ASV tabakas kompānijām būs jāorganizē pretsmēķēšanas kampaņa 

Tabakas kompānijām vajadzēs nāksies organizēt speciālu reklāmas kampaņu, kurā būs jānorāda, ka tās «apzināti maldinājušas» ASV iedzīvotājus par veselības apdraudējumu smēķējot, kā arī jāatzīst sava vaina manipulācijā ar tabakas izstrādājumiem, lai tādējādi pastiprinātu cilvēku atkarību, lēmusi ASV tiesa.

Jānis Rancāns, 28.11.2012

Avots: SXC

ASV Kolumbijas štata Federālā apgabaltiesas tiesnese Gldeija Keslere (Gladys Kessler) tāpat nolēmusi, ka lielajiem cigarešu ražotājiem – Philip Morris, Reynolds un Lorilard – jāatzīst, ka smēķēšana katru dienu ir 1,2 tūkstošu cilvēku nāves iemesls, bet pasīvā smēķēšana gadā nogalina aptuveni trīs tūkstošus amerikāņu, vēsta AP.

Tabakas kompānijām būs arī jānorāda, ka no smēķēšanas iet bojā vairāk cilvēku nekā HIV vīrusa, narkotiku lietošanas, alkohola, ceļu satiksmes negadījumu, pašnāvību un slepkavību, kopējais upuru skaits.

Tāpat tabakas kompānijām būs jāskaidro atkarības rašanās process un jāstāsta, ka kaitējumu veselībai nodara gan «vieglās», gan «supervieglās» cigaretes. Katrs ziņojums masu medijos jāsāk ar tekstu -  «federālā tiesa atzinusi, ka tabakas kompānijas apzināti maldinājušas sabiedrību» un tam jāseko uzskaitījumam par smēķēšanas kaitīgumu.  

Kompānijām savi paziņojumi būs jāizplata divus gadu garumā, tomēr patlaban nav zināms, ar kādu mediju starpniecību tas notiks. Sagaidāms, ka par reklāmas izplatīšanas veidiem, daudzumu un apjomu vēl notiks spēkošanās ar tabakas kompānijām. Tomēr, kā norāda Reuters, tas varētu būt smagākais sods ASV tabakas nozares vēsturē.

Tabakas kompānijas tiesas spriedumu pagaidām nav komentējušas un to pārstāvji norāda, ka patlaban norisinās tiesas sprieduma izpēte. ASV Starptautiskās Tirdzniecības komisijas aplēses liecina, ka trīs lielākās ASV tabakas kompānijas 2010. gadā savu produktu reklāmai iztērējušas 8,05 miljardus dolāru.

ASV tiesa jau no 2006. gada cenšas tabakas kompānijām medijos organizēt kampaņu, kas skaidrotu par smēķēšanas kaitīgumu. Līdz šim tiesas zālēs tika aizvadītas debates par spriedumā izmantotajām definīcijām.

Tevi varētu interesēt

Nākamā diena, kas seko pēc Pateicības dienas, ASV ieguvusi «melnās piektdienas» apzīmējumu....

Divi cilvēki gājuši bojā un vairāk nekā 90 guvuši ievainojamus, kad ASV...

ASV atzīmē valsts svētkus – Pateicības dienu, kuras laikā pieņemts ģimenes lokā...

Ziemassvētku eglīšu audzēšana vienā no Amerikas Savienoto Valstu štatiem Ziemeļkarolīnā...

Tehnoloģiju milzis Google aizvada sarunas ar ASV satelīttelevīzijas operatoru sniedzēju Dish Network...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...