Būve

Haoss Rīgas ielās

Egons Mudulis, Elīna Pankovska, 15.09.2017

Jaunākais izdevums

Iegāza remontdarbu plānošana un kontrole; darbu izpildītāji norāda, ka aizkavēšanās notikusi no viņiem neatkarīgu iemeslu dēļ

Gan kājāmgājēju, gan autobraucēju neapmierinātību jau vairākus mēnešus raisa Rīgas ielu remontu radītie satiksmes sarežģījumi un reizēm pat cilvēku dzīvībai bīstamie apstākļi. Iedzīvotāji sociālajos medijos ik dienas ironizē par Rīgas domes nespēju pieskatīt darbu organizāciju un kvalitāti. Dome vaino darbu veicējus, bet tie norāda, ka radušies dažādi šķēršļi, kāpēc darbi iekavējušies, kā arī atzīmē, ka darba grafiks ir saspringts un termiņi noteikti teju neiespējami. Līdz ar to iesaistītajām pusēm ir arī atšķirīgs viedoklis par to, vai vainojams ir regulējuma trūkums vai tā ieviešana dzīvē.

FOTO: Parīzē velosipēdu joslas vaino sastrēgumos

Komentējot iespējamos cēloņus darba organizācijas problēmām Rīgas ielās, Latvijas Būvuzņēmēju partnerības (LBP) sabiedrisko attiecību speciāliste Anete Ugaine norāda, ka visām darbos iesaistītajām pusēm – gan pasūtītājam (Rīgas domei), gan komunikāciju turētājiem, gan būvniekiem – bijusi pareiza izpratne par remontdarbu organizāciju, nosakot, ka darbus vispirms paveiks komunikāciju turētāji un tikai pēc tam – būvnieki. Taču komunikāciju remontdarbi nereti iesākās novēloti un lielākoties turpinājās pārāk ilgi, kam saspringtajā kopējā būvdarbu izpildes laika grafikā bija izšķirīga nozīme. Šādos apstākļos ļoti liela nozīme ir spējai un pieredzei precīzi plānot visu iesaistīto pušu turpmākās darbības, redzēt tās kopsakarībās un koordinēt to izpildi. Šī ir pozīcija, ko LBP redz kā nopietni pilnveidojamu. Viņa arī pieļauj, ka gadījumā, ja remontdarbi tiktu plānoti nedaudz mazākos apmēros, būtu arī saskaņotāka to izpilde un iedzīvotāji izjustu mazākas neērtības. Arī biedrības Latvijas Ceļu būvētājs (LCB) valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš atzīmē, ka Rīga vēlējusies vienuviet paveikt dažādus darbus, kuros iesaistītas vairākas organizācijas, bet beigās «sanāk miču maču un rodas problēmas».

Rīgā ielu remontdarbus veic pieci uzņēmumi: SIA A.C.B, SIA Roadeks, SIA Binders, AS Ceļu pārvalde un SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate.

SIA Binders valdes priekšsēdētājs Aigars Sēja skaidro, ka ielu brauktuvju un trotuāru seguma maiņas izpildes termiņus iespaidojis fakts, ka atsevišķos gadījumos novēloti iesākās un pārāk ilgi turpinājās pirms būvdarbiem plānotie apakšzemes komunikāciju remontdarbi, ko īstenoja to īpašnieki, kas šajā kontekstā bija trešās puses.

«Tas atstājis iespaidu uz jau tā saspringto, tuvu neiespējamā robežai noteikto būvdarbu kopējo izpildes termiņu. Trotuāra seguma maiņas procesā tehniskas problēmas piemeklēja bruģakmens ražotni, kas vienīgā Latvijā ražo projektā paredzēto ietvju bruģi. Būvniekiem šā iemesla dēļ sāka pietrūkt materiāla, mazinājās izpildes apjomi un radās atpalicība no grafika. Taču materiāla ražotāji ir novērsuši rūpnīcas defektu, piegāde ir atjaunota, esam mobilizējuši darbaspēku, lai trotuāra seguma nomaiņu Valdemāra ielā pabeigtu līdz septembra beigām, kas arī šobrīd ir lielākais nepabeigto darbu apjoms. Savukārt Valdemāra ielas brauktuvei pagājušās nedēļas nogalē, strādājot naktīs, ir nomainīta lielākā daļa asfalta seguma,» situāciju komentē A. Sēja.

Visu rakstu Haoss Rīgas ielās lasiet 15. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Siguldas novada satiksmes infrastruktūras attīstībā investē gandrīz 5 miljonus eiro

Rūta Cinīte, 26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldas novada pašvaldība šogad novada ielu un ceļu uzturēšanā un pārbūvē jau investējusi turpat piecus miljonus eiro. Darbi šajā būvniecības sezonā tuvojas noslēgumam – lielākā daļa ielu, ceļu, kā arī gājēju ietvju jau nodotas iedzīvotāju lietošanā, savukārt daļā objektu turpinās nepieciešamās dokumentācijas sakārtošana, lai tos nodotu ekspluatācijā. Dažviet novadā infrastruktūras darbi turpināsies līdz gada beigām, informē pašvaldībā.

Šajā gadā vērienīgi pārbūves darbi 1,7 kilometrus garā posmā no Vidzemes šosejas līdz autoceļam P8 Inciems–Sigulda–Ķe­gums veikti Zinātnes ielā. Ar Eiropas Savienības atbalstu tur rekonstruēts brauktuves segums, izbūvēti lietus ūdens kanalizācijas tīkli un veikta ūdensvada rekonstrukcija, kā arī krustojumu un no­brauktuvju uz privātīpašumiem pārbūve. Zinātnes ielas krustojumā ar Institūta ielu izveidota izgaismota gājēju pāreja, savu­kārt pirms krustojuma izbūvēta jauna sa­biedriskā transporta pietura. Ielas rekons­trukcija neskāra jau izbūvēto apgaismoto gājēju ietvi gar Zinātnes ielu posmā no šo­sejas līdz Helmaņa ielai, savukārt jauna apgaismota gājēju ietve Zinātnes ielā izbūvēta posmā no krustojuma ar Helmaņa ielu līdz darbnīcām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Lāčplēša dienas pasākumu norisi vairākās Rīgas ielās tiks ierobežota satiksme, tostarp, tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme 11.novembra krastmalā, posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai, informēja Rīgas domē.

Krastmala šodien būs slēgta līdz pusnaktij, kā arī līdz plkst.11 būs aizliegta transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšana ielās starp Herdera laukumu un Doma laukumu abās pusēs, kā arī Herdera laukumā un Doma laukumā.

Līdz šodienas pusnaktij tiks arī aizliegts apstāties un stāvēt 11.novembra krastmalas abās pusēs, posmā no Akmens tilta līdz Vanšu tiltam un 11.novembra krastmalai paralēlajā ielā, kā arī būs liegts apstāties un stāvēt arī Aspazijas bulvāra labajā pusē, posmā no Teātra ielas līdz Kaļķu ielai (parka pusē), un Zigfrīda Annas Meierovica bulvāra labajā pusē, posmā no Kaļķu ielas līdz Smilšu ielai (parka pusē).

Tāpat apstāties un stāvēt šodien no plkst.6 līdz 13.30 būs liegts Aizsaules ielas abās pusēs, Varoņu ielas abās pusēs, posmā no Aizsaules ielas līdz ēkai Varoņu ielā 3A (pie Rīgas Brāļu kapiem) un autostāvvietā pie I Meža kapiem Aizsaules ielā. Bet no plkst.8 līdz 24 šis ierobežojums būs spēkā Valguma ielas posmā no Uzvaras bulvāra līdz Akmeņu ielai un Bāriņu ielas labajā pusē, posmā un virzienā no Uzvaras bulvāra līdz Hermaņa ielai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskais haoss, miljonu inflācija un cīņa par varu Venecuēlā ietekmē naftas tirgu un arī tos, kas aktuālajam režīmam aizlienējuši lielas summas.

Ik pa laikam pasaulē kādā reģionā vērojams ekonomiskais haoss. Šajā negatīvajā gaismā šobrīd uz pārējo fona izceļas Venecuēla. Pieejamie dati liecina, ka inflācija tur jau novembrī bija sasniegusi 1,3 miljonus procentu. Sevišķi smagi šādi ekonomikas nosacījumi ietekmē jau tā nabadzīgo iedzīvotāju dzīves līmeni, kuriem parādās grūtības ar pārtikas un medicīnas preču iegādi. Ne velti valsti nu pārņēmis arī vēl pamatīgāks politiskais haoss, un daudzi mēģina izzīlēt to, kāda būs notiekošā ietekme uz pārējo pasauli. Būtībā Venecuēla no Latīņamerikas gluži vai spīdekļa pārvērtusies pagaidām par visai bezcerīgu, nestabilu veidojumu.

Pašlaik Rietumi nosliekušies atzīt, ka šajā valstī leģitīmā vara pieder opozīcijai, kas ir liels trieciens tās līderim Nikolā Maduro, kuram savukārt ir armijas atbalsts un kurš lielā mērā valsti pārvalda ar tās palīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

A.C.B. par Rīgas ielu remontdarbu kavēšanos jāatmaksā 64 700 eiro

LETA, 27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvfirmai SIA A.C.B. par kavētajiem ceļu remontiem kopumā jāatmaksā 64 700 eiro, aģentūru LETA informē Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Par kavētajiem remontdarbiem Krišjāņa Valdemāra ielā posmā no Zirņu līdz Laktas ielai firmai iekrājies sods 49 000 eiro apmērā. Savukārt par darbu kavējumu Brīvības ielas darbiem posmā no Lāčplēša līdz Bruņinieku ielai sods izveidojies 15 700 eiro apmērā.

Abos posmos būvfirma remontdarbus ir noslēgusi un pašlaik citās Rīgas ielās tos vairs neveic. Brīvības ielas posms tika pabeigts 23.septembrī, bet Krišjāņa Valdemāra ielas posms - 26.septembrī.

Kā skaidro departamentā, neraugoties uz to, ka būvfirma kavējusi noteiktos darbu termiņus, nākotnē tai ir tiesības atkārtoti pieteikties konkursā darbu veikšanai.

Kā ziņots, par ceļu būvnieku samaksāto soda naudu Zirņu un Laktas ielas apkaimē pie Valdemāra ielas pašvaldība plāno ierīkot bērnu rotaļu laukumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināta - Par laikā nepabeigtajiem ielu remontiem būvniekam jāmaksā 7400 eiro dienā

Rūta Cinīte, 20.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā būvdarbu veicējs - būvkompānija ACB - remontdarbus Brīvības ielas posmā no Lāčplēša ielas līdz Bruņinieku ielai un Valdemāra ielas posmā no Zirņu ielas līdz Laktas ielai nav pabeigusi noteiktajā termiņā, par katru kavējuma dienu būvkompānijai jāmaksā 7400 eiro dienā, informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

«Matemātika vienkārša,» saka Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs norādot, ka par divām dienām kopā sanāk jau 14 800 eiro. Par nedēļu soda nauda būs 51 800 eiro. Ja kavēs divas nedēļas – 103 600 eiro.

Haoss Rīgas ielās

Remontdarbi Brīvības ielā bija jāpabeidz līdz svētdienai, 17. septembrim.

Rīgas mērs arī pārējiem būvniekiem atgādina, ka laikā nepabeidzot remontus, arī viņiem tiks piemērotas soda naudas, ko var piemērot gan par neiekļaušanos termiņos, gan neatbilstību kvalitātes prasībām.

Uzņēmuma A.C.B. projektu vadītājs Dāvis Serdāns informē, ka mēra viedoklies tiek respektēts, taču norāda, ka projekta izpildes gaitā ir bijuši vairāki iepriekš neparedzēti un neplānoti apstākļi, ar kuriem uzņēmums nebija rēķinājies. «Ir saprotams, ka ielu remontdarbus savas infrastruktūras pilnveidei izmanto komunikāciju ierīkotāji, taču, parakstot līgumu, precīzi komunikācijas darbu apjomi nebija norādīti - tajā skaitā gan SIA Rīgas ūdens, gan AS Sadales tīkla, gan SIA Lattelecom darbi projektam bija neparedzēti,» skaidro D.Serdāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Uzņēmēji noskaitušies par Granīta ielas bīstamības ignorēšanu

Zane Atlāce - Bistere, 07.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Granīta ielas kvartāls Rīgā ir viens no lielākajiem rūpnieciskajiem kvartāliem, kurā darbojas 25 uzņēmumi, taču sliktajā stāvoklī esošā ielas infrastruktūra un reālajai situācijai nepiemērotā satiksmes organizācija apdraud strādājošo ikdienu.

Kvartālā strādājošie uzņēmēji vienojušies kopīgā prasībā atbildīgajām valsts institūcijām beidzot risināt šo situāciju.

Granīta ielas kvartālā nav izbūvētu gājēju pāreju, lai arī to būtu iespējams veikt saskaņā ar VAS «Latvijas Valsts ceļu» (LVS) 190-10:2007 standartu. Liela daļa kvartālā strādājošo izmanto sabiedrisko transportu, no kura izkāpjot ir spiesti šķērsot ielas braucamo daļu tam nepiemērotā un neatļautā vietā, jo citas izejas, kā nokļūt otrpus esošajā darba vietā, nav. Visā Granīta ielas posmā ir intensīva automašīnu, sabiedriskā transporta un smago spēkratu plūsma, savukārt trotuāri pie braucamās daļas pieguļošajā teritorijā nav izbūvēti. Pārvietošanos pa Granīta ielas malu apgrūtina arī neesošais apgaismojums, ar krūmiem aizaugušās ceļmalas, kas pasliktina ielas pārredzamību, situācijai kļūstot īpaši kritiskai gada tumšākajos mēnešos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārsts Pēteris Kļava uzskata, ka saturīgi pavadīt Ziemassvētku brīvdienas var, ļaujot prātam ieskatīties pašam savā esībā – tā ir kā portāls, kur gūt spēku, mieru un radošumu nākamajam gadam.

Fragments no intervijas, kas publicēta 21. decembra laikrakstā Dienas Bizness:

Kristīgajā mācībā Ziemassvētkos piedzimst Jēzus bērns. Tavs ikdienas darbs gan ir vairāk saistīts ar bērnu nāvi, nevis dzimšanu. Kā tu domā, vai Latvijas sabiedrībai vajadzētu uztraukties par demogrāfijas jautājumiem, kā to paģēr sabiedriskā doma?

Mūsu saruna ir tikai mans viedoklis. Lielais eksistences redzējums nevienam no mums nav pieejams. Balstāmies pieņēmumos un spriedumos no zināšanu summas, kas mums ir pieejama, un no personīgā skatījuma. Domāju, ka 4018. gadā Ziemassvētkos cilvēki Latvijā domās un uztvers citādi. Vēstures stundās, ja skolas vēl būs, mācīs par šiem notikumiem ar līdzjūtību – cik grūti gāja tām Baltijas valstīm, cik viņi bija neattīstīti, cik mežonīga bija viņu sociālā iekārta, cik vardarbīga bija sabiedrība. Par mūsu civilizāciju runās ar visdziļāko līdzjūtību. Vienmēr cenšos balansēt starp humoru un viedumu, liekot kopā savu dzīvi. Pliks humors nozīmē, ka esi plānprātīgs, bet viens pats viedums var novest dziļā depresijā. Pa vidu ir jānotur kaut kāds līdzsvars. Zemeslode, kuru uzskatām par savu no globāli kosmiska viedokļa, ir nekas vairāk kā psihiatrijas slimnīca brīvā lidojumā. Katra valsts ir nodaļa, kur cilvēki ārstējas. Latvijā ārstējas ar dziesmu un deju terapiju, Vācijā – ar darba terapiju. Katrā no valstīm var kaut ko iemācīties, gūt noteiktas atziņas. Domāju, ka Latvija ir viena no beigu nodaļām, kur dzimst jau visai veseli cilvēki, kam vairs nav smagi jāstrādā, bet var vairāk nodarboties ar mākslu, domāt brīvi. Jā, mums ir smaga vēsture, okupācijas. Taču tieši šis ārprātīgais 800 gadu ilgais pārdzīvojums Latvijas tautai jeb cilvēkiem, kas piedzimst latviešu ķermeņos, ir milzīga iespēja kaut ko saprast, bet jautājums – ko saprast? Augstas lietas. Manuprāt, Latvija tam ir ideāla zeme, par ko liecina arī mūsu sabiedrība. Tik daudz mīļu, viedu, tīru cilvēku ar lielu potenciālu un dziļi integrālu apzināšanos man grūti iedomāties citā zemē, lai gan esmu mazliet ceļojis pa pasauli. Tik koncentrēti mazā valstiņā! Varētu teikt, ka mūsu Latvija ir iespēja katram piedzemdēt Jēzu Kristu sirdī. Nevis kā vēsturisku personu, bet kā apskaidrības potenciālu. Šeit pasaulē nāk savā ziņā izredzētie – te ir iespēja izdzīvot ļoti augstas kosmiskas vērtības, kā tīrība, atturība, nevardarbība, klusums, tīra daba, šī zeme ir kā kosmisks portāls, kas dod iespēju kaut ko dziļi saprast. Tāpēc domāju, ka šeit nevar piedzimt ļoti daudz cilvēku. Un vienlaikus šeit ir grūti no sociālekonomiskā viedokļa. Taču neviens apskaidrots cilvēks nav bijis bagāts. Bagātība kā vērtība ir palikusi pagātnē, tā ir cita vērtību sistēma, cita prāta gultne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja pirmdien atbalstīja jaunu nosaukumu piešķiršanu deviņām galvaspilsētas ielām vai to posmiem, informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Pēc Ģenerāļa Pētera Radziņa biedrības ierosinājuma iecerēts piešķirt jaunu nosaukumu – Ģenerāļa Radziņa krastmala – Krasta ielas sākuma posmam no 13. janvāra ielas līdz Jēzusbaznīcas ielai. Ģenerālis Pēteris Voldemārs Radziņš (1880. – 1930.) izplānoja un vadīja Rīgas atbrīvošanas operāciju, kas noslēdzās ar bermontiešu padzīšanu no Rīgas 1919. gada 11.novembrī.

Pēc Latgaliešu kultūras biedrības ierosinājuma nolemts Rīgas Latgales priekšpilsētā Ķengaraga ielas posmu no Austuves ielas līdz Maskavas ielai pārdēvēt par Franča Trasuna ielu. F.Trasuns bija izcils garīdznieks un politiķis, visu mūžu nodarbojies ar latgaliešu valodas un kultūras aizstāvību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Rīgas ielu remontētājs A.C.B. būvdarbu termiņa pagarinājumu nesaņems

LETA, 20.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes departaments nolēmis nepiešķirt Rīgas ielu remontētājiem kompānijai A.C.B. būvdarbu termiņu pagarinājumu, aģentūrai LETA sacīja departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins.

Būvdarbu veicēji Satiksmes departamentā ar lūgumu pagarinātu līgumā noteikto darbu izpildes termiņu vērsās pēc līguma termiņa beigām, kas bija 17.septembris. Vēstulē vispārīgi, bez detalizētas, argumentētas faktu norādīšanas, ticis skaidrots, ka iekļauties termiņos traucējuši apakšzemes komunikāciju remontdarbi. Tomēr izvērtējot vēstulē minēto, departaments lēmis, ka argumenti nav pietiekami līguma pagarinājuma izsniegšanai.

Jakrins norāda, ka ir noteikta kārtība, kādā būvuzņēmējiem tiek piešķirts līguma termiņa pagarinājums. Ja būvdarbu veicējs konstatē objektīvus iemeslus, kādēļ varētu kavēties remontdarbu veikšana, tie jādokumentē un pirms termiņa beigām jāiesniedz būvdarbu pasūtītājam, ar lūgumu piešķirt termiņa pagarinājumu. Izvērtējot minētos iemeslus Satiksmes departaments lemj, vai tie ir pietiekoši objektīvi, lai pagarinājumu piešķirtu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes departaments izsludinājis iepirkumu par Aleksandra Čaka ielas seguma atjaunošanas būvdarbiem, taču izveidot velojoslu ielas atjaunošanas projekts neparedz.

Iepirkums paredz veikt ielas seguma atjaunošanu Marijas ielā un Aleksandra Čaka ielas posmā no Merķeļa ielas līdz Pērnavas ielai. Pieteikties iepirkumam pretendenti var līdz 6.maijam.

Kā pastāstīja Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante, atsevišķas veloinfrastruktūras izbūve seguma atjaunošanas darbu laikā gan nav plānota, jo tās ierīkošanai būtu nepieciešama ielas pārbūve, sašaurinot ietvi.

"Šī būs tikai seguma atjaunošana, jo, ja ielu rekonstruētu pilnībā, tas izmaksātu par vairākiem, iespējams, pat desmitiem miljoniem eiro vairāk, jo būtu jāpārbūvē arī visi inženierkomunikāciju tīkli," sacīja Dimante.

Tomēr pēc seguma atjaunošanas uz ielas plānots veikt labiekārtošanas darbus ar velostatīvu izbūvi, soliņiem un zaļās zonas labiekārtošanu, kas gan notiks tikai nākamgad. Labiekārtošanas laikā plānots iestādīt kokus, piemēram, uz Aleksandra Čaka ielas sadalošās joslas no Ērgļu ielas līdz Pērnavas ielai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome šogad ieplānojusi katra mēneša pirmajā sestdienā kādu no galvaspilsētas centra ielām atvēlēt gājējiem, velobraucējiem, kā arī dažādām uzņēmējdarbību veicinošām iecerēm. Jau šī gada pirmajā sestdienā, 4.janvārī, iecere tiks īstenota Tērbatas ielā.

Šo ielu sestdien autotransportam slēgs tās sākuma posmā no Elizabetes līdz Stabu ielai. Savukārt sabiedriskais transports kursēs pēc grafika, attiecīgajā posmā samazinot braukšanas ātrumu. Proti, kursēs 1.trolejbuss ar ātrumu līdz 10 kilometriem stundā.

No 3.janvāra vakara plkst.20 līdz 4.janvāra plkst.20 Tērbatas ielas apkaimē tiks aizliegta automašīnu stāvēšana.

Auto stāvvietas nebūs pieejamas Tērbatas ielas posmā no Elizabetes ielas līdz Stabu ielai, kā arī Martas ielas, Akas ielas un Dzirnavu ielas posmā.

Sestdien no plkst.10 Tērbatas ielā nebūs atļauts pārvietoties arī piegādes transportam.

"Turpmāk mēs plānojam konsultēties ar rīdziniekiem, veikt aptaujas par šo eksperimentu Rīgas centra ielās, un tikai tad varēsim pieņemt gala lēmumu par tālāko rīcību," teic Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs. Viņš norāda, ka šīs ieceres mērķis ir atdzīvināt Rīgas centru, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un pilsētvides attīstību. Arī uzņēmēji aicināti šo pilsētas iniciatīvu atraktīvi izmantot kā iespēju savā labā, veicinot uzņēmējdarbību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Saistībā ar iegruvumu veidošanos nākamajā būvsezonā plānots sākt Ģertrūdes ielas pārbūvi

LETA, 25.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai novērstu seguma iegruvumu veidošanos, AS "Rīgas siltums", SIA "Rīgas ūdens", Rīgas domes Satiksmes departaments un izpilddirektora pienākumu izpildītāja Iveta Zalpētere ir vienojušies nākamajā būvsezonā sākt Ģertrūdes ielas pārbūvi, informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā.

"Rīgas siltums", "Rīgas ūdens", Satiksmes departaments un Zalpētere ir vienojušies par rīcības plānu. Ielas tehniskā stāvokļa apzināšanai un iegruvumu risku konstatēšanai, Ģertrūdes ielas visā garumā tiek veikta ģeofizikālā apsekošana ar radiolokācijas metodi. Patlaban "Rīgas siltums" ir veicis daļēju ielas pārbaudi, konstatējot vairākas pazemes mitrās zonas blakus siltumtīklu kanālam.

Ar radiolokācijas metodi tiek veikta ielas pārbaude, noskaidrojot, kur un kādas inženierkomunikācijas ir bojātas un kur potenciāli var veidoties izskalojumi un seguma deformācija. Konstatējot šādas zonas, nekavējoties tās tiek norobežotas un veiktas detalizētākas pārbaudes. Tostarp Satiksmes departaments veic ielas vizuālo inspekciju ne retāk kā trīs reizes nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kas ieguva un kas zaudēja, slēdzot Rīgas ielas autosatiksmei

Lelde Petrāne, 05.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Marta pirmajā sestdienā, 7.martā, satiksmei tiks slēgts Ģertrūdes ielas posms – no Brīvības ielas līdz Čaka ielai. Izvērtējot līdzšinējos eksperimenta rezultātus ar Tērbatas ielu un Blaumaņa ielu secināts, ka tie vērtējami pozitīvi, bet vēl nav iespējams izvēlēties vienu konkrētu pilsētas ielu, kur šo ieceri īstenot ilgtermiņā.

"Pateicoties nevalstiskajām organizācijām, Blaumaņa iela izskatījās ļoti interesanta un radoša – daudz vairāk nekā Tērbatas iela, pat neskatoties uz sliktāku laiku. Tas nozīmē, ka mēs ejam uz priekšu un martā Ģertrūdes iela apmeklētājiem būs vēl interesantāka. Protams, joprojām ir lietas, kas ir jāuzlabo un mēs pie tā strādājam," komentē Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs.

Arī Blaumaņa ielas eksperimenta laikā apvienība "Pilsēta cilvēkiem" veica aptaujas un satiksmes monitoringu. Arhitekts un antropologs Matīss Šteinerts norādīja, ka vērā ņemams ir fakts, ka vēl sliktākos laikapstākļos kā bija Tērbatas ielas eksperimenta laikā, cilvēki bija gatavi nākt uz Blaumaņa ielu un dienas sākumā cilvēku skaits bijis pat lielāks nekā Tērbatas ielā tajā pašā laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Daugavas stadionam pietuvināto ielu remontdarbiem atvēlēs 10 miljonus eiro

LETA, 25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par desmit miljoniem eiro līdz 2020.gada beigām trīs kārtās veiks Daugavas stadionam pietuvināto ielu remontdarbus, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Viņa skaidroja, ka projekta pirmajā kārtā notiks Vagonu ielas sakārtošana, tai skaitā, Vagonu ielas pārbūve ar caurbrauktuvi zem Augusta Deglava ielas satiksmes pārvada, Augšielas pārbūve, Ata ielas pārbūve, Augusta Deglava ielas satiksmes pārvada pārbūve, kā arī lietus notekūdeņu kanalizācijas kolektora izbūve no Augšielas un Jāņa Asara ielas krustojuma līdz Vagonu un Pērnavas ielas krustojumam.

Otrajā kārtā tiks veikta ārējo inženierkomunikāciju sakārtošana, kas paredz lietus ūdens kanalizācijas kolektora izbūvi Matīsa ielas posmā no Vagonu un Matīsa ielas krustojuma līdz Matīsa un Valmieras ielas krustojumam, kā arī Valmieras ielā līdz Lāčplēša un Satekles ielas krustojumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Zināms, kurās Rīgas ielās veiks eksperimentu, atsakoties no sāls kaisīšanas

LETA, 30.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No ceturtdienas, 31.janvāra, eksperimentālā kārtā sešās Rīgas maģistrālajās ielās netiks veikta brauktuvju apstrāde ar pretslīdes materiāliem, bet tās tikai attīrīs no sniega, informēja Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Eksperiments tiks veikts Grostonas ielā no Skanstes virsotnēm līdz Mālpils ielai, Krāsotāju ielā, Aizsaules ielā, Kuldīgas ielā no Vīlipa ielas līdz Slokas ielai, Bukaišu ielā, Ropažu ielā no Brīvības līdz Džutas ielai.

Lai pievērstu transportlīdzekļu vadītāju uzmanību, minētajās ielās ir uzstādīti informatīvi plakāti ar norādi, ka brauktuves netiek apstrādātas ar pretslīdes materiāliem.

Eksperiments tiks veikts, lai izvērtētu, vai ir nepieciešams veikt izmaiņas Rīgas transportbūvju uzturēšanas nosacījumos, skaidroja departamentā.

Pēc domes pārstāvju paustā, jau līdz šim Rīgā ar pretslīdes materiāliem tika apstrādātas tikai maģistrālās pilsētas ielas ar augstu satiksmes intensitāti un sabiedriskā transporta kustību, savukārt mazajās, rajonu nozīmes ielās, ikdienā kaisīšana netika veikta, bet caurbraucamība nodrošināta, sniegu šķūrējot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta ielas atjaunošanā Rīgā, posmā no Valdemāra ielas līdz Skanstes ielai, pirmo reizi Latvijā izmantots zils krustojumu marķējums, pārņemot šo praksi no Skandināvijas valstīm.

Pēc atjaunošanas ieviesti arī mūsdienīgi satiksmes risinājumi - divvirzienu velo satiksme, kā arī satiksmes drošības nolūkos maksimālais braukšanas ātrums ir samazināts līdz 30 km/h, informē pašvaldībā.

“Sporta iela pēc seguma atjaunošanas ir atdzimusi jaunā un modernā veidolā, veiksmīgi apvienojot dažādas mobilitātes iespējas un vairāku grupu intereses. Šī iela ir paraugs tam, kā savienot apkaimi ar pilsētas centru, lietderīgi izmantojot pilsētas telpu. Turklāt ir svarīgi, ka šie ielas seguma atjaunošanas un labiekārtošanas darbi notiek tieši tagad, kad Skanstes apkaimē ir novērojama strauja izaugsme un dažādu nozīmīgu projektu īstenošana,” norādīja Rīgas pašvaldības pagaidu administrācijas vadītājs Edvīns Balševics.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

VIDEO: 8 miljonus vērtais Krasta ielas remonts pabeigts, bet ar defektiem

Zane Atlāce - Bistere, 31.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krasta ielā ir pabeigti ielas seguma atjaunošanas darbi, taču ne bez defektiem - atklājies, ka lietus ūdens lūkas pārāk skaļi klaudz.

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs pastāstīja, ka oficiāli Krasta ielas remontdarbi pabeigti 31.jūlijā, dokumentācija būvvaldē tiks iesniegta augustā. Projekts sadalīts trīs kārtās, pašlaik pabeigta otrā kārta, pirmo kārtu paredzēts noslēgt nākamgad. Pašlaik Krasta ielas posmā no Salu tilta līdz Ogres ielai nomainīts segums, uzstādītas jaunas ceļa zīmes. «Runājot par kvalitāti – ir, ko parādīt būvniekam, lai viņš to izlabotu. Ir jautājumi par zemes kvalitāti, par bruģa ieklāšanas kvalitāti u.c., bet šos momentus būvuzņēmējs izlabos. Lietus ūdens pieņēmēji ir pārāk skaļi, jāsaprot, kāpēc. Kad brauc mašīnas, tas ir ļoti skaļi, tā tas nevarētu palikt,» teica V.Reinbahs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Biznesa vieta: Rīgas Centra sporta kvartāla apkārtne

Linda Zalāne, 28.09.2018

Šajā Krišjāņa Barona ielas posmā vēl ir brīvas komercplatības tiem, kuri saskata šī rajona izaugsmes potenciālu.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Centra sporta kvartāls, kas izveidots bijušās Latvijas Universitātes stadiona teritorijas daļā, ir devis nozīmīgu artavu apkārtējā rajona attīstībā.

Krišjāņa Barona ielas posms no Artilērijas līdz Ērgļu ielai pēdējā gada laikā piedzīvojis sparīgu attīstības grūdienu. DB aptaujātie uzņēmēji atzīst, ka īstenotais projekts labvēlīgi iespaido arī biznesa vidi. Sakārtotā infrastruktūra piesaista gan atpūtas parka apmeklētājus, gan nejaušus garāmgājējus, kuri šo pilsētas daļu sāk uzlūkot ar jaunu skatu. Protams, ne visi šajā ielas posmā esošie uzņēmumi durvis vēruši pēdējā gada laikā, daudzi no tiem strādā trīs, piecus un pat 20 gadus, kā, piemēram, bārs Maska, kas, gadiem ejot, nav būtiski mainījies. Gluži kā klints Ērgļu ielas pakājē jau kopš1963. gada stāv sporta nams Daugava, kā arī bērnu un jauniešu centrs Rīgas Skolēnu pils, kuru izveidoja 1941. gadā, bet tolaik to dēvēja par Pionieru pili.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No trešdienas, 10.jūlija, līdz 13. jūlijam ierobežota transportlīdzekļu satiksme Lucavsalā. Publiskā pasākuma laikā Rīgas iedzīvotājiem un viesiem jārēķinās ar būtiskiem satiksmes ierobežojumiem un slēgtu satiksmi Lucavsalas apkārtnē, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.

Piektdien, 12. jūlijā, no plkst. 08.00 līdz plkst. 24.00 tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme (izņemot operatīvo transportu, transportlīdzekļus ar pasākuma organizētāja atļaujām un iedzīvotājus un uzņēmumus, kuri atrodas ielas slēgtajā posmā) Zaķusalas krastmalā, posmā no Salu tilta līdz Televīzijas tornim.

Ceturtdien, 11. jūlijā, jau no plkst. 8.00 līdz pat sestdienas rītam, 13. jūlija, plkst. 8.00 tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme (izņemot operatīvo transportu, transportlīdzekļus ar pasākuma organizētāja un Pārdaugavas izpilddirekcijas izsniegtām atļaujām un iedzīvotājus un uzņēmumus, kuri atrodas ielas slēgtajā posmā) Lucavsalas ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rīgas dome nākamā gada budžetā plāno 48,28 miljonu eiro deficītu

Zane Atlāce - Bistere, 05.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja otrdien akceptēja pilsētas budžeta projektu, kurā ieņēmumi plānoti 906.5 miljonu eiro apmērā, bet izdevumi 955,8 miljonu eiro apmērā.

Vairāk nekā 40 miljonus eiro plānots investēt pašvaldības īpašumu atjaunošanā un izglītības, veselības, kultūras un sociālo iestāžu infrastruktūras sakārtošanā.

Lielākie sporta stadioni un aktīvās atpūtas laukumi tiks izveidoti pie Rīgas Imantas vidusskolas, Mežciema pamatskolas un Rīgas 96.vidusskolas.

Turpināsies Mežaparka Lielās estrādes pārbūves I kārtas darbi, izmaksas 2018.gadā – 14,75 milj. eiro. Ekspluatācijā objektu nodos 2018.gada 18.jūnijā.

Vidusskolēniem no 2018. gada 1. septembra plānots nodrošināt bezmaksas pusdienas, kam nepieciešami 1 352 712 eiro. Datortehnikas iegādei atvēlēti 1 414 000 eiro.

Sabiedrības integrācijas programmā pieprasīti papildu 30 000 eiro latviešu valodas kursiem vidusskolu skolotājiem, lai pilnveidotu valodas zināšanas profesionālo pienākumu veikšanai. Tos varēs apmeklēt ap 300 pedagogu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mērenā vasara un Cēsu vecpilsētas galvenās artilērijas, Rīgas ielas vērienīgā rekonstrukcija «sit pa kabatu» vietējiem uzņēmējiem

«Prognozēt vai rēķināties ar tūrisma sezonu pilsētā ir grūti. Un tas nebūt nav tikai Cēsīs. Ja pirms vairākiem gadiem intensīva tūrisma sezona jau sākās maijā, tad šogad gandrīz jūlija izskaņā tūrisma plūsma bija nenoteikta. Arī mēs to izjūtam,» uzsver konditorejas Vinetas un Allas Kārumlade līdzīpašniece Alla Oldermane-Vadzinaka. Viņasprāt, ikviens uzņēmums sniedz nozīmīgu lomu, lai viesiem par pilsētu paliktu labas atmiņas un būtu vēlēšanās atkārtoti atgriezties. Jo Cēsis izbaudīt līdz galam vienā vai divās dienās nemaz nav iespējams. Uzņēmēja uzsver, ka šī brīža situācijā, kad būtisks ir izdzīvošanas jautājums, ir grūti domāt par biznesa attīstības perspektīvām. «Vecpilsētā esošā Rīgas iela un dzīvība uz tās ir stratēģiski svarīga Cēsīm. Saprotam un novērtējam, ka tā būs skaistāka un interesantāka pēc tam, kad ielas rekonstrukcija būs galā, bet tas prasa no esošajiem uzņēmumiem realitātē izpildīt praktiski neiespējamu misiju,» teic otra uzņēmuma līdzīpašniece Vineta Žamoidika. Protams, kultūras pasākumi veicina viesu pieplūdumu pilsētai, bet pašreizējā situācijā ar ielas rekonstrukcijas darbiem apmeklētāju skaits vecpilsētas uzņēmumos ir samazinājies. «Prieks par Cēsu tūrisma informācijas centra darbību un sadarbību, par Cēsu koncertzāles pienesumu pilsētai, par cēsnieces Gundegas Skudriņas darbu, kas ļauj kultūru, mākslu un viesmīlību Cēsīs parādīt vēl vairāk,» pozitīvo akcentē A. Oldermane-Vadzinaka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Slēgtajam Deglava tiltam tuvākos alternatīvos pārvadus un ceļus ieskauj sastrēgumi

Laura Mazbērziņa/LETA, 25.04.2019

Transporta sastrēgums Ieriķu ielā saitībā ar slēgto Augusta Deglava ielas pārvadu.

Foto: Īriss Sviklis/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slēgtajam Augusta Deglava ielas tiltam tuvākos alternatīvos pārvadus un ceļus ceturtdienas rītā ieskauj sastrēgumi, liecina informācija mājaslapā «Balticmaps.eu».

Ievērojams sastrēgums izveidojies uz Vestienas ielas - posmā no Deglava ielas līdz pat Vietalvas ielai. Tur sastrēgumā var nākties stāvēt arī desmit minūtes. Turklāt tālāk sastrēgumi virzienā uz centru izveidojušies arī uz Piedrujas ielas, Vietalvas ielas un Matīsa ielas.

Ar sastrēgumu jārēķinās arī uz Jorģa Zemitāna tilta, virzienā uz centru. Tā caurbraukšanas laiks patlaban ir aptuveni piecas minūtes. Arī uz tiltu vedošā Brasas iela, kā arī Ieriķu iela un tai tuvumā esošās Vaidavas un Kastrānes ielas ir piepildītas automašīnām. Vietām sastrēgumā jāgaida arī līdz 12 minūtēm.

Tikmēr virzienā no centra satiksme pār Zemitāna tiltu virzās raitāk. Pirms nogriešanās uz tilta no Pērnavas ielas un Krišjāņa Barona ielas gan jārēķinās ar aptuveni trīs minūšu ilgu gaidīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pie Akropoles izbūvēs četras jaunas sabiedriskā transporta pieturvietas

Dienas Bizness, 22.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iestājoties pavasarīgiem laikapstākļiem, no 22. marta līdz 30. maijam, plānots pabeigt Salaspils ielas rekonstrukcijas darbus un izbūvēt četras jaunas sabiedriskā transporta pieturvietas Ķengaragā, topošā daudzfunkcionālā tirdzniecības centra «Akropole» apkārtnē, informē «Akropole Rīga» sabiedrisko attiecību konsultante Agne Araka-Innus.

Salaspils ielas rekonstrukcijas darbi sašaurinājuma vietas pārbūvē notiks četros etapos.

Pirmajā etapā, no 22. līdz 29. martam, tiks izbūvēta josla degvielas uzpildes stacijas (DUS) «Lukoil» pusē līdz sašaurinājumam, nodrošinot izbraukšanu un iebraukšanu DUS.

Otrajā etapā tiks izbūvēta josla DUS «Lukoil» pusē tieši sašaurinājuma vietā, slēdzot vienu joslu un nodrošinot maiņvirziena transporta kustību. Blakus esošā trolejbusa pieturvieta «Ķengarags» tiks slēgta uz etapa izbūves laiku. Nedēļu pirms slēgšanas pieturvietā tiks izvietots paziņojums. Lai radītu mazāk sastrēgumus, darbi šajā etapā norisināsies Lieldienu brīvdienās no 30. marta līdz 1. aprīlim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdināšanas un restorānu joma Latvijā strauji attīstās. Iepriecinoši, ka mūsdienu sabiedrība ir ļoti izglītojusies, iepazinusies ar jaunākajām gastronomijas un pasākumu organizēšanas tendencēm. Tas neļauj šīs nozares līderiem atslābt vai kādu brīdi nedomāt par izaugsmi, kvalitātes saglabāšanu un noteikti arī uzlabošanu.

CANTUS CATERING ir pilna servisa izbraukumu banketu organizēšana, kas sevī apvieno četru restorānu kopumu – Muusu, Muusu Terase, Steiku Haoss un KID*. Šajā nozarē CANTUS CATERING strādā, rada un realizē idejas jau 15 gadus kopā ar Latvijā atzītiem, profesionāliem un harismatiskiem šefpavāriem. Viens no tiem ir Kaspars Jansons, kas ir īstens meistars savā jomā. Ne velti, atklājot restorānu Muusu, tas jau pirmajā gadā ieguva Latvijas labākā jaunā restorāna balvu.

CANTUS CATERING restorāni katrs izceļas ar savu raksturu un rokrakstu, tomēr tos visus vieno profesionāls komandas darbs, nemainīga kvalitāte un radoša izaugsme, kas attīstās jau kopš 1992. gada. CANTUS CATERING pieredzē ir neskaitāmi pasākumi, un katrs no tiem atšķirīgs un individuāls. CANTUS CATERING projektu vadītāja Vita Zeltzaķe dalās pieredzē: „Strādājot ar mūsu klientiem, lielāko uzmanību pievēršam viņu vēlmēm un vīzijai. Līdz šim esam spējuši realizēt un piepildīt pat divreiz krāšņāk, labāk un kvalitatīvāk, nekā sākumā plānots. Tas noteikti ir, pateicoties vienotam komandas mērķim, mīlestībai pret darbu un vienmēr vēlmei pārspēt pašiem sevi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Eksperimentāli slēgtajās Rīgas ielās nevarēs arī piegādāt preces un atstāt automašīnas

LETA, 19.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstenojot iniciatīvu katra mēneša pirmajā sestdienā auto transporta satiksmei slēgt kādu no Rīgas centra ielām, dienas laikā tajās būs liegts veikt arī preču piegādes, kā arī atstāt automašīnas stāvēšanai, vienlaikus ar samazinātu braukšanas ātrumu turpinās kursēt sabiedriskais transports.

Sākot ar 4.janvāri, katra mēneša pirmajā sestdienā auto transporta satiksme būs slēgta kādā no Rīgas centra ielām.

Pirmā "izmēģinājumā" piedalīsies Tērbatas iela, kura šajā dienā būs slēgta posmā no Elizabetes ielas līdz Stabu ielai.

Kā žurnālistiem stāstīja pašvaldības atbildīgās amatpersonas, privātie transportlīdzekļi Tērbatas ielu varēs šķērsot tikai Lāčplēša ielas krustojumā, kur tiks nodrošināta divvirzienu satiksme. Savukārt sabiedriskais transports turpinās savus ierastos maršrutus, attiecīgajā posmā tikai samazinot braukšanas ātrumu.

Slēgtajās ielās būs liegta arī transportlīdzekļu stāvēšana, kā arī laika posmā no plkst.10 līdz plkst.20 nebūs ļauts veikt piegādes uzņēmumiem. Stāvvietas būs slēgtas jau no 3.janvāra plkst.20.

Komentāri

Pievienot komentāru