Elektroenerģijas tirgotājiem jāliek lietā izdoma

2018. gada 01. marts plkst. 9:35
Sadaļa: Enerģētika
Dalies ar šo rakstu

Zemā tirdzniecības piecenojuma dēļ nākotnē elektroenerģijas tirgotājiem radīsies nepieciešamība ļoti intensīvi domāt par savu produktu saturu un kvalitāti

Pagājušais gads bijis viens no veiksmīgākajiem Latvenergo koncerna darbības laikā - uzņēmuma peļņa sasniegusi 322,2 miljonus eiro, bet EBITDA rādītājs - 541,7 miljonus eiro, kas ir par 38% vairāk nekā 2016. gadā. Latvenergo valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs uzsver, ka uzņēmuma darbības rezultātus pērn pozitīvi ietekmējuši koncernā pieņemtie lēmumi, augstā ūdens pietece Daugavā, kā arī enerģētikas nozares attīstība kopumā. Lai arī pērn gūta rekordpeļņa, valdes priekšsēdētājs skaidro, ka tā sastāv no koncerna ikgadējās saimnieciskās darbības rezultāta - 173,1 miljona eiro un nodokļu reformas rezultātā reversētā atliktā uzņēmumu ienākuma nodokļa - 149,1 miljona eiro.

Kāds uzņēmumam bija aizvadītais gads?

Kopumā 2017. gads Latvenergo bija veiksmīgs. Kā zināms, pērn Daugavā bija ļoti liela ūdens pietece, līdz ar to arī elektroenerģijas izstrāde Daugavas hidroelektrostacijās (HES) bija rekordaugsta. Tas, protams, sagādāja arī papildu rūpes, jo, darbinot HES tik intensīvā režīmā, jānodrošina, lai viss ūdens caur turbīnām tiktu izvadīts lietderīgi, kas arī veiksmīgi izdevās. Kopā ar padomi strādājām arī pie uzņēmuma stratēģijas īstenošanas un sagatavojām efektivitātes programmu, kas vidējā termiņā pozitīvi ietekmēs gan uzņēmuma darbību, gan finanšu rezultātus.

Desmit gadus pēc elektroenerģijas tirgus atvēršanas Latvenergo joprojām spējis saglabāt savas līderpozīcijas. Kā kopumā vērtējat konkurenci elektroenerģijas tirgū?

Tādu parādību kā tirgus raksturo vairāku tirgotāju kopējā eksistence un darbošanās. Bez konkurences tirgus nebūtu tirgus. Uzskatu, ka zemā tirdzniecības piecenojuma dēļ nākotnē elektroenerģijas tirgotājiem radīsies nepieciešamība ļoti intensīvi domāt par savu produktu saturu un kvalitāti. Tā ir tirgotāju iespēja piedāvāt vairākus produktus, samazinot klientu apkalpošanas izmaksas, jo brīdī, kad, izmantojot to pašu darbinieku resursu, tiek pārdoti vairāki produkti, izmaksas, protams, samazinās. Paredzams, ka konkurence starp tirgotājiem uz leju spiedīs arī tirdzniecības piecenojumu, tāpēc, lai varētu apkalpot visus enerģijas pirkt gribētājus, būs jāliek lietā izdoma.

Kādi ir lielākie Latvenergo izaicinājumi šogad?

Mūsu šī gada izaicinājumi lielā mērā saistās ar Latvenergo stratēģijas ieviešanu un efektivitātes programmas īstenošanu koncerna sabiedrībās. To iespējams izdarīt, pateicoties mūsdienīgu, viedu un efektīvāku tehnoloģiju ieviešanai. Vairāk nekā 400 tūkstošos klientu objektu jau uzstādīti viedie elektroenerģijas skaitītāji, kas uzskaita 78% no visa kopējā valsts elektroenerģijas patēriņa, šogad viedos skaitītājus paredzēts uzstādīt vēl 130 tūkstošos objektu. Savukārt vidējā sprieguma elektrotīklā AS Sadales tīkls šogad sāks ieviest sistēmu, kas automātiski noteiks elektrotīkla bojājuma vietu, nodalīs bojāto elektrolīnijas posmu un atjaunos elektroapgādi klientiem. Plaša digitalizācijas un tālākas automatizācijas programma tiek īstenota arī mūsu ražotnēs un atbalsta struktūrās. Rezultātā mēs kļūstam kompaktāki, efektīvāki, vienlaikus saglabājot pakalpojumu kvalitāti. Kopumā efektivitātes programmas ietvaros līdz 2022. gadam Latvenergo koncernā strādājošo skaits samazināsies no četriem līdz trim tūkstošiem. Tāpat mātessabiedrībā AS Latvenergo turpinās vērienīgi enerģijas ražošanas iekārtu rekonstrukcijas darbi, piemēram, Pļaviņu, Ķeguma un Rīgas HES notiek veco hidroagregātu nomaiņa, kas sniegs būtisku izstrādes pieaugumu un paaugstinās mūsu konkurētspēju reģiona tirgū.

LASI ARĪ:

Papildināta - EM rosinās Latvenergo papildu nopelnītos 78,9 miljonus eiro novirzīt OIK samazināšanai

Latvenergo audzē peļņu

Visu interviju Jāliek lietā izdoma lasiet ceturtdienas, 1. marta, laikrakstā Dienas Bizness!

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārdi