Food Union paaugstina piena iepirkuma cenas par 30%; kāps arī cenas veikalos 

Sekojot industriālo piena produktu cenu kāpumam pasaules tirgos, Latvijas piena pārstrādes uzņēmums Food Union paziņo par svaigpiena iepirkuma cenu pieaugumu par 30% mēneša laikā. Iepirkuma cenu pieaugums attieksies uz teju 400 Food Union piena piegādātājiem, ražotņu Rīgas piena kombināts, Valmieras piens un Rīgas piensaimnieks sadarbības partneriem, sākot no 15.septembra.

Lelde Petrāne, 15.09.2016

Foto: Edijs Pālens/LETA

«Pašlaik pasaules tirgos novērojamas tādas piena produktu aprites piedāvājuma un pieprasījuma attiecību tendences, kas veicina industriālo piena produktu – sviesta un piena pulvera – cenu kāpumu. Tās zināmā mērā un ar laika nobīdi atspoguļojas svaigpiena cenās pasaules un Eiropas reģionos, tostarp Latvijā. Pašlaik ir grūti prognozēt vai cenu kāpums pasaulē saglabāsies arī turpmākos mēnešus, taču mēs cieši sekosim līdzi un attiecīgi koriģēsim svaigpiena iepirkuma cenas saviem piena piegādātājiem. Viens ir skaidrs – pēc ilgākās piena krīzes pasaules vēsturē, šī cenu tendence pasaulē ir pirmais nopietnais simptoms piena nozares atveseļošanās,» saka Normunds Staņēvičs, Food Union grupas viceprezidents stratēģijas un biznesa attīstības jautājumos.

Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs norāda: «Šī ir pozitīva ziņa Latvijas piena ražotājiem, kas piena iepirkuma zemo cenu dēļ jau vairāk nekā divus gadus ir ļoti grūtā situācijā. Tas ir tikai loģiski, ka arī Latvijas piena pārstrādes uzņēmums pasaules piena tirgus cenu tendencēm seko ne tikai tad, ka iepirkuma cenas krīt, bet arī tad, kad cenas pieaug. Ceru, ka arī citi pārstrādātāji reaģēs uz šīm piena cenu izmaiņām un lauksaimnieki atsāks saņemt adekvātu samaksu par piegādāto pienu.»

«Svaigpiena cena ir cieši saistīta ar piena produktu cenām veikalos. Attiecīgi šis pieaugums secīgi un ar zināmu laika nobīdi atspoguļosies arī piena produktu cenās veikalu plauktos, līdzīgi, kā tas bija līdz šim, kad zemā svaigpiena iepirkuma cena atsaucās uz būtiski zemākām piena produktu cenām plauktos. Taču produktu cenu pieaugums nebūs straujš un tieši proporcionāls,» papildina N. Staņēvičs.

Food Union ik dienu iepērk ap 400 tonnas svaigpiena no teju 400 piena piegādātājiem Latvijā.

Food Union grupa apvieno trīs lielākos piena pārstrādes un saldējuma ražošanas uzņēmumus Latvijā – Rīgas piena kombināts, Valmieras piens un Rīgas piensaimnieks, lielāko saldējuma ražotāju Igaunijā Premia, lielāko saldējuma ražotāju Dānijā Premier Is, saldējuma ražotāju Norvēģijā Isbjørn Is, saldējuma ražotāju Rumānijā Alpin57Lux un saldējuma ražotāju Baltkrievijā Ingman Ice Cream. Food Union grupas kopējais apgrozījums 2015. gadā sasniedza 256 miljonus eiro, no tiem 60% jeb 158 miljonus eiro apgrozījumu radīja Baltijas uzņēmumi.

Jaunākais izdevums