Citas ziņas

Kojās būs karalisks remonts

,01.10.2007

Jaunākais izdevums

Lai veicinātu Latvijas augstskolu studentu radošo izdomu un darboties prieku, veikalu tīkls K-rauta rīko konkursu Karaliskais koju remonts, aicinot studentus īstenot savas radošās idejas pagaidu dzīves telpas - kopmītņu istabiņas - labiekārtošanā, liecina veikalu tīkla sniegtā informācija medijiem.

Karaliskais koju remonts tiek rīkots Rīgas Tehniskās universitātes, Latvijas Universitātes, Latvijas Kultūras akadēmijas, Daugavpils augstskolas, Liepājas Pedagoģiskās akadēmijas un Latvijas Lauksaimniecības universitātes studentiem, kuri tiek aicināti trīs nedēļu laikā - līdz šā gada 22.oktobrim - iesūtīt savu kopmītņu istabiņu foto attēlus, labiekārtošanas idejas aprakstus un skices. Adrese: AS RAUTAKESKO, Rīga, Rencēnu iela 21, LV 1073, ar norādi: konkursam Karaliskais koju remonts.

Konkursa uzvarētājus - interesantākos un radošākos risinājumus - izraudzīs K-rauta ekspertu žūrija. Balvā studenti saņems iespēju Ls 500 apmērā īstenot savas radošās ieceres, izmantojot veikalā K-rauta pieejamus materiālus un dizaina priekšmetus. Studentiem pašiem būs jāpiedalās kopmītnes istabas labiekārtošanas darbos, saņemot speciālistu konsultācijas interjera un remonta jautājumos.

Labiekārtotās kopmītņu istabiņas vērtēs māksliniece Šeila, izvēloties vienu veiksmīgāko risinājumu. Šīs godalgotās istabiņas iemītnieki saņems katrs pa dāvanu kartei no veikala K-rauta Ls 100 vērtībā.

Konkursa nolikumu var atrast mājas lapā www.k-rauta.lv.

Foto

FOTO: Kādās kopmītnēs dzīvo RTU un RSU studenti

Dienas Bizness,04.08.2015

Rīgas Tehniskās universitātes dienesta viesnīcā Meža ielā 5 diemžēl istabiņas lielākoties nav labā stāvoklī, norāda laikraksts.

Foto: Aivars Liepiņš, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikraksta Diena fotogrāfs Aivars Liepiņš aizvadītajā nedēļā paviesojās vairākās Rīgas Tehniskās universitātes un Rīgas Stradiņa universitātes studentu dienesta viesnīcās jeb studentu valodā - kojās.

Kontrastiem bagāto fotoreportāžu skatieties raksta galerijā!

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neliela, taču intensīvi izmantota mājokļa telpa, kam jābūt gan funkcionālai un ergonomiskai, gan estētiski pievilcīgai. Bieži vien vēl svarīgāka par redzamo pusi ir vannas istabas remonta kvalitāte, piemēram, pareizi izveidota hidroizolācija, kas ļauj ilgtermiņā izvairīties no daudzām problēmām. Lasi un uzzini, kas jāņem vērā, lai remonts vannas istabā atbilstu visiem šiem kritērijiem!

Kad nepieciešams remonts vannas istabā?

Iemesli, kāpēc vannas istabā vajadzīgs veikt remontu, var būt dažādi – daļa no tiem ir saistīti ar konkrētu problēmu novēršanu vai telpas un santehnikas nolietojumu, savukārt citi vairāk saistīti ar interjera noformējumu. Krāsas un iekārtojuma nianses, kas pirms gadiem desmit šķita tīkamas, nu apnikušas un mudina vannas istabu pārveidot.

Funkcionāli vannas istabai jādarbojas nevainojami, tāpēc esošās vannas istabas iekārtas nolietojums vai arī problēmas ar hidroizolāciju var būt nopietns iemesls remonta veikšanai. Tāpat remontu nevajadzētu atlikt, ja vannas istabā parādījies pelējums, ko ar tīrīšanas līdzekļiem vien neuzveikt.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc DNB bankas pasūtījuma veiktajā aptaujā atklājies, ka kopumā Latvijas reģionos un Pierīgā remontdarbi mājokļos tiek veikti daudz biežāk nekā galvaspilsētā, teikts bankas paziņojumā.

Visaktīvāk remontdarbi patlaban norit Kurzemē un Zemgalē. Savukārt galvaspilsētā salīdzinājumā ar reģioniem ir viens no zemākajiem rādītājiem, kas apliecina remonta veikšanu patlaban vai pāris pēdējo gadu robežās. Tāpat salīdzinājumā ar citiem reģioniem Rīgā ir visvairāk respondentu, kuru mājokļos remonts nav veikts vairāk nekā 5 gadus. Bet katrs desmitais rīdzinieks atzīst, ka savu mājokli vispār nekad nav remontējis.

Kopumā remonts patlaban norit katra piektā Latvijas iedzīvotāja mājoklī. Visaktīvāk remontdarbus patlaban veic kurzemnieki (27,3%) un Zemgales iedzīvotāji (25,5%). Vidzemē un Latgalē šo variantu norādīja katrs piektais respondents. Savukārt katra sestā Latvijas iedzīvotāja mājoklis remontu šogad jau ir piedzīvojis. Biežāk to atzinuši Latgales iedzīvotāji (19,7%) un Pierīgā mītošie respondenti (16,9%).

Citas ziņas

Grib sanēt Liepājas domes deputāta Kesenfelda uzņēmumu

Vēsma Lēvalde, Db,13.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 9. februārim ar Liepājas domes deputātu Ivaru Kesenfeldu saistītā SIA MIG holdings apņēmusies izstrādāt sanācijas plānu savam meitasuzņēmumam – maksātnespējīgajai SIA Remonts K.

Kreditori ir apstiprinājuši sanācijas iespējas būvfirmai Remonts K, Db informēja SIA Remonts K maksātnespējas administrators Kristaps Ābelis. Kreditori vēlas iepazīties ar sanācijas plānu, tāpēc lēmumu par to, vai ļaut sanēt uzņēmumu, kreditoru sapulce plāno pieņemt februāra beigās. Termiņā pieteiktā 20 kreditoru prasījumu summa pārsniedz 861 tūkstoti latu, prasītāji galvenokārt ir celtniecības uzņēmumi. SIA Remonts K saimnieciskā darbība nav pārtraukta, tajā turpina strādāt apmēram 10 darbinieki, mēneša apgrozījums ir ap 10 tūkstošiem latu.

Remonts K bija celtniecības uzņēmums, tagad darbu turpina galdniecība. Administrators pieļauj sanācijas iespēju. Šajā maksātnespējas procesā nav nodrošinātā kreditora, jo Remonts K bijis tikai saistītā uzņēmuma kredītlīnijas galvotājs. Galvojuma līgums ļautu bankai pieteikt savu prasījumu bankrota gadījumā, bet ne sanācijas gadījumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav noslēpums, ka digitalizācija ir būtiski ietekmējusi moderno uzņēmējdarbību. Transformācijas process turpinājās divu pandēmijas gadu laikā. Notikušās izmaiņas ir būtiski ietekmējušas patērētāja uzvedības un iepirkšānās paradumus. Šīs izmaiņas ir skārušas arī telekomunikāciju un iekārtu servisa jomu.

Ērti risnāmi mobilitātes jautājumi

Jau labu laiku esam pieraduši pārsūtīt sīkpakas nevis ar tradicionālo pasta sūtījumu metodi, bet gan izmantojot pakomātus. Pēdējo gadu notikumi ir būtiski palielinājuši pakomātu servisu slodzi, radot gan jaunas darba vietas, gan piedzīvojot darbaspēka deficītu. Tomēr pakomātu servisa pārsūtītais apjoms ir tikai pieaudzis. Interneta veikali labprāt veic piegādi ar to starpniecību, bet patērētāji labprāt izmanto saņemšans iespējas tuvākajos pakomātos. Nav izņēmums arī tālruņu tirdzniecības process. Rodas jautājums, kādēļ šo pašu ceļu nevarētu mērot remontējams telefons no Liepājas uz Rīgu?

Mobilitāte risina telefonu servisu trūkumu reģionos

Citas ziņas

Pētījums: Pusei iedzīvotāju aktuāls mājokļa remonta jautājums

,10.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz puse jeb 46% Latvijas iedzīvotāju jau veic vai arī tuvākā pusgada laikā plāno veikt sava mājokļa remontu. Par to liecina Swedbank veiktā pētījuma par Latvijas iedzīvotāju mājokļa remonta plāniem rezultāti. Respondenti visbiežāk norāda, ka remonts visvairāk nepieciešams virtuvei un dzīvojamai istabai un vannasistabai. Visretāk tiek minēts remonts guļamistabā vai bērnistabā.

Par savas dzīves telpas kvalitātes uzlabošanu lielākā daļa iedzīvotāju domā regulāri – vairāk kā trešdaļa (35%) respondentu kosmētisko remontu savos mājokļos veic reizi 5-6 gados un nedaudz mazāk (31%) reizi 2-4 gados. Iedzīvotāju vēlme pastāvīgi uzlabot savas dzīves telpas kvalitāti tikai daļēji saistīta ar ienākumu līmeni. Iedzīvotāji ar augstākiem ienākumiem visbiežāk veic mājokļa remontu reizi 2-3 gados, turpretī iedzīvotāji ar vidējiem ienākumiem remontu visbiežāk veic reizi 5-6 gados.

"Šie dati uzskatāmi parāda, ka Latvijas iedzīvotājiem ir svarīgi dzīvot sakārtotā vidē. Remonts ir veids, kādā cilvēki var uzlabot savu dzīves telpu un tādā veidā panākt emocionālu pārliecību, ka uzlabojusies arī dzīves kvalitāte. Jauna mājokļa iegāde parasti ir vienreizējs, lai arī ilgtermiņa dzīves telpas un kvalitātes uzlabojums, turpretī remonts dod iespēju pozitīvu pārmaiņu sajūtas nezaudēt arī gadu no gada," stāsta Dzintars Kalniņš, Swedbank Privātpersonu kreditēšanas daļas vadītājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī nevienas porcelāna rūpnīcas pie mums vairs nav, individuāli mākslinieki turpina strādāt un kopt porcelāna izgatavošanas prasmes

«Porcelāns ir karalisks materiāls, ekskluzīvs, reti kurš ar to nodarbojas. Porcelāns prasa cieņpilnu attieksmi un pacietību. Tas nav tik vienkārši, kā varētu šķist. Lai cik dīvaini tas izklausītos, porcelānam ir atmiņa. Piemēram, kad veidoju kādu priekšmetu un netīšām iemīcās stūrītis, to izlabo, izlīdzina un izskatās, ka viss ir kārtībā, bet karsēšanas procesā tas atkal parādās,» saka Diāna Boitmane, kuras izgatavotos traukus, suvenīrus un rotas veikalos var manīt ar zīmolu Malka Porcelain. Viņa ar porcelānu strādā 14 gadus un jau bērnībā sākās viņas aizraušanās ar keramiku. «Manā bērnībā laukos Kurzemē bija māli, ar māsīcu taisījām figūriņas un rīkojām izstādes. Pēc pamatskolas gribējās iet mākslas virzienā, jo šķita, ka caur formu es labāk varu izteikties.

Pakalpojumi

Ļauj baudīt restorāna garšu, nebraucot uz Rīgu

Kristīne Stepiņa,05.06.2019

Pagājušā gada rudenī Tukuma centrā – Pils ielā – mājīgu restorāniņu Corner’s atvēra divi studenti – Agnese Kūka un Mārtiņš Zelmenis.

Foto: Evija Trifanova/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī būs restorāna Corner’s pirmā vasaras sezona; tā saimnieki sagaida, ka uz Tukumu brauks ne tikai pēc smukuma, bet arī pēc garšīga ēdiena.

Pagājušā gada rudenī Tukuma centrā – Pils ielā – mājīgu restorāniņu Corner’s atvēra divi studenti – Agnese Kūka un Mārtiņš Zelmenis. Agnese apgūst juridiskās zinības Latvijas Universitātē, bet Mārtiņš studē inženierzinātni Rīgas Tehniskajā universitātē, tiesa gan, neklātienes nodaļā. Jaunieši uzdrīkstējušies spert soli viesmīlības biznesā bez jebkādas iepriekšējas pieredzes un zināšanām.

Sākums grūts

«Tā bija Mārtiņa ideja, es visu laiku teicu «nē», jau kādus trīs gadus, bet pagājušā gada vasarā sapratu, ka neatturēšu viņu no šīs ieceres,» atceras Agnese. «Es tik ilgi uzstāju, ka Agnese neizturēja un ļāva man pamēģināt, lai beidzot ir miers,» piebilst Mārtiņš. Pagājušajā vasarā abi braukuši garām tukšajām telpām un nolēmuši izmēģināt savus spēkus. Viņi nav tukumnieki. Irlavas pagasta Sātu ciemā, kas atrodas aptuveni 20 kilometru no Tukuma, viņu vecākiem ir lauku māja ar dārzu, kurā tiek audzēti dārzeņi, ogas un dažādi garšaugi. Iespēja ēdienkartē izmantot pašu audzētos produktus arī bijusi biznesa idejas pamatā. Pirmo ēdienkarti radīt palīdzējuši pavāri no Rīgas. «Pirms vērām vaļā restorānu, izstaigājām visas ēdināšanas iestādes Tukumā. Vēlējāmies piedāvāt ko atšķirīgu, ko tādu, kā šajā pilsētā vēl nav,» stāsta Mārtiņš, kurš iepriekš ar ēst gatavošanu bijis uz jūs. «Kad dzīvoju kojās, desmaizi mācēju pagatavot, bet neko vairāk. Taču mūsdienās visu var atrast interneta resursos. Meklēju, mācījos, pirmās pāris nedēļas gatavoju dienu un nakti. Tā palēnām viss aizgāja. Tiesa gan, pirmais mēnesis bija ļoti smags,» secina jaunais uzņēmējs. Viņš neslēpj, ka nekāda biznesa plāna viņiem nav bijis. Agnese ir mācījusies uzņēmējdarbības pamatus koledžā. «Protams, biznesa plāns būtu bijis noderīgs. Taču viss tik ātri notika, ka nepaspējām tādu uztaisīt. Ieraudzījām telpas un pieņēmām lēmumu atvērt restorānu. Pēc nedēļas jau krāsojām sienas,» stāsta Mārtiņš. Starta kapitāls jauniešiem bijis salīdzinoši neliels, visu, ko nopelna, viņi iegulda restorānā. «Sākumā bija daudz jāiegulda. Kad ienācām šajās telpās, pie sienām bija fotogrāfijas. Kad tās tika noņemtas, atklājās, ka zem tām ir caurumi. Vajadzēja taisīt nopietnu remontu,» atceras Mārtiņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotogrāfs un žurnālists Paskāls Dumonts fotogrāfijās iemūžinājis vairāku Maskavas izglītības iestāžu kopmītnes.

Blaktis un tarakāni ir studentu nelūgtie viesi, un tekoši griesti nevienu nepārsteidz. Skatieties raksta galerijā! Lai arī tā sauktās kojas nevienu nevilina, īres cenas Krievijas galvaspilsētā liedz iespēju izvēlēties sev tīkamāku mājokli.

To, kādās kopmītnēs dzīvo RTU un RSU studenti, skatieties, klikšķinot šeit.

Pārtika

Lietuvas saldumu ražotājs: Mēs nogulējām pārāk ilgi, un konkurenti bija spēcīgi

Anda Asere,11.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešais lielākais saldumu ražotājs Baltijā un līderis Lietuvas tirgū AB Vilniaus Pergalė šogad plāno augt

Vilniaus Pergalė oficiālais dibināšanas datums ir 1952. gads, kad izveidota fabrika Pergalė, taču tās saknes meklējamas 19. gadsimta beigās un ir saistītas ar saldumu un šokolādes ražotnēm Viktorija un Fortūna. «Sākām ar karameļu ražošanu, pēc diviem gadiem sekoja citi saldumi. Savukārt pirms dažiem gadiem uzbūvējām šo jauno fabriku un pārcēlāmies. Te viss ir pavisam svaigs,» saka Jurga Sakalauskaite (Jurga Sakalauskaitė), AB Vilniaus Pergalė komercdirektore.

Lielākie ražošanas uzlabojumi uzņēmumā veikti 2012. gadā, kad ražotne no pilsētas centra tika pārvietota uz industriālo rajonu. Tas izmaksāja desmit miljonus eiro. Katru gadu kompānija iegulda aptuveni miljonu eiro ražotnes kvalitātes standartu uzturēšanā un uzlabošanā, aprīkojuma atjaunošanā. «Katras kompānijas dzīvē ir kāpumi un kritumi, un pirms dažiem gadiem mums bija neliels kritums, nomainījās daļa uzņēmuma vadības, pievienojās jauns ģenerāldirektors. Tagad esmu priecīga teikt, ka virzāmies uz priekšu,» saka J. Sakalauskaite. Skaidrojot, kāpēc tā noticis, viņa teic, ka reizēm tad, kad viss rit labi, kompānijas mēdz aizmirst investēt klientu apmierinātības pētījumos un viņu vajadzību analīzē. «Mēs nogulējām pārāk ilgi, un konkurenti bija spēcīgi. Tagad daudz domājam par pircējiem, viņu vajadzībām, pārveidojam Pergalė zīmolu, mums ir jauns iepakojuma dizains, kas jau pirms kāda laika parādījās veikalos un kopš aprīļa ir arī Latvijā. Esam daudz investējuši, lai saprastu, ko klienti vēlas, un domājam, ka tas palīdzēs,» viņa teic.

Transports un loģistika

Kā pārdot lidmašīnu

Egons Mudulis,07.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaisa kuģu būvē un apkalpošanā izaicinājumu netrūkst.

Grūtības saņemt finansējumu, nepilnības valsts izglītības sistēmā, darbaspēka trūkums – tie ir tikai daži no problēmjautājumiem, ar ko ikdienā saskaras Latvijas gaisa kuģu būvētāji un apkalpotāji, kuri Latvijas aviācijas domnīcas (LAD) sestajās brokastīs diskutēja gan par gaisa kuģu apkalpošanas pakalpojumu, gaisa kuģu būves un remonta konkurētspējas paaugstināšanu, gan par eksporta tirgu paplašināšanu.

Pirms neatkarības atjaunošanas Latvija bija PSRS militāri rūpnieciskā kompleksa sastāvdaļa, kura ietvaros šeit tika veikta militārās un civilās aviācijas gaisa kuģu atsevišķu mezglu būvniecība un gaisa kuģu testēšana un tika uzturēta kvalitatīva aviācijas tehniskās izglītības bāze, norāda LAD. Kaut arī gaisa kuģu būvniecība un remonts pēc 1990. gada nav vadošo aviācijas apakšnozaru sarakstā pēc produkcijas izlaides vai pievienotās vērtības lieluma, tomēr Latvijā ir vairāki piemēri, kas liecina par gaisa kuģu būves attīstības potenciālu, norāda Latvijas Aviācijas asociācijas valdes loceklis Artūrs Kokars.

Būvniecība un īpašums

Vai Zatlera dzīvoklī vajadzīgs remonts par 80 tūkstošiem latu? Vērtējiet jūs

LETA,19.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem tika izrādīts nekustamais īpašums Elizabetes ielā 17, Rīgā, kas tika nodots bijušā Valsts prezidenta Valda Zatlera (RP) lietošanā un kuram, pēc izskanējušās informācijas, pēc tā iegādes par teju pusmiljonu latu izrādījies nepieciešams remonts vairāk nekā 80 tūkstošu latu apmērā.

VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) būvniecības direktora pienākumu izpildītājs Artis Dzirkalis, žurnālistiem izrādot Zatlera mājokli, norādīja, ka jau pirms tika nopirkts nepilnus 196 kvadrātmetrus plašais dzīvoklis Elizabetes ielā eksprezidenta Valda Zatlera vajadzībām, bija skaidrs, ka tajā būs nepieciešami papildu uzlabojumi, vienlaikus nebija zināms, cik tie izmaksās.

«Nebija skaidrs par summām, un tas arī nav šobrīd skaidrs. Bet tas, ka dzīvoklim būs nepieciešami uzlabojumi, jā,» norādīja Dzirkalis.

Taujāts, vai valsts nav «nošāvusi greizi» par 484 934 latiem iegādājoties dzīvokli, kura remontam vēlāk vēl nepieciešami aptuveni 80 000 latu, VNĪ pārstāvis sacīja: «Es nevaru komentēt dzīvokļa iegādi, jo bija vesela komisija, kas izlēma par šā dzīvokļa iegādi.» Vienlaikus viņš uzsvēra, ka no tolaik pieejamā piedāvājuma šis dzīvoklis bijis pats lētākais.

Būve

Rīgā turpinās bedrīšu remonts

Ingrīda Drazdovska,11.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada janvārī un februārī Rīgā tika veikts galvenokārt lielāko bedru remonts, lai novērstu avārijas situācijas.

Kopumā šajos divos mēnešos ielu un tiltu bedrīšu remonts veikts 659 kvadrātmetru platībā. Līdz ar gaisa temperatūras paaugstināšanos, bedres veidojas daudz straujāk un remonts nepieciešams daudz lielākā apmērā, informē pilsētas satiksmes departaments.

No Rīgas pašvaldības budžeta 2010. gadā ielu un tiltu bedrīšu remontam plānots finansējums 415,48 tūkstoši latu, kas ir divas reizes mazāk nekā 2009. gadā.

«Par šiem līdzekļiem būs iespējams saremontēt aptuveni 36 tūkstošus kvadrātmetru bedrīšu. Ierobežotā budžeta apstākļos bedrīšu remontu plānots nodrošināt pilsētas maģistrālajās ielās, pa kurām kursē sabiedriskais transports, un uz tiltiem. Savukārt rajona nozīmes ielās būs iespējams veikt tikai to bedrīšu remontu, kas nepieciešams avārijas situāciju novēršanai,» teica Rīgas domes Satiksmes departamenta Transporta būvju uzturēšanas un būvniecības pārvaldes priekšnieks Andris Binde.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) un AS Daugavpils satiksme parakstījusi līgumu par četru četrasu tramvaju vagonu piegādi par kopējo summu 7,4 miljoni eiro atbilstoši Daugavpils pilsētas pašvaldības Centralizēto iepirkumu nodaļas Iepirkumu komisijas 27. septembra lēmumam.

Tramvaji tiks piegādāti iepirkumu procedūras “Videi draudzīgu tramvaju vagonu iegāde Daugavpils pilsētā” ietvaros.

DLRR iepirkumā piegādājamos tramvaju vagonus ražos uz vietas savā rūpnīcā Daugavpilī, tādējādi uzsākot jaunu darbības virzienu.

“Līdz ar šo pasūtījumu varam likt lietā rūpnīcas kompetenci un iespējas, kas, savukārt, ļaus parādīt mūsu priekšrocības pasūtītājiem arī ārpus Latvijas robežām. Eiropā, un it sevišķi Austrumeiropā, ir būtisks pieprasījums pēc tramvajiem tieši vidēju un mazu pilsētu segmentā, kas būs DLRR tramvaju vagonu ražošanas galvenais mērķa tirgus,” saka Anastasija Udalova, DLRR padomes priekšsēdētāja.

Tramvaju ražošana tiek uzsākta nekavējoties, bet to piegādes termiņš ir 2023. gada nogale.

Eksperti

Vai esam gana bagāti, lai izmestu atkritumos 3000 eiro, nevis remontētu par 5 eiro?

Jānis Aizbalts, SIA “Eco Baltia vide” valdes priekšsēdētājs,22.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir labi prātot, cik liela daļa atkritumu varētu kļūt par resursiem, tomēr vēl labāk būtu, ja lietas vispār nekļūtu par atkritumiem.

Piemēram, elektroiekārtu remonts ir lieliska izvēle, lai sasniegtu gan vides ilgtspējas mērķus, gan krietni ietaupītu. “Eco Baltia vide” remontdarbnīcā “Lab!”* kā atkritumi ir nonākušas pat vairākus tūkstošus eiro vērtas iekārtas, kuru remonts izmaksā vien 5 eiro, tāpēc jāsecina, ka Latvijā laikam netrūkst ļoti bagātu cilvēku.

Joprojām cīņa ar krājējiem un vienaldzīgajiem

Ideālā pasaulē būtu pareizi visas savu laiku nokalpojušās elektroiekārtas šķirot un nodot pārstrādei, lai dotu tām otro dzīvi kā remontētām iekārtām, rezerves daļām vai vienkārši derīgiem materiāliem. Visi elektroniskie atkritumi ir kaitīgi, nonākot vidē, bet var kļūt ļoti vērtīgi, ja tiek atgūti. It īpaši tas sakāms par jaunāko tehniku – jo “viedāka” tā ir, jo vairāk tajā cēlmetālu un reto metālu, ko satur mikročipi. Zelts, sudrabs, varš ir neatjaunojami dabas resursi, kuru ieguve prasa lielu enerģijas patēriņu. Viena viedtālruņa ražošanai nepieciešami ap 40 gramu vērtīgo metālu, un skaidrs, ka ilgtspējīgāk, lētāk un visādā citādā ziņā prātīgāk būtu tos atgūt no lietotām ierīcēm, nevis aprakt atkritumu poligonā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīcijas kāpinās vagonu remonta un salonvagonu būves kopējās jaudas.

Plānotie ieguldījumi ne tikai palielinās uzņēmuma apgrozījumu dažu gadu laikā no 12,4 līdz 20 milj. Ls, bet arī izlīdzinās sniegto pakalpojumu struktūru, sarunā ar DB norāda SIA L-Ekspresis valdes loceklis Rolands Gorodeckis. Patlaban 90% no apgrozījuma veido pasažieru pārvadājumi, bet 10% - vagonu remonts.

Šobrīd parakstīšanas stadijā ir vismaz 1,5 milj. eiro vērts līgums ar vienu no lielākajiem dzelzceļa pārvadājumu operatoriem Krievijā Tverskoj Ekspress par pasūtījumu divu salonvagonu izbūvei, ko plānots izpildīt 2012. gada laikā.

Šobrīd uzņēmumam piederošo 2010. gadā uzbūvēto salonvagonu Krievijas klienti uzskata par vienu no labākajiem. Tajā ir trīs kupejas, kas domātas sešiem cilvēkiem, neskaitot apkalpojošo personālu. Taču pasūtītājs var izvēlēties jebkādu risinājumu - līdzīgi kā jahtām vai privātajām lidmašīnām. 70-80% no vagonam nepieciešamajām iekārtām tiek izgatavotas Latvijā, piemēram, visas mēbeles, dīzeļģeneratori, elektroiekārtas.

Reklāmraksti

Riteņu ģeometrijas regulēšana: kas tā ir, un kāpēc īpaši būtiska ziemas apstākļos?

Reklāmraksts,01.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Riepugaraza.lv / Riepu garāža

Riteņu ģeometrijas regulēšana ir viens no svarīgākajiem automašīnas apkopes darbiem, kas bieži tiek atstāts novārtā. Tomēr tieši ziemas apstākļos tā kļūst īpaši aktuāla. Precīzi noregulēta riteņu ģeometrija ne tikai palīdz pagarināt riepu mūžu, bet arī būtiski uzlabo saķeri ar ceļu un rūpējas par kopējo braukšanas drošību. Šajā rakstā uzzināsi, kāpēc riteņu ģeometrija ir tik svarīga un kādas pazīmes liecina par nepieciešamību to pārbaudīt!

Kas ir riteņu ģeometrijas regulēšana?

Riteņu ģeometrijas regulēšana ir process, kurā tiek pielāgoti trīs svarīgi leņķi:

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://db.lv/uploads/ck/images/kesenfeldi_tēvs_dēls(1).jpg

Abas puses iesniegušas tiesā dokumentus un mēģinās panākt vienošanos. Nākamās tiesas sēdes datums vēl nav zināma.

Iepriekš banka bija lūgusi arī prasību nodrošināt ar divu uzņēmumu - maksātnespējīgo SIA MIG holdings un SIA Remonts K kapitāldaļām. Šī ir viena no Swedbank prasībām pret uzņēmējiem - tēvu un dēlu Kesenfeldiem.

DB jau rakstīja, ka Liepājas tiesa atzina a/s Swedbank meitasuzņēmuma Swedbank līzings prasību atzīt Kesenfeldu ģimenes SIA Rietumu krasts maksātnespēju. Tiesa atzinusi arī SIA Rietumu krasts mātesuzņēmuma SIA MIG holdings maksātnespēju pēc paša uzņēmuma lūguma. SIA MIG holdings atzīta par maksātnespējīgu no 2010. gada 29. maija, savukārt SIA Rietumu krasts - no 2009. gada 31. decembra. SIA MIG Holdings ir nekustamo īpašumu portfeļa un saistīto uzņēmumu kapitāla daļu turētāja.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunpils pils, viens no ievērojamākajiem Tukuma novada un Latvijas kultūras pieminekļiem, gada laikā piedzīvoja būtiskus atjaunošanas darbus, kas bija nepieciešami un nekavējoties uzsākti pēc postošās 2023.gada 7.augusta vētras radītajiem bojājumiem.

Darbi ir veiksmīgi pabeigti šī gada septembrī. Pils ir pilnībā sagatavota, droša un pieejama apmeklētājiem.

Vētra, kas skāra Jaunpili un tuvējās teritorijas, izraisīja nopietnus bojājumus vēsturiskajam Jaunpils pils kompleksam. Spēcīgais vējš un lielgraudu krusa kopā ar lietusgāzēm smagi sabojāja jumtu, fasādes elementus un pils tornīša senlaicīgās konstrukcijas, kā arī pils dienvidu spārnā izsita lielāko daļu logu un sabojāja to rāmjus. Savlaicīga pašvaldības rīcība un sadarbība ar profesionāļiem ļāva ātri novērtēt situāciju un sākt nepieciešamu atjaunošanu. Darbu apjoms bija ievērojams un izrādījās krietni lielāks nekā sākotnēji plānots, taču, pateicoties profesionālai komandai un sadarbībai, būvniekiem izdevās saglabāt pils vēsturisko autentiskumu, vienlaikus nodrošinot tās ilgtspējību nākotnē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes apgabaltiesa atlikusi līdz 18. janvārim a/s Swedbank prasību pret Ivaru un Aigaru Kesenfeldiem par viena miljona latu parāda piedziņu un prasības nodrošinājumu.

Banka bija lūgusi arī prasību nodrošināt ar divu uzņēmumu - maksātnespējīgo SIA MIG holdings un SIA Remonts K kapitāldaļām Abas puses cer panākt izlīgumu, Db.lv informēja Kurzemes apgabaltiesā. Šī ir viena no Swedbank prasībām pret uzņēmējiem - tēvu un dēlu Kesenfeldiem. Db.lv jau rakstīja, ka Liepājas tiesa atzina a/s Swedbank meitasuzņēmuma Swedbank līzings prasību atzīt Kesenfeldu ģimenes SIA Rietumu krasts maksātnespēju. Tiesa atzinusi arī SIA Rietumu krasts mātesuzņēmuma SIA MIG holdings maksātnespēju pēc paša uzņēmuma lūguma. SIA MIG holdings atzīta par maksātnespējīgu no 2010. gada 29. maija, savukārt SIA Rietumu krasts - no 2009. gada 31. decembra. SIA MIG Holdings ir nekustamo īpašumu portfeļa un saistīto uzņēmumu kapitāla daļu turētāja. Kopā saistīto uzņēmumu struktūrā ietilpst vairāk nekā 15 uzņēmumu un to grupu. SIA MIG holdings pieder vairāk nekā 50 nekustamo īpašumu, tostarp viesnīca Promenade Hotel Liepājā. Būvuzņēmumu Remonts K Liepājas tiesa par maksātnespējīgu atzina 2009. gada vasarā. Ar maksātnespējas pieteikumu tiesā vērās metālapstrādes SIA Atmats, kurai Remonts K bija palicis parādā par veiktajiem darbiem lielveikala Baata celtniecībā. Remonts K ir SIA MIG holdings meitasuzņēmums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments (EP) pirmdien pieņem pozīciju jauniem noteikumiem par preču remontēšanas veicināšanu, informēja EP deputātes Ineses Veideres (JV) birojā.

Politiķe, kura EP Vides komitejā piedalījās noteikumu izstrādē, akcentē, ka jaunie noteikumi ļaušot gan ietaupīt, gan samazināt radīto atkritumu daudzumu, kā arī veicināšot uzņēmējdarbību un radīšot jaunas darbavietas, īpaši mazajos un vidējos uzņēmumos.

EP deputāte uzsver, ka viens no aprites ekonomikas pamatprincipiem ir lietu atkārtota izmantošana. Viņa norāda, ka cilvēki izvēlas bojātas sadzīves preces nomainīt uz jaunām, nevis remontēt, jo remonts nav iespējams vai ir nesamērīgi dārgs.

"Rezultātā mēs radām atkritumus daudz ātrākā tempā, nekā tos pārstrādājam. Piemēram, elektronikā, kas ir visstraujāk augošais atkritumu avots, pārstrādāti tiek mazāk nekā puse - 40%. Zinu, ka cilvēki labprāt vēlētos savas preces un mājas ierīces labot, nevis pirkt jaunas, bet bieži tas nav iespējams. Turklāt šķērslis ilgtspējīgam patēriņam ir bijis arī negodīgi ražotāju paņēmieni, ražojot ierīces tā, lai pēc noteikta laika tās vairs nedarbotos,” pauž politiķe.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļš jau kopš tā pirmsākumiem ieņem vienu no vadošajām lomām starptautiskajā kravu un pasažieru loģistikas sistēmā, veidojot būtisku daļu ikvienas valsts iekšzemes kopproduktā.

Ikdienā cilvēki lielākoties redz braucošus kravas un pasažieru vilcienus, taču nozares mazāk redzamā puse ir dzelzceļa ritošā sastāva – lokomotīvju un vagonu – regulāra apkope, remonts, kā arī jaunu vilcienu būvniecība, tostarp radot jaunus, modernus un videi draudzīgākus vilcienus.

Remontē Azerbaidžānas ritošo sastāvu

Uzņēmums Baltic Loco Group (BLG) ir starptautiskos tirgos strādājoša Latvijas inženierkompānija, kas specializējusies dzelzceļa transporta remontā, tā modernizācijā, kā arī darbojas projektos, kuru mērķis ir izstrādāt lokomotīves ar samazinātu emisijas apjomu. Šos projektus BLG spēj īstenot, jo savulaik darbā piesaistīja kādreizējā vilcienu būvniecības uzņēmuma Rīgas Vagonu rūpnīca (RVR) vadošos konstruktorus, tādējādi saglabājot nozarē RVR intelektuālo potenciālu. Rezultātā BLG ir pierādījis sevi kā uzticamu partneri sadarbībā ar lieliem un maziem dzelzceļa nozares uzņēmumiem privātajā un valsts sektorā, tostarp ar Azerbaidžānas dzelzceļa uzņēmumu Azerbaycan Demir Yollari (ADY), uzsver BLG tehniskais direktors Aleksandrs Vasiļjevs, kurš iepriekš bija ilggadējs tehniskās nozares vadošais speciālists VAS Latvijas dzelzceļš koncernā, kā arī AS Pasažieru vilciens valdes loceklis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs ziemas trijos mēnešos - novembrī, decembrī, janvārī - saremontēti ap 8500 kvadrātmetri bedru, informēja Latvijas Valsts ceļi.

Vienlaikus vislielākais darbu apjoms attiecoties uz pavasara un vasaras mēnešiem, kad tiek veikts masveida bedrīšu remonts. Kā skaidro uzņēmumā, to iespējams uzsākt, kad diennakts gaisa temperatūra nenoslīd zem plus 5 grādiem pēc Celsija, kas ļauj nodrošināt remontā izmantojamo materiālu noturību, un parasti šādi apstākļi iestājas aprīļa mēnesī.

Tiek prognozēts, ka bedrīšu remonta apjoms šogad būs līdzīgs kā iepriekšējos gados. Vidēji gadā tiek saremontēti 550 - 600 tūkstoši kvadrātmetri bedru. Arī šim mērķim paredzētais finansējums būs līdzīgs kā iepriekš - ap 10 miljoniem eiro gadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Freepik.com / stefamerpik

Karstās vasaras dienās kondicionieris automašīnā kļūst par neaizstājamu palīgu. Taču, lai tas darbotos efektīvi, regulāri jāveic tā diagnostika un nepieciešamības gadījumā jāuzpilda dzesēšanas gāze vai jāveic kondicionēšanas sistēmas remonts. Šajā rakstā apskatīsim, cik bieži jāveic kondicionieru uzpilde, kā veidojas šī pakalpojuma cena, un kādi faktori to ietekmē!

Kāpēc pirms kondicionieru uzpildes ir nepieciešama diagnostika?

Kvalitatīvs serviss pirms kondicioniera uzpildes vienmēr veiks diagnostiku. Tas ir būtiski vairāku iemeslu dēļ:

  • Iespēja pārliecināties, vai uzpilde vispār ir droša – ja sistēmā ir bojājumi vai noplūdes, uzpilde var nebūt droša, un pastāv iespēja, ka iepildītā gāze no sistēmas izplūdīs. Diagnostikas laikā meistari pārbauda sistēmas hermētiskumu un pārliecinās, ka tā ir labā darba kārtībā;
  • Precīza nepieciešamā gāzes daudzuma noteikšana – katram auto modelim ir paredzēts konkrēts dzesētājvielas apjoms. Diagnostikas laikā tiks precīzi noteikts, cik daudz gāzes ir nepieciešams, lai sistēma darbotos efektīvi;
  • Iespēja konstatēt citas problēmas – dažkārt kondicioniera neefektīva darbība var nebūt saistīta ar gāzes trūkumu. Diagnostikas laikā meistari varēs identificēt arī citus bojājumus, piemēram, savu laiku nokalpojušus sistēmas ventiļus, sabojātu sistēmas spiediena devēju, bojātu kompresoru vai citu defektu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Riepugaraza.lv / Riepu garāža

Katru gadu, kad pienāk rudens un sākas gatavošanās ziemas sezonai, autovadītāji saskaras ar to pašu problēmu – garajām rindām pie riepu servisiem. Līdzko pienācis pirmais sals vai tuvojas 1. decembris, cilvēki steidzas nomainīt vasaras riepas pret ziemas komplektu, un tas rada ievērojamu pieprasījumu pēc riepu montāžas pakalpojumiem. Rezultātā rindas var būt garas, un bieži vien riepu montāža jāgaida ilgāk par nedēļu. Lai izvairītos no šīm neērtībām, Riepu garāža piedāvā riepu montāžu un citus pakalpojumus ar Online pierakstu. Lasi un uzzini vairāk!