Raksti

Biznesa mentors: jāpalīdz tikt uz pareizā ceļa, nevis atrast atbildes konkursantu vietā

Gunta Kursiša, 30.01.2013

Jaunākais izdevums

Biznesa mentora uzdevums nav rast atbildes jaunā uzņēmēja vietā, bet gan ievirzīt viņu uz pareizā ceļa, skaidro Rīgas Tehniskās universitātes, kura nodrošina biznesa ideju sacensību Firmas noslēpums dalībnieku mentoru pakalpojumus, rektora vietnieks Modris Ozoliņš. Daudzas lietas, kas šķiet vienkāršas cilvēkam, kas biznesa vidē darbojas jau vairākus gadus, var ilgu laiku nodarbināt konkursantu prātus.

Biznesa ideju sacensību Firmas noslēpuma otrās kārtas dalībniekiem mentoru un ekspertu palīdzību norošina Rīgas Tehniskās universitātes Biznesa atbalsta un attīstības centrs. Pārsvarā mentori, kas palīdz Firmas noslēpuma dalībniekiem, paši darbojas gan biznesā un/vai akadēmiskajā vidē. Kopumā RTU sacensību dalībniekiem piedāvā septiņu ekspertu palīdzību, un konkursanti var izvēlēties to, kura padoms, viņuprāt, ir visnoderīgākais, skaidro Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) rektora vietnieks biznesa attiecību un attīstības jautājumos Modris Ozoliņš.

Mentoru darbs ir virzīt dalībniekus uz pareizā ceļa, norādīt uz iespējamajiem riskiem un prezentēt savu biznesa ideju konkursa žūrijai pārliecinošā veidā, Db.lv stāsta M. Ozoliņš. «Mentora nozīme ir drīzāk atbalstoša, stimulējoša un iedrošinoša. Mentors sacensību dalībniekam sniedz savu skatījumu kā eksperts, un mentors norāda, ja saredz konkrētajai biznesa idejai riskus. Tomēr sacensību dalībnieku mentori nedrīkst mainīt biznesa ideju, jo tad tā vairs nebūs konkrētā dalībnieka ideja par savu biznesu,» skaidro RTU rektora vietnieks.

Piemēram, Uldis Cimdiņš, SIA Inovatīvo risinājumu institūta valdes priekšsēdētājs un RTU lektors stāsta, ka pie viņa pārsvarā vērsušies tie Firmas noslēpuma dalībnieki, kas vēlas uzzināt par savu produktu ražošanas uzsākšanu, preču mārketingu un ražošanas finanšu organizēšanu. Kopumā U. Cimdiņa atbalstu meklējuši seši Firmas noslēpuma dalībnieki, un, raksturojot viņu jautājumus, U. Cimdiņš norāda, ka «daudzas lietas, kuras man pašam šķita vienkāršas, jo jau simtiem reižu esmu tam izgājis cauri, ilgu laiku nomocīja konkursantu prātus».

«Daudziem liela problēma ir izskaidrot žūrijai savu biznesa ideju saprotamā veidā, jo biznesa ideju autori paši savu ideju jau vairākkārt ir pārdomājuši un tajā iedziļinājušies, tādēļ sevišķi svarīgi to izskaidrot tā, lai saprot arī citi,» stāsta mentors Oskars Priede, kura konsultāciju specifika ir prezentēšanas prasmes un kurš pasniedz kursus uzņēmumu darbiniekiem, uzņēmējiem un organizāciju biedriem par publiskās uzstāšanās pamatnosacījumiem. «Nereti cilvēkiem trūkst paškritiskas pieejas savu prezentācijas prasmju novērtēšanā, un par tendenci uzskatāms tas, ka pie manis kopumā vēršas tie cilvēki, kuru prasmes jau ir diezgan labas un kuri vēlas tās uzlabot. Pārējie, iespējams, baidās, kautrējas vai arī viņiem trūkst kritiskas pieejas pašiem pret sevi,» atzīst O. Priede.

Savukārt cita mentore Inese Suija – Markova, kas ir arī Vides risinājumu institūta izpilddirektore un kura pati reiz iemēģinājusi roku uzņēmējdarbībā konsultāciju sniegšanas nozarē, norāda, ka palīdzējusi Firmas noslēpuma dalībniekam, kuram padomā inovatīva un apjomīga ideja, atrast argumentus žūrijas pārliecināšanai par savas idejas dzīvotspēju. «Jo radikālāka inovācija, jo lielāki ieguldījumi nepieciešami, lai veiktu eksperimentus un izstrādātu produkta prototipu. Ja ir tāds produkts, kas līdz šim nekad nav bijis, ir jāveic daudzi eksperimenti. Kopā ar idejas autoru meklējām argumentus, kā labāk šo inovāciju prezentēt žūrijai, kas ir strika un uzdod konkrētus jautājumu par jau sasniegto,» norāda I. Suija – Markova.

Firmas noslēpums ir televīzijas spēle un sacensība, kurā vairākās kārtās žūrija - LIAA Investīciju projektu departamenta Polarisprojekta vadītājs Jānis Volberts, RTU docents, vairāku uzņēmumu dibinātājs un īpašnieks Jānis Caune, a/s Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere, draugiemgroup.com attīstības vadītājs Mārtiņš Labāns, SIA Miit valdes priekšsēdētājs Andris Vaitekūns – un skatītāji noskaidros labāko biznesa ideju, kurai tiks piešķirta galvenā balva - desmit tūkstoši latu uzņēmējdarbības attīstībai.

Savukārt laikraksta Dienas Bizness portāla db.lv lasītāju aptaujas uzvarētājs saņems balvu – iespēju gada garumā Dienas Biznesa lasītājiem stāstīt par savu pieredzi uzņēmējdarbības uzsākšanā. Turklāt Dienas Biznesa balsojumā piedalīsies ne tikai astoņas labākās idejas, bet visas, kas izturēja atlases kārtu, tātad – 31 jauna biznesa ideja. Par idejām iespējams balsot šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Investīciju eksperts: 70% start-up uzņēmuma izvēli nosaka cilvēciskais faktors

Gunta Kursiša, 15.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot līdzekļus jaunā start-up projektā, investora naudas sadalījums pret produktu un cilvēku ir – 30% idejai un 70% cilvēkam, skaidrojot, cik lielā mērā investors vai biznesa eņģelis, ieguldot savus līdzekļus jaunā projektā, sniedz naudu idejai, bet cik lielā mērā – cilvēkam, Db.lv skaidro Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Polaris projekta vadītājs Jānis Volberts.

Tādējādi investori skaidri norāda, ka cilvēks ir būtiskākais faktors biznesa projekta realizācijā un, vērtējot cilvēku jeb start-up projekta komandu, investori ņem vērā savas subjektīvās zināšanas un pieredzi par nozari, kur projekts tiek realizēts un projekta komandai nepieciešamajām īpašībām un kompetencēm, skaidro J. Volberts.

Līdzīgās domās ir arī SEB bankas Lielo uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Kārlis Danēvičs, kurš uzsver, ka, ieguldot kādā idejā, liela nozīme ir saprast, vai cilvēkam var uzticēties, un atbalstāmā projekta izvēli ietekmē arī subjektīvais faktors. «Finanšu un banku jautājumi ir uzticības bizness, un uzticība ir objektīvi grūtāk izvērtējama,» viņš skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Firmas noslēpums

Mara koka brilles izcīna galveno balvu jauno uzņēmēju sacensībās Firmas noslēpums

Dienas Bizness, 28.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28. februāra vakarā LTV1 ēterā noslēdzās jauno uzņēmēju sacensību Firmas noslēpums otrā sezona. Tajā, saskaitot žūrijas un skatītāju telefonbalsojuma rezultātus, uzvarēja un galveno balvu – 10 tūkstošus latu biznesa uzsākšanai, ieguva projekts Mara koka brilles.

Kā tūlīt pēc spēles beigām apstiprināja idejas autors Antons Stepānovs, iegūtā balva tiks izmantota ražošanas iekārtu iegādei, lai varētu pilnveidot produkta kvalitāti un palielināt ražošanas jaudu. Par lielāko ieguvumu viņš uzskata raidījuma laikā iegūto pārliecību, ka uzņēmējdarbībā vispirms jāsāk ar sevis pilnveidošanu, jo vēl bez idejas ir nepieciešama uzņēmība, drosme, diplomātijas spēja un prasme dibināt kontaktus.

Finālā par galveno balvu līdzās ar A. Stepānovu cīnījās arī Kristiāns Līci ar inovatīvo velosipēdu drošības sistēmu VeloSargs, Oskars Putniņš ar ambiciozo bezmaksas planšetdatoru – jauna tipa mārketinga rīku projektu Mablet un Guntis Čoders ar lojalitātes platformu Walmoo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Notiek pieteikšanās TV spēles Firmas noslēpums jaunajai sezonai

Dienas Bizness, 06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauns starts dots TV biznesa sacensībām Firmas noslēpums - norit pieteikšanās to trešajai sezonai.

Televīzijas spēlē, kuras mērķis ir veicināt jaunu, konkurētspējīgu uzņēmumu rašanos, aicināti piedalīties visi, kas vēlas radīt savu biznesu un uzņemties atbildību ne tikai par savu, bet arī savu darbinieku labklājību, un ir gatavi sacensties par galveno balvu – 10`000 latu sava biznesa starta kapitālam.

Pieteikšanās konkursa 1. kārtai notiks līdz 21. jūnijam.

Tiem, kam ir biznesa ideja un kas ir gatavi aizstāvēt to televīzijas ēterā, jāaizpilda pieteikuma anketa un kopā ar 90 sekundes garu video prezentāciju un idejas aprakstu jāiesniedz sacensību rīkotājiem, izmantojot elektronisko pieteikšanās formu mājas lapā firmasnoslepums.lv/pieteiksanas. Turpat meklējama arī papildus informācija un konkursa nolikums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sākas pieteikšanās televīzijas sacensībām Firmas Noslēpums

Gunta Kursiša, 09.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien sākusies pieteikšanās jauno uzņēmēju televīzijas sacensībām Firmas Noslēpums, kuru mērķis ir veicināt jaunu, konkrētspējīgu uzņēmumu rašanos.

Sacensībās Firmas Noslēpums aicināti piedalīties visi, «kas sevī jūt uzņēmējdarbības gēnu un ir gatavi sacensties par galveno balvu – 10 tūkst. Ls sava biznesa starta kapitālam», teikts konkursa organizatores Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) paziņojumā.

Firmas Noslēpuma ietvaros dalībniekiem būs pārliecinoši jāpasniedz savs biznesa projekts, jāattīsta uzņemējdarbības prasmes, jāapgūst jaunas zināšanas biznesa uzsākšanā un jāpārliecina žūrija, ka viņu sākotnējā ideja attīstīsies par veiksmīgu uzņēmumu.

Astoņu raidījumu cikls būs skatāms LTV1 nākamā gada sākumā. Par galveno balvu, ko dāvinās SEB banka, dalībnieki cīnīsies 28. februārī tiešraidē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Sākusies biznesa ideju sacensību Firmas noslēpums otrā sezona

Gunta Kursiša, 11.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākusies raidījuma televīzijas spēles Firmas noslēpums otrā sezona, kurā dalībnieki prezentē savas biznesa idejas, cenšoties pārliecināt žūriju par to potenciālu. Veiksmīgākie spēlētāji finālā sacentīsies par galveno balvu - desmit tūkstošiem latu uzņēmējdarbības attīstībai.

Pirmajā otrās sezonas Firmas noslēpuma raidījumā skatītāji varēja iepazīties ar idejām par divām jaunām galda spēlēm, diviem mēģinājumiem biznesā pārvērst koka amatniecības idejas, sapni par jaunu restorānu, inovatīvu drošības aprīkojumu velosipēdiem, vairākiem IT risinājumiem un citām biznesa iecerēm.

Televīzijas spēle Firmas noslēpums astoņu raidījumu ciklā atspoguļos biznesa uzsākšanas procesu no idejas līdz gatavam biznesa plānam. Pirmajos trijos raidījumos žūrijas priekšā stāsies 31 biznesa idejas autors, kas izturēja atlases kārtu. Trešā raidījuma beigās skatītājiem kļūs zināms, kuri deviņi dalībnieki spēli turpinās. Sacensību gaitā topošie uzņēmēji varēs konsultēties ar mentoriem, uzņēmējdarbības un finanšu ekspertiem, lai pilnveidot savus biznesa plānus un attīstītu sava idejas. Arī turpmākajos raidījumos dalībniekiem nāksies pierādīt žūrijai spēju attīstīt jaunu biznesu, tāpēc līdz Firmas noslēpuma fināla tiešraidei 28. februārī tiks tikai četri dalībnieki. Pēdējā raidījumā topošie uzņēmēji sacentīsies par Firmas noslēpuma atbalstītāja SEB bankas galveno balvu – 10 tūkstošiem latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Finanšu policijas 11 miljonu lietā centrālā figūra - KNAB vadoša darbinieka civilsieva

Dienas Bizness, 21.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu policijas pēdējā laika skaļākajā lietā par pievienotās vērtības nodokļa (PVN) izkrāpšanu un naudas atmazgāšanu vairāk nekā 11 miljonu eiro apmērā viena no vairākiem desmitiem kratīšanu veikta arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) galvenā speciālista Jāņa Miķelsona un viņa civilsievas Antas Dišereites dzīvesvietā, raksta portāls Pietiek.com.

Finanšu policijas kriminālprocesā, kura ietvaros jūlijā notika vairāki desmiti kratīšanu un īslaicīgi tika aizturēts arī politiķu aprindās ietekmīgais būvuzņēmējs un basketbola kluba VEF Rīga valdes priekšsēdētājs Māris Martinsons, kā centrālā figūra iezīmējas tikai šauram lokam vien pazīstamā Anta Dišereite, kuras uzņēmums sniedzis fiktīvus pakalpojumus. Tie, kā apgalvo Finanšu policija, palīdzējuši izkrāpt PVN un legalizēt noziedzīgi iegūtus finanšu līdzekļus, valsts budžetam nodarot kaitējumu vairāk nekā 11 miljonu eiro apmērā.

Par izmeklēšanas gaitu informēti avoti Dišereiti Pietiek raksturo kā mazo zivi, izpildītāju jeb algotu menedžeri, kura ir tikai vērienīgās PVN shēmas izkārtne, ko īstie grupējuma līderi izmantojuši naudas atmazgāšanas un nodokļu izkrāpšanas realizācijai. Dišereite uzPietiek lūgumu tikties un apstiprināt konkrētu personu vārdus, ar kuriem viņai aizliedz kontaktēties piemērotais drošības līdzeklis, īsi atbildēja: «Pagaidām nē. Nav komentāru» un telefonsarunu pārtrauca. Pēc Pietiek rīcībā esošās informācijas Dišereite atbrīvota no apcietinājuma pirms dažām nedēļām pret lielu drošības naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Uz iekļūšanu Firmas noslēpuma nākamajā kārtā pretendē idejas par auto riepu pakaviem un modificētiem planšetdatoriem

Gunta Kursiša, 14.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties televīzijas biznesa sacensību Firmas Noslēpums pirmajam raidījumam, tapis zināms, kuras no pieteiktajām biznesa idejām turpinās savu dalību spēlē. Starp pirmā raidījuma uzvarētājiem ir ideja par auto riepu pakavu ražošanu un jauna reklamēšanas tīkla, kurā tiks izmantoti modificēti planšetdatori ar diviem ekrāniem.

Kopumā pirmajā raidījumā no vienpadsmit biznesa ideju autoru idejām tika atlasītas četras labākās idejas, un, lai varētu turpināt dalījumu televīzijas spēlē, ideju autoriem bija jāgūst vismaz trīs žūrijas locekļu pozitīvi vērtējumi. Firmas noslēpuma žūriju veido pieci cilvēki.

Biznesa ideja par auto «pakavu» jeb palīgierīces, kas paredzēta automašīnas velkošajiem riteņiem, pieder Andim Jēkabsonam. Auto pakavi paredzēti, lai palīdzētu transportlīdzeklim pārvarēt grūti izbraucamas vietas A. Jēkabsona ideja saņēma četrus no pieciem pozitīviem žūrijas vērtējumiem.

Viņa sāncensis Oskars Putniņš prezentēja ideju par jauna reklamēšanas tīkla izveidi, kurā tiktu izmantoti modificēti planšetdatori ar diviem atdalītiem ekrāniem. Biznesa ideja Mablet paredz, ka 200 tūkstoši eksemplāru tiks izdalīti lietotājiem par brīvu. O. Putniņa ideja guva visu piecu žūrijas locekļu pozitīvu vērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februāra sākumā ar ģimeni aizbraucām noķert vasaras sajūtu brīnišķīgajā Marokā. Brīnišķīga un krāsaina valsts, kurā aizbēgt no pelēkās un drūmās ziemas.

«Daudz laimes dzimšanas dienā,» es pasniedzu tētim aploksni, iedodu buču un nepacietīgi dīdos, kamēr gaidu reakciju no vecākiem, kad tētis būs atvēris aploksni. Iekšā ir lidmašīnas biļešu dāvanu kartes.

Lielāko dzīves daļu mani vecāki ir pavadījuši, lai izaudzinātu mani un māsu par labiem cilvēkiem un nav aizrāvušies ar ceļošanu. Igaunija, Lietuva, Vācija - tāds standartiņš. Tagad, kad, cerams, esmu izaugusi par labu cilvēku un varu pateikt vecākiem paldies par visu, ko man devuši, kā vienu no variantiem sava «paldies» pateikšanai izvēlējos uzdāvināt tēva apaļajā jubilejā vecākiem iespēju kaut kur aizlidot. Atpūsties. Tajā brīdī vecāki vēl nenojauš, ka deviņus mēnešus vēlāk lidos uz Maroku, bet smejoties saka, ka aizlidos kaut kur tepat, kur viss pazīstams – Ukrainu, Baltkrieviju..

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzas sievietes joprojām pavasaros iesmaržojas ar Rīgas ceriņiem, ko a/s Dzintars ražo kopš sendienām.

Dzintars ir viens no vecākajiem kosmētikas ražošanas uzņēmumiem Eiropā, stāsta Iļja Gerčikovs, kosmētikas ražotāja a/s Dzintars valdes priekšsēdētājs. Viņš šo kompāniju vada kopš pagājušā gadsimta septiņdesmitajiem gadiem.

Par kompānijas dzimšanas gadu oficiāli tiek uzskatīts 1849. gads, kad tika dibināta Heinriha Ādolfa Brigera ziepju un parfimērijas fabrika, kas ražoja ziepes, sveces un veica nenozīmīga daudzuma smaržu un odekolonu iepildīšanu no Francijas ievestām gatavām kompozīcijām. «Tolaik parfimēriju, ziepes, kosmētiku pārdeva aptiekās, atsevišķu veikalu nebija. Tas bija dārgs prieks, jo tikai XX gadsimta sākumā radās ķīmisko produktu ražotnes un kosmētika kļuva pieejama,» klāsta I. Gerčikovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

KNAB par NBS pārtikas iepirkumu sācis kriminālprocesu un aizturējis trīs personas

LETA, 16.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) par bruņoto spēku pārtikas iepirkumu sācis kriminālprocesu un aizturējis trīs personas.

Ceturtdien KNAB vairākos objektos Rīgā un citviet Latvijā veica kriminālprocesuālās darbības, tai skaitā 14 tiesas sankcionētas kratīšanas, saistībā ar Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkuma centra (VALIC) īstenoto iepirkumu "Loģistikas pakalpojums par pārtikas piegādi NBS vajadzībām".

KNAB veica padziļinātu apstākļu noskaidrošanu un izvērtēja gan publiskajā telpā pieejamo, gan publiskas personas institūciju rīcībā, gan arī KNAB operatīvās darbības pasākumos iegūto informāciju par VALIC īstenoto iepirkumu.

Lai ar kriminālprocesuālām metodēm pārbaudītu, vai iepirkuma procedūras laikā no 2021.gada 18.oktobra līdz šī gada 10.janvārim īstenoti noziedzīgi nodarījumi, KNAB 3.martā sācis kriminālprocesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Euroskor Latvijā vadītāju Aldi Lūsi

Lelde Petrāne, 13.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild apavu mazumtirgotājas SIA Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis. Tas ir latviešu ģimenes uzņēmums, kas strādā jau vairāk nekā 50 gadus. Sākotnējās saknes ir Zviedrijā, bet Latvijā deviņdesmito gadu sākumā tas atvēra pašu pirmo rietumu standartiem atbilstošo apavu veikalu.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šī ir ļoti dinamiska nozare, tāpēc uzņēmumā varu īstenot interesantus un jaunus projektus. Ir ļoti liels izaicinājums piedāvāt klientiem tieši to iepirkšanās pieredzi, kas der un patīk daudziem. Un te nav runa tikai par apavu izvēli, bet arī par iepirkšanās vides veidošanu. Turklāt Euroskor Latvijā iekšējā darba vide, uzņēmuma kultūra un vērtības iet roku rokā ar manu redzējumu, kā gūt panākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šonedēļ sāksies labāko biznesa ideju konkursa televīzijas sacensības Firmas Noslēpums

Gunta Kursiša, 09.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs nedēļas ceturtdienā sāksies biznesa sacensību – televīzijas spēles Firmas noslēpums otrā sezona, kuras laikā spēles dalībnieki centīsies pārliecināt, ka viņu biznesa idejai ir potenciāls un iegūt desmit tūkstošus latu savas uzņēmējdarbības attīstībai.

Kopumā raidījums tiks pārraidīts LTV1 katru ceturtdienas vakaru astoņu nedēļu garumā. Pirmajos trīs raidījumos žūrijas priekšā stāsies 31 biznesa idejas autors, kas izturēja atlases kārtu. Trešā raidījuma beigās skatītājiem kļūs zināms, kuri deviņi dalībnieki spēli turpinās. Finālā 28. februārī žūrija vērtēs četras labākās biznesa idejas.

Spēles otrajai sezonai tika pieteiktas gandrīz 60 jaunas biznesa idejas.

Sacensību gaitā topošie uzņēmēji varēs konsultēties ar mentoriem, uzņēmējdarbības un finanšu ekspertiem, lai pilnveidot savus biznesa plānus un attīstītu savas idejas.

Par pirmās Firmas Noslēpuma sezonas uzvarētāju 2012. gada janvārī kļuva un starta kapitālu biznesa uzsākšanai ieguva Indras Goras komanda ar biznesa projektu Mobila notekūdeņus pašfiltrējoša automazgātava.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Koka terase par 300 eiro

Mārtiņš Šmits, 17.03.2013

Vagoniņš pilda vasarnīcas funkcijas un tika iegādāts pat nepilniem 1000 eiro. No ārpuses skats visai industriāls, toties labi iet kopā ar kaimiņos esošā uzņēmuma aritektūru. Trūka tikai terases, uz kuras ļauties saules staru glāstiem.

Foto: Mārtiņš Šmits

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mans lielākais recesijas ieguvums bija celtnieku dzīvojamais vagoniņš, ko nopirku bankrotējušas celtniecības firmas izsolē. Lai gan no ārpuses necils, iekšpusē tas ir aprīkots ar tualeti, virtuvi un divām kompaktām istabām, kā arī elektriskās apkures sistēmu. Tagad tas kalpo kā vasarnīca un gaida brīdi, kad tiks pārkrāsots, aprīkots ar lielākiem logiem un savests kārtībā.

Tomēr stāsts pagaidām nav par vagoniņu. Stāsts ir par terasi, ko ar draugiem uzbūvējām pagājušajā vasarā.

Visilgāk notika pats projektēšanas un gatavošanās process. Sākumā bija jānoskaidro, cik liela tad terase ir vajadzīga. Platumu izvēlējos nedaudz šaurāku par pašu vagoniņu, bet garuma ziņā tā ir tik pat gara kā vasarnīca.

Jo pamatīgāku gribās terasi, jo lielākas ir izmaksas. Savukārt trase, kas šūpojās vai arī trešajā lietošanas gadā neglābjami satrupē, plānos neietilpa. Aptaujājot paziņas, kam jelkad ir bijis kāds sakars ar grīdu būvniiecībām, izkristalizējās viedoklis. Neviens gan nevarēja pateikt, cik biezām jābūt lāgām un citām nesošajām detaļām, tai pat laikā visi aptaujātajiem sakrita viedoklis, ka attālumam starp lāgām jābūt kā minimums 60 centimetiem, savādāk terases klājuma dēļi šūpošoties, būs jūras slimība, vemšana un nepadarīta darba sajūta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - VID lūdz sākt kriminālvajāšanu par aplokšņu algām populāros ēdināšanas uzņēmumos

LETA, 07.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Nodokļu un muitas policijas pārvalde šī gada martā lūgusi uzsākt kriminālvajāšanu par aplokšņu algu izmaksu sabiedrībā pazīstamos ēdināšanas uzņēmumos, informēja VID.

Uz jautājumu, vai konkrētais uzņēmums ir «Tokyo City», VID Nodokļu un muitas policijas pārvaldē to ne apstiprināja, ne noliedza. Atsaucoties uz likumu, VID norādīja, ka nevar sniegt informāciju par konkrētiem nodokļu maksātājiem un/vai konkrētiem kriminālprocesiem.

Nodokļu un muitas policijas pārvalde Finanšu un ekonomisko noziegumu izmeklēšanas prokuratūrai kriminālvajāšanas uzsākšanai nosūtīja kriminālprocesu pret divām personām par sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumos veiktu grāmatvedības uzskaitē neuzrādītu algu izmaksu, nenomaksājot iedzīvotāju ienākuma nodokli un neveicot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, tādejādi nodarot kaitējumu valsts budžetam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Artūra Immermaņa stihija ir koks. No tā radīti dažādi dizaina priekšmeti, bet plašāku atzinību guvis līdzsvara slēpjritenis, ar kuru uzņēmējs cer iestūrēt eksporta ārēs.

Tukuma novada Irlavas pagasta skolotāju semināra ēkā, kas celta 1841. gadā, kurā A. Immermanis izveidojis ražotni, top gan sniega braucamrīki, gan bērnu saliekamās mēbeles – tornīši. Par Lauku atbalsta dienesta (LAD) programmās projektam iegūto naudu un finanšu institūcijas Altum piešķirto aizdevumu kokapstrādes darbnīcā iemājojušas mūsdienīgas iekārtas – vērtīgākā no tām CNC frēzēšanas iekārta, kas ļauj būtiski palielināt ražošanas jaudas. SIA Immerman Woodworks produkcija ir pamanīta un novērtēta ārvalstu tirgos. Pērn gada nogalē svinīgā pasākumā Tukuma novada gada uzņēmējs A. Immermanis saņēma Tukuma novada domes balvu Gada uzdrīkstēšanās 2018. Iesaistoties Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) projektā, uzņēmējs ir devis darbu diviem puišiem ar īpašām vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Braucot pa Rīgas–Valmieras šoseju, Limbažu un Turaidas ceļu, krustojumā nevar nepamanīt ceļmalas krodziņu Raganas Ķēķis, kas ir viegli atpazīstams pēc ēkas un dažādiem pasaku tēliem, kas izvietoti krodziņa pagalmā, stāsta uzņēmuma SIA Raganas Ķēķis Bistro īpašnieks Ivars Grants.

Pastāstiet vairāk par savu biznesu, tā konceptu un pakalpojumiem! Varbūt ir kāda «rozīnīte», kas jūs atšķir no citiem tirgū?

Latvijas tirgū darbojamies jau 17 gadus, ar katru gadu piedāvājot arvien vairāk iespēju ēdināšanai un atpūtai. Raganas Ķēķī var izbaudīt latviešu virtuves gardumus, izjust mājīgu, pasakainu atmosfēru un piedzīvot brīnišķīgus brīžus kopā ar ģimeni. Mēs rīkojam banketus un seminārus svinību zālēs – trīs zāles līdz 20, 60 un 200 personām. No rudens līdz pavasarim pie mums brauc muzicēt tautā populāri muzikanti no visas Latvijas. Piedāvājuma klāstā ir arī zāļu pirts un minibaseins ar ūdens masāžu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu:LabConcept vēlas pārvērst ārstu virsvalkus glītos apģērba gabalos

Renāte Priede, speciāli DB
, 08.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī dakteri pelnījuši glīti ģērbties – atbilstoši savam respektablajam statusam darba vietā.

Tā pirms gada nolēma SIA Lab Concept īpašniece un dizainere Laura Liberte, kura šobrīd radījusi jau 12 dakteru darba virsvalku modeļus. Laura uzaugusi starp divām stihijām – mediķiem ģimenē un savu vēlmi studēt mākslu vai medicīnu, beigās izvēloties interjerista izglītību. LabConcept, viņasprāt, ir «labs veids, kā apvienot abas jomas – dizaina apģērbs medicīnas darbiniekiem». «Mode mani ir interesējusi vienmēr, un padziļināta pievēršanās mediķu vizuālajam tēlam sākās ar personīgā «šopera» pieredzi,» viņa skaidro. «Galvenais uzdevums un izaicinājums bija atrast tādu apģērbu, kas klientei – ārstei pēc profesijas – zem darba virsvalka izskatītos forši, lai viņa slimnīcā justos brīvi, sievišķīgi un glīti,» atceras Laura. Likumsakarīgi radās jautājums – kāpēc ir jādomā, ko pavilkt zem uzsvārča, ja var pašu profesionālo apģērbu padarīt skaistu un patīkamu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hokejists Ozoliņš pārtrauc profesionālo sportista karjeru un iestāsies Repšes dibinātajā biedrībā

LETA, 28.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hokejists Sandis Ozoliņš pieņēmis lēmumu noslēgt savu karjeru sportā un iestāties politiķa Einara Repšes dibinātajā biedrībā Latvijas nākotnes forums, šovakar Latvijas Televīzijas raidījumā 1:1 paziņoja hokejists.

Plānots, ka Ozoliņš kļūs par biedrības ģenerālsekretāru.

«Vēlos pateikt paldies saviem vecākiem, ģimenei, treneriem, komandas biedriem un citiem, kas mani atbalstīja hokejista gaitās. Tāpēc ar šo pateicību vēlos paziņot, ka beidzu profesionālās hokejista gaitas. Sportā esmu bijis ilgus gadus un šo darbu esmu veicis ar milzīgu mīlestību un atdevi. Ir pienācis laiks,» sacīja Ozoliņš.

Taču stāstot par saviem nākotnes plāniem Ozoliņš sacīja, ka esot nopietni apdomājis, ko darīt tālāk un pirms kāda laika pieņēmis lēmumu iesaistīties Repšes dibinātajā biedrībā Latvijas nākotnes forums. Esmu gatavs strādāt Latvijā un ar savu turpmāko darbu darīt lietas, kas nestu labumu sabiedrībai kopumā,» piebilda Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valmieras novada Vaidavā atklāts jaunais Latvijas uzņēmuma SIA "Vaidava ceramics" dizaina māla trauku koncepta veikals, kura izveidē investēti 100 000 eiro pašu līdzekļu.

Līdz ar to 37 gadus ģimenes pārvaldībā esošā uzņēmuma komanda ir gatava pilnvērtīgi uzņemt savus klientus un ārzemju viesus klātienē.

Ražotnes vadību ilgus gadus uzņemoties Jānim Balodim un ģimenei vasaras vadot Vaidavā ap keramikas ražotni, Jāņa trim dēliem bija iespēja pieredzēt kā māls meistaru rokās pārtop par skaistiem priekšmetiem. Ražotnē augstu tiek vērtētas tradicionālās podniecības tehnikas un vienlaikus notiek eksperimenti ar māla daudzpusību un īpašībām, lai no tradicionāla trauku ražotāja kļūtu par eksporta tirgū konkurētspējīgu dizaina trauku zīmolu.

Prasmīgi apvienojot Latvijas keramikas tradīcijas ar askētisku dizainu, 2015.gadā uzņēmuma vadībā un jaunas stratēģijas izstrādē iesaistoties dēlam Mikam Balodim, veikta zīmola identitātes maiņa un veiksmīgi uzsākts eksports ar starptautisku e-veikalu tīklu starpniecību un tirdzniecības partneriem Vācijā, Austrijā, Šveicē, Somijā, Zviedrijā, Dānijā, Francijā, Apvienotajā Karalistē, Amerikas Savienotajās valstīs, Japānā, Austrālijā, un izteikti pēdējā gada laikā - Apvienotajos Arābu emirātos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samazinoties ceļu būvdarbu izmaksām, valsts iecerējusi papildus atjaunot segumu vēl uz vairāk nekā 30 kilometriem ceļu; diskutabls ir jautājums par kvalitāti.

Tā kā ceļu būves kompānijas va/s Latvijas Valsts ceļi konkursos piedāvā darbus veikt par būtiski zemākām cenām, nekā pasūtītājs iepriekš prognozējis, par ietaupītajiem līdzekļiem šobrīd paredzēts papildus atjaunot segumu deviņos km valsts galveno autoceļu, 20,5 km reģionālajos autoceļos un vienā kilometrā vietējo autoceļu. Ar ietaupīto uz valsts reģionālajiem un vietējiem autoceļiem veiks arī papildu segumu virsmu apstrādi kopumā vairāk nekā 36 km garumā, liecina va/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) DB sniegtā informācija.

Valsts galveno autoceļu programmā papildu līdzekļi paredzēti Rīgas – Ventspils šosejas seguma atjaunošanai no 136,5. līdz 145,5. km, savukārt uz valsts reģionālajiem ceļiem Ulbroka – Ogre, Rīga (Jaunciems) – Carnikava – Ādaži, Kandava – Saldus, Valmiera – Rūjiena – Igaunijas robeža tiks saremontēti posmi četru līdz sešu km garumā. LVC pārstāvji gan norāda - ņemot vērā, ka iepirkumi vēl notiek, prognozējams, ka šis saraksts papildināsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lietusmēteļu zīmols a'coat, kurš plašāku atpazīstamību ieguva Latvijas investīciju un attīstības aģentūras LIAA rīkotajās biznesa ideju sacensībās Firmas Noslēpums, prezentējis jauno kolekciju, kurā iekļauti lietusmēteļi arī vīriešiem.

Lietusmēteļu jaunajā kolekcijā ir 13 lietusmēteļi vīriešiem un sievietēm. «Šo kolekciju esam veidojuši mazliet piezemētāku - ne tik krāsainu un raibu,» atzīst uzņēmuma radītāja Annija Voiteka.

Ideja sākt arī vīriešu lietusmēteļu ražošanu radās, jo šajā nišā parādījās pieprasījums, Db.lv stāstīja A. Voiteka.

Uzņēmums joprojām klasificējas jauno uzņēmumu kategorijā – tā pastāvēšanas laiks ir vien divi ar pusi gadi. A. Voiteka atzīst, ka ik gadu vasaras lietus sezonā jeb laikā no maija līdz septembrim pieprasījums palielinās.

a'coat tiek ražoti Latvijā un to uzņēmums turpinās darīt arī nākotnē. «Par spīti «gudriem» ieteikumiem, lietusmēteļus turpinām ražot Latvijā un to darīsim arī turpmāk, lai ar lepnumu uz etiķetēm varam likt Made in Latvia,» norāda A. Voiteka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau iepriekš Diāna Urtāne radīja apģērbu no dabiskiem materiāliem, bet, barojot savus bērnus ar krūti, saprata, ka nopietna niša ir apģērbs tieši jaunajām māmiņām

«Jau tad, kad gaidīju un baroju pirmo bērniņu, biju saskārusies ar to, ka nav ko vilkt ne grūtniecības, ne zīdīšanas laikā, jo tas apģērbs, kuru valkāju pirms tam, vairs neder, jo neesi vēl vecajā formā. Turklāt pabarot bērnu, vienlaikus pārāk daudz neizģērbjoties, nav tik vienkārši,» stāsta Diāna, kurai nesen piedzimusi otra meitiņa.

Pie jaunās māmiņas bija atbraucis ciemos raidījums Māmiņu klubs, kur Diāna cita starpā runāja arī par šo tematu un nodemonstrēja apģērbu, ko ir sašuvusi savām vajadzībām. Drīz pēc tam viņai sāka zvanīt citas mammas, sacīdamas, ka arī viņas labprāt iegādātos šādu apģērbu. «Vienā brīdī sapratu, ka gribētu šo lietu attīstīt tālāk. Pētīju tirgu, bet lielākoties zīdīšanai domātais apģērbs bija vecmodīgs. Man gribas ieviest mūsdienīgo – mammai nav jāizskatās pēc vecmāmiņas. Es meklēju interesantus audumus un kombinācijas, lai izstrādātu apģērbu, par kuru nevar pateikt, ka tas domāts zīdīšanai, ja vien to nezini. Ideja – veidot funkcionālu apģērbu, kas nekliedz, ka esi «piena banka», lai arī mamma to neslēpj. Šādas drēbes nebūtu jāizmet ārā tikai tāpēc, ka beidz barot bērnu,» saka Diāna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Mūsa Motors Rīga direktoru Andreju Masuli

Lelde Petrāne, 13.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Andrejs Masulis, Mūsa Motors Rīga direktors. «Mūsa Motors Rīga ir viens no vecākajiem autodīleriem Latvijā – strādājam no 1993. gada. Pārstāvam Dacia, Renault un Volvo zīmolus,» par savu uzņēmumu stāsta A. Masulis.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šajā nozarē nonācu gluži nejauši. Mana pirmā darba vieta bija uzņēmums Interlatvija, kurā mani ievēroja firmas WESS dibinātāji un piedāvāja darbu. Joma ātri iepatikās un nu strādāju autobiznesā jau gandrīz 22 gadus. Savukārt SIA Mūsa Motors Rīga strādāju kopš 1997. gada. Iemesli, kāpēc esmu šeit, galvenokārt ir Mūsā esošā demokrātiskā gaisotne, kolektīvs un uzņēmuma īpašnieku uzticēšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru