Briselē pārrunās Rail Baltica trases novietojuma alternatīvu Salacgrīvas novadā 

Otrdien, 18. oktobrī Eiropas Komisijas Vides ģenerāldirektorātā Salacgrīvas novada pārstāvji kopā ar Satiksmes un Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministrijas pārstāvjiem konsultēties, lai noskaidrotu iespējas realizēt Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras Rail Baltica būvniecībā  Salacgrīvas teritorijā trases novietojumam C5 alternatīvu, nekaitējot projekta Rail Baltica laika grafikam un neradot nepamatoti lielas izmaksas, informē Satiskmes ministrijā (SM) .

Zane Atlāce - Bistere, 2016. gada 17. oktobris plkst. 10:29

«Gatavošanās konsultācijai Eiropas Komisijā (EK) noritēja sadarbībā ar Salacgrīvas pašvaldību. Gandarī fakts, ka esam sagatavojuši vienotu viedokli, kura pamatā ir vēlēšanās realizēt trases novietojumu Salacgrīvas novadā tā, lai nepamatoti nesadārdzinātu izmaksas un neveidotu šķēršļus projekta realizācijai noteiktajā laika grafikā. Konsultācija tiek organizēta, ievērojot salacgrīviešu vēlmes, kas izteiktas veidojot trases novietojumu un atbalstītas Ministru kabineta (MK) lēmumā par trases novietojumu Latvijas teritorijā. Ar šo lēmumu valdība uzdeva Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai kopīgi ar Satiksmes ministriju (SM), iesaistot arī Salacgrīvas novada pašvaldību, līdz 2016.gada 1.novembrim konsultēties ar Eiropas Komisijas Vides ģenerāldirektorātu par C5 posma īstenošanas iespējām, realizējot Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras Rail Baltica būvniecību  Salacgrīvas   novadā,» norāda projekta Rail Baltica nacionālās izpētes vadītājs Kaspars Vingris.

Laikā no 2014.gada līdz 2016.gada SM organizēja detalizēto tehnisko izpēti, kuras mērķis bija noteikt precīzu plānotās dzelzceļa līnijas Rail Baltica novietojumu un veikt nepieciešamās izpētes un priekšdarbus dzelzceļa līnijas būvniecības uzsākšanai, tai skaitā veikt Ietekmes uz vidi novērtējuma process (IVN) un izmaksu analīzi.

2016.gada augustā MK akceptēja galējo trases novietojumu un noteica tam nacionālā interešu objekta statusu, tādejādi Latvijā kļuva par pirmo starp Baltijas valstīm, kas noteikusi konkrētu trases novietojumu valsts teritorijā un turpina darbu, atbilstoši Rail Baltica ieviešanas 1. kārtas darbu grafikam – trases centrālās daļas būvniecībai, kas jārealizē līdz 2022. gadam.

Līdz valdības lēmuma pieņemšanai par Rail Baltica trases novietojumu Latvijā, tika veikta IVN procedūra, kuras ietvaros izstrādāti un piedāvāti sabiedrībai un institūcijām izvērtēšanai vairāki dzelzceļa līnijas novietojuma varianti. Lai izstrādātu sabiedrības un pašvaldību interesēm atbilstošus variantus, notika aktīvs darbs ar sabiedrību, organizējot un strādājot pašvaldību darba grupās.  Kopumā tajās iesaistījās ap 5000 iedzīvotāju un 31 institūcija. Pēc IVN ziņojuma sabiedriskās apspriešanas.

Ziņojums tika precizēts, ņemot vērā saņemtos priekšlikumus, un iesniegts Vides pārraudzības valsts birojam (VPVB), kā atbildīgajai institūcijai, atzinuma sniegšanai. Pēc atzinuma saņemšanas, tika konstatēts, ka VPVB izvērtējot ziņojumu un tajā rekomendēto trases novietojuma variantu, neatbalsta piedāvāto trases novietojumu Salacgrīvas novada pašvaldībā (C5 posms), jo tā īstenošana neatbilst ārējo normatīvo aktu prasībām. Tādējādi valdība ir pieņēmusi lēmumu Rail Baltica trases novietojumu apstiprināt tā, lai tas pilnībā atbilstu ārējiem normatīvajiem aktiem. Vienlaikus, respektējot Salacgrīvas iedzīvotāju un pašvaldības intereses, tika uzdodots Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai kopā ar Satiksmes ministriju konsultēties ar EK Vides ģenerāldirektorātu par iespēju īstenot trases novietojuma alternatīvu, kas šķērso Natura 2000 teritoriju Vitrupes ielejā (C5 posms).

Šī alternatīva tika izstrādāta, reaģējot uz Salacgrīvas novada domes un iedzīvotāju priekšlikumu Rail Baltica Ietekmes uz vidi novērtējuma procesa sabiedriskās apriešanas gaitā, izveidojot to kā alternatīvu jau sākotnējam variantam B2-2. Salacgrīviešu ieskatā B2-2 negatīvi ietekmē novada attīstību, uzņēmējdarbību un iedzīvotāju ērtības.

SM piedāvāja MK neizvēlēties alternatīvu C5, jo izvērtējot apstākļus un riskus: EK var ierosināt pārkāpuma lietu pret Latviju un līdz jautājuma izlemšanai var tikt atlikta vai pat atcelta finansējuma piešķiršana projekta realizācijai, nelabvēlīga sprieduma gadījumā valstij jāsedz projekta izmaksas par detalizētu tehnisko izpēti, gan par būvprojektēšanu, būvniecību u.c. darbībām, kas veiktas projekta īstenošanas ietvaros. Minētās izmaksas tad jāsedz no valsts budžeta. Ņemot vērā augstākminētos riskus un apstākļus MK lēma izvēlēties alternatīvu B2-2. Taču, lai gūtu pilnīgu priekšstatu par C5  augstākminēto risku pamatotību, tika lemts veikt konsultācijas ar EK atbildīgajiem vides ekspertiem.

 

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 07. septembris plkst. 22:21

 Trešdien, 7.septembrī, Briselē kopuzņēmuma AS RB Rail padomes sēdē Baltijas valstu...

2016. gada 31. augusts plkst. 14:59

Ja Baltijas valstis arī turpmāk nespēs atrast kopīgu valodu jautājumā par Eiropas...

2016. gada 09. augusts plkst. 14:12

Valdība otrdien, 9.augustā, apstiprināja Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas...

2016. gada 08. augusts plkst. 12:19

Jaunās, Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail...

2016. gada 13. jūlijs plkst. 14:19

Salacgrīvas novada domes, Satiksmes ministrijas (SM) un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības...

Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

SIA Marine Digital System mērķis ir automatizēt procesus ostās, jūrniecības pakalpojumos...

Darbu sākusi latviešu uzņēmēju dibināta nekustamo īpašumu aģentu platforma «Big Bang Realty»,...

Kompāniju pārņemšanas un apvienošanās (M&A) darījumu jomā lielu aktivitāti tuvākajā laikā...

Lūšu dravā viesos aicina tos, kuri vēlas ko vairāk uzzināt par bišu...

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

No šīs sadaļas
2016. gada 17. oktobris plkst. 10:26

Sabiedrības iniciatīvu portālā Manabalss.lv uzsākta parakstu vākšana pret lielveikala...

2016. gada 12. oktobris plkst. 14:10

Pa topošo gājēju tiltiņu jau var šķērsot Mūsu (Bauska-Bērzkalni). To gan pašlaik...

2016. gada 12. oktobris plkst. 13:27

Pirmdien, 17. oktobrī, Būvuzņēmēju partnerības birojā tiks atklāta sociāla kampaņa Aploksne...

2016. gada 12. oktobris plkst. 11:45

Dubaijā šonedēļ uzsākta jauna pasaulē augstākā torņa būvniecība. Dubaijā jau tagad...

2016. gada 11. oktobris plkst. 9:20

Tieši privātais sektors pašlaik virza un cenšas iedzīvināt ilgtspējīgas būvniecības...

2016. gada 10. oktobris plkst. 14:37

Pirmdien, 10. oktobrī, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstīja kultūras...

2016. gada 06. oktobris plkst. 11:04

Nekustamo īpašumu attīstītājs SIA YIT Celtniecība uzsācis trešās ēkas būvniecību...

2016. gada 05. oktobris plkst. 15:07

AS Rīgas siltums informē, ka Brīvības un Senču ielu krustojumā tiek veikti...

2016. gada 05. oktobris plkst. 14:54

Šī gada nogalē tiks uzsākta vērienīga Siguldas novada Kultūras centra rekonstrukcija, kas...

2016. gada 05. oktobris plkst. 14:25

Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) daļēji apturējis Latvijas Britu vidusskolas būvdarbus...