Latvijas transporta koridoram ir reālas iespējas piesaistīt Ķīnas kravas 

Ķīnas kravu transportēšana uz Eiropu pa tranzīta koridoru caur Latviju, visticamāk, ir mēnešu, nevis gadu jautājums, pēc tikšanās ar Ķīnas vēstnieku Jangu Guocjangu uzņēmumā Latvijas Dzelzceļš (LDz) atzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Nozare.lv, 27.2.2014

Šis būtu vēl viens transporta koridors, kurš varētu veiksmīgi konkurēt ar jau patlaban esošo koridoru caur Poliju, atzina gan Latvijas, gan Ķīnas pārstāvji. Jaunā tranzīta koridora tālākās iespējas un attīstība tiks pārrunāta arī augsta līmeņa starptautiskajā konferencē par savienojumiem starp Ķīnu un Eiropas Savienību, kas notiks jūnija sākumā Rīgā un kurā plānojis piedalīties arī Ķīnas transporta ministrs.

LDz prezidents Uģis Magonis skaidroja, ka Ķīnai ir sniegts vienots piedāvājumus, kuru var piedāvāt Latvija. Viņš norādīja, ka Ķīnas uzņēmēji ir labi informēti par Latvijas iestrādnēm un ķīniešiem par tām ir interese. Viņš gan bija atturīgs prognozēs, kad Ķīnas preces lielākos daudzumos varētu sākt transportēt caur Latviju, vien atzina, ka pēc pāris mēnešiem skaidrība būšot daudz lielāka. Vienlaikus Magonis atzina, ka perspektīva ir liela, lai arī liels darbs vēl esot priekšā. Viņš norādīja, ka situācija ir sarežģīta, jo Ķīnas preces jau pa citiem ceļiem tiek vestas uz Eiropu, taču Latvijai esot jāmāk izmantot tās priekšrocības, kuras tai ir, piemēram, brīvās ekonomiskās zonas, kuras ir arī ostās, un tās ļaušot piesaistīt Ķīnas investīcijas ostās.

Matīss skaidroja, ka Latvijai ir nepieciešama kravu diversifikācija, jo naftas un ogļu kravas tiek pārorientētas uz Krievijas ostām. Laba priekšrocība jaunajam tranzīta koridoram esot fakts, ka Latvijai ir labas attiecības ne tikai ar kaimiņvalstīm, bet arī valstīm, kas ir starp Ķīnu un Latviju, piemēram, Kazahstānu un Uzbekistānu, kur šis transporta koridora jautājums ir apspriests augstākajā līmenī. Tāpat svarīgs esot konkurētspējīgu tarifu piedāvājums.

Ķīnas vēstnieks norādīja, ka Latvijai ir reāli labas iespējas kļūt par svarīgu transporta un loģistikas daļu koridorā starp Eiropu un Ķīnu. Viņš skaidroja, ka Latvijai ir perfekts ģeogrāfisks izvietojums. Tāpat viņš norādīja, ka nav iemesla, kāpēc Ķīnas uzņēmēji nebūtu ieinteresēti Latvijā, kura ir tuvu preču patēriņa tirgum. Arī viņš skaidroja, ka transporta koridora nākotnes iespējas tiks pārrunātas starptautiskajā konferencē Rīgā jūnijā.

Caur Latviju plānots transportēt pārsvarā konteinerkravas ar augstas pievienotās vērtības precēm - elektronikas preces, rūpniecības preces. Latvija varētu būt ne tikai tranzītvalsts, kurai vilciens izbrauc cauri, bet arī vieta, kur sniedz šķirošanas, pakošanas un loģistikas pakalpojumus.

Kā norādīja Matīss, ja šis tranzīta koridors izrādīsies efektīvs un konkurētspējīgs, tad transportējamo kravu apjomi var būt milzīgi, ņemot vērā Ķīnas uzņēmumu potenciālu un izaugsmi. Viņš arī atzīmēja, ka jārada iespējas Ķīnas uzņēmējiem investēt Latvijas ostās. Turklāt transportēšana pa dzelzceļu esot daudz ātrāka nekā pa jūras ceļiem. Pa jūras ceļiem kravas tiek transportētas no 30 līdz 60 dienām, bet pa dzelzceļu - 14 dienas. Līdz ar to pa dzelzceļu varētu transportēt preces, kurām tirgū jānonāk pēc iespējas ātrāk.

Kā ziņots, šodien LDz viesojās Ķīnas vēstnieks Jangs Guocjangs, lai iepazītos ar LDz izstrādāto tranzīta piedāvājumu un pārrunātu sadarbības iespējas.

Koncerns Latvijas Dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas Dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām - AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.

Tevi varētu interesēt

Ķīnas valdība policijai visā valstī pieteikusi sākt karu ar prostitūciju, azartspēlēm un...

Tiešo ārvalstu investīciju apjoms Ķīnā šā gada janvārī veidoja 10,8 miljardus dolāru...

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) rīkos bezmaksas semināru, kurā gan Ķīnas,...

Pirmā akciju kotēšana Ķīnas fondu biržā piektdien pēc vairāk nekā gada pārtraukuma...

Ķīna apgalvo, ka «ļoti iespējams» tā kļuvusi par pasaulē lielāko tirgotāju, apsteidzot...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Būtu loģiski, ja VRC Zasulauka akcijas iegādātos Pasažieru vilciens (PV), taču tad...

Starptautiskās lidostas Rīga akcionāru sapulcē šodien bijušā premjera Valda Dombrovska...

Igaunijas galvaspilsētas sabiedriskā transporta uzņēmums a/s Tallina Linnatranspordi un Spānijas...

Neparasti siltā laika dēļ ievērojami agrāk nekā parasti noteikti sezonālie satiksmes ierobežojumi...

A/s Liepājas autobusu parks un a/s Air Baltic Corporation noslēdzis sadarbības līgumu,...

«Varu apliecināt, ka rīdzinieku kartes to īpašniekiem dos izdevīgu labumu. Tā ir...

Ventspilī atklāts sauskravu terminālis, kas realizēts investējot vairāk nekā 13 miljonus latu...

Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju ministrija šobrīd izvērtē iespēju atjaunot dzelzceļa...

Igaunijas nacionālais aviopārvadātājs Estonian Air parakstījis vienošanos ar Vaksjo Smalandas...

Rīgas sabiedriskā transporta biļešu cenas ir ievērojami zemākas nekā Rietumeiropas valstu...