Dzīvesstils

Burberry sadedzina somas, apģērbu un smaržas vairāku miljonu vērtībā

Lelde Petrāne, 19.07.2018

Jaunākais izdevums

Britu modes zīmols Burberry pagājušajā gadā iznīcinājis nepārdoto apģērbu, aksesuārus un smaržas 28,6 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērtībā (31,46 miljoni eiro), ziņo BBC.

Tas darīts, lai aizsargātu zīmolu.

Iznīcināto preču vērtība, salīdzinot ar iepriekšējo finanšu gadu, augusi par 6 %.

Modes zīmoli, ieskaitot Burberry, iznīcina nenopirktās preces, lai novērstu to nozagšanu vai pārdošanu par zemākām cenām.

Burberry paziņojis, ka enerģija, kas tiek saražota, dedzinot produkciju, tiek pārveidota, lai tā kļūtu videi draudzīga.

Pēdējo gadu laikā Burberry ir smagi strādājis, lai atkal padarītu zīmolu ekskluzīvu pēc tam, kad tā pārdzīvojusi posmu, kad preču viltotāji Burberry rakstu printēja uz visām precēm, kurām vien spēja, skaidro modes eksperte Marija Malone. Un nevajadzīgo preču iznīcināšana ir daļa no procesa, viņa piebildusi.

«Iemesls ir, lai tirgus netiktu pārpludināts ar lētām precēm. Viņi nevēlas, lai Burberry produkti nonāktu kāda rokās, kurš pārdod šīs preces lēti un pasliktina zīmola reputāciju,» viņa skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Modes industrija ir otrais lielākais piesārņojuma avots uz planētas

Didzis Meļķis, 10.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Burberry griež mēteli uz otru pusi; modes industrijas netīro noslēpumu paslaucīt zem paklāja kļūst aizvien grūtāk, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Luksusa preču ražotājs Burberry visai ātri – apmēram mēneša laikā – ir reaģējis uz sabiedrības sašutumu pēc jūlija beigās plašsaziņā apspriestajiem datiem par iznīcinātās produkcijas apjomu iepriekšējā finanšu gadā. Kompānijas ziņojumā bija teikts, ka ir tikušas sadedzinātas tirdzniecībai nepiemērotas preces 37 miljonu USD vērtībā, no kā vairāk nekā trešā daļa bijušas smaržas.

Ražotājs skaidrojis, ka tā rīcība konkrētajā pozīcijā saistīta ar licences laušanu ar ASV ražotāju Coty, un modes industrijas līderiem ir argumentu arsenāls par labu biznesam apgrūtinošo uzkrājumu iznīcināšanai, tomēr tas nav attaisnojums turpinoši postošajai ietekmei uz vidi, kurā sava daļa ir arī novecojušo kolekciju iznīcināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Covid-19 skarto nozaru sarakstā aicina iekļaut arī nepārtikas tirdzniecību

Anda Asere, 26.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas izcelsmes Baltijas apģērbu tirdzniecības kompānija "Apranga Group" rosina koronvīrusa ietekmēto nozaru sarakstā ietvert arī nepārtikas tirdzniecības uzņēmumus.

"Latvijā nepārtikas preču tirdzniecībā strādā aptuveni 40 tūkstoši cilvēku – 1/20 daļa no visa valstī esošā darbaspēka. Vairāk nekā puse no viņiem ir jauni cilvēki, kuri uztur savu ģimeni un kam ir ilgtermiņa finanšu saistības. Viņi ir patērētāji un ekonomikas mugurkauls un viņi nevar pārciest šo krīzi bez valdības atbalsta. Mēs atbalstām visus Eiropas un vietējā līmenī pieņemtos pasākumus, kas nepieciešami pandēmijas ierobežošanai. Vīruss neapstājas pie robežām un tas nepazīst nekādus ierobežojumus – mēs visi cietīsim no tā izraisītajām sekām, tāpēc arī atbildei jābūt solidārai," uzskata Rimants Pervenecks (Rimantas Perveneckas), "Apranga Group" ģenerāldirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada augusta vidū Babītes pagasta Piņķos durvis vērs modes zīmolu outlet jeb, latviskojot saskaņā ar Valsts valodas centra norādēm, zīmolpreču izpārdošanas ciemats "Via Jurmala Outlet Village". Baltijā šis būs pirmais outlet ciemats zem klajas debess, saskaņā ar attīstītāja vīziju - pilsēta pilsētā.

"Via Jurmala Outlet Village", kura raksturīgā iezīme, raugoties no dizaina viedokļa, ir Vidusjūras stila ēkas un ieliņas, visa gada garumā apmeklētājiem tiks piedāvāts iegādāties pasaulē populāru zīmolu iepriekšējo sezonu un outlet konceptam īpaši veidotu kolekciju preces.

"Via Jurmala Outlet Village" mārketinga vadītāja Anna Žigalova biznesa portālam db.lv stāsta: "Skatāmies uz tirgu, kurā jau darbojas esošie spēlētāji. Mēs varam tikai to pārdalīt, paņemt kādu tirgus daļu ar izdevīgāku piedāvājumu." Šobrīd uzstādīts 15% relatīvās (starp definētiem konkurentiem) tirgus daļas mērķis pirmajos divos gados.

"Via Jurmala Outlet Village" tiks attīstīts divās kārtās. Pirmajā kārtā ir ieguldīti 27 miljoni eiro. Otrās kārtas koncepts vēl tiek izstrādāts, saskaņojot ar potenciālo nomnieku vēlmēm, tādēļ plānotais investīciju apjoms vēl tiek rēķināts. Vaicāta, kad varētu sākties otrās kārtas attīstība, A. Žigalova teic, ka saskaņā ar šā brīža plāniem vismaz pusotru gadu plānots veltīt uzmanību pirmajai kārtai un pēc tam pievērsties tālākai attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažas dienas pēc tam, kad Eiropas Savienība (ES) Ķīnai bija noteikusi sankcijas par cilvēktiesību pārkāpumiem pret uiguru minoritāti, Ķīnas oficiālie mediji pastiprinājuši Rietumu kritiku, aicinot uz boikotu.

Uzbrukumi sākās trešdien, kad valsts raidsabiedrība CCTV brīdināja, ka Ķīnas pircēji "balsos ar kājām un boikotēs nesavaldīgās firmas", šādi izsakoties par Zviedrijas apģērbu ražotāju H&M.

Tā produkti jau pazuduši no tīmekļa veikaliem, un tīmeklī izplatīti aicinājumi uzņēmumu boikotēt.

H&M pērn paziņoja, ka pārtrauks iepirkt kokvilnu no Ķīnas Sjiņdzjanas reģiona, kur mīt vairums Ķīnas uiguru un kur izveidotas spaidu darbu nometnes.

Ceturtdien partijas laikraksts "Global Times" zīmoliem "Adidas", "Nike" un "New Balance" pārmeta, ka tie izteikuši "asas piezīmes" par Sjiņdzjanu.

Nopēlumu izpelnījušies arī tādi modes zīmoli kā "Burberry" un "Zara".

Komentāri

Pievienot komentāru