Mazumtirdzniecība

Covid-19 skarto nozaru sarakstā aicina iekļaut arī nepārtikas tirdzniecību

Anda Asere, 26.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Lietuvas izcelsmes Baltijas apģērbu tirdzniecības kompānija "Apranga Group" rosina koronvīrusa ietekmēto nozaru sarakstā ietvert arī nepārtikas tirdzniecības uzņēmumus.

"Latvijā nepārtikas preču tirdzniecībā strādā aptuveni 40 tūkstoši cilvēku – 1/20 daļa no visa valstī esošā darbaspēka. Vairāk nekā puse no viņiem ir jauni cilvēki, kuri uztur savu ģimeni un kam ir ilgtermiņa finanšu saistības. Viņi ir patērētāji un ekonomikas mugurkauls un viņi nevar pārciest šo krīzi bez valdības atbalsta. Mēs atbalstām visus Eiropas un vietējā līmenī pieņemtos pasākumus, kas nepieciešami pandēmijas ierobežošanai. Vīruss neapstājas pie robežām un tas nepazīst nekādus ierobežojumus – mēs visi cietīsim no tā izraisītajām sekām, tāpēc arī atbildei jābūt solidārai," uzskata Rimants Pervenecks (Rimantas Perveneckas), "Apranga Group" ģenerāldirektors.

Viņš norāda, ka nepārtikas preču tirgotājus ir skārusi ievērojama krīze – ir zaudēti pircēji, vairāk nekā 80% no apgrozījuma, uzņēmumi saskaras ar nenovēršamiem zaudējumiem, vienlaikus saglabājas morālas un finansiālas saistības – ar darbiniekiem, telpu īpašniekiem, valsts institūcijām u. tml. "Katra diena vairumam nozares uzņēmumu ir jautājums par izdzīvošanu. Mēs cīnāmies – cenšamies stabilizēt mūsu kompānijas un atbalstot mūsu darbiniekus neskaidros apstākļos," viņš teic.

Eiropas mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības asociācija "EuroCommerce" ir uzrunājusi visu Eiropas valstu nacionālās valdības, uzsverot, ka nepārtikas tirdzniecība saskarsies ar ievērojamu bankrotu un darbinieku atlaišanas vilni, ja tie nesaņems visu iespējamo valsts atbalstu. Piemēram, Vācijā vien nepārtikas tirgotāji ziņo par vairāk nekā miljarda eiro zaudējumiem dienā. Organizācija lūdz iekļaut nepārtikas tirgotājus visu Eiropas valstu atbalsta pasākumos, lai mazinātu šīs sarežģītās situācijas ekonomisko ietekmi.

Šobrīd "Apranga Group" Latvijā ir 50 veikali un 525 darbinieki. "Līdz šim mēs esam saglabājuši visas darbavietas visās Baltijas valstīs, tostarp arī Latvijā. Mēs uzņemamies atbildību par saviem darbiniekiem, partneriem un akcionāriem. Darbinieki ir mūsu lielākais aktīvs, tāpēc mēs aicinām nodrošināt visus iespējamos atbalsta instrumentus – dīkstāves pabalstus, finanšu un nodokļu brīvdienas –, lai saglabātu darbavietas un pasargātu viņus no bezdarba. Finanšu atbalsta pasākumi ir nepieciešami, lai saglabātu ekonomiku veselīgu krīzes laikā un pēc tās," teic Rimants Pervenecks (Rimantas Perveneckas), "Apranga Group" ģenerāldirektors. Viņš uzsver, ka galvenais mērķis ir pasargāt darbiniekus.

Intervijā "Dienas Biznesam" februāra vidū, kad vēl nekas neliecināja par ārkārtas situācijas tuvošanos, viņš norādīja, ka Latvija kompānijai ir ļoti svarīgs tirgus, kas veido apmēram 24% no apgrozījuma. "Pagājušais gads mums bija īpašs ar to, ka atvērām jaunus un rekonstruētus 38 veikalus, no kuriem 2/3 – 24 – ir Rīgā," norādīja Rimants Pervenecks (Rimantas Perveneckas), "Apranga Group" ģenerāldirektors. Grupas investīcijas Latvijā 2019. gadā bija 16,8 miljoni eiro un kopumā darbības laikā Latvijā kompānija ir ieguldījusi 39,5 miljonus eiro.

2019. gadā "Apranga Group", kas plaši pastāvēta arī Latvijā un Igaunijā, apgrozījums Baltijā pieauga par 9,4%, sasniedzot 248 miljonus eiro. Tā brīža apstākļos uzņēmums šogad plānoja 6% izaugsmi.

Uzņēmums ir dibināts 1992. gadā Viļņā. Šobrīd grupu veido 26 uzņēmumi, kuros strādā 2300 darbinieki. Septiņās kategorijās "Apranga Group" tīklā ir 33 dažāda tipa veikali, kopumā 186. to vidū ir luksus preču viena zīmola veikali ("Burberry", "Hugo Boss", "Emporio Armani", "MaxMara" u.c.), luksus apģērbu daudzzīmolu veikali ("Nude" un "Mados Linija"), biznesa segmenta viena zīmola veikali ("Massimo Dutti", "Max&Co.", "Tommy Hilfiger" u.c.), biznesa segmenta daudzzīmolu veikali "City", jauniešu viena zīmola veikali ("Bershka", "Stradivarius", "Mango" u.c.), jauniešu modes daudzzīmolu veikali "Aprangos Galerija" un "Moskito", ekonomiskā segmenta viena zīmola ("Tom Tailor", "Orsay", "S. Oliver", "Promod"), ekonomiskā segmenta daudzzīmolu veikali "Apranga", apavu veikali "Aldo" un apģērbu un aksesuāru veikali "Zara".