Ja summē patērēto laiku līdz zero waste veikalam un ceļa izdevumus, iepirkties internetā ir izdevīgāk

2018. gada 31. oktobris plkst. 13:51
Autors: Rolands Dzenis - NuKo.lv mārketinga un IT attīstības vadītājs
Sadaļa: Eksperti
Dalies ar šo rakstu

Sabiedrības paradumi, vēlmes un vajadzības mainās nepārtraukti, turklāt pēdējos gados tas notiek jo īpaši strauji. Jau kādu laiku ar lielu interesi sekojam līdzi zero waste jeb beziepakojumu veikalu attīstībai Latvijā. Tiem, kas vēlas uzsākt darbību šajā jomā mazajā biznesā, šis ir īstais brīdis.

Proti, kamēr lielie mazumtirgotāji nav veikuši izmaiņas savos tirdzniecības procesos, mazie uzņēmumi, tādi kā beziepakojumu veikaliņi zaļā Rīgas mikrorajonā, noteikti atradīs savu pircēju gluži tāpat kā ekoloģiskās kosmētikas veikali vai restorāni ar īpašu piedāvājumu veģetāriešiem un vegāniem. Tāpat arī lielveikalos redzam arvien vairāk piedāvājumu, kuros padomāts par plastikāta iepakojuma samazināšanu, piemēram, veļas mazgājamo līdzekļu iepakojumi, kurus var «uzpildīt» vairākkārt.

Patlaban, un Latvijā – jo īpaši pēdējos gados –, sabiedrība izglītojas un pieprasa uzņēmumiem domāt par ilgtspējīgu attīstību un pakalpojumu, kurš samazina nodarīto kaitējumu apkārtējai videi.

Turklāt zero waste ir ne tikai ekoloģiskais un dabai draudzīgais aspekts – veikalu īpašnieki izceļ arī cenas ieguvumu, un tādējādi nemelo. Proti, nopērkot šampūna iepakojumu, kuru var atkārtoti «uzpildīt», viena matu mazgāšanas reize patiešām kļūst lētāka.

Zero waste tendence ar laiku ienāks lielo tirgotāju piedāvājumā

Taču beziepakojuma politikai ir vēl kāds interesants un mūsdienu straujajā tehnoloģiju laikmetā dzīvojošam cilvēkam aktuāls aspekts. Proti, sabiedrība aizvien vairāk sāk novērtēt savu laiku kā neatsveramu vērtību. Ja mēs summējam patērēto laiku līdz zero waste veikalam, ceļa izdevumus, tad, piemēram, iepirkties internetā joprojām sanāk lētāk. Taču tas neizslēdz iespēju, ka arī interneta preču lielveikali, piemēram, NuKo.lv, arvien vairāk domā, kā maksimāli apmierināt pircēju vajadzības, paplašinot savu preču klāstu ar precēm, kuras atrodas vairākkārt izmantojamos iepakojumos.

Rezumējot, - pagaidām beziepakojumu veikalu ietekme uz kopējo Latvijas pārtikas un saimniecības preču tirgu nav ļoti būtiska un vairāk ir uztverama kā pamudinājums lielajiem pārtikas tirgotājiem aizdomāties par ekoloģiju. Tāpat arī, bez šaubām, šie veikali veicina sabiedrības iedziļināšanos, kā arī diskusijas par dabai draudzīgāku dzīvesveidu. Redzam, ka lielie Latvijas pārtikas tirgotāji nepārtraukti vēro, kas notiek tirgū, kā arī pārņem un integrē savā pārdošanas procesā tās tendences, kuras ir izpelnījušās lielāku pircēju uzmanību mazajos nišas veikalos.

Pircēji meklē un veikali ievieš, piemēram, «Latvijas lauku», vegānu, EKO un citas veikalu nodaļas, kuras agrāk bija meklējamas atsevišķos nišas veikalos. Esam pārliecināti, ka arī zero waste tendence ar laiku ienāks lielo tirgotāju piedāvājumā.

Arī NuKo.lv klientu apkalpošanas process prasa rūpīgu produktu šķirošanu, atsevišķos iepakojumos atdalot saimniecības preces no pārtikas, kā arī iepakojuma preces no precēm, kas neatrodas iepakojumā. Patlaban mūsu preču klāstā ir 10 tūkstoši produktu. Tādēļ pārskatāmā nākotnē simtprocentīgs zero waste risinājums nav ātri ieviešams. Tomēr mēs jau tagad piedāvājam klientiem bio/eko preču sadaļu, kurā īpaši esam padomājuši par prasīgākajiem klientiem, kas seko līdzi pārtikas sastāvam, izcelsmei, un šajā sadaļā piedāvājam preces, kas atbilst bio/eko starptautiskajiem standartiem.

Viens no soļiem, ko plānojam ieviest tuvākajā laikā, ir vairākkārt izmantojamas piegādes kastes mūsu produktiem. Tuvākā gada vai divu laikā mēs meklēsim papildu risinājumus iepakojuma aprites un vides piesārņošanas samazināšanai.


PAR ŠO TĒMU LASI ARĪ:

FOTO: Tirdzniecība bez iepakojuma vēršas plašumā
FOTO, VIDEO: Atklāj vēl vienu beziepakojumu veikalu. Apskati cenas!
Papildināta - FOTO: Rīgā atklāts pirmais beziepakojuma veikals Burka

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārdi