, kuri parakstīja valdības deklarāciju.

Parakstīšana notika Saeimas nama Sarkanajā zālē. Saeima šodien plkst.12 lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru vadītu Kariņš.

Savukārt pusstundu pēc Saeimas ārkārtas sēdes beigām Viesu zālē plānota Kariņa preses konference. Pēc valdības apstiprināšanas tā plānojusi arī pulcēties uz pirmo svinīgo sēdi valdības mājā.

Topošo valdību varētu atbalstīt 61 deputāts - tātad stabils labēji centrisks vairākums, iepriekš lēsa Kariņš.

Valdību veidos piecu politisko spēku pārstāvji - «Jaunā Vienotība» (JV), Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK). Valdību vadīs politiķis no JV, lai arī šī partija vēlēšanās ieguva vismazāko mandātu skaitu Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš oktobra, kad desmit Lucavsalas zemesgabalu izsole nenotika pretendentu trūkuma dēļ, Rīgas dome (RD) piebremzējusi aktivitātes, kas saistītas ar šo nekustamo īpašumu pārdošanu. «Konkrēts nākamās izsoles datums nav noteikts. Šobrīd notiek tirgus izpēte,» Dienai skaidro RD Īpašuma departamenta pārstāve Baiba Gailīte. Tikmēr atpūtas parka tuvumā iecerēts būvēt stāvlaukumu, kuru Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) nosaucis par potenciālo park & ride jeb stāvparku, otrdien raksta laikraksts Diena.

Pērnvasar pamatīgus protestus izraisījušais RD lēmums par desmit zemesgabalu atsavināšanu ir iestrēdzis, jo oktobrī plānotajai izsolei neviens pretendents nepieteicās. «Rīgas domes lēmums par nekustamā īpašuma nodošanu atsavināšanai ir spēkā. Publiskas personas mantas atsavināšanas likums kā vienu no turpmākās rīcības variantiem nosaka atkārtotu izsoļu rīkošanu,» norādīja B. Gailīte un uzsvēra, ka ikviens interesents departamenta mājaslapā var iepazīties ar šiem zemesgabaliem un to turpmākās izmantošanas nosacījumiem.

Rīgas mēra vietnieks Andris Ameriks (GKR) Dienai vēl piebilda, ka tuvākajā laikā, visticamāk, nav gaidāma investoru interese par tik lielu projektu, kāda būtu Lucavsalas apbūve, un «dārziņos var audzēt burkānus un gurķus četrus piecus gadus noteikti».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķemeru sanatorija nonāks Krievijas pilsonim Aleksandram Gusakovam piederoša SIA Park Hotel Ķemeri īpašumā.

Kā aģentūrai LETA apstiprināja Arhiidea līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Ēriks Grūbe, tiesa ir apstiprinājusi cesijas darījumu starp sanatorijas pircēju SIA Arhiidea un SIA Park Hotel Ķemeri. Līdz ar to Arhiidea visas savas prasījuma tiesības cedējusi Park Hotel Ķemeri, kas pērn rudenī izsolē apliecināja savu gatavību iegādāties Ķemeru sanatoriju, taču noteiktajā laikā nesamaksāja par pirkumu, līdz ar to izsole tika atzīta par nenotikušu.

«Tā kā 3.februārī tiesa cesijas darījumu vēl nebija apstiprinājusi, sanatorijas pirkumu faktiski veica Arhiidea - ieskaitījām savu nodrošināto prasījumu - nepilnu pusmiljonu eiro -, bet turpmākos maksājumus veiks Park Hotel Ķemeri,» skaidroja Grūbe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA «Riga Retail Park» plāno Stopiņu novadā blakus lielveikalam IKEA būvēt ap 60 000 kvadrātmetrus plašu tirdzniecības centru un dārza preču veikalu, liecina Stopiņu novada mājaslapā pieejamā būvniecības iecere.

Būvniecības iecere paredz tirdzniecības centra jaunbūvi neapbūvētā apmēram 14,4 hektārus lielā zemesgabalā, Smaidu ielā Stopiņu novada Dreiliņos, kurš detālplānojuma rezultātā tiks atdalīts no lielāka zemesgabala. Tirdzniecības centra komplekss sastāvētu no divām atsevišķām ēkām – galvenās ēkas, kā arī dārza preču veikala ēkas.

Galveno ēku ir iecerēts izbūvēt vienu līdz četrus stāvus augstu, tās galvenā funkcija - mazumtirdzniecības ēka ar atsevišķām telpu grupām citām palīgfunkcijām - sabiedriskajai ēdināšanai, sportam, izklaidei un arī birojiem. Otrā ēka ir iecerēta vienu stāvu augsta, tās funkcija - mazumtirdzniecības ēka (dārza preču veikals). Abu ēku orientējošā kopējā stāvu platība ir ap 59 000 kvadrātmetri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspedīcija mežā ar nakšņošanu zaru būdā, skijorings aiz zirga vai pastaiga ar lamām – šādas un citas atpūtas iespējas baudāmas ziemā, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ziema Latvijā vēl nav iestājusies, tomēr uzņēmumi, kas piedāvā izklaides un aktīvās atpūtas iespējas gada aukstajos mēnešos, jau ir gatavi uzņemt viesus, piedāvājot gan iepriekšējos gados pārbaudītas izklaides iespējas, gan jaunumus. Konkurences apstākļos ir jāspēj būt interesantiem katru gadu no jauna. DB uzrunātie uzņēmumu pārstāvji teic, ka ziema nav klusais periods, taču šis gada posms nav tik ienesīgs kā pavasaris, vasara un rudens sākums.

Ādažu novadā, Alderu ciemā, Adventure Ride zirgu stallis ziemas sezonā piedāvā zirgu skijoringu, izbraucienus kamanās, kā arī izjādes un jāšanas apmācību. Tā ir pieprasīta visu gadu, jo turpat atrodas manēža. Protams, ziemā cilvēki priekšroku dodot izjādēm sniegotā mežā. «Zirgu skijorings jeb braukšana aiz skrienoša zirga ar slēpēm kā disciplīna bija iekļauta jau 1928. gada ziemas olimpiskajās spēlēs. Tā ir populāra izklaide ziemeļvalstīs, bet Latvijā mēs to aizsākām 2011. gadā. Ar zirgu skijoringu radījām pieprasījumu iepriekš tirgū nepiedāvātam produktam,» stāsta SIA Adventure Ride valdes loceklis Ričards Fomrats. Šī izklaide aizraujot tos, kuriem tīk ātrums un neliela adrenalīna deva. Skijorings šī sporta veida tradicionālajā izpratnē, kad slēpotāju velk motocikls vai motorkamanas, Latvijā ir pazīstams jau vairākus gadu desmitus. Vēl aizvien ik gadu ziemā tiek organizētas sacensības, Latvijas čempionāts, netrūkst arī entuziastu, kas traukšanos uz slēpēm aiz motocikla organizē paši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2020.gadam Ķemeru attīstībai plānots piesaistīt finansējumu 14,5 miljonu eiro apmērā, žurnālistiem šodien sacīja Jūrmalas domes Attīstības pārvaldes vadītājs Edgars Stobovs.

Jūrmalas domes līdzfinansējums būšot trīs līdz četru miljonu eiro apmērā.

Stobovs norādīja, ka šos līdzekļus paredzēts ieguldīt Ķemeru teritorijas un infrastruktūras sakārtošanā, lai veicinātu kūrortnozares un ekotūrisma attīstību. Tāpat paredzēts izveidot Ķemeru tūrisma informācijas centru.

Jūrmalas domes Attīstības pārvaldes vadītājs atzīmēja, ka saskaņā ar pilsētas attīstības vīziju Ķemeru teritorijas sakārtošana sekmēs tūristu piesaisti. Tādā veidā paredzēts mazināt Jūrmalas sezonalitātes ietekmi, pilsētai piesaistot apmeklētājus visa gada garumā, nevis galvenokārt vasarā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Ar likumu noteiks Latvijas Gāzei pienākumu līdz 2017.gada aprīlim izveidot divus juridiski neatkarīgus uzņēmumus

LETA, 15.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2017.gada 3.aprīlim vertikāli integrētajam uzņēmumam AS Latvijas Gāze ir pienākums izveidot divus juridiski neatkarīgus uzņēmumus - viens pildīs pārvades sistēmas operatora un uzglabāšanas sistēmas operatora pienākumus, otrs īstenos dabasgāzes sadales sistēmas operatora un tirgotāja funkcijas.

Šodien valdībā atbalstītajos grozījumos Enerģētikas likumā paredzēti divi galvenie termiņi pilnai pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora īpašumtiesību nodalīšanai.

Pirmais termiņš ir 2017.gada 3.aprīlis, kad jāizveido juridiski neatkarīga sabiedrība, kas nodrošina dabasgāzes pārvades sistēmas operatora un uzglabāšanas sistēmas operatora pakalpojumus un kuras īpašumā ir pārvades sistēmas aktīvi un kuras rīcībā ir Inčukalna pazemes gāzes krātuve (PGK).

Otrs termiņš ir 2017.gada 31.decembris, kad ir pilnībā jāpabeidz dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora īpašumtiesību nodalīšana, tas ir, jāpanāk situācija, kad pārvades un uzglabāšanas sistēmas operators ir no Latvijas Gāzes neatkarīga kapitālsabiedrība, kuras īpašnieki ne tieši, ne netieši nav saistīti ar Latvijas Gāzi vai tās akcionāriem. Šāda prasība neattiecas uz finanšu institūcijām, kurām pieder akcijas vienotā dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatorā, kā arī energoapgādes komersantā, kurš nodarbojas ar dabasgāzes ražošanu vai tirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Papildināts - 11. septembrī darbu jāpārtrauc Ķekavas Dominante Park, kur atrodas arī Rimi noliktava

Lelde Petrāne, 10.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķekavas Dominante Park noliktavu darbinieki nolēmuši pievērst uzmanību «bīstamai situācijai, kas izveidojusies Ķekavā un apdraud vairāku simtu cilvēku drošību», liecina trešdien medijiem izplatīts paziņojums. Rimi Latvia nekustamo īpašumu un attīstības direktors Didzis Kirstuks db.lv informēja, ka kā viens no noliktavu Dominante Park īrniekiem informāciju par VUGD lēmumu Rimi saņēmis tikai šodien no plašsaziņas līdzekļiem.

(Papildināts ar Rimi komentāru.)

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) apliecina, ka pārbaude Dominante Park veikta un ēkas darbība jāaptur 11. septembrī.

Darbinieku vēstule esot nosūtīta arī valsts amatpersonām. Raizējoties par savām darba vietām, darbinieki gan vēloties palikt anonīmi.

«Rakstu Jums vairāku savu darba biedru vārdā, kas saprotamu iemeslu dēļ grib palikt anonīmi. Tomēr klusēt nespējam, jo pašreizējā situācija mūsu darbvietā jau ir pārāk nopietna, tiek apdraudētas pats dārgākais, kas katram mums ir – mūsu veselība un var būt arī pat dzīvība! Mums taču pietika ar vienu Latvijas melno dienu! Mums nevajag vēl vienu un varbūt pat vēl lielāku traģēdiju!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rosina Rail Baltica izbūvēt vietējās nozīmes satiksmes mezglu ar papildus dzelzceļa stacijām

Dienas Bizness, 23.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas plānošanas reģions (RPR) aicina šobrīd vērienīgākā satiksmes projekta Rail Baltica īstenošanā iekļaut reģiona satiksmes savienojumu mezgla izbūvi, kas paredzētu izveidot papildu dzelzceļa stacijas projekta šķēršojošās pašvaldībās, informē RPR administrācijas vadītājs Edgars Rantiņš.

Tas ļautu būtiski uzlabot Rīgas plānošanas reģionā esošo pašvaldību konkurētspēju, pavērtu jaunas iekšējo un starptautisko pārvadājumu iespējas, kā arī ļautu samazināt transportlīdzekļu plūsmu galvaspilsētā, efektīvāk attīstot park & ride stāvvietas Rīgā.

«Latvijai nozīmīgā projekta Rail Baltica potenciāls būtu jāizmanto pilnībā iekšējo pārvadājumu uzlabošanā, ko varētu nodrošināt ar papildu reģionālo pasažieru staciju izveidi pašvaldībās, kuru teritorijas šķērso projekts. Reģionālo pasažieru pārvadājumu izveidošanai būtu būtiska loma reģiona izaugsmē, no kā daudzējādā ziņā ieguvējas būtu ne tikai reģionā esošās pašvaldības, bet arī valsts kopumā,» norāda E. Rantiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Maskavas tiesa piespriež divu mēnešu arestu Heliopark Group īpašniekam Gusakovam

LETA, 09.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maskavas pilsētas Tagankas rajona tiesa uz diviem mēnešiem ļāvusi arestēt Krievijas viesnīcu tīkla Heliopark Group dibinātāju un īpašnieku Aleksandru Gusakovu.

Pret Gusakovu ierosināta krimināllieta par krāpniecību saistībā ar faktu, ka viņš sava biznesa attīstīšanai paņēmis aizdevumu 26 miljonu dolāru apmērā, taču šo naudu iztērējis personīgiem nolūkiem.

Izmeklēšanas sākumā tiesa Gusakovam nepiesprieda apcietinājumu un paturēja viņu brīvībā pret parakstu par neizbraukšanu no valsts. Taču, uzņēmējs, uzzinot, ka viņam varētu šis drošības līdzeklis tikt nomainīts uz arestu, nolēma no valsts izbraukt.

Vnukovas lidostā Gusakovu aizturējuši operatīvās vienības darbinieki un nodevuši viņu tiesībsargājošajām iestādēm. Tagankas tiesa nolēmusi mainīt viņam noteikto drošības līdzekli - neizbraukšanu no valsts - pret arestu uz diviem mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tallinā 1.jūnijā atklās pirmo Hilton viesnīcu Baltijas valstīs

LETA, 09.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viesnīcas Hilton Tallinn Park, kas ir zīmola Hilton tīkla pirmā viesnīca Baltijas valstīs, atvēršana Igaunijas galvaspilsētā gaidāma 1.jūnijā.

Visi sagatavošanās darbi ir noritējuši raiti, tādēļ var publiskot plānoto atklāšanas datumu, paziņojis Hilton Tallinn Park valdes priekšsēdētājs Daniels Habersaters.

Līdz jūnijam tiks pabeigta sākotnējā darbinieku apmācības programma un viesnīcas klienti tiks uzņemti atbilstoši Hilton starptautiskajiem standartiem, viņš piebilda.

Habersaters norādīja, ka interese par viesnīcu ir lieliska un jūnijam tās noslogotība ir vērtējama kā laba.

12 stāvu viesnīcā Hilton Tallinn Park būs 202 numuri, no kuriem 27 būs plašāki par standarta viesnīcas numuru. Viesnīcā atradīsies arī SPA centrs ar peldbaseinu, fitnesa centrs, restorāns ar āra terasi, bārs un kafejnīca. Viesnīcas konferenču centrs, ko veido desmit sanāksmju telpas un viena no lielākajām svinību zālēm Tallinā, varēs uzņemt 800 viesu. Hilton Tallinn Park pēdējā stāvā būs biznesa zāle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 9.janvārī durvis vērusi viesnīca Park Inn by Radisson Rīga, Valdemāra, kas atrodas Pārdaugavā, blakus NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centram un iepretī Latvijas Bankas naudas glabātuvei.

Viesnīcas oficiālā adrese ir Krogus iela 1. «Mūsu otrās Park Inn by Radisson viesnīcas atvēršana Rīgā liecina par izaugsmes potenciālu un samērā augsto zīmola popularitāti, kurš īpaši radīts krāsu piešķiršanai ikdienā», saka Mišels Stalports (Michel Stalport), Carlson Rezidor Hotel Group Austrumeiropas un Krievijas reģionālais viceprezidents. «Esam lepni atvērt jau septīto viesnīcu Rīgā. Līdz ar veiksmīgi sadarbību ar viesnīcas īpašniekiem, mūsu jaunā Park Inn by Radisson Rīga, Valdemāra apliecina mūsu ciešo apņemšanos saglabāt līdera pozīcijas Baltijā piedāvājot mūsu viesiem izbaudīt lielisku viesmīlības pieredzi.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Gatavojoties Rail Baltica, pie Origo būvēs jaunu viesnīcu

Natālija Poriete, 27.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras beigās Rīgā plānots sākt būvēt operatora Radisson viesnīcu, kura strādās ar zīmolu Red, intervijā rus.db.lv pastāstīja kompānijas Astor Group finanšu direktors Māris Stafeckis.

Paredzams, ka būvniecība ilgs 18 mēnešus.

Viesnīca tiks būvēta Rīgas centrā – netālu no tirdzniecības centra Origo, līdzās vietai, kur būs Rail Baltica stacija. Patlaban tajā vietā atrodas Mildas tirdziņš, līdz ar to precīza viesnīcas atrašanās vieta būs starp Satekles, Elizabetes un Birznieka-Upīša ielām.

«Vēsturiski mums jau šī vieta pieder – zemes gabals un trīs uz tā atrodošās ēkas. Šīs viesnīcas atrašanās vieta būs labākā no visām mūsu viesnīcām. Līdzās Rail Baltic dzelzceļa terminālim , kas ir milzīgs infrastruktūras pluss,» viņš uzsvēris.

M. Stafeckis pastāstīja, ka viesnīcu pārvaldīs Rezidor Hotel Group, bet operators būs Radisson. Ja nesen atvērto viesnīcu zīmols ir Park Inn, tad jaunā viesnīca būs ar zīmolu Red, kas, pēc viņa teiktā, nav īpaši izplatīts.

Komentāri

Pievienot komentāru