Mazumtirdzniecība

Ar Circle K zīmolu pārdod vairāk nekā ar Statoil zīmolu

Anda Asere, 28.03.2018

Foto: Evija Trifanova/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Jakobs Šrams (Jacob Schram), Circle K koncerna prezidents Eiropā, laikrakstam Dienas Bizness stāsta, kā lieliski zīmoli tiek veidoti no iekšienes.

Fragments no intervijas, kas publicēta 28. marta laikrakstā Dienas Bizness:

Statoil bija ļoti augstu vērtēts un populārs zīmols Latvijā un Baltijā. Kas bija galvenie iemesli, kāpēc bija vajadzīga zīmola maiņa?

Jā, tas bija ļoti mīlēts zīmols arī Norvēģijā un Skandināvijā. Taču, kad mūs pārņēma Alimentation Couche-Tard, mums bija ļauts turpināt lietot lāsītes simbolu, bet ne nosaukumu, jo Statoil joprojām ir naftas kompānija, kas ir lielākais uzņēmums Norvēģijā un visā Skandināvijā. Darījums paredzēja, ka mums vajag veikt zīmola maiņu līdz 2020. gadam un jāatrod jauns nosaukums. No lāsītes attīstījām miles degvielas zīmolu, kas labi iedzīvojās un kas pāreju uz jauno zīmolu padarīja mazāk dramatisku.

Domājot par zīmola maiņu, izlēmām atrast nosaukumu uzņēmuma ģimenē. Alimentation Couche-Tard jau piederēja vairāki zīmoli, tāpēc nonācām pie lēmuma, ka prātīgākais risinājums ir izvēlēties vienu no tiem – pašu spēcīgāko – un attīstīt to globālā līmenī. Tāpat nolēmām, ka Circle K zīmols ir jāatsvaidzina, jo tas izskatījās kā no 50. vai 70. gadiem. To atjaunojām ar jaunu dizainu – vizuālajā identitātē iekļaujot dažādus elementus no visiem līdzšinējiem zīmoliem, piemēram, atjaunotajā Circle K zīmolā izmantota Statoil oranžā krāsa. Otrā fāze bija piepildīt to ar saturu, un mēs definējām trīs lietas – ātru un draudzīgu apkalpošanu, produktus un pakalpojumus cilvēkiem, kas atrodas ceļā, kā arī ērtas un draudzīgas vizītes. Zīmola kodols ir padarīt klienta dzīvi vienkāršāku, vieglāku. Tā ir visa biznesa ideja.

Kas šajā procesā ir lielākie izaicinājumi?

Pētot tiešām veiksmīgus zīmolus, ir secināms, ka lieliski zīmoli tiek veidoti no iekšienes uz āru, nevis otrādi. Tas nozīmē – ja vēlamies gūt panākumus pie klientiem, visam ir jāsākas ar mums pašiem. Kļūstot par Circle K, palikām tie paši cilvēki, tā pati degviela un tie paši brīnišķīgie ēdieni un kafija. Darbinieki bija entuziasma pilni, mācījās un iemīlēja jauno zīmolu. Protams, tas prasīja kādu laiku.

Tagad esam veikuši zīmola maiņu visā Baltijā un Skandināvijā un redzam, ka ar Circle K zīmolu pārdodam vairāk nekā ar Statoil zīmolu. Iemesls tam ir cilvēki stacijās, kas mums ir palīdzējuši, stāstot un skaidrojot klientiem par zīmola maiņu. Iespējams, pamanījāt, ka katrai stacijai bija savs atklāšanas pasākums, un tas nenāca no manis kā norādījums, kā rīkoties, bet viņiem bija savs radošais veids, kā to risināt. Viņiem ir liela rīcības brīvība.

Visu interviju Vadītājam jānovērtē cilvēku spēks lasiet 28. marta laikrakstā Dienas Bizness.