Jaunākais izdevums

Daugavpilī bāzētais a/s Tramvaju uzņēmums ERAF projekta ietvaros izsludinājis atklātu konkursu tramvaju iegādei, liecina Daugavpils domes informācija. Pretendenti piedāvājumus var iesniegt līdz 2012. gada 25. septembrim.

Iepriekšējais tramvaju iepirkuma konkurss tika pārtraukts, kad Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) liedza slēgt līgumu ar Krievijas uzņēmumu Vagonmash. Iepriekš vēstīts, ka Krievijas uzņēmums bijis tuvu bankrotam un tam uzkrājušies lieli parādi. Sūdzību IUB par iepriekšējā konkursa rezultātiem iesniedza Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca.

Tramvaju iepirkumam pieteicās piecas firmas. Finālam kvalificējās trīs - Baltkrievijas un Rumānijas kopuzņēmums Carpat Belaz Service, Sanktpēterburgas rūpnīca Vagonmash un vietējā Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca. Par uzvarētāju Daugavpils dome pasludināja Vagonmash, jo tam esot laba reputācija, caurspīdīgs finanšu stāvoklis un viszemākā tramvaju cena – 3,6 miljoni.

Tāpat vēstīts, ka a/s Tramvaju uzņēmums noslēdzis atklātu konkursu par Daugavpils tramvaju līnijas un pārveidošanas apakšstaciju renovāciju Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta ietvaros.

Šī konkursa paredzētā līgumcena ir vairāk nekā 1,3 milj. Ls, un tajā par uzvarētāju atzīta ceļu būves firma SIA Binders, kas piedāvāja veikt darbus par zemāko cenu. Konkursā pieteikumus kopumā iesniedza pieci uzņēmumi.

Daugavpilī ERAF projekta «Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija» ietvaros paredzēts veikt arī 12 modernu vagonu iegādi, kā arī veikt tramvaju līnijas renovāciju 6,2 km garumā, kā arī veikt trīs pārveidošanas apakšstaciju renovāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Daugavpils iedzīvotāji gatavi atvadīties no vecajiem tramvajiem; Baltkrievijas piegādātājs nesteidzas

Gunta Kursiša, 21.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tramvaju satiksme ir mūsu lepnums, tomēr tie ir tik novecojuši, ka iedzīvotāji nevar sagaidīt jaunos tramvajus,» Db.lv pauda a/s Tramvaju uzņēmuma pārvaldnieks Oļegs Tolmačovs. Lai arī 22 tūkstošiem daugavpiliešu, kas ikdienā izmanto tramvaju, jau no šā gada septembra būtu bijis jābrauc jaunos, Baltkrievijas uzņēmuma ražotos tramvajos, tas, cik drīz jaunie tramvaji sāks kursēt un vai tie būs tieši Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienības Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau tramvaji, nav zināms.

Tikmēr Db.lv viesojās Daugavpilī, lai fotogrāfijās iemūžinātu tramvajus, no kuriem, kā cer liela daļa Latvijas otras lielākās pilsētas iedzīvotāju, tai drīz nāksies atvadīties.

«Dzīve iet uz priekšu, jaunie tramvaji būs siltāki, modernāki, tajos būs jaunākās tehnoloģijas, bet vecos tramvajus varēsim skatīties filmās un fotogrāfijās,» Daugavpilī strādājošā Silvija Sproģe uzskata, ka ieslīgt sentimentā par vecajiem tramvajiem nevajagot.

Jau rakstīts, ka pirmais piegādes termiņš, kad Daugavpilij bija jāsaņem 12 jaunie tramvaji, bija šā gada 31. augusts. Kopš 1. septembra Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienība Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau tiek piemērota kavējuma soda nauda – 600 lati dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Daugavpils pēdējos gados piesaistījusi 170 miljonu eiro investīcijas no ES

Signe Knipše, Egons Mudulis, 12.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils pēdējos gados piesaistījusi ap 170 milj. eiro ES fondu finansējuma, no kura lielākā daļa ieguldīta satiksmes infrastruktūrā.

No privātajiem investoriem rosīgākie bijuši igauņi ar ieguldījumiem Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcā. Lielākie investīciju projekti, ko pēdējos gados virzījusi pašvaldība, ir satiksmes infrastruktūras projekti. Pilsēta būvējusi tranzītceļus, pārvadu pāri dzelzceļam. Lai siltums neizplūstu gaisā, ir siltinātas pašvaldības skolas, ap tām sakārtotas teritorijas. Lielākie infrastruktūras projekti tiek īstenoti ar 85% ES fondu atbalstu, 5% vēl pieliek valsts, pašvaldība finansē ap 10%, stāsta Daugavpils domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis. Pilsēta iepriekšējā ES plānošanas periodā izmantojusi dažādu fondu finansējumu – Kohēzijas fonda, Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības fonda, kā arī Pārrobežu sadarbības programmām pieejamo finansējumu. Rotko centrs, piemēram, ticis finansēts no trim finanšu avotiem. Iepriecinoši ir šī centra pirmā gada rezultāti – tas spējis piesaistīt 100 tūkstošus apmeklētāju. Centrs ir labs atbalsts pilsētai – sekmē atpazīstamību, piesaista tūristus, dod maizi mazajam biznesam. «Pašlaik domājam, kā tālāk attīstīt cietokšņa kompleksu sadarbībā ar valsti un privātajiem uzņēmējiem,» stāsta domes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai jauns vadītājs

Žanete Hāka, 25.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa lokomotīvju un ritošā sastāva ražotājs AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca veicis izmaiņas amatpersonu sarakstā, liecina Lursoft dati.

Igaunijas pilsonis Aivars Keskuela iecelts par uzņēmuma valdes priekšsēdētāju, savukārt valdes locekļiem vakar pievienojies Vladimirs Kirsanovs. Patlaban valde darbojas piecu personu sastāvā.

2013. gads ražošanas uzņēmumam nebija tik veiksmīgs, jo tas gadu noslēdza ar zaudējumiem, kas mērojami ar 263,954 tūkstošiem eiro. Pārskata gadā par teju 16% kritās uzņēmuma neto apgrozījums, gadu noslēdzot, tas sasniedza 36,637 miljonus eiro. Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas rentabilitātes rādītājs 2013. gadā ieguva negatīvu iezīmi, t.i., -1,14.

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas ir iekļauta Lursoft un laikraksta Dienas Bizness kopīgi veidotajā Latvijas lielāko uzņēmumu TOP 500 sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca atlaidīs daļu darbinieku; reorganizēs ražošanu

Žanete Hāka, 22.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca masu atlaišanas nav, tomēr šā gada pirmajā ceturksnī ir plānota darbinieku skaita samazināšana sakarā ar ražošanas apjomu situatīvu krišanu, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Lai palielinātu rūpnīcas darbības ekonomisko efektivitāti, tiks veikta ražošanas reorganizācija, ražošanas procesu optimizācija, esošo izdevumu samazināšana, kas var negatīvi ietekmēt personāla skaitu.

Tomēr uzņēmuma darbā ar Krievijas dzelzceļu un tā nozares uzņēmumiem no Krievijas puses traucēkļu nav. Ņemot vērā pozitīvās sadarbības daudzgadīgo pieredzi, AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca ir iespēja nodarboties ar savu pamatdarbības veidu (dīzeļlokomotīvju remontu un to rezerves daļu ražošanu), taču šo pakalpojumu izmaksas sakarā ar Krievijas rubļa devalvāciju Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca kļūst par ekonomiski neizdevīgiem pasūtījumiem. AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca ieņēmumi no darījumiem ar Krievijas uzņēmumiem ievērojami samazinājušies sakarā ar rubļa devalvāciju, kas arī ietekmē noslēgto kontraktu skaitu ar tradicionālajiem Krievijas Federācijas partneriem 2015.gadā to ekonomiskās nelietderības dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ieguldot 5 miljonus,Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca cer mainīt biznesa virzienu

Signe Knipše, 11.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot 5 miljonus eiro jaunās iekārtās, Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcu (DLRR) cer pārvirzīt biznesu no dīzeļlokomotīvju remonta uz detaļu ražošanu.

Līdz ar produkcijas veida maiņu DLRR vēlas pārslēgties arī no bijušās Padomju savienības valstu tirgiem uz Eiropu. Pašlaik uzņēmuma galvenais bizness ir lokomotīvju remonts, tas veido ap 80 % ieņēmumu. Atlikušos 20% ieņēmumu aptuveni vienlīdzīgās daļās ienes lokomotīvju rezerves daļu ražošana un pakalpojumi. Akciju sabiedrības galvenais noieta tirgus ir Krievija – uz to vērsts aptuveni 80% biznesa. Uzņēmums sadarbojas arī ar citām NVS valstīm – Ukrainu, Kazahstānu, Uzbekistānu. «Vēlamies diversificēt uzņēmuma darbību – ražot produkciju, kas nav saistīta ar dīzeļlokomotīvēm, sniegt pakalpojumus, kas nav saistīti ar lokomotīvju remontu,» saka a/s Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca valdes priekšsēdētāja Natālija Petrova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Daugavpilij jaunos tramvajos piegādās Baltkrievijas uzņēmums

Gunta Kursiša, 11.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils Tramvaju uzņēmums noslēdzis vairāk nekā 4,6 miljonus latu apjomīgo iepirkumu konkursu par pasažieru tramvaju iegādi, kā uzvarētāju Minskā bāzēto uzņēmumu Belkommunaš, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Konkursā par uzvarētāju atzīta piegādātāju apvienība OAO Upravļajušaja kompaņija holdinga Belkommunaš (Управляющая компания холдинга Белкоммунаш) un SIA Agmen Consulting Bureau. Belkommunaš ir valstij piederošs uzņēmums, kas izveidots Minskas Tramvaju un trolejbusu labošanas rūpnīcas (Ремонтный трамвайно-троллейбусный завод) vietā. Belkommunaš dibinājusi Minskas pašvaldības izpildkomiteja. Piegādātāju apvienībā ietilpst arī Latvijā reģistrēta SIA Agmen Consulting Bureau, kas nodarbojas ar juridisku pakalpojumu sniegšanu. Uzņēmums dibināts 2010. gada decembrī, un tā juridiskā adrese ir Zvaigžņu iela 20-6. Agmen Consulting Bureau valdē darbojas viens valdes loceklis – Jurģis Īvāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai 1,2 miljonu eiro zaudējumi

Žanete Hāka, 29.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca konsolidētais neto apgrozījums sasniedza 20,1 miljonu eiro, kas ir par 21% mazāk, salīdzinot ar 2013. gada apgrozījumu, liecina uzņēmuma pārskats Nasdaq Riga.

Koncerns pabeidza 2014. gadu ar zaudējumiem 1,2 miljonu eiro apmērā. 2014. gadā Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca eksportēja savu produkciju uz astoņām valstīm, kopējais eksporta apjoms sasniedza 18 miljonus eiro (2013. gadā - 23,2 miljonus eiro), bet apgrozījums Latvijā bija 2,1 miljons eiro (2013.gada - 2,4 miljoni eiro). Galvenie eksporta virzieni 2014. gada bija Lietuva un Igaunija, Krievija, Baltkrievija un Uzbekistāna.

Pārskata gadā Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca bija nodrošināta ar remonta objektiem tikai 1. un 3.ceturksnī sakarā ar Krievijas rubļa devalvāciju un krīzi Ukrainā. 2014. gadā tika iepirktas un ieviestas ekspluatācijā gandrīz visas iekārtas ERAF projekta ietvaros. Galīgā projekta realizācija veikta šā gada 2. martā

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Daugavpils gribējusi pirkt tramvajus no teju bankrotējuša Krievijas uzņēmuma

Dienas Bizness, 16.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils gribējusi iepirkt tramvajus no Krievijas firmas Vagonmash, kas izrādās ir tuvu bankrotam un ar milzu parādiem.

Pērn decembrī Daugavpils domes izsludinātajā konkursā par jaunu tramvaju iegādi uzvarēja Sanktpēterburgas uzņēmums Vagonmash, kas, kā vēlāk noskaidrojās, ir tuvu bankrotam, ziņo TV3 raidījums Nekā Personīga.

Daugavpils domei piederošā a/s Tramvaju uzņēmums pagājušā gadā izlēma par ES piešķirtajiem aptuveni 10 miljoniem latu nomainīt 6 kilometrus garu sliežu ceļa posmu un iepirkt 12 jaunus tramvajus.

Tramvaju iepirkumam pieteicās piecas firmas. Finālam kvalificējās trīs - Baltkrievijas un Rumānijas kopuzņēmums Carpat Belaz Service, Sanktpēterburgas rūpnīca Vagonmash un vietējā Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi 12 tramvaji Ustjkatavskas Vagonbūves rūpnīcai jāpiegādā līdz decembrim

Jau tuvākajā laikā a/s Daugavpils satiksme (DS) sāks izmēģināt pirmos Krievijā ražotos tramvajus, kas nule kā atmuitoti un tiek izpakoti, DB norādīja DS valdes locekle Sabīne Šnepste. Pirms nodošanas ekspluatācijā tramvajiem jānobrauc 500 km, un tas tikšot darīts nakts stundās, lai netraucētu pārējai tramvaju satiksmei. Šobrīd no 12 tramvajiem ar deviņiem kravas auto piegādāti seši – divi sešasu un četri četrasu. Nākamie tramvaji Daugavpili varētu sasniegt 22. septembrī, bet visi 12 tramvaji jāpiegādā līdz šā gada decembrim.

Miers mājās

Šķiet, ka ar trešo piegājienu (kopš 2011. gada jūlija) daugavpiliešiem beidzot būs izdevies tikt pie ilgi gaidītajiem tramvajiem. DB iepriekš vēstīja, ka DS organizētajā iepirkumā ar lētāko piedāvājumu par uzvarētāju tika atzīta AAS Nacionālā Kontraktu korporācija (NKK), kas piegādā Krievijas Ustjkatavskas Vagonbūves rūpnīcas produkciju. Saskaņā ar līgumu NKK par astoņiem četrasu tramvajiem saņems 2,496 miljonus eiro un par četriem sešasu tramvajiem – četrus miljonus eiro. Projektam «Daugavpils pilsētas tramvaju trasnsporta infrastruktūras renovācija» paredzēts arī 83,1% (5,4 miljoni eiro) ERAF līdzfinansējums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Skinest Rail no mazākuma akcionāriem ir atpircis visas AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca (DLRR) akcijas.

Dzelzceļa nozares koncerns Skinest Rail no mazākuma akcionāriem ir atpircis visas AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca (DLRR) akcijas, tādējādi nodrošinot 100% īpašumtiesības rūpnīcas pamatkapitālā.

Līdz šim, koncernam piederēja 49,9% DLRR akciju. Akciju konsolidācijas rezultātā, rūpnīca izstājās no Nasdaq biržas, kur līdz šim kotējās tās akcijas.

Pēc Skinest Rail valdes locekļa Romana Zaharova teiktā, visu DLRR akciju iegāde ir rūpnīcas un koncerna kopējās attīstības stratēģijas daļa. «Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca ir viens no galvenajiem Skinest Rail uzņēmumiem, tāpēc mums ir ļoti svarīga tā veiksmīga darbība. Esot daļas akciju turētājs, Skinest Rail bija vienīgais akcionārs, kas atbalstījis rūpnīcu visus šos gadus: investējis ražošanā, palīdzējis refinansēt rūpnīcas bankas aizdevumu. Ņemot vērā, ka šodien mēs esam vairāku, liela mēroga un ilgtermiņa projektu īstenošanas uzsākšanas etapā, kā arī esam apņēmušies turpināt investēt DLRR attīstībā, visu akciju konsolidācija un to nonākšana viena īpašnieka īpašumā ir likumsakarīgs un pārdomāts solis», - koncerna DLRR 100% daļu iegādi komentēja Zaharovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils a/s Tramvaju uzņēmums uzsākta jauno, zemās grīdas tramvaju piegāde.

Paredzēts, ka tuvāko divu nedēļu laikā tiks piegādāti vēl divi tramvaji, Db.lv norādīja Belkommunmash BKM pilnvarotais pārstāvis Rolands Strazdiņš.

Jaunie tramvaji a/s Tramvaju uzņēmums, saskaņā ar vienošanos ar Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienība Belkomunmaš unAgmen Consulting Bureau, bija jāpiegādā jau 12. septembrī. Noteiktajā termiņā piegāde nenotika, iepriekš apliecināja Daugavpils domes priekšsēdētāja vietnieks Pēteris Dzalbe. Piegādātāja pārstāvis R. Strazdiņš Db.lv skaidroja, ka kavēšanās dažas dienas bijusi, jo tikai 6. septembrī Daugavpils uzņēmums aprstiprinājis krāsojumu un dažas tehniskas nianses, kas nebija nolikumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansētā konkursā par tiesībām piegādāt Daugavpilij jaunos tramvajus uzvarējusī Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienība Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau atkārtoti nav izpildījusi solījumu un līdz 12. septembrim nav piegādājusi Daugavpilij jaunos tramvajus, stāstīja Daugavpils domes priekšsēdētāja vietnieks Pēteris Dzalbe.

Pēc iepriekš noslēgtā līguma konkursa uzvarētājam pirmie trīs tramvaji Daugavpilij bija jāpiegādā līdz 31.augustam, taču tas netika izdarīts. Piegādātāji nav izpildījuši arī atkārtoto solījumu piegādāt līdz 12.septembrim vismaz vienu tramvaja vagonu. Nekādus paskaidrojumus par piegādes termiņu neizpildi piegādātāji pagaidām nav snieguši.

Saistībā ar šādu situāciju Daugavpils a/s Tramvaju uzņēmums apsver iespējas, izmantojot likumiskās metodes, panākt līguma izpildi. Lai stimulētu piegādātāju apvienību, pildīt uzņemtās saistības, kopš 1.septembra tai tiek piemērota kavējuma nauda - 600 lati dienā. Ja panākt vienošanās izpildi tomēr neizdosies, tikt pieļauta iespēja sludināt jaunu tramvaju piegādes konkursu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Skonto būve tiek pie 6 milj. Ls vērtā tramvaju līnijas projekta Liepājā

Gunta Kursiša, 14.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā sešus miljonus latu vērtajā SIA Liepājas tramvajs konkursā par jaunas tramvaja līnijas izbūvi uzvarējusi SIA Skonto būve, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Izdevumu samazināšanai Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca plāno aiziet no biržas

Žanete Hāka, 05.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ notiks AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca ārkārtas akcionāru sapulce, kuras laikā plānots lemt par akciju izslēgšanu no biržas, liecina uzņēmuma paziņojums Nasdaq Riga.

Sabiedrības akcijas tiek piedāvāts izslēgt no regulētā tirgus, lai samazinātu tās izdevumus. Uzņēmums skaidro, ka tam nav būtisku ieguvumu no dalības biržā un finanšu līdzekļu piesaiste ar biržas starpniecību praktiski nenotiek.

Fakts, ka akcijas netiks tirgotas biržā, neatstās nekādu ietekmi uz sabiedrības klientiem, biznesa partneriem, ne arī uz darbiniekiem, bet sabiedrībai būs iespējams ietaupīt naudas līdzekļus.

Paredzams, ka sabiedrības akciju izslēgšana no biržas neietekmēs tās pamatkapitālu, skaidro uzņēmums. Ja vien sabiedrības akcionāri nenolems atsavināt savas akcijas, sabiedrības akcionāru struktūra nemainīsies, teikts uzņēmuma paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca remontēs lokomotīves poļiem

Žanete Hāka, 15.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca saņēmusi pirmo no trim TEM2 (SM48) lokomotīvēm, ko plānots remontēt pēc Polijas uzņēmuma PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa spółka z o.o. pasūtījuma, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca konkursa kārtībā ir ieguvusi tiesības veikt trīs TEM2 lokomotīvju kapitālo remontu un modernizāciju pēc Polijas uzņēmuma PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa spółka z o.o. pasūtījuma, kas ir lielākais Polijas dzelzceļa infrastruktūras uzturētājs. 2017.gada janvārī Polijas uzņēmuma pārstāvji veica rūpnīcas auditu, kas ļāva pārliecināties par rūpnīcas tehnoloģiskajām iespējām un ražošanas procesu atbilstību mūsdienu nozares prasībām.

Lai gan lokomotīvju kapitālais remonts ir pirmais kopīgais projekts ar Polijas uzņēmumu, jau šobrīd noris sarunas par turpmāko sadarbību, kuras ietvaros plānots būtiski kāpināt gan dzelzceļa ritošā sastāva remontu apjomu, gan attīstīt citus ar dzelzceļa infrastruktūru saistītus projektus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca noteikti vairāki scenāriji valsts atbalsta realizācijai

Žanete Hāka, 09.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca pārstāvji tikušies ar Ekonomikas, Finanšu un Satiksmes ministriju pārstāvjiem, runājot par iespējamo atbalstu un aktivitātēm, kādas varētu tikt realizētas uzņēmumam, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Sarunu gaitā ir noteikti vairāki iespējamie scenāriji, kā varētu tikt realizēts valsts atbalsts. AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca vēlas saņemt atbalstu eksporta garantiju un apgrozāmo līdzekļu projektu realizācijai garantiju veidā, kuras šobrīd tiek realizētas caur ALTUM kā finanšu atbalsta instrumenti, vai citu līdzīgu atbalsta instrumentu. AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca vadība un akcionāri izprot esošo situāciju, normatīvo bāzi un saprot, ka tieša valsts garantiju izsniegšana mūsu gadījumā nav piemērojama.

Uzņēmums norāda, ka patlaban saskata visu iesaistīto pušu vēlmi rast situācijas risinājumu un tuvākajā laikā ir plānotas atkārtotas tikšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Daudzmiljonu iepirkumā par zemās grīdas tramvaju piegādi Rīgas satiksmei uzvarējusi Škoda Transportation

LETA, 26.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkuma konkursā par zemās grīdas tramvaju piegādi pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) ir uzvarējis uzņēmums Škoda Transportation, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā neoficiālā informācija.

RS izvēlēto zemās grīdas tramvaju piegādātāju oficiāli izziņos rīt, 27.aprīlī. Uzņēmumā aģentūrai LETA atteicās komentēt, vai konkursā ir uzvarējis uzņēmums Škoda Transportation, kas RS zemās grīdas tramvajus piegādāja līdz šim un kas tika minēts kā ticamākais konkursa uzvarētājs pirms tā noslēguma. Uzņēmums vēlas, lai visi konkursa dalībnieki rezultātus uzzina vienlaicīgi, un tad arī būtu iespēja izskaidrot, kāpēc izvēlēts konkrētais uzvarētājs.

Atklāts iepirkums 20 zemās grīdas tramvaju iegādei, kuri kursēs 4.tramvaju maršrutā Imantas virzienā, tika izsludināts pērn rudenī. Iepirkuma orientējošā summa varētu būt 70 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils pilsētas domes Centralizētās iepirkumu nodaļas izsludinātais tramvaju vagonu iegādes iepirkums patlaban ir izvērtēšanas stadijā.

«Līgums par tramvaju piegādi pagaidām nav noslēgts, jo pašvaldība gaida kompetentu iestāžu atzinumu. Ja tiks pateikts, ka šis uzņēmums ražo lielgabalus, ar kuriem nosacīti ārzemēs tiek mušīti cilvēki un minētajam uzņēmumam ir uzlikts aizliegums tirgot Eiropā, tad pašvaldība šos tramvajus nepirks,» komentē Aivars Zdanovskis, Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks («Mūsu partija»).

Vicemērs norādīja, ka pašvaldība nepērk tramvajus pa tiešo no Krievijas uzņēmuma, bet gan no Lietuvas starpniekfirmas, kas ir šī uzņēmuma dīleris visā Eiropā, un ir pārdevis šos tramvajus arī citiem pircējiem Eiropā, tai skaitā Liepājai.

«Galu galā, tramvaju piegādātājs ir izvēlēts konkursa rezultātā un šos rezultātus ir apstiprinājusi gan Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, gan Iepirkumu uzraudzības birojs. Turklāt konkursa rīkotājiem ir arī saistības gan pret konkursa uzvarētāju, gan arī Daugavpils iedzīvotājiem, kam šie tramvaji ir vajadzīgi,» stāsta A. Zdanovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas galvaspilsētas sabiedriskā transporta uzņēmums a/s Tallina Linnatranspordi un Spānijas uzņēmums Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) parakstījuši vienošanos par vēl četru tramvaju piegādi pilsētai, vēsta Postimees.

Tramvaju iegāde tiks finansēta no ienākumiem, ko Igaunijas valsts guvusi no neizmantotām CO2 kvotām. Četru tramvaju iegādes darījuma summa ir 9,8 miljoni eiro.

Iepriekš tika plānots no CAF iegādāties 16 jaunus tramvajus (aptuveni 44 miljonu eiro apmērā), taču tagad jauno tramvaju iegādes apjoms sasniedzis 20.

Līdz ar jauno tramvaju iegādi, pilsētā tiks renovēta trešā un ceturtā tramvaju līnija. Darbi tiks veikti šogad un nākamgad, un kopējais rekonstrukcijas būvdarbu apjoms ir 26 miljoni eiro. Pirmie jaunie tramvaji Tallinā ieradīsies šī gada novembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daži interesenti pauž bažas, ka nupat izsludinātā Rīgas satiksmes zemās grīdas tramvaju iepirkuma nolikums, iespējams, rakstīts vienam konkrētam uzņēmumam, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pašvaldības uzņēmums Rīgas satiksme nule kā izsludinājis iepirkumu par 20 jaunu zemās grīdas tramvaju iegādi. Paredzēts, ka jaunie zemās grīdas tramvaji Rīgā varētu sākt kursēt jau nākamā gada otrajā pusē pa 4. tramvaja maršrutu Imantas virzienā. Orientējošā iepirkuma summa pēc uzņēmuma norādītā ir 70 milj. eiro. Patlaban Rīgas satiksmei kopumā ir 189 tramvaji, no kuriem 26 ir zemās grīdas. Tie kursē 6. un 11. tramvaja maršrutos. Iepriekšējais zemās grīdas tramvaju iepirkums noslēdzās 2008. gadā. Saskaņā ar līgumu, kas noslēgts starp Rīgas satiksmi un tramvaju piegādātāju Škoda Transportation, Rīga ir saņēmusi 26 zemās grīdas tramvajus, no kuriem 20 ir trīs sekciju un seši – četru sekciju tramvaji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

20 zemās grīdas tramvaju iepirkumam pieteikušies trīs kandidāti

Dienas Bizness, 15.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksmes (RS) izsludinātajam iepirkumam par 20 zemās grīdas tramvaju iegādi ir saņemti trīs pieteikumi, savukārt par iepirkuma nolikumu, pirms pieteikuma iesniegšanas, interesi izrādīja 22 potenciālie kandidāti. Pirmais iepirkuma posms tika izsludināts 2015.gada 14.septembrī, un iesniegt pieteikumu bija iespējams līdz 2015.gada 15.oktobra plkst.14, informē RS pārstāvis Viktors Zaķis.

Pēc pieteikumu saņemšanas, Rīgas satiksme izvērtēs visu kandidātu atbilstību nolikumā izvirzītajām atlases prasībām. Kandidāti, kuri izvērtēšanas prasībām būs atbilstoši, tiks aicināti sagatavot tehnisko un finanšu piedāvājumu zemās grīdas tramvaju ražošanai un piegādei. Pēc tā tiks uzsākta sarunu procedūra, kuras rezultātā tiks noteikts iepirkuma uzvarētājs.

Iepirkuma procedūra paredz, ka uzvarētājam jāsaražo un jāpiegādā 15 trīs sekciju un 5 četru sekciju zemās grīdas tramvaji, kuriem ir jābūt droši ekspluatējamiem esošajā Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta infrastruktūrā bez pārbūvēm. Iepirkuma procedūras rezultātā noslēgtā iepirkuma līguma izpilde jānodrošina ar piegādātāja piesaistītu finansējumu. Tramvajiem ir jābūt piemērotiem pasažieriem ar īpašām vajadzībām un ierobežotām pārvietošanās spējām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca nosūtījusi iesniegumu Kučinskim; to uzdots izvērtēt Ašeradenam un Reizniecei-Ozolai

LETA, 28.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) uzdevis finanšu ministrei Danai Reizniecei-Ozolai (ZZS) un ekonomikas ministram Arvilam Ašeradenam (V) izvērtēt šonedēļ saņemto informāciju no AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca, pavēstīja Kučinska preses sekretārs Andrejs Vaivars.

Valsts kanceleja ir saņēmusi Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas iesniegumu. Uz to reaģējot, Ministru prezidents Māris Kučinskis ir parakstījis Ašeradenam un Reizniecei-Ozolai adresētu rezolūciju, aicinot izvērtēt iesniegumā minēto un normatīvajos aktos noteiktajā termiņā sniegt savstarpēji saskaņotu atbildi iesniedzējam, par to informējot arī pašu Kučinski.

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca lūdz piešķirt valdības garantijas bankas kredīta nodrošināšanai. Uzņēmuma pārstāvji iepriekš vēstīja, ka vienošanās ar Swedbank attiecībā uz kredītlīgumiem, kuru darbības termiņš beidzas šogad, un iespējamo saistību nepildīšanu (defoltu) pret banku nav panākta. Bankas atteikums saistīts ar rūpnīcas finanšu situāciju un bankas pārliecības par pasūtījumu apjoma palielināšanos trūkumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca: Lai izpildītu plānoto, uzņēmumam nepieciešama kredītlīnija ar zemu likmi un ilgu termiņu

Žanete Hāka, 26.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilglaicīgu pārrunu rezultātā ar AS Swedbank par kredīta termiņa pagarināšanu banka AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca noteikusi pagarinājuma nosacījumu, proti, dzēst ievērojamu kredīta daļu, veicot vienlaicīgu apmaksu, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Šis nosacījums patreizējā finansiālajā situācijā nav pieņemams un izpildāms, skaidro uzņēmums.

Uzņēmuma valde uzsākusi un turpina pārrunas ar virkni Latvijas komercbanku par kredītsaistību pārfinansēšanu AS Swedbank un kredīta summas palielināšanu. Turklāt paralēli tiek organizētas pārrunas ar AS Swedbank par kreditēšanas nosacījumu izmaiņām.

Uzņēmumā ir izstrādāts spēcīgs stratēģiskās attīstības plāns šādos virzienos: darbības turpināšana jau apgūtajā tirgus jomā – Muitas Savienības kompānijām piederošo lokomotīvju remonts; ritošā sastāva modernizācija un remonts Eiropas Savienības tirgū; rezerves daļu izgatavošana iekārtām, kas daļēji iegādātas ar LIIA atbalstu; jauna ritošā sastāva ražošana – tramvaji Daugavpils pilsētai un elektrovilcieni PV; dīzeļvilcienu modernizācija atbilstoši projektam, ko izstrādājusi kompānija PV.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesaistot Eiropas finansējumu, uz Skanstes ielas rajonu Rīgā iecerēts izbūvēt tramvaja līniju

Projekta kopējā vērtība ir 128 milj. eiro, taču pagaidām nav zināms, vai tā īstenošanai tiks saņemta piekrišana. Tāpēc ir pāragri spriest, cik liela būs Eiropas Savienības (ES) atbalsta intensitāte un līdz ar to – cik naudas būs jāiegulda pašvaldības SIA Rīgas satiksme. Projekts paredz gan infrastruktūras attīstību, izbūvējot jaunu tramvaja līniju, gan 12 zemās grīdas tramvaju iegādi, DB apliecina uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis. Tiek pieļauts, ka jaunā līnija varētu sākties Pētersalas un Ganību dambja krustojumā, turpinātos pa Sporta ielu, Skanstes ielu un gar Arēnu Rīga. Šobrīd Rīgā ir deviņi tramvaju maršruti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

19 dīzeļvilcienu vagonus modernizēs trīs uzņēmumi

Žanete Hāka, 19.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piegādātāju apvienība AS Rīgas Vagonbūves Rūpnīca, AS VRC Zasulauks un AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca ir uzvarējusi AS Pasažieru vilciens atklātajā konkursā Par DR1A dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju, liecina Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas paziņojums NASDAQ OMX Riga.

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca informē, ka pirmais provizoriskais maksājums par DR1A dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju (19 vilcieniem) tiks saņemts 2014.gada 2. pusgadā. Kopējā līguma summa ir 21,9 miljoni eiro, AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca daļa ir ap 12,2 miljoniem eiro.

Laikraksts Dienas Bizness jau rakstīja, ka par pārsteigumu atklātā konkursa «Par DR1A sērijas dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju» dalībniekiem, veicot grozījumus nolikumā, VAS Pasažieru vilciens (PV) valde pamanījusies «izlabot» vērtēšanas kritērijus tā, ka no tiem nav palicis vairs ne smakas. Saskaņā ar pēdējiem grozījumiem konkursa komisija izvēlēsies saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu pēc šādiem kritērijiem (5.1.10. punkts): «Visu dīzeļvilcienu vagonu modernizācijas kopējā cena».

Komentāri

Pievienot komentāru