Audi TT atklāj jauno dizaina valodu 

Trešās paaudzes Audi TT nav tikai jaunākā vācu ražotāja stila ikona, bet arī Audi nākotnes dizaina koncepcijas pirmā bezdelīga.

Aldis Zelmenis, 2014. gada 10. marts plkst. 8:15

Kopš 1998. gada Audi TT ir sava veida stila grāmata, pēc kura līdzības daudzi eksterjera un interjera dizaina elementi pēcāk pārkāpj uz citiem četrriņķu markas modeļiem. Jaunākās paaudzes kupeja ir kļuvusi nedaudz kompaktāka un vieglāka, proti, tā ir par 18 milimetriem īsāka un 10 milimetriem šaurāka, bet, liekot lietā augstas izturības tērauda un alumīnija šasiju, kas Audi valodā tiek saukta par Audi Space Frame, jaunā TT kupeja ir kļuvusi par 50 kilogramiem vieglāka. Trešās paaudzes Audi TT viss ir jauns, tostarp uzlabota pilnpiedziņas sistēma. Tās elektroniskās smadzenes turpmāk strādāšot vēl ātrāk un precīzāk, īpaši ekstremālās situācijās, zibenīgi sadalot vajadzīgo vilkmi starp asīm.

Salons kā konfekte

Par eksterjera dizainu vēl tiek lauzti šķēpi, norādot, ka aizmugurējās daļas lukturi ļoti līdzinoties Porsche sporta modeļiem. Izstādes laikā tika pamanītas arī dažas sīkas nepilnības, piemēram, aizmugurējā jumta balsta samocītā logu līnija nedaudz disharmonē ar kopējo Audi skaidro un precīzo stāju. Arī Ženēvas autoizstādē, kuru apmeklēja šo rindu autors, Audi stendā sastaptie vācu ražotāja pārstāvji nenoliedza, ka, uzklausot potenciālo klientu un ekspertu novērojumus, pilnīgi iespējams, ka šādas vai līdzīgas kļūdiņas līdz jaunā TT nonākšanais pārdošanai, proti, šī gada septembrī, tikšot izlabotas vai piekoriģētas. Turpretim jaunais salons ir īsta konfekte! Tas, ka Audi jau vairākus gadus tiek slavēts par meistarību radīt funkcionālus un līdz pēdējais vīlītei glamūrīgus salonus, sākot no paša mazākā Audi A1 un beidzot ar luksuslimuzīnu Audi A8, šodien nevienam nav jāpaskaidro. Pēc līdzīgiem principiem ir veidota arī jaunā Audi TT iekštelpa. Ventilācijas sistēma jaunā vizītkarte ir deflektoru galos iebūvēti digitālie vadības slēdži. Otrs, radikālākais jaunums, ir tas, ka multimediju ekrāns jaunajam TT nav iekārtojies kaut kur viduskonsoles augšējā daļā, bet gan būs tieši autovadītāja acu priekšā. Klasikā vadības paneļa vietā būs 12,3 collu ekrāns, kas kalpos gan kā odometrs, gan kā digitālā karte, gan kā mūzikas centrs utt. Vēl papildu ieguvums – jaunajā Audi TT salonā būs vēl mazāk podziņu un kloķīšu nekā iepriekš.

Jaudas nekad nevar būt par daudz

Jaunā TT motorizācijas programma vispirms paredz taupīgu 184 ZS jaudīgu divu litru dīzeli, kas uz 100 kilometriem vidēji apēdīšot tikai nieka 4,2 litrus degvielas. Tālāk seko divu litru turbomotors, kuram 211 zirgspēku vietā jauda ir izstiepta līdz 230 ZS, savukārt maksimālais griezies moments no 350 ir pieaudzis līdz 370 ņūtonmetriem. Šo motoru varēs kombinēt gan ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, gan divsajūgu S-Tronic automātu un, protams, iespēju priekšpiedziņas vietā dot priekšroku quattro pilnpiedziņai. Pagaidām dusmīgākajai un jaudīgākajai Audi TTS quattro motortelpā saimniekos divu litru TFSI motors, kura jauda jau sasniegs 310 ZS, bet griezes moments atdursies pie 380 ņūtonmetriem. Degvielas patēriņu Audi vēl neatklāj, taču līdz 100 km/h atzīmei ar šādu motoru pakrūtē TT aizsteigšoties 4,7 sekundēs. Audi stendā sastaptie vācu ražotāja pārstāvji neslēpa, ka pavisam drīz TT modeļu saimē varēsim ieraudzīt arī TT RS modifikāciju, ko skaidri apliecināja turpat netālu demonstrētais Audi TT quattro Concept. Šī Ženēvas izstādes eksponāta tehniskajā pasē ir rakstīts, ka tā motortelpā iebūvētais divu litru turbomotors attīstīs 420 zirgspēku lielu jaudu ar fantastisku 450 ņūtonmetru lielu griezi. Uz ielas šis auto ar vēl vairāk atvieglinātu virsbūvi varēs iet skrieties ar superbaikiem, jo 100 km/h lielu ātrumu tas būs spējīgs sasniegt 3,6 sekundēs.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2013. gada 27. decembris plkst. 13:24

Nākamo piecu gadu laikā Vācijas autoražotājs Audi plāno veikt investīcijas aptuveni 22...

2013. gada 25. novembris plkst. 14:34

Kā pastāstīja Tokijā sastaptie vietējie autoindustrijas eksperti, ne 2009., ne – vēl...

2013. gada 18. septembris plkst. 15:49

Audi, autoražotājs, kas pieder vācu auto gigantam Volkswagen, paziņojis, ka, sākot ar...

2013. gada 13. augusts plkst. 15:54

Vācijas automašīnu zīmola Audi pārdošanas apjomi jūlijā, salīdzinot ar tādu pašu...

2013. gada 27. marts plkst. 15:40

ASV autobūves kompānija General Motors Ņujorkas Starptautiskajā autoizstādē iepazīstinājusi...

Nepalaid garām

Alus pasaule ir daudz plašāka, nekā varētu iedomāties, stāsta šī dzēriena someljē...

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...

No šīs sadaļas
2014. gada 07. marts plkst. 12:24

Bauskā turpinās ceļu satiksmes drošības uzlabošana. Jau kādu laiku, izbraucot no Dārza...

2014. gada 07. marts plkst. 7:49

Kas nepieciešams, lai autoizstādē auto noteikti pamanītu? Recepte gaužām vienkārša...

2014. gada 05. marts plkst. 13:22

Neste Oil degvielas uzpildes staciju (DUS) tīklā darbu sākušas divas jaunas automātiskās...

2014. gada 04. marts plkst. 9:40

Pēdējos gados gan Latvijā, gan ārvalstīs uzdarbojas mērķtiecīgi organizētas grupas, kas izkrāpj...

2014. gada 03. marts plkst. 14:15

Lielākā daļa no 20 jaunajiem stacionārajiem fotoradariem atradīsies Rīgā un tās apkārtnē,...

2014. gada 03. marts plkst. 8:28

Kompaktāks no ārpuses un ērts no iekšpuses. Tam visam klāt ir pilnīgi...

2014. gada 27. februāris plkst. 17:38

Vācijas autobūves kompānija Volkswagen ceturtdien paziņoja, ka pasaulē atsauc gandrīz 600 000...

2014. gada 27. februāris plkst. 10:38

Liepājas domes deputāti ceturtdien konceptuāli plāno atbalstīt elektroautomobiļu iegādi pašvaldības...

2014. gada 27. februāris plkst. 10:00

No finanšu krīzes radītās bedres lēniem soļiem virzāmies laukā, tomēr uz Latvijas...

2014. gada 26. februāris plkst. 17:22

No 2015. gada oktobra visus jaunos automašīnu modeļus vajadzētu aprīkot ar avārijas...