Būve

Aizputes ceļinieks pērn apgrozījis 6,8 milj. Ls

Gunta Kursiša, 10.12.2012

Jaunākais izdevums

Ceļu būves uzņēmums Aizputes ceļinieks pagājušajā gadā apgrozīja 6,8 milj. Ls, tomēr gads noslēgts ar 531,5 tūkst. Ls zaudējumiem, informē Lursoft.

Šogad uzņēmumā notikusi amatpersonu maiņa – šā gada augusta sākumā uzņēmuma valdes priekšsēdētāja amatu pameta Egils Muižulis, un viņa vietā stājās Ruta Kande. Uzņēmuma valdes locekļa amata pienākumus turpina pildīt Edijs Kizenbahs un Mārtiņš Lāma.

Uzņēmuma īpašnieki ir M. Lāma, kuram pieder 44,93% Aizputes ceļinieka kapitāldaļu, Irina Kizenbaha (36,14% kapitāldaļu), Madara More (10,07% kapitāldaļu), Kārlis Ronis (8,86% kapitāldaļu).

M. Lāmam pieder kapitāla daļas vēl vairākos uzņēmumos: SIA Nule2 (10%), SIA Nule1 (10%), SIA ME birojs (100%). Savukārt, I. Kizenbahai pieder kapitāla daļas uzņēmumos: SIA Grunlande (100%), SIA Agroserviss Kurzeme (53,85%), SIA Matiņu pļavas (100%), SIA Saules zeme (100%), SIA Baltijas nekustamie īpašumi (46%), SIA Siguldas pļavas (65%), SIA E.Kizenbaha konsultāciju birojs (100%), SIA Kurzemes tīrumi un meži (50%), liecina Lursoft dati.

SIA Aizputes ceļinieks dibināts 1991. gadā, un tā pamatkapitāls i 1,512 milj. Ls. Uzņēmuma juridiskā adrese ir Kalvenes iela 73, Aizpute, Aizputes novads.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Aizputes ceļinieks šogad cer palielināt apgrozījumu līdz 9-10 miljoniem latu

Žanete Hāka, 31.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn ceļu būvnieka SIA Aizputes ceļinieks apgrozījums sasniedzis 6,82 miljonus latu, savukārt pārskata gads noslēgts ar 330,67 tūkstošu latu peļņu, kas ir ievērojams uzrāviens pēc 2011.gadā fiksētajiem 531,56 tūkstošu latu zaudējumiem.

Pērn uzņēmums strādājis ar stratēģiju, kas paredz ražošanas procesu uzlabošanu un striktākus materiālu izlietojuma plānošanas un kontroles pasākumus, kā rezultātā paaugstinājusies uzņēmuma rentabilitāte, un ražošanas izmaksas, salīdzinot ar 2011.gadu, samazinājušās par vairāk nekā 11%.

Restrukturizācijas rezultātā uzņēmums arī samazinājis savas administratīvās izmaksas par 48%. Kā skaidro SIA Aizputes ceļinieks vadība, šāda pieeja ļāvusi uzņēmumam piedalīties iepirkumos ar konkurētspējīgu cenu piedāvājumu, nodrošinot uzņēmuma saimnieciskās darbības pozitīvu rezultātu sasniegšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Rekonstruēs Zvaigžņu ielu

Gunta Kursiša, 11.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par vairāk nekā 154 tūkstošiem latu rekonstruēs Zvaigžņu ielu Aizputē, liecina Aizputes novada domes noslēgtā iepirkumu konkursa rezultāti.

Paredzēts, ka ielas rekonstrukciju posmā no Lažas ielas līdz Brīvzemnieka bulvārim veiks SIA Aizputes ceļinieks, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Pērn ceļu būvnieka SIA Aizputes ceļinieks apgrozījums sasniedza 6,82 miljonus latu, savukārt pārskata gads noslēgts ar 330,67 tūkstošu latu peļņu, kas ir ievērojams uzrāviens pēc 2011.gadā fiksētajiem 531,56 tūkstošu latu zaudējumiem.

Nozīmīgākie SIA Aizputes ceļinieks objekti, kuros šovasar darbi turpinās vai arī kurus plānots uzsākt šogad, ir autoceļa E22 posma Tīnūži-Koknese rekonstrukcija, apgaismojuma rekonstrukcija Liepājā, autoceļa A9 Rīga-Liepāja segas rekonstrukcija, veloceliņa būvniecības darbi Saldū un Kalvenes ielas rekonstrukcijas pirmā un otrā kārta Aizputē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TOP 20 amatpersonas ieņem 695 amatus 648 uzņēmumos

Zane Atlāce - Bistere, 03.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TOP 20 amatpersonas ar lielāko aktīvo amatu skaitu patlaban ieņem 695 amatus 648 uzņēmumos. Līderi to vidū ir Ralfs Jansons ar 72 amatiem un itālietis Paolo Bettiol ar 62 amatiem, liecina Lursoft pētījums par amatpersonām, kuras Latvijā reģistrētajos uzņēmumos patlaban ieņem visvairāk amatus.

Dati atklāj, ka atsevišķi cilvēki patlaban ieņem amatus pat vairāk nekā 50 uzņēmumos, informē Lursoft komunikāciju vadītāja Indra Urtāne.

Kamēr R. Jansona vārds pārsvarā saistīts ar nekustamo īpašumu jomā strādājošiem uzņēmumiem, no kuriem senākais reģistrēts 1996.gadā, Paolo Bettiol ieņem amatus lielākoties uzņēmumos, kuri reģistrēti pēdējo divu gadu laikā un pārsvarā to darbība saistīta ar citur neklasificētu individuālo pakalpojumu sniegšanu. Izpētot Lursoft pieejamo NACE nozaru klasifikatoru, redzams, ka attiecīgā nozare ietver, piemēram, dažādu pašapkalpošanās automātu ekspluatāciju u.tml. uzņēmējdarbības jomas. Par šo Paolo Bettiol vadīto uzņēmumu darbības efektivitāti pāragri spriest, jo vēl nav pieejami to 2016.gada pārskati, taču jācer, ka to panākumi būs bijuši labāki nekā 2014.gada martā reģistrētajam SIA Winter, kas 2015.gadā apgrozījis 59 eiro un strādājis ar 183 eiro zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Aizputes ceļinieks reģistrē komercķīlu 3,9 miljonu eiro vērtībā

Žanete Hāka, 10.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu būves uzņēmumam Aizputes ceļinieks reģistrēta jauna komercķīla, kuras nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 3,9 miljoni eiro, liecina Lursoft Komercķīlu reģistrā pieejamā informācija.

Par labu AS Danske Bank uzņēmums ieķīlājis mehāniskos transporta līdzekļus un traktortehniku.

Aizvadītajā gadā Aizputes ceļinieks apgrozījis 9,537 miljonus eiro, salīdzinot ar iepriekšējo pārskata periodu, uzņēmuma apgrozījums nav būtiski mainījies. Toties uzņēmuma peļņa ir sarukusi teju trīs reizes, nokrītoties no 470,502 tūkstošiem eiro 2012. gadā līdz 159,508 tūkstošiem eiro pērn. Ar gūto peļņu uzņēmuma vadība plāno segt iepriekšējos gados radušos zaudējumus, kā arī ieguldīt uzņēmuma attīstībā.

Lursoft dati rāda, ka Aizputes ceļinieks reģistrēts 1991. gada jūlija un uzņēmuma īpašnieki ir Irina Kizenbaha (45%), Mārtiņš Lāma (44,93) un Madara More(10,07).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 11. decembrī Aizputes novada dome rīko nekustamā īpašuma Kalvenes ielā 69 izsoli. Bijusī uzņēmuma Aizputes ceļinieks viesnīcas ēka, kurā reiz nakšņojusi eksprezidente Vaira Vīķe-Freiberga, bet tagad atrodas veikals un kafejnīca, tiek izsolīta jau otro reizi, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Izsoles cena ēkai samazināta teju divas reizes, un pašvaldība cer, ka šoreiz ēku izdosies pārdot. Šobrīd nekustamā īpašuma Kalvenes ielā 69, kas sastāv no 1278 kvadrātmetru liela zemesgabala un trīsstāvu kopdzīvojamās ēkas, sākuma cena noteikta - 21 tūkstotis eiro. Izsole paredzēta ar augšupejošu soli - 100 eiro. «Uzņēmēji ir izrādījuši interesi par šo īpašumu, tādēļ ceram, ka izdosies to pārdot,» sacīja Aizputes novada domes priekšsēdētājs Aivars Šilis. Izsoles pieteikumā Aizputes novada domes mājaslapā teikts, ka īpašumā ir arī veikala un ēdnīcas telpas, tā raisot uzņēmēju interesi. Telpās darbojas gan veikals, gan kafejnīca Osteria, kuru iecienījuši daudzi aizputnieki, Kursas Laiks pārliecinājies Aizputē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Liepājas šosejas 15 km garā posma rekonstrukcijā ieguldīti astoņi miljoni eiro

Dienas Bizness, 28.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas šosejas (A9) Rīga (Skulte) – Liepāja posma no 148. līdz 163. kilometram pie Kalvenes rekonstrukcijā ieguldīti astoņi miljoni eiro, informē VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Komunikācijas daļa.

Darbus veica piegādātāju apvienība SIA Aizputes ceļinieks un SIA 8.CBR. Šosejas posmā veikta segas rekonstrukcija, reciklējot veco segu un pievienojot Liepājas metalurga domnas sārņus, kā arī trīs kārtu asfaltbetona ieklāšana. Remontdarbu gaitā tika rekonstruēts tilts pār Stulbes upi un izbūvētas pieturvietas un paviljoni.

Rekonstruētā ceļa posma svinīgā atklāšana plānota trešdien, 29. oktobrī. Tāpat plānots apsekot pabeigtos un esošos būvdarbus uz šosejas Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža posmā no Platones līdz Lielvircavas pagriezienam, kur būvdarbus ir veicis SIA Strabag, objekta izmaksas vairāk kā seši miljoni eiro un posmā no Lielvircavas pagrieziena līdz Elejai un Lietuvas robežai, kur vēl notiek būvdarbi, kuru veicējs ir SIA Lemminkainen un kopējās investīcijas ir 5,5 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 20.oktobrī VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange, būvnieki un vietējo pašvaldību pārstāvji atklāja rekonstruēto Liepājas šosejas posmu 15 kilometru garumā no Kalvenes Liepājas virzienā.

Autoceļa Rīga (Skulte) – Liepāja (A9) posma km 148,5 – 163,28 rekonstrukciju veica SIA Aizputes ceļinieks un SIA 8 CBR. Kopējās investīcijas objektā ir 8 084 461 eiro. Šajā šosejas posmā ir veikta ceļa virskārtas rekonstrukcija, veicot esošās segas reciklēšanu un pievienojot Liepājas metalurga domnas sārņus, kā arī trīs kārtu asfaltbetona ieklāšana. Tāpat tika rekonstruēts tilts pār Stulbes upi un izbūvētas pieturvietas un paviljoni.

«Ņemot vērā to, ka jau šogad ir uzsākti remontdarbi nākamajā Liepājas šosejas posmā, kā arī ir notiek iepirkuma procedūra par vēl diviem posmiem, pēc gada Liepājas šoseja tiks savesta kārtībā,» atklāšanā atzīmēja LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

5,5 miljonus latu vērtais ceļubūves iepirkums ticis kaimiņvalsts kompānijai

Gunta Kursiša, 28.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 5,54 miljonus Ls vērtais valsts a/s Latvijas valsts ceļi (LVC) iepirkums par autoceļa A13 posma segas rekonstrukciju noslēdzies, par uzvarētāju pasludinot Lietuvas uzņēmumu a/s Panevežio Keliai, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

LVC ar Kohēzijas fonda līdzfinansējumu veiks autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva) – Rēzekne – Daugavpils – Lietuvas robeža (Medumi) posma no 61 līdz 73 kilometram rekonstrukciju.

Atklātajā ceļubūves konkursā savus piedāvājumus iesniedza astoņi komersanti, no kuriem tika izvēlēts uzņēmums, kas piedāvāja ceļa rekonstrukciju veikt par zemāko cenu.

Jau ziņots, ka šonedēļ noskaidrojies, ka pie teju sešus miljonus Ls vērtā ceļu būves iepirkuma – autoceļa A10 Rīga – Ventspils posma rekonstrukcijas – ticis uzņēmums Saldus ceļinieks. Savukārt atklātā konkursā par autoceļa A9 Rīga (Skulte) – Liepāja posma rekonstrukciju, un vairāk nekā 4,695 miljonus Ls vērtā konkursā uzvarējusi personu apvienība SIA Aizputes ceļinieks un SIA 8 CBR.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Grobiņas SPMK: Visas slimības ir jāizslimo

Ilze Šķietniece speciāli DB, 07.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drošības izjūtu dod gadiem ilgi zināmu sadarbības partneru izvēle

Tikko kā Liepājas pusē ekspluatācijā nodots ilgi lolots projekts – Ālandes upes atpūtas komplekss Grobiņā. Būvdarbus veica SIA Grobiņas SPMK – uzņēmums ar teju 30 gadu ilgu pieredzi.

Simbioze ar ceļiniekiem

Grobiņas SPMK nodarbojas ar inženiertehnisko pakalpojumu nodrošināšanu. Tas darbojas vairākos virzienos – būvniecībā, ražošanā un tirdzniecībā. Uzņēmums izbūvē gāzes vadus, siltumtrases, ūdensvadus un kanalizācijas sistēmas, kā arī iekšējos tīklus. Pārsvarā strādā Kurzemē. Tālākais objekts bijis Pļaviņās, kur Grobiņas SPMK izbūvēja siltumtrasi. «Tas bija piespiedu risinājums. Kad darbu tepat, uz vietas, bija maz, piedalījāmies iepirkumu konkursos citur Latvijā un Pļaviņās vinnējām. Tas ir smagi – tik tālu darbiniekiem, darbu vadītājiem braukāt, visu tehniku aizvest,» secinājis uzņēmuma īpašnieks Ilgonis Jēčis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Divi uzņēmumi dalīs 4,6 miljonus vērto Rīga-Liepāja autoceļa būvdarbus

Gunta Kursiša, 28.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) noslēgusi atklātu konkursu par autoceļa A9 Rīga (Skulte) – Liepāja posma rekonstrukciju, un vairāk nekā 4,695 miljonus Ls vērtā konkursā uzvarējusi personu apvienība SIA Aizputes ceļinieks un SIA 8 CBR, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Iepirkuma ietvaros tiks rekonstruēts autoceļa A9 posms no 148 līdz 163 kilometram. Ceļa pastiprināšana tiks veikta Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta «TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi» ietvaros.

Kopumā konkursā savus pieteikumus iesniedza deviņi komersanti.

Jau rakstīts, ka ceļu būves nozares pārstāvji izteikušies, ka pašreizējā valsts amatpersonu gausā rīcība raisa pamatotas bažas par to, ka 2014. gadā līdz šim galvenokārt uz ES fondu līdzekļiem balstītā ceļu būve var palikt tikai pie valsts finansējuma, kas pēdējos gados ir bijis tikai piliens lielajā vajadzību jūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Autovadītāji par vislabāk izbūvēto autoceļu atzīst A12 Ludza–Nirza posmu Latgalē

Dienas Bizness, 20.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 20. maijā tika pasniegtas gada balvas par labāko būvnieku veikumu valsts autoceļu tīklā. Autovadītāji par labāko pērn izbūvēto autoceļu atzinuši ceļa A12 posmu no Ludzas līdz Nirzai, kur tika veikta pārbūve un arī jauna ceļa izbūve. Autovadītāju gada balvu par šo darbu saņēma SIA Strabag.

Par labāko 2014. gadā izbūvēto valsta autoceļu posmu, kurā veikti paplašināti pārbūves darbi, tika atzīts autoceļa Rūjiena – Mazsalaca (P21) posms no Virķēniem līdz Idum. Gada balvu par šo būvi saņēma SIA Limbažu ceļi.

Par labāko 2014. gadā izbūvēto valsts autoceļa posmu, kurā veikta seguma atjaunošana un pastiprināšana, tika atzīts autoceļa Rīga (Skulte) – Liepāja (A9) posms no pagrieziena uz Kalveni līdz pagriezienam uz Dižilmāju pirms Durbes. Gada balvu par šo būvi saņēma piegādātāju apvienība SIA Aizputes ceļinieks un SIA 8 CBR.

Autoceļu posmus šogad vērtēja starptautiska žūrija, kuras sastāvā strādāja eksperti ceļu būvinženieri Juris Anitens un Uldis Birzleja, ceļu projektētājs Elmārs Daniševskis, Igaunijas ceļu administrācijas pārstāvis Heiti Popps un Lietuvas ceļu administrācijas pārstāvis Juozas Gedvilas. Žūrijas darbā piedalījās arī autoceļu drošības eksperts Pauls Timrots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Turpina noskaidroties Liepājas pilsētas apgaismojuma projektu veicēji

Gunta Kursiša, 18.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies iepirkuma konkurss par apgaismojuma rekonstrukcijas būvprojekta realizēšanu. 722 tūkst. Ls būvprojektu veiks vietējais elektronozares uzņēmums SIA Oms. Šis ir viens no daudziem pēdējā mēneša laikā noslēgtajiem konkursiem par apgaismojuma rekonstruēšanu vēju pilsētā.

Līdz 18. jūlijam Liepājas pilsētas pašvaldība paguvusi noslēgt jau desmit iepirkumu konkursus, no kuriem apjomīgākais ir jūnija sākumā noslēgtais konkurss par būvprojektu Nr8. Šī būvprojekta izmaksas paredzētas vairāk nekā 1,67 milj. Ls apmērā, un būvdarbus veiks pretendentu apvienība, kurā ietilpst SIA A-Land, SIA Leminkainen Latvija, SIA CVS.

Tāpat Liepājas pilsētas apgaismojuma atjaunošanas projekta dažādos būvprojektos uzvarējuši tādi uzņēmumi kā SIA Ceļu eksperts (15 tūkst. Ls līgums), minētā SIA Oms (722 tūkst. Ls līgums), SIA Ceļu, tiltu būvnieks (381 tūkst. Ls), SIA Empower (951 tūkst. Ls, SIA Vega 1 (399 tūkst. Ls), SIA Aizputes ceļinieks (437 tūkst. Ls) un vēlreiz SIA Oms (22,9 tūkst. Ls vērts līgums).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Kurzemnieki ministrus sagaida ar asfalta urbi un uguni

Vēsma Lēvalde, 04.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta Valda Dombrovska un satiksmes ministra Anrija Matīsa vizīte Liepājā sākās ar ceļu būves kvalitātes kontroli Rīgas - Liepājas šosejas 163.kilometrā.

Savukārt pāris kilometru tālāk ministriem bija iespēja savām acīm vērot Latvijā populāro kūlas dedzināšanu. Tiesa, Ministru prezidents tobrīd runājis pa telefonu, tāpēc incidentu nav pamanījis, atzina Ministru prezidenta preses sekretārs Mārtiņš Panke.

Pa ceļam uz Liepāju premjers V.Dombrovskis un satiksmes ministrs A.Matīss piedalījās Latvijas Valsts ceļu paspārnē esošās Ceļu laboratorijas izbraukuma pārbaudē, kurā speciālisti izdarīja autoceļa A9 jaunuzklātā asfalta kvalitātes kontroles (kalibrēšanas) urbumus. Vairākas pārbaudes jau notikušas iepriekš, taču ministru klātbūtnē tika ņemti paraugi, lai pārbaudītu jaunā ceļa seguma pretestību paliekošām deformācijām, skaidroja ceļu būves speciālisti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Par septiņiem miljoniem atjaunos 22 kilometru garu Liepājas šosejas posmu

Gunta Kursiša, 09.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) grasās atjaunot autoceļa A9 Rīga (Skulte) – Liepāja posmu 22 kilometru garumā, šim mērķim atvēlot vairāk nekā 7,65 miljonus eiro.

Autoceļu uz Latvijas trešo lielāko pilsētu plānots atjaunot posmā no 163 līdz 185 kilometram, proti – sākot no posma deviņus kilometrus aiz Kalvenes.

Lai arī par uzvarētāju pasludināta piegādātāju apvienība ACBR78, cits konkursa dalībnieks – piegādātāju apvienība SIA Matthai un Matthai Bauunterehmen GmbH&Co.KG - iesniedzis sūdzību par konkursu. Lēmums par sūdzību vēl nav pieņemts.

Remontdarbus drīz solīts pabeigt citā Liepājas šosejas posmā – no 148 līdz 163 kilometram, kur tos veic uzņēmums Aizputes ceļinieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Uzņēmējdarbības infrastruktūras izveidei Liepājā tērēs 1,7 milj. Ls

Gunta Kursiša, 06.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas pilsētas pašvaldība noslēgusi 1,68 milj. Ls vērtu iepirkumu konkursu par tiesībām veikt būvdarbus projektā «Uzņēmējdarbības pamata infrastruktūras izveide», par uzvarētāju pasludinot Liepājā bāzēto SIA Ceļu, tiltu būvnieks, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Projekta ietvaros paredzēts rekonstruēt Lazaretes ielu un Ģ. Baloža ielas posmu no Lazaretes ielas līdz Spīdolas ielai, kā arī ietves apgaismojumu posmā līdz Cukura ielai. Būvdarbus paredzēts veikt astoņu mēnešu laikā.

Iepirkumu konkursā par tiesībām veikt būvdarbus šā projekta ietvaros savus piedāvājumus līdz jūnija beigām iesniedza seši pretendenti – SIA Ceļu, tiltu būvnieks, SIA Aizputes ceļinieks, SIA Ostas celtnieks, SIA Asko AS, un SIA Vega 1.

2,5 milj. Ls jeb 85% no kopējām projekta «Uzņēmējdarbības pamata infrastruktūras izveide Liepājā» izmaksām segs Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF), 3,75% no kopējām izmaksām būs valsts budžeta dotācijas finansējums, bet 11,25% segs Liepājas pašvaldība, liecina informācija Liepājas pašvaldības mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Liepājas šosejas rekonstruētais posms atbilst visām kvalitātes prasībām

Žanete Hāka, 05.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas šosejas jeb autoceļa A9 Rīga (Skulte)-Liepāja rekonstruētais posms no Kalvenes 148. kilometra līdz 163. kilometram atbilst visām kvalitātes prasībām, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

To ir pierādījušas kvalitātes pārbaudes, kas veiktas jaunā seguma paraugiem, kas tika paņemti šā gada jūlijā.

Šajā šosejas posmā remontdarbus veica SIA Aizputes ceļinieks. Līgums tika noslēgts 2013. gada aprīļa beigās, būvdarbi tika pabeigti šā gada jūlija sākumā. Kopējās remontdarbu izmaksas ar PVN bija 8 miljoni eiro. Šajā posmā būvnieki ir veikuši seguma reciklēšanu un jauna asfaltbetona seguma triju kārtu izbūvi, kā arī uzlabojuši ūdens novades sistēmu un autoceļa aprīkojumu.

Veicot pabeigto būvdarbu komplekso kvalitātes pārbaudi, va/s Latvijas Valsts ceļi Autoceļu kompetences centra Ceļulaboratorija paņēma vairāk nekā 60 urbtu asfaltbetona paraugu. Tika testēts asfaltbetona kārtu sablīvējums, biezums un sastāvs, kā arī veikts riteņu sliežu tests, ceļa virsmas līdzenuma un saķeres mērījumi. Pārbaudēs tika konstatēts, ka atsevišķos posmos ir palielināta virskārtas segregācija un bitumena izsvīdumi. Lai to novērstu, būvnieks par saviem līdzekļiem pārbūvēja asfaltbetona virskārtu neatbilstošajos posmos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Kurzemes meža autoceļu būvdarbus veiks par 1,083 miljoniem eiro

Žanete Hāka, 11.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies AS Latvijas valsts meži izsludinātais konkurss par meža autoceļu būvdarbu veikšanu Kurzemes reģionā, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Konkursā izvēlēts piedāvājums ar viszemāko cenu.

Konkursā uzvarējuši uzņēmumi SIA MK Alianse, SIA Skābarži un SIA Aizputes ceļinieks.

Kopumā meža autoceļu būvdarbi izmaksās 1,083 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Latvijas ceļu būvē drīzumā varētu izmantot pārstrādātu gumiju

Viktors Haritonovs, Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības inženierzinātņu fakultātes, Ceļu un tiltu katedras vadošais pētnieks, 22.02.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nebūs pārspīlēts sakot, ka nākot pavasarim, par vienu no būtiskākajiem jautājumiem Latvijas sabiedrības, taču lielākoties autovadītāju dienaskārtībā, kļūst ceļu kvalitāte.

Debates par to, kāpēc Latvijas ceļi ir tik slikti, ir dažādas un arī risinājumi ir visdažādākie. Visbiežāk kā iemesli tiek minēti izmantojamā asfalta kvalitāte, tā piemērotība Latvijas laika apstākļiem, darba veikšanas kvalitāte utt. Risinājumi laika gaitā arī ir bijuši dažādi, tomēr efektivitāti ir pierādījis risinājums, kad bitumenam, kurš kalpo par līmi šķembu salīmēšanai asfaltbetonā, pievieno piedevas ar izteikti elastīgam īpašībām jeb veic bitumena modifikāciju, lai tas būtu noturīgs pret rišu veidošanos augstās un plaisu veidošanos zemās ekspluatācijas temperatūrās.

Tāpēc, lai risinātu šo jautājumu un meklētu Latvijai jaunas ilgtspējīgas pieejas bitumena, asfaltbetona un līdz ar to ceļu kvalitātes uzlabošanai, Rīgas Tehniskās universitātes zinātnieki kopā ar Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociāciju uzsākuši pilotprojekta “Nolietoto riepu gumijas granulu pievienošana bitumena modificēšanā un asfaltbetona ražošanā un eksperimentālā ceļa posma ieklāšana” realizēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dobeles novada pašvaldība nepiekrīt Valsts akciju sabiedrības Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) valdes priekšsēdētāja Vladimira Kononova teiktajam, ka Latvijā būtu par daudz ceļu un ir jādomā, kuri ceļi būtu jālikvidē.

Dobeles novada pašvaldības izpilddirektora vietnieks Gunārs Kurlovičs pauda, ka ceļu blīvums uz iedzīvotāju, kā to piemēro Kononovs, nav rādītājs, kas liecina par nepieciešamību pēc autoceļiem.

«Ja iedzīvotāju skaits saruks uz pusi, vai tad Latvijā jālikvidē puse ceļu? Ja ceļi būtu lieki, tie nebūtu izbraukti un nebūtu daudz jāremontē,» secināja Kurlovičs.

Viņš uzskata, ka ir tieši otrādi - problēma ir lielajā ekspluatācijas slodzē, jo pietiekami intensīvās lauksaimnieciskās darbības un smagās tehnikas dēļ grantētie lauku ceļi ir ļoti sliktā stāvoklī, jo nepietiek resursu to uzlabošanai.

«Ceļu infrastruktūra ir būtiska tautsaimniecības attīstībā, tikai problēma tā, ka Latvijā tā ir ļoti slikti uzturēta. Lielu daļu meža ceļu uztur Latvijas Valsts meži,» skaidroja Dobeles novada pašvaldības vadības pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samazinoties ceļu būvdarbu izmaksām, valsts iecerējusi papildus atjaunot segumu vēl uz vairāk nekā 30 kilometriem ceļu; diskutabls ir jautājums par kvalitāti.

Tā kā ceļu būves kompānijas va/s Latvijas Valsts ceļi konkursos piedāvā darbus veikt par būtiski zemākām cenām, nekā pasūtītājs iepriekš prognozējis, par ietaupītajiem līdzekļiem šobrīd paredzēts papildus atjaunot segumu deviņos km valsts galveno autoceļu, 20,5 km reģionālajos autoceļos un vienā kilometrā vietējo autoceļu. Ar ietaupīto uz valsts reģionālajiem un vietējiem autoceļiem veiks arī papildu segumu virsmu apstrādi kopumā vairāk nekā 36 km garumā, liecina va/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) DB sniegtā informācija.

Valsts galveno autoceļu programmā papildu līdzekļi paredzēti Rīgas – Ventspils šosejas seguma atjaunošanai no 136,5. līdz 145,5. km, savukārt uz valsts reģionālajiem ceļiem Ulbroka – Ogre, Rīga (Jaunciems) – Carnikava – Ādaži, Kandava – Saldus, Valmiera – Rūjiena – Igaunijas robeža tiks saremontēti posmi četru līdz sešu km garumā. LVC pārstāvji gan norāda - ņemot vērā, ka iepirkumi vēl notiek, prognozējams, ka šis saraksts papildināsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate vadība saņēmusi vairākus dažādā laikā klāto jauno ceļu segumu paraugu izpētes rezultātus no VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC), kas apliecina, ka būvnieka darbs bijis atbilstošs normām.

SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate valdes loceklis Madars Radželis aģentūru LETA informēja, ka uzņēmums apkopojis visus LVC testus un tajos secināts, ka ceļu būvnieka veiktais darbs atbilst ceļu specifikāciju prasībām, tāpat Igates darbu nevienā objektā neesot apšaubījis būvuzraugs un LVC pārstāvis, un tas visur īstenots saskaņā ar pasūtījumu un tā tehnisko projektu.

Radželis pauda, ka attiecībā uz ceļu posmu rekonstrukcijas objektiem Dobeles šosejā Jelgavā un Jelgavas šosejā pie Rīgas medijos iepriekš īstenotā Igates darba apšaubīšana vairāk atgādinot nomelnošanas kampaņu, par ko esot izbrīnīti daudzi. Daudzu komentētāju apgalvojumi bijuši vai nu nepamatoti, vai arī, iespējams, izrauti no citāda konteksta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināta - KNAB aizdomās par kukuļa ņemšanu no būvuzņēmēja aizturējis Dobeles pašvaldības iepirkumu komisijas priekšsēdētāju

LETA, 19.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) aizdomās par kukuļņemšanu no būvfirmas īpašnieka Madara Radžeļa aizturējis Dobeles novada pašvaldības iepirkumu komisijas priekšsēdētāju Lailu Šereiko, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

KNAB 15.jūlijā sākts kriminālprocess par to, ka Dobeles novada iepirkumu komisijas priekšsēdētāja Šereiko, iespējams, laikā no 2019.gada janvāra līdz jūlijam pieņēmusi kukuļus no SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»'» par sniegto atbalstu Dobeles novada iepirkumu procedūrās, kā arī veikusi noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanu.

KNAB rīcībā esošie audioieraksti, liecības, dokumenti un priekšmeti dodot pamatu pieņēmumam, ka Dobeles novada pašvaldības Attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja Šereiko, būdama iepirkumu komisijas priekšsēdētāja, esot pieņēmusi kukuļus no «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»» dažādu materiālu labumu veidā.

Birojam ir aizdomas par ne mazāk kā 2000 eiro vērtu tirdzniecības centra «Rīga Plaza» dāvanu karšu pieņemšanu no Šereiko puses. Tāpat KNAB ir aizdomas, ka šonedēļ Jelgavā automašīnā amatpersona no «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»» un «Igate Būve» valdes locekļa Radžeļa pieņēma kukuli 2500 eiro apmērā, lai neliktu šķēršļus un atbalstītu abus uzņēmumus iepirkumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Latvijā trešdaļa riepu ir ārpus riepu apsaimniekošanas sistēmas un kontroles

LETA, 27.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā trešdaļa riepu ir ārpus riepu apsaimniekošanas sistēmas un kontroles, Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas Vides un klimata apakškomisijas sēdē 26.oktobrī aktualizēja "Eco Baltia vide" valdes priekšsēdētājs Jānis Aizbalts.

Komentējot Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) un Ekonomikas ministrijas (EM) pausto par nolietotu riepu apsaimniekošanu un pārstrādi, viņš uzsvēra, ka katru gadu Latvijā ieved vairāk par 20 000 tonnu, lai gan VARAM norādīja, ka, piemēram, pērn riepu radītais atkritumu apjoms ir bijis 16 000 tonnu, bet pārstrādātais apjoms ir 10 582 tonnas.

"Riepu apjoms, kas Latvijā uzkrājas ir daudz lielāks. EM to redz savā reģistrā, kamēr VARAM to neredz, jo ministrijas savā starpā nesarunājas. Turklāt abas ministrijas vienojas, ka reģistru izveidot nevar, kaut arī Centrālās statistikas pārvaldes reģistrā uzņēmēji savu riepu importa apjomu piereģistrē un pēc tā var redzēt riepu apjomu. Tā ir tāda dīvaina situācija," atzina Aizbalts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Cemex uzbūvējis pirmo betona ceļu Latvijā un vēlas sadarboties ar ceļu būvniekiem

LETA, 16.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cementa ražotāja SIA Cemex realizējusi pilotprojektu, kaļķakmens karjerā Kūmas uzbūvējot 500 metrus garu ceļa posmu no valčbetona, un ir gatava sadarboties ar ceļu būves uzņēmumiem un VAS Latvijas Valsts ceļi šādu ceļu būvniecībā Latvijā.

Cemex valdes loceklis Ēriks Maikls Trusevics stāstīja, ka betona ceļu izmaksas ir par aptuveni 20% lētākas nekā asfalta ceļu izmaksas, piemēram, šī eksperimentālā ceļa izmaksas bija 45 eiro par kvadrātmetru.

«Betona ceļiem ir arī daudz mazākas uzturēšanas izmaksas. Piemēram, ja asfalta ceļam remonts ir jāveic septiņus līdz desmit gadus pēc uzbūvēšanas, betona ceļš bez remonta var nokalpot līdz pat 20 gadiem. Tāpat betona ceļam var izmantot vietējās Latvijas izejvielas, un nav jāimportē bitumens un granīts. Betona ceļa būvniecībai nav nepieciešama speciāla tehnika, to var veikt ar esošo ceļu būves tehniku,» sacīja Trusevics.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ap 60 tiltus Latvijā vajadzētu nekavējoties slēgt vai jāuzliek vēl stingrāki satiksmes ierobežojumi, jo ir bīstami tālāk tos ekspluatēt, šodien, tiekoties ar žurnālistiem, sacīja biedrības Latvijas ceļu būvētājs (LCB) valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

Viņš pauda sašutumu, ka nākamgad budžets vietējiem un reģionāliem ceļiem un tiltiem neko nesola. Piemēram, vietējiem ceļiem piecu gadu laikā vajadzēja ieguldīt 690 miljonus eiro. Tāpēc būvnieki plānojuši vērsties Satiksmes ministrijā (SM) un pie premjerministres Laimdotas Straujumas (V), lai skaidrotu pašreizējo lauku ceļu bīstamību.

SM atzinusi, ka 145 tilti ir sliktā stāvoklī, bet līdzekļi šim mērķim nav piešķirti.

Būtiska esot arī pārkrauto automašīnu ietekmes uz ceļu stāvokli problēma - tās par vienu piektdaļu laika samazina ceļu ilgmūžību. Līdz ar to 20% naudas, nekontrolējot automašīnu svaru, tiekot «nomesta zemē». Kā norāda Bērziņš, tā ir strukturāla problēma. SM ar vienu roku uzstādot svaru ierobežojošas zīmes uz ceļiem, bet ar otru ik gadu palielina izsniegto kravas auto atļauju jeb licenču skaitu: 2012.gadā - 12000, bet 2014.gadā - 15000. Autotransporta direkcijas atļaujas dod tiesības pārvadātājam veikt kravas pārvadājumus. Tāpat ministrija izliekoties neredzam, ka mašīnu svaru kontroles funkcija, kas 2011.gadā tika atdota Iekšlietu ministrijai, netiek pienācīgi pildīta. «Kā citādi lai raksturo uz ceļa svērto mašīnu skaita samazinājumu no 930 reizēm 2010.gadā uz 156 reizēm 2014.gadā?» jautā Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru