Pārtika

Kaija kāpina apgrozījumu par 45% – pieaugums bijis visos tirgos

Dienas Bizness, 06.05.2014

Jaunākais izdevums

Pieprasījums pēc Kaijas zivju konservu ražotāja SIA Karavelas produkcijas 2013. gadā ir palielinājies visos tirgos. Uzņēmumam pērn ir izdevies sasniegt 29,9 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 45% vairāk nekā 2012. gadā, kad uzņēmuma apgrozījums bija 20,6 miljoni eiro.

Uzņēmuma peļņa palielinājusies no 505,6 tūkstošiem eiro 2012. gadā līdz 807,2 tūkstošiem eiro 2013. gadā.

Kā skaidro Jānis Endele, SIA Karavela līdzīpašnieks un mārketinga direktors, viens no būtiskākajiem apgrozījuma pieauguma cēloņiem ir jaunās ražotnes darbs un sadarbība ar Skandināvijas valstu partneriem. Uz Skandināvijas valstīm uzņēmums pērn eksportējis produkciju 6,546 miljonu eiro apmērā.

2013. gadā uzņēmums kopumā saražoja 39,38 miljonus zivju konservu bundžiņu. Lielākie eksporta tirgi pērn bija Krievija (15,66%), Zviedrija (13,2%), Dānija (8,4%) un Azerbaidžāna (7,8%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvijas eksportspēja

Eksportspēja: Karavela iekaros arī ASV un Kanādas tirgu

Kristīne Stepiņa, 11.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmums SIA Karavela šogad plāno sasniegt 33 milj. eiro lielu apgrozījumu, turpina diversificēt noieta tirgus, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

SIA Karavela šobrīd ir viens no lielākajiem un straujāk augošajiem zivju pārstrādes uzņēmumiem Baltijā. Aptuveni 90% produkcijas tas šobrīd eksportē uz 30 pasaules valstīm. 2013. gadā un 2014. gada pirmajā pusgadā SIA Karavela 45% produkcijas eksportēja uz Rietumeiropu un Skandināviju, galvenie tirgi bija Zviedrijā (15%) un Dānijā (13,3%), vēl 45% SIA Karavela eksportēja uz Austrumeiropu un NVS valstīm – galvenie tirgi bija Krievija (11,9%) un Azerbaidžāna (8%).

«Austrumu tirgos SIA Karavela produkciju tirgo ar zīmolu Kaija, Rietumeiropas un Skandināvijas tirgos uzņēmums izmanto gan savu zīmolu, gan preču zīmi Arnold Sørensen, ar kuru SIA Karavela produkcija tiek tirgota lielākajos tirdzniecības tīklos, piemēram, ICA, Axfood, Dansk Supermarked u.c. 2013. gads bija pirmā pilnā sezona, kad sāktas piegādes uz Skandināvijas valstu lielveikalu tīkliem. Kopējais pārdošanas apjoms 2013. gadā tur sasniedza 6,8 milj. eiro,» stāsta SIA Karavela līdzīpašnieks un mārketinga direktors Jānis Endele. Lielbritānijas tirgos uzņēmuma produkcija tiek tirgota ar zīmolu Princes un, pēc viņa teiktā, 2015. gadā SIA Karavela produkcija būšot visos Lielbritānijas lielveikalos. 2013. gadā uzņēmumā tika saražoti 40 miljoni konservu bundžu un apstrādātas 370 tonnas citas zivju produkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmuma SIA Karavela šī gada rādītāji ļauj prognozēt vēsturiski lielāko apgrozījumu - plānots, ka gadā kopumā tas varētu sasniegt 34-35 miljonus eiro, kas ir par 20% vairāk nekā 2016. gadā, informē SIA Karavela mārketinga direktors un līdzīpašnieks Jānis Endele.

«Neskatoties uz tirgus apstākļiem un apgrozījuma kritumu 2015. un 2016.gadā, šogad Karavela atgriezusies pie straujas izaugsmes, pateicoties vairākiem realizētiem projektiem Rietumeiropas eksporta tirgos un ASV. Šogad uzsākta sadarbība ar ALDI un LIDL lielveikalu tīkliem Vācijā, vairākiem privātās preču zīmes turētājiem Austrijā, Francijā, Nīderlandē un ASV,» norāda kompānijā.

Karavela ver Lidl durvis

Uz Rietumiem eksportējošiem Latvijas zivrūpniekiem nākamgad vajadzētu just darba rezultātus

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija atcēlusi aizliegumu piegādāt zivju konservus diviem Baltijas valstu uzņēmumiem, tostarp Latvijas zivju pārstrādes uzņēmumam Karavela, liecina paziņojums Rosseļhoznadzor mājaslapā.

Šādu lēmumu Krievijas atbildīgais dienests pieņēmis, izskatot materiālus, ko saņēmis pēc tam, kad Rosseļhoznadzor speciālisti pārbaudījuši Latvijas un Igaunijas uzņēmumus. Atļauja eksportēt savu produkciju stājas spēkā no šī gada 15. decembra.

Tādējādi Karavela varēs eksportēt uz Krieviju zivju produkciju, zivju konservus un preservus, savukārt Igaunijas kompānija DGM Shipping AS varēs kaimiņvalstī realizēt zivis un zivju produkciju – Baltijas siļķes un brētliņas.

Citiem uzņēmumiem aizliegums ievest savu produkciju Krievijā tikšot pārskatīts pēc tam, kad Latvija un Igaunija atskaitīsies par konstatēto pārkāpumu novēršanu, uzsver dienestā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Karavelas līdzīpašnieku Andri Biti

Lelde Petrāne, 29.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Karavelas līdzīpašnieks un valdes loceklis Andris Bite. Uzņēmums ir lielākais zivju konservu ražotājs Baltijā (pēc saražotās un realizētās produkcijas daudzuma 2014.gadā). Eksportē uz vairāk nekā 30 pasaules valstīm.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Pirmais un galvenais iemesls – no sirds patīk nozare un darbības sfēra, kurā darbojos, tā sagādā pozitīvu «kaifu». Otrais, bet ne mazāk nozīmīgais ir tas, ka nozare ir dinamiska un ļauj nepārtraukti nodarboties ar ko jaunu un izaicinošu. Šāda dinamiska un mainīga vide atbilst manai būtībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Konkursa Biznesa Tīģeris 2014 pusfinālists: Ne veiksme, bet darba rezultāts

Anda Asere, 07.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tādā formā kā Holivudas filmās veiksme neeksistē – tā nāk tikai pie tiem, kuri daudz strādā

Tā uzskata Jānis Endele, zivju pārstrādes uzņēmuma SIA Karavela līdzīpašnieks un mārketinga direktors. Nereti pēc kāda nozīmīga līguma parak- stīšanas arī viņam galvā raisās domas par to, kā uzņēmumam ir paveicies, bet pēc kāda laika, rūpīgi analizējot situāciju, ir skaidrs, ka tā ir nevis veiksme, bet likumsakarīgs darba rezultāts. J. Endele startē laikraksta Dienas Bizness un speciālistu darba portāla Cvmarket.lv organizētajā konkursā Biznesa Tīģeris 2014.

Šobrīd SIA Karavela produkcija tiek eksportēta uz vairāk nekā 35 tirgiem, uzņēmumā strādā vairāk nekā 350 darbinieku, un 2013. gada apgrozījums sasniedzis 29,8 miljonus eiro. «To visu var panākt, ja esi pozitīvi noskaņots, avantūrisks, būvē gaisa pilis un esi gatavs strādāt,» saka J. Endele. Atsaucoties uz SIA Karavela piemēru, viņš ir pārliecināts, ka pozitīvi noskaņoti Latvijas pārtikas ražošanas uzņēmumi var būt sekmīgi Rietumeiropā. «Arī mēs varam iekarot Rietumus,» uzskata J. Endele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Karavela šogad plāno ieguldīt 2 miljonus eiro noliktavu rekonstrukcijā

Db.lv, 23.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmums SIA «Karavela» šogad plāno sasniegt apgrozījumu virs 36 miljoniem eiro un ieguldīt investīcijas apmērām divu miljonu eiro apmērā noliktavu rekonstrukcijā un paplašināšanā, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

SIA «Karavela» pagājušajā gadā strādāja ar apgrozījumu 38,725 miljonu eiro apmērā, kas bija par 10,422 miljoniem eiro jeb 36,8% vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt uzņēmuma tīrā peļņa sarukusi par 7,3%, salīdzinot ar 2016.gadu, un pērn bija 693 tūkstoši eiro, liecina uzņēmuma gada pārskats.

Šogad uzņēmums plānojis kāpināt pārdošanas rentabilitāti, palielinot pārdošanas apjomus produktiem ar lielāku pievienoto vērtību. Uzņēmums iecerējis saražot ap 65 miljoniem konservu kārbu, sacīts uzņēmuma 2017.gada pārskatā. Tas būtu pieaugums, salīdzinot ar pagājušo.gadu, kad SIA «Karavela» saražoja 55 miljonus konservu kārbu un 417 tonnas citas zivju produkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmums Karavela nostiprinās Skandināvijā un pēta tirgujaunām investīcijām.

Uz kopējā fona, ko radīja gan ekonomiskā recesija, gan Krievijas un citu Austrumeiropas valstu aizvēršanās, SIA Karavela ir zivju pārstrādes nozares veiksmes stāsts. Kompānijas īpašnieki pirms vairākiem gadiem riskēja, ieguldot daudzmiljonu investīcijas ražotnes modernizēšanā, un šobrīd var teikt – tas bija pareizs solis, lai augtu un attīstītos.

Jāatgādina, ka SIA Karavela izveidojās uz kādreizējā zivrūpniecības flagmaņa Kaija bāzes, kas pēc Krievijas krīzes bija nonācis bankrota priekšā. Karavela ražošanu maksātnespējīgās zivju pārstrādes AS Kaija telpās sāka 2004. gada novembrī, un tolaik mēnesī tika saražots aptuveni miljons līdz 1,2 miljoni kārbu konservu, galvenokārt no Atlantijas okeāna zivīm. Šogad kompānija plāno saražot sešas reizes vairāk, un pamazām tiek iekaroti rietumvalstu tirgi. Tagad Karavelas niša ir premium segments un roku darbs. Skandināvijas tirgū šobrīd tā ieņēmusi līderpozīcijas ar skumbriju konserviem. Kompānija iegājusi arī ASV tirgū, kur realizācijas apjomi ir stabili, taču sākotnējās prognozes par Krievijas tirgus ātru aizstāšanu ar šo tirgu pagaidām nav vainagojušās ar panākumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju konservu ražotājs SIA "Karavela" 2019. gadā sasniegusi 51,69 milj. eiro lielu apgrozījumu, kas ir par 24% vairāk nekā 2018 gadā, kad bija 41,616 milj. eiro, informē uzņēmumā.

Kompānijas peļņa pieaugusi pat vairāk nekā 3,3 reizes, sasniedzot 5,08 milj. eiro pret 2018 gada peļņu 1,517 milj. eiro apmērā.

2019. gada rezultāti pārsnieguši iepriekš plānoto uzņēmuma apgrozījumu un peļņu.

"Man kā uzņēmuma vadītājam ir patiess prieks par rezultātiem, kas sasniegti 2019. gadā, kas ir mūsu iepriekšējo periodu darbs pie uzņēmumu darba efektivitātes sakārtošanas, pareizi izvēlētajiem tirgiem un jaunajiem produktiem, kas reāli sāka "strādāt" kompānijas labā pagājušā gadā. Ņemot vērā labos 2019. gada rezultātus un zinot pie kādiem projektiem šobrīd strādā mūsu uzņēmums, mums ir radusies jauna ambīcija - "Iespējams, "Karavela" ir inovatīvākais zivju konservu ražotājs pasaulē"", tā par 2019. gada rezultātiem un nākotnes ambīcijām saka kompānijas vadītājs Andris Bite.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju konservu ražotājs SIA Karavela paziņojis par Vācijas zivju produktu ražotāja Larsen Danish Seafood (LSD) iegādi un ražošanas, tirdzniecības, preču zīmes integrāciju esošajā Karavelas sitēmā.

Uz Karavelas ražotni Rīgā jau ir pārvestas un uzstādītas ražošanas iekārtas, kas nodrošinās Larsen esošā sortimenta pilnu ražošanas ciklu. Līdzās Kaijas un Arnold Sorensen preču zīmēm, turpmāk būs atrodama arī Larsen preču zīme.

Uzņēmums Larsen Danish Seafood bija trešais lielākais Vācijas zivju konservu ražotājs,kurš Vācijas tirgū patērētājam ir pazīstams kā Larsen zīmols. Lielākās produktu grupas, kuras tiek piedāvātas klientiem - Atlantijas skumbrija, siļķe, lasis, kūpināta siļķe un forele. Larsen zīmols ir labi atpazīstams un spēcīgs Vācijas un Dānijas tirgos, un šobrīd ir pārstāvēts visos veikalu tīklos, izņemot LIDL un Aldi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Karavela apgrozījums pirmajā pusgadā sasniedzis apmēram 25 miljonus eiro

LETA, 14.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju konservu ražotāja «Karavela» apgrozījums šogad pirmajā pusgadā sasniedzis apmēram 25 miljonus eiro, kas ir vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā, aģentūrai LETA sacīja kompānijas mārketinga direktors un līdzīpašnieks Jānis Endele.

«Visi šim gadam uzstādītie mērķi vismaz līdz šim izskatās, ka pildās - gan apgrozījuma, gan peļņas, gan saražoto konservu kārbu skaita ziņā,» teica Endele.

Viņš atgādināja, ka šogad pavasarī «Karavela» noslēdza darījumu par «Larsen Danish Seafood» iegādi un tā ražošanas, tirdzniecības, preču zīmes integrāciju esošajā «Karavelas» sistēmā.

«Pozitīvi, ka patlaban mēs esam pilnībā pārņēmuši visu šo pārdošanas tīklu. Lielāko daļu viņu produktu esam iemācījušies ražot. Līdz gada beigām atbilstošos izmaksu rāmjos plānojam ietilpināt arī savu ražošanu, lai partneris, kas nodarbojas ar loģistiku un produkcijas izvadāšanu, būtu apmierināts. Patlaban ļoti intensīvi norit pārrunas par jaunu produkta ieviešanu,» sacīja Endele, piebilstot, ka līdz šā gada beigām vairākus «Karavela» orģinālproduktus, tostarp konservus iepakojumos ar caurspīdīgo vāciņu un tunci ar «Larsen» zīmolu plānots sākt piedāvāt veikalos Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Brētliņām iemantot haizivs draudzību

Raivis Bahšteins, DB galvenās redaktores vietnieks, 07.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju zivju pārstrādes uzņēmums SIA Karavela ir pierādījums gan vecajai patiesībai, ka mazs cinītis gāž lielu vezumu, gan apliecinājums karavānas ceļa turpinājumam, neskatoties uz suņu rejām.

Karavela ver Lidl durvis

Proti, mūsu zivju pārstrādes uzņēmums ir veiksmīgi pabeidzis auditu, lai sāktu pirmās piegādes starptautiskajam veikalu tīklam Lidl (plašāk 06.09. DB). Tīklam, par kura ienākšanu Latvijā vieni fano, otri «vārās», citu pretargumentu vidū minot arī to, ka Lidl plauktos Latvijas preču noteikti nebūs. Galvenokārt – nepieciešamo piegādes apjomu dēļ. Kā spilgti raksturo Karavela līdzīpašnieks Jānis Endele, visu laiku no tribīnes tiek potēts, ka nekas tāds nav iespējams. Tomēr Karavela, atverot Lidl durvis, ir pierādījums precedentam, ka «brētliņa» var iemantot «haizivs» draudzību. Protams, tas nenozīmē, ka šis precedents ievadīs secīgu notikumu lavīnu un Lidl plaukti būs stāvgrūdām pilni ar Latvijā ražotiem produktiem. Un tomēr Karavelas uzņēmība un arī pieredze, jau darbojoties arī Aldi tīklā, dod zināmu pamatu cerībām, ka caur adatas aci izlīst var. Tāpat kā var paziņot, ka tas nav iespējams principā. Protams, «ķīmiskā formula» tam, kā Lidl nodrošina kvalitatīvu preci par cenu, ar kuru palīst zem konkurentu cenas, nav viegli atkožama. Lielās zemo cenu veikalu ķēdes šādu triku pieprot. Citiem tirgus dalībniekiem nākas ar to rēķināties, gribi vai negribi. Protams, Lidl ienākšana Latvijas tirgū atstās ietekmi uz pārtikas mazumtirdzniecības nozari. Tomēr, kā zināms, līdakas ielaišanai karpu dīķī ir arī savs labums – arī pārējās zivis, lai netiktu apēstas, spiestas kustēties ātrāk un, zaudējot taukus, to vietā iegūst muskuļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Uz Rietumiem eksportējošiem Latvijas zivrūpniekiem nākamgad vajadzētu just darba rezultātus

LETA, 18.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas zivrūpniekiem, kuri pēdējos gadus intensīvi strādājuši pie eksporta uz Rietumiem, nākamgad vajadzētu just darba rezultātus, aģentūrai LETA prognozēja zivju konservu Kaija ražotāja Karavela līdzīpašnieks un mārketinga direktors Jānis Endele.

Viņš sacīja, ka kompānijām, kas strādā pie eksporta uz Rietumiem, attiecīgā eksporta līkne aug.

Domāju, ka nākamgad lēnā garā visiem, kuri strādā Rietumu virzienā, šai līknei vajadzētu sākt kāpt. Vajadzīgi 2-4 gadi, kamēr uzņēmums runā ar klientiem, stāsta par savu produkciju un rāda to klientiem, līdz seko breaking point [izlaušanās punkts], kad potenciālie partneri piekrīt sadarboties. Ja strādā ar potenciālo klientu bāzi, tavi produkti ir interesanti un konkurētspējīgi, iespējas ir, sacīja Endele.

Endele arī teica, ka Karavela šogad varētu sasniegt kompānijas vēsturē augstākos pārdošanas apmērus Rietumos, un arī kopvērtējumā sagaida izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Karavela apgrozījuma pieaugumu šogad veicinās cenu kāpums konserviem

Žanete Hāka, 13.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmums SIA «Karavela» 2018. gadā strādājis ar apgrozījumu 41,616 miljonu eiro apmērā, kas bija par 7,5% jeb 2,891 miljonu eiro vairāk nekā gadu iepriekš, ziņo «Lursoft» Klientu porfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pērn bija 1,513 miljoni eiro, kas bija par 819 tūkstošiem eiro jeb 2,2 reizēm lielāki nekā 2017. gadā.

SIA «Karavela» pagājušo gadu vērtā kā labu - uzņēmumam izdevies pārsniegt plānotos apgrozījuma, ražošanas apjoma un peļņas rādītājus. 2018. gadā uzņēmuma labie finanšu rādītāji sasniegti, pateicoties jaunu produktu ar augstāku pievienoto vērtību pārdošanai, sacīts tā gada pārskatā.

Uzņēmums 2018. gadā saražojis kopumā 71 miljonu konservu kārbu un 505 tonnas citas zivju produkcijas.

SIA «Karavela» lielāko daļu produkcijas eksportē - uz Eiropas Savienības valstīm pērn pārdota produkcija 28,548 miljonu eiro apmērā, kas veido 69% no uzņēmum apgrozījuma. Uz citām valstīm eksportēta produkcija 7,109 miljonu eiro apmērā (17% no apgrozījuma), savukārt Latvijā pērn realizēta produkcija 5,959 miljonu eiro apmērā (14% no apgrozījuma). Uzņēmuma eksporta apjomi pērn pieauguši gan uz Eiropas Savienības, gan citām valstīm, savukārt ieņēmumi no Latvijā realizētās produkcijas samazinājās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākie finanšu rezultāti liecina, ka zivju konservu ražotāja SIA Karavela pārdošanas rādītāji šā gada pirmajos 5 mēnešos sasnieguši jau 21,83 miljonus eiro, kas ir par 26 % vairāk nekā 2018.gada attiecīgajā laika periodā, informē uzņēmumā.

Rezultāti sasnieguši plānoto budžeta apjomu un realizēti ieplānotie projekti.

Karavela arī veiksmīgi noslēdzis pirmo posmu Vācijas uzņēmuma Larsen Danish Seafood ražošanas aktīvu pārvietošanā un iekārtu palaišanā uzņēmuma telpās Rīgā, Atlanijas ielā. Kopā ar Larsen brenda produkcijas ekskluzīvo izplatītāju Vācijā, DOVGAN GMBH, ir veiksmīgi pārslēgti piegādēs līgumi ar visiem Vācijas lielveikalu tīkliem.

«Šis bija patiesi trauksmains laiks, tik īsā laikā pārcelt visu ražošanu no Vācijas uz Latviju, integrēt to mūsu rūpnīcas vidē, saglabāt un uzlabot produktu kvalitāti un garšu īpatnības- šajos procesos ir iesaistīti pilnīgi visi Karavelā strādājošie. No uzņēmuma attīstības viedokļa esam spēruši lielu soli uz priekšu, ir būtiski paplašinājies mūsu piedāvātais produktu klāsts, tāpat ir pavērušās iespējas radīt jaunus. Mēs arvien turpinam mācīties, gan no kļūdām, gan uzņemot jaunas zināšanas un prakses,» uzņēmuma Larsen Danish Seafood iegādi komentē Karavela vadītājs Andris Bite.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmums "Karavela" papildus esošajiem 200 darbiniekiem pieņēmis darbā vēl aptuveni 60 darbiniekus.

Db.lv jau rakstīja, ka koronavīrusa radītā ārkārtas situācija veicinājusi pieprasījumu pēc ilgāk uzglabājamas pārtikas, tostarp arī konserviem. Pieprasījuma apmierināšanai meklējot papildspēkus, "Karavela" aicināja citas nozares aizdot darbiniekus, nevis atlaist viņus.

Darbam "Karavelā" pieņemti aptuveni 60 cilvēki no Rīgas, kas iepriekš pārsvarā strādājuši viesmīlības nozarē. Šobrīd "Karavela" darbinieku pieņemšanu ir noslēgusi.

"Sākotnējā doma bija, ka pieteiksies uzņēmumi. Bija pat dažas vienošanās, tostarp ar lieliem un zināmiem uzņēmumiem, bet dažādu iemeslu dēļ tālāk nekas nenotika," stāsta SIA "Karavela" mārketinga direktors un līdzīpašnieks Jānis Endele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Karavela kāpina gan peļņu, gan apgrozījumu

Lelde Petrāne, 06.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaijas zivju konservu ražotājas SIA Karavela apgrozījums 2014. gadā sasniedza 32,4 milj. eiro, kas ir par 9% vairāk nekā 2013. gadā, kad tas bija 29,79 milj. eiro, savukārt, uzņēmuma peļņa pēc nodokļu nomaksas 2014. gadā augusi par 29%, salīdzinot ar 2013. gadu, sasniedzot 1,036 milj. eiro, aprēķinātie nodokļi – 1,4 milj. eiro, liecina medijiem sniegtā informācija.

Jānis Endele, SIA Karavela līdzīpašnieks un mārketinga direktors, skaidro, ka 2014. gads uzņēmumam zīmīgs ar to, ka izdevies noslēgt 7 gadu ciklu, kura laikā tika īstenota stratēģija par tirgus diversifikāciju, palielinot tirdzniecības apjomus Rietumeiropas un Skandināvijas valstīs.

2014. gads bija pirmais gads uzņēmuma vēsturē, kad pārdošanas apjomi rietumu tirgos pārsniedza pārdošanas apjomus tradicionālajos jeb NVS valstu tirgos.

Andris Bite, SIA Karavela līdzīpašnieks un valdes loceklis, stāsta, ka 2014. gads bija otrais gads, kad uzņēmums pilnvērtīgi strādāja rietumu tirgos, gan veiksmīgi noslēdzot kontraktus ar Skandināvijas tirdzniecības tīkliem, gan uzsākot pastāvīgas piegādes Lielbritānijas tirgum. Uzņēmums turpināja paplašināt pārdošanas apjomus ES valstu tirgos (pieaugums par 34% salīdzinot ar 2013. gadu).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmums SIA Karavela pabeidzis auditu un gatavs starta piegādēm starptautiskajam veikalu tīklam Lidl

SIA Karavela līdzīpašnieks un mārketinga direktors Jānis Endele DB stāsta, kāds bijis ceļš līdz Lidl un kliedē vairākus mītus.

Fragments no intervijas:

Kāda ir Karavelas pieredze ceļā uz Lidl veikalu plauktiem?

Būtu jāsaprot, kas Rietumos ir zemo cenu veikali. Polijā tas ir Biedronka, kas šo koncepciju noskatījās no Lidl, un Aldi. Šie ir giganti, citiem nav sanācis tik labi. Interesantākais ir tas, kāpēc tie aug un cilvēki turp labprāt dodas. Tecso un citiem lielajiem tirgotājiem Anglijā apgrozījums samazinājās, bet Lidl un Aldi tas auga par 25 %.

Kas tad ir Lidl vai šo zemo cenu veikalu fenomens? Te jāsaka, ka esam eksperti – esam kļuvuši par partneriem Aldi Vācijā, kur kādu laiku strādājam, tikko esam izgājuši auditu Lidl, un divi līgumi ir sagatavošanas stadijā. Strādājam pie etiķetēm, dizaina, cenas apstiprinātas, un būs piegādes. Tāpēc varu pamatoti uzskatīt, ka Karavela ir eksperts. Jāsaprot, kas ir šī tīkla veiksmes pamatā, kā tas rīkojas jaunajos tirgos, kuros piegādātājus izvēlas nedaudz savādāk, kamēr tiek sasniegta zināma kapacitāte. Pirmkārt, to varētu nosaukt par veikalu pie mājas vai ikdienas iepirkumu veikalu. Veikala plauktos tur ir tikai TOP preces, ko cilvēkiem vajag patērēt ikdienā. Taču, ja man būs jātaisa ballīte, es neiešu uz Lidl vai Aldi, jo man vajag plašāku sortimentu. Kompānija to izkalkulē ļoti vienkārši, pirms ienākšanas tirgū profesionāli datu pētītājiem noskaidrojot, kas šajā reģionā vai valstī ir TOP produkti, ko cilvēki ikdienā patērē. Tādējādi tā pati sākotnēji neeksperimentē ar sortimentu. Otrs – mazumtirgotājs noskaidro, kas konkrētā preču grupā ir labākais produkts. Ja tas, nosacīti, ir biezpiena sieriņš kārumiņš tas paņems šo produktu, to izpētīs un iedos potenciālajiem piegādātājiem, sakot, ka nepieciešams tieši tādas pašas kvalitātes produkts, un plauktā atradīsies pilnīgi identisks produkts, bet ar veikala dizainu. Jāsaprot, ka viņi vispār nestrādā ar tradicionālajām preču zīmēm. Tā ir galvenā atšķirība, ka šādu tirgotāju veikalos ir tikai to pašu preču zīmes. Cilvēks to zīmolu nepazīst, bet visi saka, ka cenas ir pieņemamas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Konservu ražotāja Karavela peļņa augusi par 62%

Žanete Hāka, 30.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaijas zivju konservu ražotāja SIA Karavela peļņa šā gada pirmajā pusē salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajiem sešiem mēnešiem palielinājusies par 62%, sasniedzot 849,8 tūkstošus eiro, informē uzņēmuma pārstāvji.

Savukārt apgrozījums kāpis par 12,5% līdz 15,6 miljoniem eiro. 2013. gada pirmajā pusgadā SIA Karavela apgrozījums bija 13,88 miljoni eiro, bet peļņa – 524 tūkstoši eiro.

SIA Karavela līdzīpašnieks un mārketinga direktors Jānis Endele skaidro, ka šis gads uzņēmumam ir kļuvis par nozīmīgu pavērsiena mirkli, jo ir notikušas būtiskas izmaiņas mūsu produkcijas pieprasījuma tirgos. Krievija pārdošanas apjomu ziņā no tradicionālās pirmās vietas ir noslīdējusi uz trešo vietu, piekāpjoties Zviedrijai un Dānijai. Par lielākajiem uzņēmuma zivju konservu cienītājiem ir kļuvuši zviedri (15,5%) un dāņi (13,35%), savukārt Krievijas tirgus pārdošanas apjomu ziņā aizņem vairs tikai 12%. Līdz ar to šobrīd kopējā Karavelas eksporta produkcijas struktūra ir sadalījusies proporcionāli 50/50 starp jaunajiem Rietumu valstu un tradicionālajiem tirgiem (Krievija, NVS valstis).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Karavela līdzīpašnieks: esmu šokā, nevis par Krieviju, bet par mūsu valsts vadību

Lelde Petrāne, 07.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaijas zivju konservu ražotāja SIA Karavela mārketinga direktors un līdzīpašnieks Jānis Endele biznesa portālam db.lv, komentējot Krievijas iespējamo importa aizliegumu no Eiropas Savienības valstīm, tai skaitā Latvijas, pauda, ka šis pavērsiens liek paraudzīties uz Latvijas valdības darbu.

Viņš norādīja, ka līdz šim ir bijušas individuālas pārbaudes, taču, ja zivrūpniecība būs importa aizlieguma sarakstā, kuru Krievija solījusi publiskot šodien, tas nozīmē, ka nozare nonāks uz izdzīvošanas robežas. «Tur nav nekādu ilūziju,» sacīja J. Endele, norādot arī uz bezdarba pieaugumu piekrastē.

Kā uzsvēra Karavela pārstāvis, tas viss parāda, kāda ir Latvijas valdības darbība. «Ja mēs esam ierauti ekonomiskajā karā, ir jāsaprot, ka būs pretdarbība,» teica J. Endele. Viņu šokējot, nevis Krievijas rīcība, bet gan tas, ka Latvija nav tai sagatavojusies, jau zinot 2008. gada krīzes ietekmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Karavela reģistrējusi komercķīlu, kuras maksimālā summa ir 11 miljoni eiro

Db.lv, 22.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmums SIA «Karavela» reģistrējis jaunu komercķīlu, kuras nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 11,008 miljoni eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

SIA «Karavela» par labu AS «Swedbank» ieķīlājusi uzņēmumu kā lietu kopību, krājumus, nemateriālos ieguldījumus, ķermeniskos pamatlīdzekļus un prasījuma tiesības.

21.augustā reģistrētā komercķīla nodrošina aizdevuma līgumu un divus kredītlīnijas līgumus. Uzņēmumam šobrīd ir aktuālas kopumā 10 komercķīlas.

SIA Karavela mārketinga direktors Jānis Endele informēja, ka uzņēmums veic noliktavu rekonstrukciju un mainīta banka, kura piedāvājusi izdevīgākus un labākus nosacījumus.

SIA «Karavela» reģistrēta 2001.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 49 700 eiro un tā īpašnieki ir trīs privātpersonas. 2017.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 38,725 miljoni eiro un tā peļņa pēc nodokļiem bija 693 tūkstoši eiro. Tas nodarbināja 216 darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Karavela: Pieprasījums pēc zivrūpnieku produkcijas mazliet pārsniedz saražotos apmērus

LETA, 27.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivrūpniecības nozari Latvijā līdz šim nav būtiski negatīvi ietekmējusi Covid-19 krīze - lai arī ārkārtējās situācijas sākumā pārdošana īslaicīgi kritās, patlaban pieprasījums atkal mazliet pārsniedz saražotos apmērus, teica zivju konservu ražotāja "Karavela" mārketinga direktors Jānis Endele.

"Nozari kopumā, neraugoties uz pasaulē notiekošo, globālas ķibeles līdz šim nav piemeklējušas. Bija brīdis, kad piedāvājums īslaicīgi pārsniedza piepieprasījumu, bet tagad visi uzņēmumi strādā plānotajā darba grafikā un pieprasījums mazliet pārsniedz saražotos apmērus," sacīja Endele. Viņš piebilda, ka nozarei otrais pusgads realizācijas apmēru ziņā allaž ir labāks nekā pirmais. Lai arī bija īslaicīgs pārdošanas apmēru kritums vienubrīd ārkārtējās situācijas laikā, pašlaik pārdošana atgriezusies plānotajā līmenī un nozare par pārdošanu žēloties nevar nevar.

"Karavelas" mārketinga direktors piebilda, ka pēc lokālajām krīzēm nozarē un Krievijas noteiktā embargo 2015.gadā, kā arī valūtu devalvācijas bijušajos Padomju Savienības tirgos nozare kļuvusi stiprāka. Vājākie uzņēmumi savu darbību izbeiguši jau iepriekšējos gados, vēl pirms Covid-19 pandēmijas un Latvijas tirgū palikuši spēcīgākie.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Bez ādas pārstādīšanas

Anda Asere, 11.04.2019

Biotehnoloģiju uzņēmuma VeritaCell īpašnieki Evija Vaščenko (no kreisās), Kaija Kurme-Jansone un Aigars Vītoliņš

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biotehnoloģiju jaunuzņēmums VeritaCell izstrādājis metodi, kā izolēt cilvēka ādas šūnas, lai pēc tam tās izmantotu ārstēšanā tam pašam cilvēkam

«Ambīcijas ir kļūt par lielāko uzņēmumu savā jomā globāli un tas, ka vairs nevajadzēs izmantot ādas pārstādīšanu,» saka Evija Vaščenko, SIA VeritaCell līdzīpašniece. Uzņēmuma līdzdibinātāja Kaija Kurme-Jansone cer, ka šī tehnoloģija ar laiku būs jebkurā slimnīcā, tā būs finansiāli pieejama un viegli lietojama, – lai nebūtu tā, ka metode nav pieejama, jo ir pārāk dārga vai sarežģīta. Uzņēmuma pirmsākums meklējams LIAA un Komercializācijas reaktora organizētajā pasākumā Deep Tech Atelier, kur tolaik savstarpēji nepazīstamajiem Aigaram Vītoliņam, Arsenijam Sergejevam, Kaijai un Evijai iepatikās viena un tā pati ideja – Lielbritānijas zinātnieku prezentētā inovācija ādas ārstēšanā. «Nāku no korporatīvās vides, esmu bijusi saistīta ar pārdošanu, mārketingu un e-komerciju. Biomedicīna man bija pilnīgi jauns lauciņš, kas šķita ļoti interesants izaicinājums. Tā kā man tuvs cilvēks bija cīnījies ar lielu brūci, spēju novērtēt šo inovāciju,» stāsta Kaija. Savukārt Evijai gribējās mesties kādā jaunā un ambiciozā projektā. «Esmu Rīgas Biznesa skolas (RBS) absolventu asociācijas prezidente, un man uzrakstīja Mārtiņš Ražuks-Ebels no Komercializācijas reaktora, ierosinot RBS sarīkot Deep Tech Atelier Ignition Event informācijas dienu. Dzirdot prezentāciju par izgudrojumu, uzreiz sapratu, ka vēlos piedalīties,» viņa saka. Aigars strādā finanšu analītikas jomā, un viņam šķita interesanti izmēģināt spēkus šajā nozarē. Pēc Deep Tech Atelier uzņēmums pieteicās Commercialization Reactor akselerācijas programmai. Sākumā uzņēmums saņēma 10 tūkst. eiro finansējumu un, izpildot izvirzītos kritērijus, vēl 40 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais zivju konservu ražotājs SIA Karavela skumbriju konservus ražo galvenokārt eksportam.

Pirms vairākiem gadiem uzstādītā modernā konservu ražošanas līnija ļauj saražot ekportspējīgu produktu, kas uzņēmumam ļāvis nostiprināties vairākos eksporta tirgos. Uzņēmumā jaudīgākās iekārtas ražo blanšētu skumbriju – ap 60 tūkstošus kārbu dienā vienā maiņā, ko eksportē uz Skandināvijas valstīm, db.lv pastāstīja SIA Karavela mārketinga vadītāja Sintija Skarstane.

Aptuveni 25 % no kopējā eksporta tiek realizēts Dānijā, tikpat daudz - Zviedrijā , 12 % – Lielbritānijā , bet citas valstis aizņem mazāku daļu. Šogad liels projekts tiks realizēts ASV, uz kurieni uzņēmums nosūtīs 80 konteinerus ar sardīnēm, kas gatavotas no Baltijas jūras reņģēm.

Eksporta tirgiem prece lielākoties tiek ražota ar privātajiem zīmoliem, taču daļa tiek realizēta ar vēsturiskajiem Karavelas zīmoliem Arnold Sørensen un Kaija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Šmits: Latvijas zivju pārstrādes nozare piedzīvo restartu

Zane Atlāce - Bistere, 18.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas zivju pārstrādes produkti gvuši ievērojamu atzinību pasaules lielākajā pārtikas produktu izstādē SIAL Paris 2016, kas apliecina, ka Latvija ir pasaules līmeņa spēlētājs mazo pelāģisko zivju pārstrādē. Zināšanas, kas balstās vismaz pusotru gadsimtu senās tradīcijās ir pamats tam, lai Latvija kā zivju pārstrādes lielvalsts spētu veiksmīgi konkurēt ar jebkuru citu spēlētāju pasaulē, uzskata Latvijas Zivrūpnieku savienības prezidents Didzis Šmits.

«Lai arī Krievijas, Kazahstānas un Baltkrievijas tirgu slēgšana, kā arī kopējā ekonomiskā situācija šajā reģionā Latvijas zivju pārstrādes nozarei ir milzīgs trieciens, tomēr daudzus gadus mērķtiecīgi veiktais darbs pie jauniem produktiem un tirgiem skaidri apliecina to, ka nozarei ir ļoti labas perspektīvas nākotnē. Mēs šodien runājam par nozares «restartu»», saka D. Šmits.

Latvijas zivju pārstrādes produkts Smoked Petites Sardines (ražotājs - SIA Karavela) guvis starptautisku ekspertu atzinību izstādes 2016.gada inovatīvo produktu stendā.

Smoked Petites Sardines novērtēts ar produkta augsto kvalitāti, bet īpaši ar inovatīvu iepakojuma risinājumu, kas zināmā mērā ir jaunatklājums pasaules zivju konservu industrijai. Pirmie pasaulē šādu iepakojumu ražošanā sāka ieviest tieši Latvijas uzņēmumi SIA Gamma-a un A/S Brīvais vilnis“kā rezultātā šobrīd tas ir kļuvis par nozares atpazīstamības zīmi īpaši tādos produktos kā Brisling sardines vai Les petites sardines de Riga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija atcēlusi aizliegumu piegādāt zivju konservus diviem Baltijas valstu uzņēmumiem, tostarp Latvijas zivju pārstrādes

uzņēmumam Karavela.

Karavela: Ziemassvētku vecītis tomēr eksistē

Komentāri

Pievienot komentāru