Jaunākais izdevums

Uzņēmums Auto Īle un Herbst (AĪH) noraida Moller Baltic Import (MBI) izteiktos pārmetumus un uzsver, ka sen iesniedzis pretargumentus līguma uzteikumam uz kuriem konkrēta atbilde joprojām nav saņemta. Tāpēc AĪH par konstruktīvāku rīcību uzskata vēršanos tiesā nevis turpmāku dokumentu kaudžu iesniegšanu MBI, «kam tie neinteresē».

«MBI attieksme pret AĪH gan savstarpējās, gan publiskās komunikācijas līmenī jau no paša konflikta sākuma ir bijusi uzkrītoši nekonstruktīva,» sacīja AĪH valdes loceklis Māris Īle. Viņš uzsvēra, ka uzņēmums nav saņēmis nevienu atspēkojumu argumentiem par līguma uzteikuma nepamatotību, bet MBI uzstājīgā savas pozīcijas saglabāšana, bez pretargumentiem publiskajā telpā ir sabiedrības maldināšana.

Atbildot uz MBI apgalvojumu par to, ka AĪH bijis pietiekami daudz laika iesniegt pierādījumus tam, ka uzņēmums nav pārkāpis dīlera līguma noteikumus, AĪH uzsver, ka savus argumentus par to, kādēļ izdarītais līguma uzteikums ir nepamatots un nav spēkā esošs, iesniedzis vairākkārt gan rakstiski, gan mutiski. AĪH norāda, ka MBI nav izrādījis ne mazāko interesi šos argumentus izskatīt vai atspēkot, aprobežojoties tikai ar lakoniskām frāzēm tos noraidot.

Uzņēmums norāda, ka par konstruktīvāku rīcību savu interešu aizstāvībai uzskata argumentētu vēršanos tiesā un Konkurences padomē, nevis «turpmāku pierādījumu un dokumentu kaudžu iesniegšanu MBI, kam tie acīmredzami neinteresē».

AĪH akcentē, ka MBI joprojām nav pamatojis ne dokumentācijas auditu, kuru procedūra neesot atbildusi dīlera līguma nosacījumiem, veikšanu šā gada janvārī, ne līguma uzteikuma formas un satura neatbalstību līgumam. «Tā vietā MBI vienpusīgi un patvaļīgi izgudro nepamatotas prasības un arvien jaunus nosacījumus, kur, kā un cik ilgā laikā ir jābūt pieejamiem dokumentiem. Tas tiek darīts, lai jebkuriem līdzekļiem panāktu AĪH neatbilstību jaunizgudrojumiem un varētu lauzt dīlera līgumu,» apgalvo AĪH.

Auto Īle un Herbst norāda, ka MBI ar savām darbībām arī turpinot maldināt AĪH par savu pozīciju attiecībā uz līguma spēkā esmaības faktu. To apliecinot otrdien notikusī MBI auditoru vizīte AĪH telpās. Vizīte bijusi nepieteikta, kas esot pretrunā ar līgumā noteikto procedūru, kura paredz šādas pārbaudes iepriekšējo pietekšanu un pārbaudes pamatojamuma esamību. Šādas darbības apstiprinot AĪH uzskatu, ka MBI mērķis, uzsakot dīlera līgumu, ir kļūt par vienīgo Volkswagen automašīnu izplatīšanas tirgus spēlētāju Latvijā nevis sodīt ĀĪH par līguma nosacījumu pārkāpumiem.

Db.lv jau vēstīja, ka MBI no otrdienas, 27. marta, vairs nepieņems jaunus Auto Īle un Herbst Volkswagen Pasažieru un Komerctransporta Life grupas automašīnu pasūtījumus. Komentējot līguma uzteikumu, MBI norādīja, ka līdz pat šai dienai nav saņēmis no AĪH argumentus, kuri apstrīdētu patieso līguma pārkāpuma būtību. Tāpat MBI norāda, ka neesot saņēmis pieprasītos dokumentus un pierādījumus tam, ka darījumi tikuši veikti atbilstoši līguma nosacījumiem.

«AĪH tika dots pietiekami daudz laika, lai uzrādītu visus nepieciešamos dokumentus par automašīnu gala patērētājiem, kuriem pēc dīlera līguma nosacījumiem jāglabājas uzņēmumā un jābūt pieejamiem nekavējoties,» teikts Moller Baltic Imports paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piegādātāja Moller Baltic Imports (MBI) izdarītais Volkswagen markas vieglo automašīnu un komerciālo transportīdzekļu grupas Life dīlera līguma uzteikums nav pamatots, uzskata SIA Auto Īle un Herbst, tāpat uzņēmuma valdes loceklis Māris Īle uzskata, ka notikušais izskatās pēc mēģinājuma uznēmumu izspiest no tirgus ar nekorektām metodēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Īle: Moller Baltic Import, iespējams, cenšas monopolizēt Volkswagen tirgu Baltijā

BNS, 10.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Volkswagen dīleris Latvijā Auto Īle un Herbst lūdz valdības atbalstu nacionālo interešu aizstāvībā saistībā ar Volkswagen importētāja Moller Baltic Import lēmumu uzteikt vieglo automašīnu tirdzniecības dīlera līgumu, piektdien žurnālistiem pastāstīja Auto Īle un Herbst Rīgas filiāles vadītājs Egils Blaubergs.

Viņš informēja, ka valdībai ir nosūtīta vēstule ar attiecīgu lūgumu.

Blaubergs sacīja, ka uzņēmums arī gatavo vēstuli Konkurences padomei (KP), kas Norvēģijas automašīnu tirgotājam Moller Group piederošajam uzņēmumam Moller Auto Baltic atļāva iegādāties Volkswagen tirgotājus Venta motors un Motors Latvia. Savukārt Auto Īle un Herbst īpašnieks un valdes loceklis Māris Īle piebilda, ka vēl tiek vērtēts KP adresētās vēstules iespējamais saturs, un, ja juridiski būs iespējams, uzņēmums lūgs KP vēlreiz izvērtēt savu lēmumu.

Tāpat uzņēmuma pārstāvji pieļāva domu vērsties arī Eiropas Komisijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Investīciju baņķieris: Latvijas uzņēmumi turpmāk varētu nepirkt Volkswagen automašīnas

Nozare.lv, 13.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laužot Volkswagen dīlera līgumu ar SIA Auto Īle un Herbst, lai atbrīvotos no konkurenta savam Volkswagen mazumtirdzniecības biznesam, Norvēģijas automašīnu tirgotājs Moller Grupa diezgan brutālā veidā izmanto savu dominējošo stāvokli un iznīcina vēl vienu Latvijas uzņēmumu, norāda investīciju kompānijas Axio Capital vadītājs Andis Riekstiņš.

«Argumenti, ka Auto Īle un Herbst ilgstoši pārkāpis dīlera līguma noteikumus, nodarbojoties ar reeksportu, izklausās ļoti formāli un neiztur kritiku. Sākoties krīzei, gandrīz visi auto dīleri sāka nodarboties ar auto reeksportu. Šo darbību atbalstīja arī rūpnīcas, jo tas bija vienīgais veids, kā uzturēt auto tirgotāju laikā, kad strauji kritās pārdošanas apjomi. Reeksports kā vienīgais iespējamais biznesa noturēšanas veids bija, sākot jau no 2008.gada. Tas nozīmē, ka arī Moller kā importētājs ilgstoši to atbalstīja. Tas, ka līgums tiek lauzts tieši patlaban, izmantojot šo argumentu, neizskatās pārliecinoši,» uzsvēra investīciju baņķieris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen importētāja Moller Baltic Import (MBI) rīcība, kā arī konkurences trūkums, novedīs pie tirdzniecības apjomu krišanās, servisa kvalitātes pazemināšanās un Volkswagen automašīnu cenu palielināšanās, uzskata Auto Īle un Herbst (AĪH).

«Vienā tirgū darbojoties vairākiem uzņēmumiem – šajā gadījumā Volkswagen dīleriem – lai iegūtu un saglabātu tirgus daļu, ir jāvar piedāvāt klientiem ko labāku, nekā piedāvā konkurenti. Tās var būt zemākas cenas, labāki servisa pakalpojumi, plašāks pēcpārdošanas pakalpojumu klāsts un tamlīdzīgi,» Db.lv sacīja Auto Īle un Herbst valdes loceklis Māris Īle.

Viņš uzsvēra, ka papildus ekskluzīvā importētāja statusam, kļūstot par vienīgo autorizēto Volkswagen dīleru punktu īpašnieku Latvijā, MBI zūd iniciatīva papildus centieniem diversificēt savu darbību, un par tā primāro interesi kļūst labuma maksimizācija no konkurences trūkuma tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Moller Baltic Import pātrauc Auto Īle un Herbst pasūtījumu pieņemšanu

Gunta Kursiša, 27.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen piegādātājs Moller Baltic Imports paziņojis, ka no otrdienas, 27. marta, vairs nepieņems jaunus Auto Īle un Herbst Volkswagen Pasažieru un Komerctransporta Life grupas automašīnu pasūtījumus.

«Komentējot līgumu uzteikumu, vēlamies piebilst, ka Moller Baltic Import līdz pat šai dienai nav saņēmis no Auto Īle un Herbst argumentus, kuri apstrīdētu patieso līguma pārkāpuma būtību, nedz arī pieprasītos dokumentālos pierādījumus tam, ka darījumi veikti atbilstoši dīlera līguma nosacījumiem. Auto Īle un Herbst tika dots pietiekami daudz laika, lai uzrādītu visus nepieciešamos dokumentus par automašīnu gala patērētājiem, kuriem pēc dīlera līguma nosacījumiem jāglabājas uzņēmumā un jābūt pieejamiem nekavējoties,» teikts Moller Baltic Imports paziņojumā.

Jau vēstīts, ka piegādātājs Moller Baltic Import lauza līgumu ar ilggadējo Volkswagen markas dīleri SIA Auto Īle un Herbst, ko Moller Baltic Import pamatoja ar sistēmiskiem pārkāpumiem no partnera puses, tostarp nelegālu reeksportu lielos apmēros. Savukārt Auto Īle un Herbst šo uzteikumu neatzina un uzņēmuma valdes loceklis iepriekš norādīja - « notikušais izskatās pēc mēģinājuma uzņēmumu izspiest no tirgus ar nekorektām metodēm» un 20. martā Auto Īle un Herbst vērsās tiesā saistībā ar dīlera līguma nepamatotu uzteikumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Auto Īle un Herbst (AĪH) iesniedzis prasības pieteikumu tiesā saistībā ar Volkswagen automašīnu dīlera līguma nepamatotu uzteikumu, kā arī ceturtdien iesniedz pieteikumu Konkurences padomē.

AĪH norāda, ka sarunas ar Volkswagen importētāju Latvijā Moller Baltic Import (MBI) nav devušas nekādu rezultātu un tāpēc uzņēmums vērsies tiesā.

Uzņēmums skaidro, ka šonedēļ uz sarunām bija aicinājis MBI pārstāvjus, lai tie sniegtu paskaidrojumus par nepamatoto līguma uzteikumu un veidu, kā MIB vēlas pārņemt AĪH tirgus daļu. «Redzot, ka savu rīcību pamatot būs grūti, MBI pārstāvji gan sarakstē ar AĪH, gan sarunas laikā atteicās atbildēt uz AĪH argumentiem pret uzteikumu, vien formāli norādot, ka MBI joprojām neatsakoties no uzteikuma,» uzsver uzņēmums.

Tas licis AĪH sākt tiesvedību par MBI izdarītajiem līguma pārkāpumiem, meklēt palīdzību Konkurences padomē, valdībā un Eiropas Savienībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Klienti pauž atbalstu SIA Auto Īle un Herbst; gatavi novērsties no Volkswagen

Dienas Bizness, 04.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadījumā, ja SIA Auto Īle un Herbst (AĪH) dīlera tiesības tiks atņemtas, nākotnē vairāki AĪH klienti Volkswagen automašīnu vietā varētu izvēlēties izvēlēsies citu ražotāju spēkratus, norādot, ka Volkswagen izvēlas tieši AĪH piedāvātās apkalpošanas un servisa dēļ.

AĪH ilggadējie klienti pauduši nožēlu par Volkswagen importētāja Moller Baltic Import SE (MBI) centieniem uzteikt AĪH Volkswagen automašīnu dīlera līgumu, norādot, ka tas grauj Volkswagen tēlu Latvijā.

«Esam sadarbojušies ar vairākiem automašīnu dīleriem, bet uzņēmumam visatbilstošākā izrādījusies sadarbība ar SIA Auto Īle un Herbst, kas ilgst jau divus gadus. Arī turpmāk bijām plānojuši sadarboties tieši ar šo dīleri. Esmu dzirdējis par plaši atspoguļotajiem notikumiem, kas saistīti ar iespējamo Volkswagen dīlera tiesību atņemšanu AĪH, un vēlos paust atbalstu uzņēmumam. Šādas darbības [..] grauj AĪH vairāku gadu garumā izveidoto pozitīvo Volkswagen tēlu, kā rezultātā arī SIA RTO Komunālserviss apsver iespēju AĪH dīlera tiesību atņemšanas gadījumā turpmāk izmantot citu marku transportlīdzekļus,» situāciju komentē SIA RTO Komunālserviss valdes priekšsēdētājs Ēriks Zaporožecs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto Īle un Herbst pagūs Volswagen piegādāt vēl arī VID

Gunta Kursiša, 20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) plāno slēgt vairāk nekā 200 tūkst. Ls vērtu iepirkumu par 20 Volkswagen markas automašīnu nomu. automašīnas VID piegādās uzņēmumi AD Rem Auto un Auto Īle un Herbst, kas, kā vēstīts iepriekš, šā gada februārī zaudēja savu Volkswagen dīlera licenci.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto Īle un Herbst pametušais uzņēmums meklē jaunus Volkswagen dīlerus

Gunta Kursiša, 08.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Moller Baltic Import, kas šā gada pavasarī ar plašām diskusijām sabiedriskajā telpā lauza līgumu ar līdzšinējo Volkwagen dīleri Auto Īle un Herbst, patlaban meklē jaunus sadarbības partnerus Latvijā, paziņojis Volkswagen importētājs.

«Mēs publicējām sludinājumus par Volkswagen dīleru vietām Jelgavā, Valmierā un Daugavpilī un jau saņēmām vairākus potenciālu sadarbības partneru pieteikumus. Pēc biznesa plānu analīzes, visticamāk, uzsāksim sadarbību ar vairākiem pieteikumu iesniedzējiem,» norāda Moller Baltic Import vadītājs Tore Nīlsens Brēns (Tore Nilsen Breen), piebilstot, ka «pēc starpgadījuma ar iepriekšējo dīleri Auto Īle un Herbst uz sadarbības partneriem uzņēmums raugās ar zināmu piesardzību».

Jau rakstīts, ka Volkswagen importētājs SE Moller Baltic Import šā gada pavasarī lauza līgumu ar ilggadējo Volkswagen markas dīleri SIA Auto Īle un Herbst. Moller Baltic Import pārstāvji norādīja, ka līgums ticis lauzts, pamatojoties ar sistēmiskiem pārkāpumiem no partnera puses, tostarp nelegālu reeksportu lielos apmēros, savukārt Auto Īle un Herbst pauda, ka līguma uzteikums nav pamatots un ka notikušais izskatās pēc mēģinājuma uznēmumu izspiest no tirgus ar nekorektām metodēm. Šā gada marta beigās Auto Īle un Herbst kļuva par Škoda automašīnu oficiālo servisa partneri Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Latvenergo grib pirkt 99 auto no dīlera bez licences; nešaubās par līguma izpildi

Līva Melbārzde, Gunta Kursiša, 13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvenergo vēlas atjaunot novecojušo transporta parku un iepirkt 99 vieglās automašīnas no tirgotāja, kas zaudējis dīlera licenci, šodien raksta Dienas Bizness. A/s Latvenergo paziņojusi, ka iepirkums veikts atbilstoši normatīvajiem aktiem un rezultāts atbilst saimnieciskā izdevīguma kritērijiem, turklāt nešaubās, ka transporta līdzekļu piegāde un tehniskā apkope notiks atbilstoši iepirkuma procedūrā prasītajam.

Runa ir par SIA Auto Īle un Herbst, ar kuru, kā DB jau rakstīja, Volkswagen importētājs Moller Baltic Import SE ir lauzis dīlera līgumu, savu rīcību pamatojot ar sistēmiskiem pārkāpumiem no SIA Auto Īle un Herbst puses, tostarp nelegālu automašīnu reeksportu lielos apmēros.

Neņemot vērā līguma laušanu, Latvenergo nešaubās par to, ka transporta līdzekļu piegāde un tehniskā apkope notiks atbilstoši iepirkuma procedūrā prasītajam, norāda a/s Latvenergo Transporta nodrošinājuma direktors Edgars Utāns. Viņš skaidro: «Iepirkuma procedūra tika izsludināta septembrī un lēmums par uzvarētāju tika pieņemts janvārī, pirms izskanēja ziņa par tirgotāja līguma pārtraukšanu. Ņemot vērā šo apstākli, a/s Latvenergo pieprasīja situācijas skaidrojumu no abiem komersantiem. SIA Auto Īle un Herbst sniedza apstiprinājumam par tiesībām slēgt līgumu par automašīnu piegādi un apkalpošanu garantijas laikā un Moller Baltic Import SE norādīja, ka SIA Auto Īle un Herbst ir tiesīgs slēgt līgumu par jauno automašīnu piegādi līdz šī gada 26. martam un Moller Baltic Import SE garantē transporta līdzekļu piegādi uz SIA Auto Īle un Herbst piedāvātiem nosacījumiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen importētājs SE Moller Baltic Import ir lauzis līgumu ar ilgadīgo Volkswagen markas dīleri SIA Auto Īle un Herbst.

Līgums ticis lauzts, pamatojot ar sistēmiskiem pārkāpumiem no partnera puses, tostarp nelegālu reeksportu lielos apmēros.Par to speciāli sarīkotā preses konferencē informēja Moller Baltic Import izpilddirektors Birgers Skjelvīks (Birger Skjellvik), precizējot, ka tiek lauzts Volkswagen vieglo pasažieru auto dīlera līgums, raksta laikraksts Dienas Bizness.

Vienlaikus Moller Baltic Import pārstāvis norādīja, ka līdz 26. martam SIA Auto Īle un Herbst tiek dots laiks, lai izpildītu ar klientiem iepriekš noslēgtās saistības un izpildītu piegādes līgumus. Turklāt SIA Auto Īle un Herbst joprojām būšot VW oficiālais vieglo pasažieru auto servisa partneris, kā arī VW komerctransporta oficiālais pārstāvis. «Neslēpšu, ka iepriekš esam bieži tikušies un aizrādījuši Auto Īle un Herbst vadībai par milzīgajiem reeksporta apmēriem, taču arī pēc vairākkārtējām pārrunām nekas nav mainījies. Šāda rīcība ir pretrunā gan ar noslēgto līgumu, gan ar vispārpieņemtām biznesa ētikas normām. Diemžēl vienreiz tam bija jāpieliek punkts,» tā B. Skjelvīks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto Īle un Herbst kļuvis par Škoda oficiālo servisa partneri Latvijā

Jānis Rancāns, 19.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto tirgotājs SIA Auto Īle un Herbst (AĪH), no šā gada marta, kļuvis par Škoda automašīnu oficiālo servisa partneri Latvijā.

AĪH kvalitātes un auto nomas vadītāja Baiba Īle norāda, ka, lai uzņēmums būtu tiesīgs iegūt oficiālā servisa partnera statusu, tam iepriekš ir jāiziet audita procedūra, ko Auto Īle un Herbst ir veiksmīgi nokārtojis.

«Varu teikt, ka Škoda veiktais audits, atšķirībā no Moller Baltic Import auditiem, tika veikts sistemātiski, labvēlīgi un orientējoties uz labu abpusēju sadarbību. Tāpat dokumenti un nosacījumi no Škoda puses ir daudz korektāki un saprotamāki, kā arī pastāv stingras vadlīnijas, kurām ir pieejami skaidrojumi,» sacīja B. Īle.

Db.lv jau vēstīja, ka Volkswagen importētājs MBI ir lauzis līgumu ar ilgadīgo Volkswagen markas dīleri Auto Īle un Herbst. Līgums ticis lauzts, pamatojot ar sistēmiskiem pārkāpumiem no partnera puses, tostarp nelegālu reeksportu lielos apmēros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu pārdošanas uzņēmuma, kas nesen uzteicis Volkswagen dīlera līgumu Auto Īle un Herbst, valdē notikušas izmaiņas, liecina informācija Latvijas Vēsntesī.

SE Moller Baltic Import valdei pievienojies Norvēģijas pilsonis Tore Nilsens Brēns (Tore Nilsen Breen), kas turpmāk pildīs valdes locekļa amata pienākumus ar tiesībām pārstāvēt kapitālsabiedrību atsevišķi.

Ieraksts par izmaiņām amatpersonu sastāvā veikts 26. martā.

Jau vēstīts, ka uzņēmums uzteica Volkswagen dīlera līgumu Auto Īle un Herbst, un no otrdienas, 27. marta, vairs nepieņem jaunus Auto Īle un Herbst Volkswagen Pasažieru un Komerctransporta Life grupas automašīnu pasūtījumus. Auto Īle un Herbst par dīlera licences atņemšanā saskata Moller Baltic Import vēlmi kļūt par vienīgo Volkswagen automašīnu izplatīšanas tirgus spēlētāju Latvijā nevis sodīt Auto Īle un Herbst par līguma nosacījumu pārkāpumiem. Moller Baltic Import līguma laušanu pamatoja ar sistēmiskiem pārkāpumiem no partnera puses, tostarp nelegālu reeksportu lielos apmēros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto Īle un Herbst noslēdz izlīgumu ar Konkurences padomi

Elīna Pankovska, 18.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Auto Īle un Herbst (AIH) noslēgusi administratīvo līgumu ar Konkurences padomi (KP) par tiesvedību saistībā ar tās pagājušā gada lēmumu noraidīt iesniegumu par konkurences likuma pārkāpumiem. Lietu bija paredzēts izskatīt 21.oktobrī administratīvajā apgabaltiesā.

«Ierosinājām KP vienoties par administratīvo līgumu tāpēc, ka ir panākts progress citā tiesvedībā. Rīgas apgabaltiesā tiks izskatīta AIH prasība pret Moller Baltic Import (MBI) par zaudējumiem saistībā ar Volkswagen automašīnu tirdzniecības līguma uzteikumu, kā arī dīlera līguma uzteikuma atzīšanu par spēkā neesošu» norāda advokātu biroja Spīgulis, Kukainis, Azanda partnere Ieva Azanda.

Viņa skaidro, ka Rīgas apgabaltiesa šobrīd gatavo lietu izskatīšanai, līdz ar to zudusi procesa aktualitāte pret KP, jo labākais, ko šajā procesā varētu panākt, ir pienākuma uzlikšana padomei izskatīt lietu, kas notiktu pēc vairākiem gadiem.Rīgas apgabaltiesa AIH sūdzību pret MBI par zaudējumiem un prasības nodrošinājumu turpinās izskatīt 3.decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas vidējais auto pircējs pērk mazlietotu vācu auto 6000 eiro vērtībā

Db.lv, 18.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens ierasti ir periods, kad iedzīvotāji aktīvi iegādājas automašīnas. Neskatoties uz to, ka pēdējo trīs gadu laikā cilvēki arvien biežāk izvēlas pirkt jaunu auto no salona (jauno auto iegādes ikgadējais pieaugums ir 30%–40%), tomēr aizvien lielākā daļa iegādājas sev mazlietotu auto, informē AS Swedbank.

Protams, iegādājoties mazlietotu auto, jāatceras par īstermiņa un ilgtermiņa izdevīgumu. Pirkuma brīdī mazlietota un, it īpaši, ilgāku laiku lietota auto iegāde ir ekonomiski daudz izdevīgāka par jauna auto iegādi. Taču ilgtermiņā lietota automašīna, visdrīzāk, prasīs (vismaz proporcionāli!) lielākus ieguldījumus nekā jauns auto. Piemēram, viens no būtiskiem rādītājiem ir auto degvielas patēriņš – jauniem automobiļiem tas nereti var būt samazināts un daudz ekonomiskāks nekā vecākiem auto. Lai gan situācija nav viennozīmīga, jo vērā jāņem gan automašīnas motora tilpums, gan degvielas tips (benzīns, dīzeļdegviela, gāze), kā arī braukšanas intensitāte – tas, vai auto tiek izmantots bieži vai reti, pilsētā vai uz lielceļiem. Kopumā, izvēloties auto, ieteicams emocionālajiem apsvērumiem summēt klāt arī racionālos, no kuriem pats svarīgākais ir – auto ikmēneša uzturēšanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gada janvārī Konkurences padome (KP) apsūdzēja Volkswagen markas automašīnu tirgotājus karteļa veidošanā, piemērojot aptuveni 7,6 miljonus eiro lielu naudas sodu.

Tā sauktais e-pastu skandāls šobrīd ir viena no nedaudzām KP lietām, kas tiesā ir zaudēta. Neraugoties uz intensīvu tiesas procesu, skaidrība par to, ko var rakstīt e-pastos un ko nē, līdz galam nav radusies.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Galvenais KP rekordlielā administratīvā soda uzlikšanas pamatojums Volkswagen dīleriem un importētājam ir e-pastu saziņa par iepirkumiem, kuros tie piedalās. Pēc tiesas ir skaidrs, ka, lai arī saziņa starp uzņēmumiem ir bijusi, īsti nav atrastas karteļa pazīmes, sodu nebūs vai būs daudz mazāki. Par klienta aizstāvību lietā Dienas Bizness aicināja pastāstīt advokātu biroja Vilgerts zvērinātas advokātes Deboru Pāvilu un Jūliju Jerņevu, kuras Rīgas Administratīvajā apgabala tiesā pārstāvēja Volkswagen automašīnu importētāju Baltijā SE Moller Baltic Import un tā trīs grupas uzņēmumus – dīlerus – SIA Moller Auto Krasta, SIA Moller Auto Latvia un SIA Moller Auto Ventspils. Vēl divi Volkswagen dīleri – SIA SD Autocentrs un SIA Ripo Autocentrs – ir neatkarīgi, ar Moller grupu nesaistīti uzņēmumi, kurus juristes piemin tikai tādēļ, ka lieta ir saistīta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kupeju klasi var saukt arī par sporta automašīnām. Tās ir ar divām durvīm, elegantas, daudzas no tām - ātras. Mazlietoti auto tirgū pieejamas dažādu marku šāda virsbūves tipa automašīnas, taču kuru no tām labāk iegādāties? Piedāvājums šo auto mīļiem atrodams arī BRC Autocentrā.

Kas ir kupeju klase un kā izvēlēties sev piemērotāko šāda tipa auto?

Par klasiskāko kupeju klases automašīnu var saukt ‘’Porsche 911’’. Šāda tipa auto ražo uzņēmumi, kuriem ir iespēja piedāvāt jaudīgas sporta mašīnas. Pati svarīgākā šī virsbūves auto tipa atšķirība no citiem ir divju durvju, nevis četru esamība. Kupejas jumts no aizmugures ir pietūkušas formas, bet auto ķermenis ir nospiests uz zemes, lai varētu ļaut sevi dēvēt par ‘’sporta auto’’. Nedaudz citādāks kupejas klases auto ir kabriolets, kuram stingra jumta vietā ir salokāms jumts, kuru iespējams pacelt pēc vajadzības. Tāds kabriolets, kurš paredzēts tikai diviem cilvēkiem - vadītājam un pasažierim, tiek saukts arī par ‘’roadster’’.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no meklētākajām precēm sludinājumos ir mazlietoti un lietoti auto. Auto tirgus šobrīd ir plašs un potenciālajiem pircējiem ir ērti un pārskatāmi veidi, kā aplūkot un iegādāties auto. Lietotas automašīnas pārdošanas iespējas interneta mājaslapās jeb sludinājuma ievietošana vēl nekad nav bijusi tik vienkārša kā tagad. Kur un kā pārdot auto pēc iespējas ātrāk un veiksmīgāk? Lasi tālāk, lai noskaidrotu!

Auto sludinājumi Latvijā – kur tie atrodami?

Šobrīd lielākā daļa auditorijas un potenciālo pircēju ir atrodami tieši digitālajā vidē. Ja vēlies kaut ko pārdot, tajā skaitā auto, tad internets būtu lieliska vieta, kur to darīt. Auto sludinājumi Latvijā ir pieejami vairākās interneta vietnēs. Piemēram - Andele Mandele speciāli šim nolūkam ir izveidojusi transporta sadaļu ar auto un rezerves daļu pirkšanas un pārdošanas iespējām. Pēc dažādiem parametriem, vēlmēm un vajadzībām, potenciālais pircējs var meklēt sev vēlamo auto, un iegādāties to bez starpniekiem - tieši no pārdevēja. Tieši tik vienkārši! Turpinājumā uzzini, kā ātrāk pārdot savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdaļa (21%) autovadītāju tuvākā gada laikā plāno iegādāties automašīnu, pārsvarā (17%) apsverot lietota auto iegādi, liecina Swedbank aptaujas dati.

Zīmīgi, ka trešdaļa jeb 31% no potenciālajiem auto pircējiem plāno iegadāties savu pirmo auto. Savukārt pārējiem būtiskākais apsvērums jau esoša auto nomaiņai ir tā vecums – 28% iedzīvotāju, kas apsver auto iegādi tuvākā gada laikā, vēlas to darīt, jo esošajam auto ir jau vairāk nekā 10 gadi. Tāpat par sava spēkrata nomaiņu vēl liek domāt esošās automašīnas tehniskie defekti (16%), liels nobraukums (12%) vai vēlme mainīt auto vismaz reizi trīs līdz piecos gados (12%). Par automašīnas iegādi visbiežāk domā jaunie autovadītāji vecumā no 18 līdz 24 gadiem (49%), kuriem lielākajai daļai plānotais pirkums būtu sava sapņa īstenošana par pirmo auto. Lai arī jaunie autovadītāji biežāk nekā citi sapņo par pilnīgi jauna auto iegādi, tomēr iecerējuši pirkt spēkratu, kas vecāks par pieciem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iestājoties siltākam laikam, mājsaimniecību un publisko vietu labiekārtošana ir darāmo darbu sarakstā. Rezultātā bruģēšanas nozarei šobrīd ir karstākā sezona, piedāvājot patērētājiem visdažādākās iespējas un risinājums.

Kā stāsta nozares eksperti, šobrīd uzmanība tiek pievērsta gan seguma izmēram, gan krāsām un funkcionalitātei. Kā vienmēr to ietekmē vairāki faktori, tai skaitā vēlme mainīt vidi, to padarot nedaudz neparastāku, futūristiskāku.

Tumšo krāsu vai krāsu kombināciju ienākšana nozarē

Kā stāsta SIA "Betono Mozaika" pārdošanas nodaļas vadītājs Olafs Sima, bruģēšanas nozarē cilvēki meklē jaunus risinājums, vienlaikus domājot par praktiskumu un kvalitāti.

“Novērojam, ka pēdējā laikā cilvēki iegādājas tumšās seguma krāsas, elastīgāka ir palikusi arī izvēle formās – drosmīgie pērk ne tikai klasiskās, bet pavisam jaunas, inovatīvākas plāksnes. Krāsu ziņā sarkanais vairs nav tik populārs kā agrāk, taču nereti kā labāko risinājumu konkrētajai zonai iesakām, piemēram, daudzkrāsu jeb ColorMix risinājumus, kas apvieno vairākus krāsu pigmentus, radot piemērotu un estētisku vidi. Šādi risinājumi padara bruģa klājumu interesantāku, ļaujot apvienot tumšos un gaišos toņus,” stāsta O. Sima.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Avis

Lai arī mūsdienu dzīvē automašīna ir neatņemama sastāvdaļa, jo sniedz pārvietošanas iespējas un brīvības sajūtu, tomēr tā var sastādīt arī nozīmīgu daļu no ikdienas izdevumiem. Kā pārvietoties ekonomiskāk un kā, ar mazām izmaiņām ikdienas braukšanas paradumos, radīt ievērojamas ietaupījumu iespējas, uzzini, lasot rakstu!

Auto, kas atbilst tavām vajadzībām

Ja ikdienā ar auto pārvietojas tikai viens cilvēks un netiek pārvadātas lielāku gabarītu mantas, izdevīgāk būs braukt ar nelielu pilsētas auto, kam ir ekonomisks degvielas patēriņš. Visai elastīgs variants ir tā saucamie pilsētas krosoveri, piemēram, Toyota Yaris Cross, kas noderēs piepilsētniekiem ar darbu pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes-Benz zīmols ir populārs visās tirgus nišās - universāļa, sedana, apvidus auto, un arī komercpasažieru pārvadājumos. Tomēr - kā labāk atrast pareizo šīs markas auto? Lietotu auto tirgotājs BRC Autocentrs sniedz ieskatu šajā jautājumā.

Mercedes-Benz automobiļus ražo kopš 1890. gada un uzņēmuma galvenā mītne atrodas Vācijas pilsētā Štutgartē. Kā vieni no pirmajiem šī auto ražotāji ieviesuši dažādas drošības un tehnoloģijas idejas, kuras šobrīd bieži sastopamos modernajos auto modeļos. Šobrīd Mercedes-Benz piedāvā pilnu auto klāstu - no maziem pilsētas auto līdz smagajiem auto, pie tam, zīmols ir pārstāvēts arī motosportā, kā, piemēram, F1, kur rūpnīcas komanda ir pēdējos gados viena no vadošajām.

Arī Latvijā Mercedes-Benz ir visnotaļ populārs auto gan jaunu šī zīmola iegādē no salona, gan lietotu auto tirdzniecībā sludinājumos, auto plačos un sertificētos lietotu auto tirgotājus. Arī BRC Autocentrā Mercedes-Benz automobiļi pieejami plašā klāstā, bet kā atrast sev piemērotāko no dažādajām klasēm?

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Kā ar dīzeļdzinējiem aprīkotu automašīnu aizliegums Eiropas lielajās pilsētās ietekmē Latvijas auto tirgu?

BRC Autocentrs, 04.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastiprinoties ierobežojumiem un aizliegumiem iebraukšanai lielākajās Eiropas pilsētās automašīnām ar dīzeļdzinējiem, tie ir ievērojami ietekmējuši kā jaunu tā lietotu dīzeļauto pārdošanas apjomus. Ar dīzeļdzinēju aprīkoto jauno auto tirdzniecība Eiropā samazinās, tāpat kā to cena lietoto auto tirgū. Kā tas ietekmēs auto tirgu Latvijā un vai šī tendence vietējam tirgum ir iespēja vai pamats uztraukumam, centīsimies noskaidrot šajā rakstā!

Dīzeļu ēras noriets Eiropā

Kopš 2015. gada skandalozajiem notikumiem ap Volkswagen AG koncerna manipulācijām ar kaitīgo izmešu rādījumiem to dīzeļautomašīnām, Eiropa ir sākusi ieviest stingrākus ierobežojumus un aizliegumus iebraukšanai lielākajās pilsētās vecāku auto īpašniekiem, sevišķi tiem, kuru auto darbina dīzeļdzinēji. Dažas Eiropas pilsētas, kā piemēram, Londona, dīzeļiem ir ieviesusi ierobežojumus atsevišķās pilsētas zemo izmešu zonās, kamēr citas to iebraukšanu aizliedz teju pilnībā.

Vācija

Vācijas galvaspilsēta Berlīne jau kopš 2018. gada ir ieviesusi noteiktus ierobežojumus – lietoti auto, kuru dīzeļdzinēji neatbilst Euro6 izmešu standartiem tiek izslēgti no iespējas piedalīties satiksmē pilsētas centrā. Šim piemēram sekoja arī citas Vācijas pilsētas – Hamburga, Frankfurte un pat vācu autobūves bastions – Štutgarte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu zādzību skaits samazinās, bet palielinās jaunu spēkratu aizdzīšana.

Pagājušajā gadā kopumā Latvijā nozagti 932 transportlīdzekļi, kas ir par 108 transportlīdzekļiem mazāk nekā 2012. gadā, kad valstī tika nozagti 1,04 tūkst. braucamo, liecina Iekšlietu ministrijas Informācijas centra apkopotie dati. Arī Valsts policija atzīmē, ka, skatoties pa gadiem, joprojām ir vērojams automašīnu zādzību skaita samazinājums un tam ir vairāki iemesli. Uz jautājumu, vai tam par iemeslu ir apstāklis, ka policija ir palielinājusi savu darba intensitāti, vai arī zagļiem mazinājusies interese par Latviju, Valsts policijas Kriminālizmeklēšanas pārvaldes priekšnieks Jānis Lazdiņš DB skaidroja, ka var piekrist abiem šiem apgalvojumiem. Tomēr viņš piebilst, ka kopumā valstī arī citu noziegumu skaitam ir tendence samazināties. Apdrošinātāji cītīgi seko līdzi automašīnu zagļu ieražām un tendencēm, jo tas var ietekmēt arī apdrošināšanas cenas un drošības prasības.

Komentāri

Pievienot komentāru