Ar lojalitātes kartēm nonākam zem veikalnieku lupas 

Regulāri lietojot lojalitātes karti, proti, ik reizi maksāšanas brīdī to noskenējot, cilvēks izdara pakalpojumu veikalam - atstāj pēdas jeb datus par savu pirkuma grozu

Linda Zalāne, 2017. gada 01. jūnijs plkst. 8:34

Foto: Edijs Pālens/LETA

Teju visiem pārtikas mazumtirgotājiem ir izveidota sava lojalitātes kartes sistēma. Iespējams, daļa cilvēku plastikāta kartes nēsāšanu naudas makā uzskata par apgrūtinājumu, bet tādu nav daudz - pārtikas lielveikalu ķēžu sniegtie dati liecina, ka tās lieto vairāki simti tūkstoši pastāvīgo apmeklētāju. Lielākais ieguvums uzņēmumiem ir iegūtie dati par klientiem un viņu iepirkšanās paradumiem. «Lojalitātes sistēma ir savienota ar kases sistēmu un pirkumu grozu informāciju, ko pēc tam var izmantot, analizējot auditoriju, pētot pirkumu paradumus un, iespējams, spējot arī paredzēt nākotnes pieprasījuma izmaiņas, kas ļauj plānot gan preču apjomus noliktavā, gan cenu un akciju politiku,» stāsta SIA Walmoo līdzīpašnieks un vadītājs Guntis Čoders.

Izmantojot iegūtos datus, tirgotājiem ir iespējams arī veikt mērķētu komunikāciju, piedāvājot konkrētajam klientam atbilstošas lietas, ja pirms tam tas ir izrādījis interesi par kādu konkrētu preci vai kategoriju. Nākamais solis tirgotājam ir saprast, kas jāmaina preču piedāvājumā, lai tas veikala apmeklētājiem šķistu saistošs. «To, protams, var uzzināt, arī veicot aptaujas. Ja programmas dati tiek izmantoti efektīvai komunikācijai un atbilstošam piedāvājumam, tad, protams, tas palīdz gan vairot klientu apmierinātību un lojalitāti, gan palielināt klientu iepirkumu grozu apmēru un kopējo apgrozījumu,» teic G. Čoders. Tāpat ir iespējams ieviest citus motivējošus mehānismus, kā, piemēram, naudas uzkrāšanu, ko pēc tam klients var izmantot kā atlaidi nākamajam pirkumam. Šāda iespēja dažkārt var ietekmēt klienta izvēli, kurp viņš dosies iegādāties nepieciešamās preces, ja viņam ir pieejama atlaide, ko var izmantot.

Visu rakstu Zem veikalnieku lupas lasiet 1. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Nepalaid garām

Izdevniecība Dienas bizness ar 12.novembri izdod iknedēļas biznesa žurnālu, kas aizstās laikrakstu...

Savu eko māju no salmu paneļiem Raiskuma pagastā būvē arī latviešu modele...

100 straujāk augošie uzņēmumi Latvijā pagājušajā gadā apgrozījuši 335,92 milj. eiro, un...

Viena kleita Andele Mandele kustības piekritēju rokās mēdz nomainīt pat piecas saimnieces...

Oglekļa dioksīds un sašķidrināts slāpeklis, reiz lietots tikai rūpnieciski, tagad arvien biežāk...

Restorānu biznesā pamatlietas ir skaidras – garšīgs ēdiens, lieliska apkalpošana un labs...

2019. gada desmit mēnešos likvidēti 21 157 uzņēmumi, kas ir par 412...

No šīs sadaļas
2017. gada 31. maijs plkst. 17:23

Pēc trīs gadu pārtraukuma Latvijas uzņēmēju noskaņojums ir kļuvis optimistisks, atklāj Citadele...

2017. gada 30. maijs plkst. 14:57

Valsts prezidents Raimonds Vējonis otrdien, 30. maijā, tiekoties ar Latvijas Pārtikas uzņēmumu...

2017. gada 30. maijs plkst. 13:31

Valdība otrdien, 30. maijā atbalstīja Uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) atlaides piešķiršanu...

2017. gada 30. maijs plkst. 9:27

Saldumu un sāļo uzkodu ražotājs Orkla Confectionery & Snacks Latvija investējis 20...

2017. gada 29. maijs plkst. 17:48

Izvērtējot potenciālo vietu Rimi Baltijas galvenā loģistikas centra izveidei, Latvijā paredzētās...

2017. gada 26. maijs plkst. 12:41

Intervijā laikrakstam Dienas Bizness uz šo jautājumu atbild Konkurences padomes (KP) loceklis...

2017. gada 26. maijs plkst. 10:51

Amazon ir vadošais spēlētājs pasaules tiešsaistes iepirkšanās jomā, bet nupat Ņujorkā durvis...

2017. gada 26. maijs plkst. 8:52

Lai arī inflācija aug, pircēji veikala izvēlē cenu vairs neuzskata par noteicošo...

2017. gada 25. maijs plkst. 17:01

Par tūrisma objektu Singapūrā kļuvusi luksusa superautomašīnu pārdošanas būve....

2017. gada 24. maijs plkst. 12:09

Optikas nozares zīmols Carl Zeiss ir nolēmis ienākt Latvijas tirgū, atverot savu...