Foto:Edijs Pālens/LETA

Apstiprinātas Rail Baltica būvprojektēšanas vadlīnijas 

Apstiprinātas Rail Baltica būvprojektēšanas vadlīnijas - infrastruktūras projektēšanai, būvniecībai un uzturēšanai. Būvprojektēšanas vadlīniju rokasgrāmatu izstrādāja Francijas konsultāciju un inženierijas uzņēmums «SYSTRA S.A», kas uzvarēja atklātajā konkursā par Rail Baltica globālā projekta vienoto būvprojektēšanas vadlīniju izstrādi, liecina medijiem sniegtā informācija.

Monta Glumane, 2018. gada 03. maijs plkst. 11:46

Vadlīnijas apstiprināja Latvijas Republikas Satiksmes ministrija, Igaunijas Republikas Ekonomikas un komunikāciju ministrija un Lietuvas Republikas Transporta un komunikāciju ministrija.

Būvprojektēšanas vadlīniju rokasgrāmata nosaka galvenos parametrus un standartus Rail Baltica dzelzceļa novietojumam, sliežu ceļam, uzbērumiem un zemes darbiem, hidrotehniskajām būvēm, tiltiem, pārvadiem, tuneļiem un līdzīgām būvēm. Tāpat tā nosaka dzelzceļa vilces energoapgādes, vilcienu vadības un signalizācijas iekārtu, t.sk. telekomunikāciju sistēmu, datu saņemšanas (SCADA) un sistēmu uzraudzības kontroles, infrastruktūras - staciju, apdzīšanas punktu, staciju termināļu un pasažieru platformu un to vides pieejamības nosacījumus.

Vadlīnijas nosaka arī pielāgošanos klimata izmaiņām, BIM prasības, arhitektoniskā un vizuālā dizaina prasības, kā arī drošuma, darbgatavības, remontējamības un drošības (RAMS) nosacījumus.

«Rail Baltica būvprojektēšanas vadlīniju apstiprināšana bija viens no galvenajiem atskaites punktiem projekta ieviešanā, kā arī saistību izpildē, ko paredz ar Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru (INEA) parakstītais līdzfinansējuma līgums. Būvprojektēšanas vadlīniju rokasgrāmata ir nozīmīgs instruments jau uzsāktajā Rail Baltica infrastruktūras būvprojektēšanas procesā. Esam gandarīti, ka ar mērķi īstenot rentablu, mūsdienīgu un drošu Rail Baltica infrastruktūras būvprojektēšanu un celtniecību, mūsu līgumpartneris SYSTRA ir nodrošinājis dzelzceļa ilgtermiņa vīziju un integrējis labāko Eiropas Savienības valstu praksi,» komentē «RB RAIL» AS izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.

Nozīmīgāko būvprojekta parametru definēšanas procesā tika izvēlēti parametri, kas sniegs iespējami augstāku pievienoto vērtību dzelzceļa infrastruktūrai un vienlaikus atbilst ES savstarpējas izmantojamības tehniskajām specifikācijām.

Pamats kritēriju izvēlē ir dzelzceļa līnijas atbilstība INF SITS noteiktajām dzelzceļa līnijas kategorijām P2 un F1.

Būvprojektēšanas vadlīniju rokasgrāmata nosaka, ka maksimālais projektētais ātrums pasažieru vilcienu kustībai - 249 km/h, kravas vilcienu kustībai - 120 km/h, maksimālais kravas vilcienu garums - 1050 metri, maksimālā ass slodze - 25 tonnas.

Rail Baltica infrastruktūrā nav pieļaujami viena līmeņa krustojumi ar autoceļiem un 1520 mm platuma sliežu ceļiem, izņemot vietas, kur cita veida risinājumi nav iespējami.

Apkalpes un glābšanas tehnikas piekļuve dzelzceļa līnijas trasei jānodrošina vismaz ik pēc diviem līdz trim kilometriem un īpašos punktos. Tāpat vadlīnijas nosaka parametrus balasta sliežu ceļam, vilces energoapgādes sistēmai - 2x25kV un ETRMS L2 vilcienu kustības vadības sistēmai.

Būvprojekta vadlīnijas nodrošinās Rail Baltica dzelzceļa savienojamību un savietojamību, un paātrinās tālāko būvprojektēšanas procesu Baltijas valstīs.


Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

«Labāk, lai mani noņem no amata, nekā es piekritīšu prettiesiskiem risinājumiem. Tas...

Zaudējums mūsu valstij un Latvijas ekonomikai ir ABLV Bank likvidācija. Tomēr labāka...

Zivju konservu ražotājs SIA Karavela paziņojis par Vācijas zivju produktu ražotāja Larsen...

7,03 miljoni eiro – tāds bijis lielākā Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā pērn...

Šobrīd Latvijas veikalos nav iespējams iegādāties AS Dzintars krēmu Niveja, biznesa portālam...

Kontekstā ar pašlaik aktuālajiem Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem sociālajos tīklos...

No šīs sadaļas
2018. gada 03. maijs plkst. 15:21

Vairāki Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi kopā ar nekustamo īpašumu attīstītājiem un kultūras...

2018. gada 03. maijs plkst. 10:35

Dienas Biznesa veidotais būvnieku TOP uzskatāmi apliecina, ka daudziem uzņēmumiem pērnais gads ir...

2018. gada 02. maijs plkst. 17:36

Pēc Āgenskalna tirgus sakņu paviljona arhitektoniski mākslinieciskā izpētes tomēr pieņemts lēmums...

2018. gada 02. maijs plkst. 10:28

Miljonārs Argods Lūsiņš nav saņēmis vienreizējo pārgājiena atļauju savas mājas-kuģa aizvešanai...

2018. gada 02. maijs plkst. 9:41

Otrdien, Sanpaulu, Brazīlijā pilnībā sabruka 22 stāvus augsta pamesta biroju ēka, kurā...

2018. gada 30. aprīlis plkst. 15:32

Rīgas apgabaltiesa piespriedusi divarpus gadus ilgu ieslodzījumu bijušajam Jūrmalas pilsētas domes...

2018. gada 28. aprīlis plkst. 9:29

VEF jeb Valsts elektroniskā fabrika savulaik bija viena no lielākajām rūpnīcām Latvijā....

2018. gada 27. aprīlis plkst. 15:12

Piektdien, 27. aprīlī, Rīgas domes Vidi degradējošu būvju komisija apstiprināja Rīgas pašvaldības...

2018. gada 27. aprīlis plkst. 14:33

Šodien, 27.aprīlī, Kultūras un sporta centrā «Daugavas stadions» svin spāru svētkus, iezīmējot...

2018. gada 27. aprīlis plkst. 13:56

2018. gada martā, salīdzinot ar februāri, būvniecības izmaksu līmenis Latvijā palielinājās par...