Programmatūra

Cobook autors: Aplikāciju izstrāde nav tik vienkārša, kā izskatās

NOZARE.LV, 12.09.2012

Jaunākais izdevums

Neskatoties uz to, ka skolēni un programmēšanas jauniesācēji, izmantojot dažādus programmēšanas instrumentus, ir izstrādājuši daudz un dažādas aplikācijas un spēles, tas nenozīmē, ka nopietnas aplikācijas izstrāde ir tik vienkārša, kā no malas varētu izskatīties.

Šādu viedokli pauda elektroniskās adrešu grāmatiņas Cobook aplikācijas izstrādātājs Kaspars Dancis.

Dancis atzina, ka mazu programmiņu, tā saukto «app», radīšana telefoniem un citā ierīcēm ir kļuvusi par plašu nodarbi. Galvenais dzinējspēks ir interneta aplikāciju veikalu parādīšanās, sākot ar Apple App Store.

«Tas, ka aplikāciju radīšana kļūst arvien populārāka, nav saistīts ar tehnoloģijām, drīzāk ar biznesa pusi. Ir parādījušies aplikāciju veikali, kur Apple ar savu App Store bija pionieris. Šobrīd tas ir visiem - gan Android, gan Microsoft. Tas ir radījis bumu,» skaidroja uzņēmējs.

Tomēr Dancis, kurš pirms kāda laika pārdevis daļas citā iesācējuzņēmumā, kuru nopirka globāls telekomunikāciju sistēmu koncerns, teica, ka nopietna, uz programmatūras izstrādi balstīta biznesa attīstībai ir vajadzīgas labas tehniskas zināšanas.

«Ja aplikāciju izstrādē vēlas veidot veiksmīgu biznesu, ir jābūt trīs lietām - tehnoloģiskām zināšanām, kā veidot risinājumu, kas ir stabils un ātrdarbīgs; otra lieta - jābūt labai izpratnei, kā to visu piedāvāt lietotājam, kā radīt lietotāja pieredzi (no angliskā «user experience»); trešā lieta - ir jābūt idejai, kā to visu pārdot, jo ar to, ka to publicē App Store veikalā, nepietiek. Ir jābūt idejām, kā pievērst cilvēku uzmanību produktam,» skaidroja aplikāciju izstrādātājs.

«Ja vēlas radīt konkurētspējīgu produktu, tad nav nekādu apvedceļu. Ir jābūt prasmei. Protams, ar nedaudz zināšanām var salikt kopā kaut ko, kas strādā, bet tas nebūs risinājums, ar kuru var konkurēt un veidot biznesu,» sacīja uzņēmējs.

Vienlaikus Dancis atzīst, ka, attīstot Cobook par produktu, kura bezmaksas versiju lejupielādējuši vairāk nekā 250 000 Apple ražoto Macintosh datoru lietotāju, viss nav noritējis viegli. Cobook kā uzņēmums dibināts 2011.gada pavasarī, bet pirmā aplikācijas versija parādīta globālajā Apple produktu un risinājumu konferencē iWorld Sanfrancisko janvāra beigās. Cobook tika piedāvāts lejupielādei tikai no šī gada maija.

«Cobook gadījumā pirmajā lietā [tehnoloģijās] bija ļoti laba bāze. Ar otro - lietojamību - pagāja diezgan ilgs laiks, kamēr eksperimentējam ar to, kā tam visam jāizskatās. Trešajā jautājumā - kā pievērst uzmanību - nebija tik daudz ideju,» stāstīja Dancis.

Jau ziņots, ka tiek domāts par Cobook turpmāko attīstību. Tam nepieciešams piesaistīt līdz pat miljons eiro (700 000 latu) riska kapitāla vai arī būtiski mazāku summu, ja programmas maksas versija sāks nest ieņēmumus un turpinās «pati pārdot sevi».

Dancis Latvijas Universitātē no 1996. līdz 1998.gadam mācījies datorzinības. Strādājis ar informācijas tehnoloģijām saistītos darbos vairākos Latvijas uzņēmumos, tostarp Latvijas Mobilajā telefonā, Exigen, kā arī starptautiskās kompānijās Genesys un Conservos, kur piedalījies uzņēmuma pārdošanā telekomunikāciju sistēmu koncernam Alcatel Lucent, iegūstot līdzekļus, ar ko 2011.gada pavasarī dibināt Cobook.

Kompānija patlaban ir iesācējuzņēmums bez vērā ņemamiem komerciāliem ieņēmumiem un darbojas TechHub Riga telpās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Cobook radītājs: plāns nav nopelnīt naudu, lai visu mūžu varētu neko nedarīt

Gunta Kursiša, 16.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Plāns katrā ziņā nav nopelnīt kādu naudu, lai atlikušo mūžu varētu neko nedarīt,» Db.lv pauda Cobook izveidotājs Kaspars Dancis, norādot, ka arī pēc Cobook pārdošanas Denveras kompānijai FullContact viņš turpinās darbu pie sevis paša izveidotā Cobook attīstības.

Latvieša izveidoto adrešu un kontaktu lietotni Cobook, kuru Apple 2012. gadā atzina par vienu no labākajām lietojumprogrammām, izdevies pārdot Denverā bāzētajai kontaktu pārvaldīšanas kompānijai FullContact. Darījuma summa gan netiek atklāta, taču zināms, ka FullContact īpašumā ir 100% SIA Cobook daļu.

Pēc iegādes darījuma Cobook un FullContact sadarbosies produkta attīstībā - FullContact līdz šim vairāk fokusējies uz mākoņu risinājumiem un biznesa klientiem, kamēr Cobook vairāk darbojās ar individuāliem klientiem, kā arī pie tā, lai padarītu programmas ērtāku lietošanai. «FullContact darbojās šajā jomā no vienas puses, mēs – no citas, bet mūsu ambīcijas ir vienādas. Liekot spēkus kopā, mēs varam radīt spēcīgāku produktu,» Db.lv pauda K. Dancis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Cobook līdzdibinātājs: ja visu mēģinām attīstīt maksimāli, jāmērķē uz miljonu eiro

NOZARE.LV, 10.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alternatīvo elektronisko adrešu grāmatiņu Cobook, kuru kopš maija bez maksas lejupielādējuši vairāk nekā 250 000 Macintosh datoru lietotāju, drīzumā adaptēs Apple iPhone telefoniem, kā arī perspektīvā pielāgos mobilo ierīču saimei, kas darbojas ar Android operētājsistēmu, sacīja Cobook līdzdibinātājs un izstrādātājs Kaspars Dancis.

Dancis teica, ka, lai tālāk attīstītu un maksas versijā reklamētu un pārdotu starptautiskos informācijas tehnoloģiju (IT) medijos pozitīvi vērtēto kontaktu vadības rīku, vajadzētu līdz pat miljonam eiro (700 000 latu) no kāda riska kapitāla investora, taču to varētu izdarīt arī ar mazākām investīcijām, ja Cobook pārdos par maksu līdzīgos tempos, kā lejupielādēja bezmaksas versiju.

Vaicāts par kapitāla piesaistes stratēģiju uzņēmumam, kas līdz šim finansēts galvenokārt ar paša naudas un darba ieguldījumu, Dancis teica: «Ir dažādi varianti. Pieticīgākajā gadījumā ir iespējams, ka vispār nevajag investoru. Taču, ja visu mēģinām attīstīt maksimāli, tad varētu mērķēt uz kādu miljonu eiro (700 000 latu).»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Apple atzīst latviešu radīto Cobook lietotni par vienu no 2012. gada labākajām

Gunta Kursiša, 17.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju gigants Apple savā lietojumprogrammu veikalā AppStore paziņojis 2012. gada labākās lietojumprogrammas, un to vidū ir arī latviešu radītā «gudrā adrešu grāmata» Cobook, kurā vienuviet atrodami Mac datorā un dažādos sociālajos tīklos glabāti kontakti.

Atzinība no Apple latviešu lietojumprogrammai nākusi pēc tam, kad pozitīvas atsauksmes par to bija lasāmas vairākos starptautiskos tehnoloģiju portālos. Tā, piemēram, The Verge rakstīja, ka «iPhone paredzētā Cobook ir beidzot labs risinājums savu kontaktu sakārtošanai», savukārt medijs Techcrunch aprakstīja Cobook kā vienkāršu, spēcīgu un tādu, kura izmantošana sagādā prieku. Lifehacher nodēvējis Cobook par savu mīļāko lietojumprogrammu, norādot uz tās «inteliģento meklēšanu» un veiksmīgo sociālo tīklu integrāciju, mediju citē baltic-course.com.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvieša radītā Cobook «gudrā adrešu grāmata» drīz būs pieejama iPhone

Gunta Kursiša, 01.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gudrā adrešu grāmata Coboook, kurā vienuviet integrēti visi sociālie tīkli un kontakti, kas atrodami glabāti Mac datorā un dažādos sociālajos tīklos, drīzumā būs pieejama iPhone viedtālruņos, informē pocket-lint.com.

Elektronisko adrešu grāmatiņu Cobook izstrādājis uzņēmuma ar tādu pašu nosaukumu līdzdibinātājs Kaspars Dancis.

Detalizēta informācija par to, kādas detaļas paredzētas jaunajā Cobook netiek atklāta. Paredzēts, ka Cobook tiks apvienota informācija no Mac Adress Book, Facebook, Twitter, LinkedIn vietnēm par lietotāja kontaktiem.

Lietotāji, kurus ieinteresējusi šī lietojumprogramma, tiek aicināti Cobook iPhone lapā norādīt savu e-pasta adresi, lai tad, kad lietotne būs gatava, saņemtu par to paziņojumu.

Cobook, kas paredzēta Macintosh datoriem, ir bezmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo aplikāciju vilnis pasaulē ir tikai sācies, jo arvien vairāk galda datora un klēpjdatora funkciju spēj izpildīt viedtālruņi un citas mobilās ierīces, tādēļ ir saprotams, ka arī Latvijas jaundibinātie uzņēmumi darbojas šajā nozarē, teica informācijas tehnoloģiju (IT) jaundibināto uzņēmumu kopdarbības organizācijas TechHub Riga vadītājs Andris Bērziņš.

Bērziņs atzina, ka, no malas skatoties, var likties - IT jauniesācēji aizraujas ar mobilo aplikāciju ražošanu tirgū, kur to ir jau desmitiem tūkstošu, taču tas nenozīmē, ka saražotais atbilst tirgus pieprasījumam.

«Pasaulē jau dažus gadus ir miljoniem iPhone telefonu, un varētu domāt, ka tiem ir pienācīga adrešu un kontaktu aplikācija. Taču izrādās, ka nav, tādēļ ir veicies Cobook, kas aizpildīja šo trūkumu. Redzam arī attīstību mobilo e-pasta risinājumu jomā. Tas, ka pieaug cilvēku skaits ar viedtālruņiem, kas faktiski ir datori viņu rokās, mainīs visu, un esam tikai šo pārmaiņu sākumā,» Bērziņš teica.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan nereti jaunuzņēmumi un lielās kompānijas tiek pretnostatītas, veiksmīgākie startup reiz kļūst par lielām korporācijām; abas puses var viena no otras mācīties

Iepriekš strādājis startup uzņēmumos, Lattelecom korporatīvās attīstības dienesta direktors Krists Avots cenšas organizācijā ienest jaunas vēsmas, mainīt organizāciju un izstrādāt jaunus produktus. Vairāk par motivāciju pāriet no jaunuzņēmuma uz Lattelecom, lielu organizāciju izaicinājumiem un kļūdu atzīšanu viņš stāsta intervijā DB.

Kā vērtē Latvijas startup vidi?

Mēs joprojām varētu būtu skaļāki par sevi. Kaimiņvalstis uz to ir naskākas. Mums ir virkne veiksmes stāstu, par kuriem esam pārstājuši runāt. Ir pāris Latvijas jaunuzņēmumu, kas ir nopietni vai apvienojušies ar lielākiem uzņēmumiem, un tad, kad viņus pārdod, par to ir raksts presē un ar to viss arī beidzas. Patiesībā tur daudz kas turpina notikt. Piemēram, no produkta puses mani fascinē, ko taisa Fullcontact komanda, kas apvienojās ar Cobook. Latvijā viņiem ir gana liels birojs, viņi dara tehnoloģiski fantastiskas lietas. Arī mani bijušie kolēģi Infogr.am pēc apvienošanās ar Prezi tagad dara vēl vairāk un vēl labākas lietas ne tikai ar Infogr.am produktu, bet arī attīsta Prezi. Tas viss turpinās, nes Latvijas ekonomikai milzīgu pienesumu. Pārskatāmā nākotnē startēs akselerācijas fondi, kas atvērs reālu finansiālu un zināšanu piešprici agrīnas un sēklas stadijas jaunuzņēmumiem. Tagad nevajadzētu būt problēmām ar finansējuma pieejamību. Arī pēdējais Garage48 pasākums bija pārpildīts, mums bija jāaizver reģistrācija, jo telpās gluži fiziski vairāk nebija vietas. Tas nozīmē, ka interese ir un kļūst tikai lielāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Intervija ar Draugiem.lv izveidotājiem: No draudzēšanās portāla līdz vairākiem saistītiem uzņēmumiem

Anda Asere, 25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākotnēji draugiem.lv bija vien draudzēšanās portāls, desmit gadu laikā radušies dažādi saistīti projekti, kas pamazām attīstījušies par atsevišķiem uzņēmumiem. Intervijā DB draugiem.lv izveidotāji Lauris Liberts un Agris Tamanis stāsta par desmit gados piedzīvoto, Amerikas pieredzi, neveiksmēm biznesā, kas piederas pie lietas, un atklāj, ka no nulles sākt biznesu ir grūtāk, bet tad, kad ir citi projekti, katra nākamā sākums ir vieglāks.

Desmit gadi – tas ir daudz vai maz?

L.L. Interneta pasaulē tā ir mūžība. Šie desmit gadi bijuši ļoti piesātināti. Pašiem liekas, ka daudz esam iemācījušies un sapratuši. Atskatoties pagātnē, uzsākot to visu, izpratne bija ļoti niecīga. Droši vien, ka tiktāl esam nokļuvuši, jo apkārt ir gudri cilvēki un mums paveicās ar atsevišķiem pakalpojumiem.

Kurā brīdī jūs sākāt darīt kaut ko papildu?

L.L. Jau pēc pāris mēnešiem, kad mēs palaidām draugiem.lv, bija ambīcijas, ka vajag kaut ko piedāvāt ārzemēs saistībā ar portālu. Mēģinājām jau pēc kāda pusotra gada un tad tā pamatīgi apsvilinājāmies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Riska kapitāla investori: Baltijā obligāti jādomā globāli

LETA, 12.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas un Baltijas informācijas tehnoloģiju (IT) iesācējuzņēmējiem no paša sākuma jādomā globāli, bet tas ne vienmēr tiek darīts, izskanēja šodien iesācējuzņēmumu pasākuma TechChill riska kapitāla investoru paneļa diskusijā.

«Pārāk bieži vietējie Baltijas iesācēji uzskata, ka iekarot Latvijas tirgu ir liels panākums, bet ir jādomā globāli no paša sākuma,» teica riska kapitāla fonda Rubylight vadītājs Vitālijs Rubšteins.

«Jābūt stipram un drosmīgam un jādomā globāli,» teica Rubšteins.

Zviedru riska kapitāla firmas Creandum pārstāvis Daniels Blumkvists teica, ka iesācējuzņēmējiem nav jādomā par to, kā viņu koncepcija izskatīsies investoriem, bet drīzāk par pašu iecerēto produktu, lai tas patiktu lietotājiem.

Viņam piekrita Rubšteins, taču norādot, ka jauns pakalpojums ir iespējami vienkārši jātestē patērētājiem, nevis jāizfantazē, ka būs ļoti daudz lietotāju un tādēļ jāuztaisa infrastruktūra, kuru galu galā neviens nelieto. Kā veiksmīgu Rubylight investīciju Rubšteins minēja jauniešu sociālo tīklu ask.fm, kas dibināts Latvijā, bet ieguvis lietotāju miljonus visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Point Transaction Systems vadītāju Agri Štikānu

Lelde Petrāne, 14.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild maksājumu karšu apstrādes sistēmu un risinājumu izstrādātāja Point Transaction Systems vadītājs Agris Štikāns:

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Esmu strādājis dažādus darbus - gan par administratoru televīzijā, gan par datoru inženieri, gan par krāvēju rūpnīcā. Vienā saulainā dienā, sēžot Esplanādē uz soliņa un sapņojot par nākotni, pie sevis noteicu, es gribētu strādāt IT nozarē, bet, lai tas būtu saistīts ar kādu ierīču programmēšanu. Pēc kāda laika mani uzmeklēja un piedāvāja darbu POINT.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik TechHub Riga ir vairāk nekā 30 startapu un vairāk nekā 90 biedru, stāsta TechHub pārstāve Inese Mūrniece.

Jaunajās telpās TechHub Riga varēs izmitināt divreiz vairāk nekā tagad – 150 biedrus. Līdz ar atvērtā tipa koprades telpām jaunajās telpās ir arī atsevišķu komandu telpas, terase, sapulču telpas un virtuve. Kopējais telpu lielums ir 800m2.

Tā kā plānots startapus atbalstīt ilgā laika termiņā, tad ar ēkas īpašniekiem noslēgta ilglaicīga vienošanās, un jaunās ēkas atjaunošanā ieguldītās investīcijas ir no īpašniekiem.

Latvijas startapi pēdējo gadu laikā spējuši sasniegt pasaules atpazīstamību, piem., Infogr.am, Froont, Sellfy, Cobook (tagad Fullcontact). Paralēli arī Latvijā startapu kustība ieguvusi atpazīstamību un ir redzami arvien vairāk šādi nesen radušies startapi. Nākamais solis ir pieredzējušajiem startapiem dalīties ar savām iegūtajām zināšanām, un arī turpināt pieaicināt zinošus uzņēmējus gan no Latvijas, gan ārvalstīm, kas var palīdzēt šiem jaunajiem startapiem kļūt spēcīgākiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KPMG: ASV investoru vidū pieaug interese par Latvijas uzņēmumiem

Dienas Bizness, 28.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investoru apetīte pasaulē palielinās – būtiski samazinās Krievijas, bet vērojams ASV kompāniju intereses pieaugums par uzņēmumu iegādi Latvijā, liecina starptautiskās revīzijas un biznesa konsultāciju kompānijas KPMG veiktais uzņēmumu apvienošanās un iegādes tirgus pētījums Global M&A Predictor.

Uzņēmumu apvienošanās un iegādes (M&A) tirgū visā pasaulē šobrīd ir novērojamas ļoti optimistiskas tendences – būtiski uzlabojas ne vien uzņēmumu gatavība jauniem darījumiem, bet arī to finansiālās iespējas īstenot jaunus darījumus nākotnē, atklāj pētījums. Par Latvijas uzņēmumiem, īpaši IT un jauno tehnoloģiju jomā, pēdējā laikā jūtama palielināta interese no ASV investoriem, savukārt rubļa vērtības krituma dēļ sagaidāma Krievijas investoru iespēju samazināšanās slēgt nozīmīgus darījumus.

«Sekojot līdzi pasaules tendencēm un situācijai Baltijas valstīs kopumā, ir prognozējams, ka 2015. gadā arī Latvijā pieaugs M&A aktivitāte. Līdz šim darījumi, kuru ietvaros ārvalstu uzņēmumi iegādājas vietējo uzņēmumu kapitāla daļas, ir veidojuši mazāk nekā pusi no visas M&A aktivitātes Baltijas valstīs, bet šī proporcija var mainīties, ņemot vērā pašreizējos tirgus apstākļus, jo Baltijas valstis ierindojas starp visstraujāk augošajām ES dalībvalstīm,» komentē KPMG Baltics darījumu atbalsta nodaļas direktore Jūlija Māsāne-Ose.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā šodien norisinās pavasara nozīmīgākā Baltijas startup un tehnoloģiju konference TechChill Baltics, kas ir tradicionāla tikšanās vieta aptuveni 500 reģiona tehnoloģiju uzņēmumu pārstāvjiem, investoriem, medijiem un starptautiskiem tehnoloģiju nozares entuziastiem.

Šogad konference norisinās jau piekto gadu, un pulcē rekordaugstu apmeklētāju skaitu.

Pasākuma runātāju vidū ir FullContact dibinātājs un vadītājs Barts Lorangs (Bart Lorang, ASV), kura vadītais uzņēmums pirms diviem gadiem veiksmīgi iegādājās Latvijas veiksmes stāstu Cobook, izglītības un mobilo tehnoloģiju eksperts, Funzi dibinātājs Āpe Pojavirta (Aape Pohjavirta, Somija), VirginStartup mentors Ross Kingslands (Ross Kingsland, Lielbritānija) un citi.

Tēmu fokusā šogad biznesa attīstība, izaugsme un startup kopienu stiprināšana. Sadarbībā ar savstarpējo aizdevumu platformu Twino, konferences paneļdiskusijā tiks pievērsta uzmanība tieši finanšu tehnoloģiju jeb fintech iesācējuzņēmumiem, ņemot vērā šīs nozares straujo izaugsmi un lielo potenciālu Baltijas startup komūnas attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Skandināvu investori sāk meklēt start-up uzņēmumus Latvijā

Gunta Kursiša, 05.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jauno start-up medībās devies Skandināvijas ietekmīgākais riska kapitāla uzņēmums Creandum, kas gatavs daudzsološākajos Latvijas IT iesācējuzņēmumos ieguldīt tūkstošus un pat miljonus, turklāt par Investīciju padomnieku Baltijas valstīs iecelts Latvijas TechHub Riga vadītājs Andris K. Bērziņš.

Skandināvijas riska kapitāla (venture capital) uzņēmums Creandum ir ieguldījis tādos patlaban pasaulē atpazīstamos uzņēmumos kā Spotify, Wrapp un Videoplaza, un pašlaik kļūs par pirmo Eiropas vai ASV riska kapitāla firmu ar savu pārstāvi tieši Baltijas valstīs. «Mēs gribam tiešāku pieeju Baltijas start-up sabiedrībai,» norādīja Creandum partneris Johans Breners, izvēloties savu pārstāvi Baltijas valstīs. J. Breners norāda, ka TechHub Riga valdes priekšsēdētājs A. K. Bērziņš par Creandum padomnieku izvēlēts, jo viņš ir viena no Latvijas iesācējuzņēmumu sabiedrības galvenajām figūrām. «Turklāt viņam vēl joprojām ir sakari ar Silīcija ieleju, kur viņš absolvēja Stenfordas Biznesa skolu, kā arī vadības pieredze, kas iegūta, strādājot AeroScout un Livebookings,» norādīja J. Breners.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijas jaunuzņēmumus novērtē Silīcija ielejā

Anda Asere, 12.09.2019

Gateway&Partners Tirgus izpētes projektu vadītāja Zanda Vipule un Ekonomikas ministrijas Uzņēmējdarbības konkurētspējas departamenta direktors Kristaps Soms.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunuzņēmumi ir būtiska ekonomikas sastāvdaļa, un tiem ir nozīmīga loma labi atalgotu darbavietu radīšanā un nodokļu maksājumos valsts budžetā.

Kopš 2014. gada ik gadu Latvijā rodas aptuveni 50 jaunuzņēmumi, un šobrīd to skaits ir sasniedzis 418, liecina Ekonomikas ministrijas, Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas un eksporta konsultāciju un tirgus izpētes kompānijas Gateway&Partners pētījums par Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēmu. Laikā no 2012. līdz 2018. gadam jaunuzņēmumi budžetā nodokļos iemaksājuši vismaz 34 miljonus eiro. Lai veicinātu šāda veida uzņēmumu aktivitāti un atbalstītu tos panākumu gūšanā, plānoti grozījumi Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumā, paredzot iespēju piešķirt akciju opcijas SIA darbiniekiem un sniedzot atbalstu arī tādiem uzņēmumiem, kam saistībā ar investīciju piesaisti ir izveidota māteskompānija citā valstī. Vairāk par secinājumiem pētījumā un situāciju Latvijas jaunuzņēmumu vidē stāsta Gateway&Partners Tirgus izpētes projektu vadītāja Zanda Vipule un Ekonomikas ministrijas Uzņēmējdarbības konkurētspējas departamenta direktors Kristaps Soms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noskaidrots Latvijas interneta blogu top desmitnieks, un pirmajā vietā ar 16,6 tūkstošiem lasītāju ierindojies iinuu.lv, liecina interneta izpētes uzņēmuma Gemius publicētā informācija. Otrajā vietā ierindojas tehnoloģiju blogs krizdabz.lv, bet trešajā - kakao.lv.

Blogu topa līderi - blogu iinuu.lv - novembrī apmeklējuši 1,32 % no visas Latvijas interneta auditorijas, un tas ir labākais rezultāts to blogu vidū, kas novembrī piedalījās blogu topa mērījumos, norāda Gemius.

Reālo apmeklētāju skaits audzis arī aprīlī veidotā Gemius blogu topa uzvarētāja Kristapa Skuteļa blogam krizdabz.lv - tam lietotāju skaits audzis par nepilniem trīs tūkstošiem, novembrī sasniedzot 12 tūkst. Par 2,5 tūkst. lietotāju augusi šī paša autora bloga androids.lv auditorija, novembrī sasniedzot 6,5 tūkst. Tehnoloģiju blogu popularitāti apstiprina ne tikai tas, ka pieaudzis to apmekletāju skaits, bet arī tas, ka teju pusē no populārākajiem blogiem pārstāvēta jaunāko tehnoloģiju tematika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kabeļtelevīzijas skatītājiem maksa par TV3 un LNT varētu pieaugt no maija 0,2–0,4 Ls apmērā; telekomunikāciju uzņēmumiem līgumi ar kanālu īpašnieku MTG vēl nav noslēgti.

Lai arī 1.aprīlis nav aiz kalniem, telekomunikāciju uzņēmumi nav noslēguši līgumus ar TV kanālu TV3 un LNT īpašnieku Modern Times Group (MTG). Tas ir jāizdara, jo pērn veiktie grozījumi likumdošanā paredz, ka no š. g. 31. marta līdz 2014. gadam MTG var pieprasīt samaksu no kabeļtelevīzijas operatoriem par TV3 un LNT retranslēšanas tiesībām. Šobrīd norisinās vairākas sarunas, cerams, ka šonedēļ daļu līgumu noslēgsim, DB norādīja MTG vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš.

MTG ar emocionālu uzrunu «Skatītāj, mēs gribam, lai tu to zini!» savos kanālos uzrunā TV3 un LNT skatītājus. Informatīvajā kampaņā ir norādīts, ka pašmāju satura izveide nav lēts prieks, piemēram, viena pašmāju seriāla sērija izmaksā 5 tūkst. Ls, ziņu raidījums – 4 tūkst. Ls, savukārt TV šovs – vairāk nekā 17 tūkst. Ls. Gada laikā tie ir vairāki milj. latu un tikai 2/3 var nosegt, pateicoties reklāmdevējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VIDEO: Taksometru nozarē maksājamo nodokļu apmēru samazina, piemērojot atlaides

Elīna Pankovska, 08.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Summa, ko valsts budžetā iemaksājuši taksometru nozares uzņēmumi, ir palielinājusies, tomēr tā varētu būt krietni vien lielāka, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lai gan pēdējos gados ir veikta virkne izmaiņu nolūkā uzlabot situāciju taksometru nozarē un pēc iespējas mazināt ēnu ekonomikas īpatsvaru tajā, risināmo jautājumu joprojām netrūkst. 2016. gadā taksometru pakalpojumu sniedzēji valsts budžetā iemaksāja kopumā 1,86 milj. eiro, savukārt pērn šī summa sasniedza 4,25 milj. eiro, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) sniegtā informācija. Tomēr nodokļos nomaksātā summa, iespējams, varētu būt krietni lielāka, ja visi taksometru vadītāji būtu godīgi un drukātu čekus, savukārt pasažieri tos arī prasītu. Ja agrāk notika iejaukšanās pašā taksometru skaitītājā, tad šobrīd maksājamo nodokļu apmērs tiek samazināts, piemērojot atlaides (skatīt pievienoto video - red.). Proti, negodīgie taksometru vadītāji iekasē, piemēram, pilnus desmit eiro par braucienu, neizsitot čeku, ja pasažieris to neprasa. Pēc pasažiera izkāpšanas tiek piemērota 70% atlaide skaitītājā un čeks izsists vien par 30% no summas. Tātad arī nodokļi tiek aprēķināti par trīs no desmit eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru