Latvijas transporta koridoram ir reālas iespējas piesaistīt Ķīnas kravas 

Ķīnas kravu transportēšana uz Eiropu pa tranzīta koridoru caur Latviju, visticamāk, ir mēnešu, nevis gadu jautājums, pēc tikšanās ar Ķīnas vēstnieku Jangu Guocjangu uzņēmumā Latvijas Dzelzceļš (LDz) atzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V). Šis būtu vēl viens transporta koridors, kurš varētu veiksmīgi konkurēt ar jau patlaban esošo koridoru caur Poliju, atzina gan Latvijas, gan Ķīnas pārstāvji. Jaunā tranzīta koridora tālākās iespējas un attīstība tiks pārrunāta arī augsta līmeņa starptautiskajā konferencē par savienojumiem starp Ķīnu un Eiropas Savienību, kas notiks jūnija sākumā Rīgā un kurā plānojis piedalīties arī Ķīnas transporta ministrs.

Nozare.lv, 2014. gada 27. februāris plkst. 17:34

LDz prezidents Uģis Magonis skaidroja, ka Ķīnai ir sniegts vienots piedāvājumus, kuru var piedāvāt Latvija. Viņš norādīja, ka Ķīnas uzņēmēji ir labi informēti par Latvijas iestrādnēm un ķīniešiem par tām ir interese. Viņš gan bija atturīgs prognozēs, kad Ķīnas preces lielākos daudzumos varētu sākt transportēt caur Latviju, vien atzina, ka pēc pāris mēnešiem skaidrība būšot daudz lielāka. Vienlaikus Magonis atzina, ka perspektīva ir liela, lai arī liels darbs vēl esot priekšā. Viņš norādīja, ka situācija ir sarežģīta, jo Ķīnas preces jau pa citiem ceļiem tiek vestas uz Eiropu, taču Latvijai esot jāmāk izmantot tās priekšrocības, kuras tai ir, piemēram, brīvās ekonomiskās zonas, kuras ir arī ostās, un tās ļaušot piesaistīt Ķīnas investīcijas ostās.

Matīss skaidroja, ka Latvijai ir nepieciešama kravu diversifikācija, jo naftas un ogļu kravas tiek pārorientētas uz Krievijas ostām. Laba priekšrocība jaunajam tranzīta koridoram esot fakts, ka Latvijai ir labas attiecības ne tikai ar kaimiņvalstīm, bet arī valstīm, kas ir starp Ķīnu un Latviju, piemēram, Kazahstānu un Uzbekistānu, kur šis transporta koridora jautājums ir apspriests augstākajā līmenī. Tāpat svarīgs esot konkurētspējīgu tarifu piedāvājums.

Ķīnas vēstnieks norādīja, ka Latvijai ir reāli labas iespējas kļūt par svarīgu transporta un loģistikas daļu koridorā starp Eiropu un Ķīnu. Viņš skaidroja, ka Latvijai ir perfekts ģeogrāfisks izvietojums. Tāpat viņš norādīja, ka nav iemesla, kāpēc Ķīnas uzņēmēji nebūtu ieinteresēti Latvijā, kura ir tuvu preču patēriņa tirgum. Arī viņš skaidroja, ka transporta koridora nākotnes iespējas tiks pārrunātas starptautiskajā konferencē Rīgā jūnijā.

Caur Latviju plānots transportēt pārsvarā konteinerkravas ar augstas pievienotās vērtības precēm - elektronikas preces, rūpniecības preces. Latvija varētu būt ne tikai tranzītvalsts, kurai vilciens izbrauc cauri, bet arī vieta, kur sniedz šķirošanas, pakošanas un loģistikas pakalpojumus.

Kā norādīja Matīss, ja šis tranzīta koridors izrādīsies efektīvs un konkurētspējīgs, tad transportējamo kravu apjomi var būt milzīgi, ņemot vērā Ķīnas uzņēmumu potenciālu un izaugsmi. Viņš arī atzīmēja, ka jārada iespējas Ķīnas uzņēmējiem investēt Latvijas ostās. Turklāt transportēšana pa dzelzceļu esot daudz ātrāka nekā pa jūras ceļiem. Pa jūras ceļiem kravas tiek transportētas no 30 līdz 60 dienām, bet pa dzelzceļu - 14 dienas. Līdz ar to pa dzelzceļu varētu transportēt preces, kurām tirgū jānonāk pēc iespējas ātrāk.

Kā ziņots, šodien LDz viesojās Ķīnas vēstnieks Jangs Guocjangs, lai iepazītos ar LDz izstrādāto tranzīta piedāvājumu un pārrunātu sadarbības iespējas.

Koncerns Latvijas Dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas Dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām - AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 17. janvāris plkst. 13:37

Pirmā akciju kotēšana Ķīnas fondu biržā piektdien pēc vairāk nekā gada pārtraukuma...

2014. gada 10. janvāris plkst. 10:45

Ķīna apgalvo, ka «ļoti iespējams» tā kļuvusi par pasaulē lielāko tirgotāju, apsteidzot...

2014. gada 09. janvāris plkst. 15:51

Kamēr pie mums Latvijā sajūta kā pavasarī, Harbinā, Ķīnā gan vietējos iedzīvotājus,...

2014. gada 06. janvāris plkst. 10:43

Negadījumos Ķīnā pērnā gada laikā gājuši bojā vai pazuduši bez vēsts 1049...

2013. gada 17. decembris plkst. 17:18

Līdz februārim vienotam Latvijas piedāvājumam saistībā ar Ķīnas kravu pārvadājumiem uz Eiropu...

Nepalaid garām

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...

Investējot 15 miljonus eiro, Salienā, Babītes novada Piņķos uzsākta King's College Britu...

No šīs sadaļas
2014. gada 27. februāris plkst. 16:19

Būtu loģiski, ja VRC Zasulauka akcijas iegādātos Pasažieru vilciens (PV), taču tad...

2014. gada 25. februāris plkst. 16:25

Starptautiskās lidostas Rīga akcionāru sapulcē šodien bijušā premjera Valda Dombrovska...

2014. gada 24. februāris plkst. 13:49

Igaunijas galvaspilsētas sabiedriskā transporta uzņēmums a/s Tallina Linnatranspordi un Spānijas...

2014. gada 21. februāris plkst. 15:04

Neparasti siltā laika dēļ ievērojami agrāk nekā parasti noteikti sezonālie satiksmes ierobežojumi...

2014. gada 21. februāris plkst. 12:23

A/s Liepājas autobusu parks un a/s Air Baltic Corporation noslēdzis sadarbības līgumu,...

2014. gada 20. februāris plkst. 9:49

«Varu apliecināt, ka rīdzinieku kartes to īpašniekiem dos izdevīgu labumu. Tā ir...

2014. gada 19. februāris plkst. 17:25

Ventspilī atklāts sauskravu terminālis, kas realizēts investējot vairāk nekā 13 miljonus latu...

2014. gada 19. februāris plkst. 13:35

Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju ministrija šobrīd izvērtē iespēju atjaunot dzelzceļa...

2014. gada 19. februāris plkst. 10:57

Igaunijas nacionālais aviopārvadātājs Estonian Air parakstījis vienošanos ar Vaksjo Smalandas...

2014. gada 19. februāris plkst. 7:33

Rīgas sabiedriskā transporta biļešu cenas ir ievērojami zemākas nekā Rietumeiropas valstu...