Ar Circle K zīmolu pārdod vairāk nekā ar Statoil zīmolu 

Jakobs Šrams (Jacob Schram), Circle K koncerna prezidents Eiropā, laikrakstam Dienas Bizness stāsta, kā lieliski zīmoli tiek veidoti no iekšienes.

Anda Asere, 2018. gada 28. marts plkst. 12:11

Fragments no intervijas, kas publicēta 28. marta laikrakstā Dienas Bizness:

Statoil bija ļoti augstu vērtēts un populārs zīmols Latvijā un Baltijā. Kas bija galvenie iemesli, kāpēc bija vajadzīga zīmola maiņa?

Jā, tas bija ļoti mīlēts zīmols arī Norvēģijā un Skandināvijā. Taču, kad mūs pārņēma Alimentation Couche-Tard, mums bija ļauts turpināt lietot lāsītes simbolu, bet ne nosaukumu, jo Statoil joprojām ir naftas kompānija, kas ir lielākais uzņēmums Norvēģijā un visā Skandināvijā. Darījums paredzēja, ka mums vajag veikt zīmola maiņu līdz 2020. gadam un jāatrod jauns nosaukums. No lāsītes attīstījām miles degvielas zīmolu, kas labi iedzīvojās un kas pāreju uz jauno zīmolu padarīja mazāk dramatisku.

Domājot par zīmola maiņu, izlēmām atrast nosaukumu uzņēmuma ģimenē. Alimentation Couche-Tard jau piederēja vairāki zīmoli, tāpēc nonācām pie lēmuma, ka prātīgākais risinājums ir izvēlēties vienu no tiem – pašu spēcīgāko – un attīstīt to globālā līmenī. Tāpat nolēmām, ka Circle K zīmols ir jāatsvaidzina, jo tas izskatījās kā no 50. vai 70. gadiem. To atjaunojām ar jaunu dizainu – vizuālajā identitātē iekļaujot dažādus elementus no visiem līdzšinējiem zīmoliem, piemēram, atjaunotajā Circle K zīmolā izmantota Statoil oranžā krāsa. Otrā fāze bija piepildīt to ar saturu, un mēs definējām trīs lietas – ātru un draudzīgu apkalpošanu, produktus un pakalpojumus cilvēkiem, kas atrodas ceļā, kā arī ērtas un draudzīgas vizītes. Zīmola kodols ir padarīt klienta dzīvi vienkāršāku, vieglāku. Tā ir visa biznesa ideja.

Kas šajā procesā ir lielākie izaicinājumi?

Pētot tiešām veiksmīgus zīmolus, ir secināms, ka lieliski zīmoli tiek veidoti no iekšienes uz āru, nevis otrādi. Tas nozīmē – ja vēlamies gūt panākumus pie klientiem, visam ir jāsākas ar mums pašiem. Kļūstot par Circle K, palikām tie paši cilvēki, tā pati degviela un tie paši brīnišķīgie ēdieni un kafija. Darbinieki bija entuziasma pilni, mācījās un iemīlēja jauno zīmolu. Protams, tas prasīja kādu laiku.

Tagad esam veikuši zīmola maiņu visā Baltijā un Skandināvijā un redzam, ka ar Circle K zīmolu pārdodam vairāk nekā ar Statoil zīmolu. Iemesls tam ir cilvēki stacijās, kas mums ir palīdzējuši, stāstot un skaidrojot klientiem par zīmola maiņu. Iespējams, pamanījāt, ka katrai stacijai bija savs atklāšanas pasākums, un tas nenāca no manis kā norādījums, kā rīkoties, bet viņiem bija savs radošais veids, kā to risināt. Viņiem ir liela rīcības brīvība.

Visu interviju Vadītājam jānovērtē cilvēku spēks lasiet 28. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 16. janvāris plkst. 12:33

Divas personas ar nazi esot ienākušas «Circle K» DUS un pieprasījušas naudu no kases.

2017. gada 10. maijs plkst. 12:45

Trešdien, 10.maijā Rīgā, Ulmaņa gatvē 110, oficiāli atklāta Latvijā pirmā Circle K...

2017. gada 23. aprīlis plkst. 20:05

Veikals mūsu degvielas uzpildes stacijās ir ļoti būtiska biznesa daļa, atzīst SIA...

2017. gada 29. marts plkst. 16:47

Marta beigās SIA Circle K Latvia uzsāk pārbūves darbus pirmajā degvielas uzpildes...

2016. gada 21. novembris plkst. 13:53

Statoil atvēris jaunu degvielas uzpildes staciju (DUS) Krāslavā, Rīgas ielā. Šī ir...

Nepalaid garām

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

No stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Ja runājam par uzņēmuma «Latvijas Tekstils» salonveikalu, kas atrodas Rīgā, Matīsa ielā...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2018. gada 28. marts plkst. 11:24

Dāņu mazumtirgotājs «Jysk» nolēmis mainīt stratēģiju Baltijas valstīs, kā arī Baltkrievijā....

2018. gada 27. marts plkst. 13:42

Kemerovā, kur svētdien notikušajā lielveikala ugunsgrēkā gāja bojā vismaz 64 cilvēki, otrdien...

2018. gada 27. marts plkst. 11:01

Mazumtirdzniecības uzņēmuma Hennes&Mauritz AB radījis vilšanos investoru vidū, paziņojot...

2018. gada 27. marts plkst. 9:39

Lai rosinātu jaunu dāvināšanas kultūru Latvijā, Draugiem Group uzņēmums GiftCard sadarbībā...

2018. gada 26. marts plkst. 16:38

Ugunsgrēkā tirdzniecības centrā Krievijas pilsētā Kemerovā dzīvību zaudējuši vismaz 64 cilvēki,...

2018. gada 23. marts plkst. 16:09

Tipiski tirdzniecības centri jau tuvākajā nākotnē izzudīs un transformēsies, piektdien konferencē...

2018. gada 23. marts plkst. 15:22

Apavu mazumtirdzniecības tīkla «Danija» īpašnieks SIA «Danbalt Footwear» 2017.gadā strādāja...

2018. gada 21. marts plkst. 12:12

Purvciema iedzīvotāji vērsušies Rīgas Administratīvajā rajona tiesā ar lūgumu atcelt izdoto...

2018. gada 20. marts plkst. 11:27

Interneta veikals 220.lv tuvāko gadu laikā investēs 1 milj. eiro mobilās aplikācijas un mobilās...

2018. gada 17. marts plkst. 8:44

Gan Viļņā, gan Tallinā aizvadītajā darba nedēļā bija novērojams degvielas cenu kritums,...