Banka - kafejnīca palīdz piesaistīt vairāk klientu

2017. gada 05. jūnijs plkst. 10:16
Autors: Anda Asere
Sadaļa: Bankas
Dalies ar šo rakstu

Citadele Lietuvā kopā ar Caffeine izveidojusi jau otro bankas un kafejnīcas apvienoto filiāli; līdzšinējie rezultāti pozitīvi

Jaunā koncepcija Lietuvā apvieno šķietami neapvienojamo - bankas pakalpojumus un kafejnīcu. «Mūsdienu dinamiskajā pasaulē mēs esam spiesti visu laiku steigties, cenšoties padarīt vairākas lietas vienlaicīgi. Tāpēc vēlējāmies radīt saviem klientiem vietu, kur viņi var ne tikai veikt savas finanšu operācijas, bet arī veltīt nedaudz laika sev – izdzert tasi kafijas vai vienkārši atvilkt elpu. Redzam, ka mūsu vēlme pilnībā atbilst iedzīvotāju vajadzībām, jo klientu skaits jaunajā nodaļā Viļņas centrā pirmā gada laikā ir audzis par 20%, attiecīgi palielinājies arī klientu izmantoto bankas pakalpojumu apjoms. Piemēram, jauno kredītu apjoms bankas un kafejnīcas kopējā filiālē ir pieaudzis par 20%, noguldījumu apjoms – par 60%, taču visvairāk ir audzis jauno izsniegto karšu skaits – par vairākiem simtiem procentu,» stāsta Dace Priede, bankas Citadele meitas uzņēmuma Lietuvā valdes priekšsēdētāja.

«Mēs esam uzņēmums, kas ne tikai gatavo gardu kafiju, bet arī veido sociālo vidi. Integrēto pakalpojumu tirgus strauji attīstās, tāpēc Citadeles piedāvājums izveidot omulīgu un mājīgu bankas filiāli bija mums ļoti interesants. Par idejas nozīmīgumu var spriest arī pēc gados jauniem klientiem, kas ir augstu novērtējuši notikušās izmaiņas,» saka kafejnīcu tīkla Caffeine vadītājs Nids Ķuberis (Nidas Kiuberis).

Otrā kopīgā Citadele un Caffeine filiāle atvērta tirdzniecības centrā Akropolis maija beigās. Abu jauno bankas filiāļu projektu un dizaina autore ir latviešu arhitekte un dizainere Inga Stakione-Līdaka. Viņa atzīst, ka lielākais izaicinājums bijis savienot divas dažādas prioritātes, saglabājot gan bankas funkcionalitāti, gan kafejnīcas atmosfēras estētiku. «Šoreiz mūsu rīcībā bija lielāka platība, salīdzinot ar filiāli Gedimina prospektā, tāpēc mēs to izmantojām nedaudz savādāk. Vēlējāmies radīt telpu, kurā būtu mājīgi. Viļņas tirdzniecības centrā Akropolis banka un kafejnīca ir vairāk atdalītas, taču nokļūt no vienas otrā var gluži nemanāmi – apmeklētājs var doties uz kafejnīcu, banku vai uz abām vietām vienlaicīgi,» stāsta I. Stakione-Līdaka.

Pēc arhitektes vārdiem, bankas-kafejnīcas risinājums ir interesants arī no profesionālā viedokļa, jo projekta galvenais uzdevums bijis savienot šķietami nesavienojamas lietas. «No radošā viedokļa tas bija ļoti interesants projekts. No vienas puses, mūsu rīcībā bija pietiekoši daudz brīvas telpas, lai radītu kopējo noskaņu, bet, no otras puses, mājīgajā iekārtojumā bija jāatrod vieta seifiem un citiem bankas piederumiem. Izvietot to visu vienā telpā tā, lai apmeklētājs ienākot sajustos omulīgi, bija ļoti grūts uzdevums, un varbūt tieši tāpēc cilvēkiem ir interesanti iegriezties šādā vietā,» uzskata I. Stakione-Līdaka.

Pirmo bankas un kafejnīcas apvienoto filiāli Citadele un Caffeine atvēra pirms gada, kad radās šī ideja, meklējot netradiconālus risinājumus klientu apkalpošanā.

Vaicāta, vai kas līdzīgs iecerēts Latvijā, bankas Citadele Ārējās komunikācijas vadītāja Baiba Ābelniece norāda, ka domāts arī Rīgā atvērt bankas filiāli kafejnīcā, bet pagaidām konkrēti plāni nav atklājami. Pērn janvārī Citadele atvēra jaunu klientu apkalpošanas centru Skanste Rīgā, kas arī iekārtota pēc jaunas koncepcijas, kur galvenie principi ir mājīgums, ērta apkalpošana un garšīga kafija.

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārdi