Investors: Kurp plūdīs Millennials nauda 

Laikus ielēkt vilcienā, kas pelna no paaudzes tikumiem un netikumiem

Jānis Šķupelis, 15.4.2019

Foto: pixabay.com

Pasaules ekonomikas stūrei pakāpeniski nonākot Millennials paaudzes rokās, ieguldījumu speciālisti kādu laiku mēģina izsecināt, ko nozīmēs šīs pārmaiņas un kādām investīcijām tās nāks par labu.

Jautājums ir – kurp plūdīs Millennials nauda, un pašlaik izskatās, ka šo paaudzi var uzrunāt ar sociālās atbildības reklāmu un tehnoloģijām. Arī The Wall Street Journal piebilst – Millennials paaudze dažu nākamo desmitu gadu laikā mantos triljoniem dolāru, kur jau pašlaik ievērojami augusi to varēšana tērēt vairāk. Tādējādi labāk var klāties to uzņēmumu akcijām, kas piestrādā pie paaudzei attiecīgo interešu, vērtību un tēriņu paradumu apgūšanas.

Šādu situāciju metusies izmantot arī fondu industrija. Sociāli aktīvos tematiskos fondus (gan aktīvi, gan pasīvi pārvaldītos) arvien vairāk rada tādas milzīgas finanšu iestādes kā Goldman Sachs, BlackRock, Morgan Stanley utt. Tāpat interesants šāds specifisks tematiskais fonds ir, piemēram, Global X Millennials Thematic ETF, kas iegulda tādu uzņēmumu vērtspapīros, kuri tiek lielākā mērā saistīti tieši ar šīs paaudzes tēriņiem. Šim fonam klājies visai labi, kur tā cena kopš gada sākuma palēkusies jau par 23,5%. Šajā pašā laikā kopējā ASV akciju tirgus Standard & Poor’s 500 indeksa vērtība pieaugusi par 15,2%. Liela daļa no šī fonda līdzekļiem tiek virzīta ASV Consumer Discretionary sektora (cikliskāku plaša patēriņa preču un pakalpojumu sektors) pārstāvju vērtspapīru iegādei. Lielākie šī fonda ieguldījumi ir Intuit, PayPal Holdings, Lowe’s Companies, Costco Wholesale un Starbucks akcijas. Tālu neatpaliek arī Amazon, Netflix, Nike, Twitter, Apple un Walt Disney.

Jāteic gan, ka akciju tirgiem parasti patīk spriest vēl par tālāku nākotni, un Millennials paaudzes tikumi, netikumi un vērtības ir jau visai plaši apspriests temats. Drīzāk uzmanība nu tiek pievērsta jaunākajai – Generation Z paaudzei, par kuru parasti tiek saukti tie jaunieši, kas redzējuši un piedzīvojuši tikai «pamatīgi internetizētu» pasauli, kur daudzas vajadzības var apmierināt, piemēram, ar dažu klikšķu vai viedierīces palīdzību. Arī Bloomberg ziņo – investoru «top» apsēstība pašlaik ir tieši šī paaudze, un rezultātā tiek pētīts tas, kā tā patērē medijus, ko tā ēd, kā ģērbjas utt.

Visu rakstu lasiet 15. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Tevi varētu interesēt

Atnākot pirmajam rudens mēnesim un beidzoties vasaras atvaļinājumu sezonai, daudz tiek runāts...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) AS Grindeks akcionāriem Kirovam Lipmanam un...

Pastāv vairāki iemesli, kāpēc valstij jāapsver valsts uzņēmumu kotēšana biržā, Nasdaq rīkotajās...

Eiropas ekonomikas izaugsme ir bremzējusies, kļuvusi lēnāka un arī uzņēmumu noskaņojums ir...

ASV un Eiropas biržu indeksu dinamikā ceturtdien bija dažādas tendences, savukārt britu...

ECB uz jau esošo eksperimentu fona var nākties kļūt arvien radošākai...

Ceturtdien Swedbank AB akcijas cena Stokholmas biržā sasniedza 148,2 zviedru kronas, liecina...

ASV tehnoloģiju akcijas sasniedz rekordu; šim piemēram var sekot arī kopējais tirgus...

ASV un Eiropas biržu indeksi otrdien kritās, atsākoties tirdzniecības saspīlējumam starp ASV...

Pasaules biržu indeksu dinamikā pirmdien bija dažādas tendences, tirgiem gaidot šīsnedēļas sarunas...

Gaida spēcīgāku eiro; šādas prognozes gan aprīlī apcirptas vēl tālāk....