Citas ziņas

Liepājā rada būtiskus atvieglojumus prāmju līnijām

Vēsma Lēvalde, 12.04.2010

Jaunākais izdevums

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde (SEZ) vairākkārt pazeminājusi ostas maksu prāmjiem, cerot atgūt prāmju līniju.

Ja iepriekš prāmjiem par ienākšanu ostā bija jāmaksā aptuveni 1300 eiro, tad turpmāk šī maksa noteikta 200 eiro par katru prāmja ienākšanu ostā. Šāda ostas maksa noteikta, izvērtējot situāciju ar ro - ro kravu pārvadājumiem Baltijas jūrā, Db informēja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš. Db jau rakstīja, ka ostas stividorkompānija LSEZ SIA Terrabalt nespēja vienoties ar prāmju līniju Ave Line par prāmja apkalpošanas izmaksām, un Ave Line nolēma pagaidām par galamērķi Latvijā izmantot Ventspils ostu. Neoficiāla informācija vēstī, ka Ave Line par viena kuģa apkalpošanu stividoram bija gatava maksāt mazāk nekā 400 eiro. Tomēr gan Terrabalt, gan Liepājas SEZ pārvalde nav zaudējušas cerību atgūt prāmju līniju Liepājas ostā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai sakārtotu infrastruktūru prāmju apkalpošanai un palielinātu kapacitāti, stividorkompānija Terrabalt savā teritorijā Liepājas ostā īsteno vērienīgu rekonstrukciju. Līdzšinējos apstākļos darbības jaudu palielināt būtu sarežģīti, atzīst uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Āris Ozoliņš.

Terrabalt galvenais darbības virziens ir prāmju satiksmes apkalpošana. Šobrīd reisus uz Vācijas pilsētu Travemindi piecas reizes nedēļā nodrošina operators Stena Line. Sākotnēji prāmis no Liepājas uz Vāciju kursēja divas reizes nedēļā, vienu – uz Zviedriju. «Stena Line izmainīja darbības stratēģiju un tagad katrā pilsētā attīsta vienu līniju. No Ventspils vairs nekursē prāmis uz Vāciju, bet no Liepājas – uz Zviedriju,» stāsta Ā. Ozoliņš. «Kā būs turpmāk, grūti pateikt. Skaidrs, ka mūs arī interesē Zviedrija.»

Novērojumi rāda, ka kravu šai virzienā būtu pietiekami daudz. «Tomēr tā nav mūsu izvēle. Mums ir jāsakārto infrastruktūra un jāpiedāvā operatoriem,» norāda Terrabalt valdes priekšsēdētājs. Tādēļ uzņēmuma teritorijā notiek vērienīga rekonstrukcija, ko plānots pabeigt oktobrī. Ceļu sakārtošanai un izbūvei, videonovērošanas iekārtām, lielākai publiskajai teritorijai, stāvlaukumam atvēlētas aptuveni 0,5 milj. eiro lielas investīcijas. Paralēli vērienīgu projektu īsteno arī Liepājas SEZ, rekonstruējot piegulošos ceļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lielais mērķis ir skaļš – atgriezt Latvijas ostām līderību Baltijā

Jānis Goldbergs, 11.08.2021

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes loceklis, Liepājas Ostas nomnieku asociācijas valdes priekšsēdētājs, Latvijas Stividorkompāniju asociācijas padomes loceklis un Liepājas SEZ SIA Terrabalt valdes loceklis Āris Ozoliņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tranzītam ir nākotne, neraugoties uz tranzīta kravu apgrozījuma kritumu pēdējos gados. Notiek ostu pārorientēšanās uz jauniem kravu veidiem un citiem pārvadājumiem, Latvijas ostas vēl aizvien var pārņemt vadošo lomu Baltijā, tam ir visi priekšnoteikumi.

To intervijā Dienas Biznesam pauž Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes loceklis, Liepājas Ostas nomnieku asociācijas valdes priekšsēdētājs, Latvijas Stividorkompāniju asociācijas padomes loceklis un Liepājas SEZ SIA Terrabalt valdes loceklis Āris Ozoliņš.

Fragments no intervijas

Jūs SIA Terrabalt sākāt strādāt vairāk nekā pirms 10 gadiem. Kompānija dibināta 1991. gadā. Kas toreiz notika, kā uzņēmums mainījies jūsu laikā?

2010. gads – pilnīgs uzņēmuma restarts. Terrabalt ir viena no pirmajām ostas kompānijām Liepājā. Protams, toreiz bija krīzes ietekme, bet tas nebija noteicošais pārmaiņās. Liela krīze bija pašam uzņēmumam, jo bija zaudēts prāmis uz pieciem gadiem, nonākot pavisam neapskaužamā situācijā. Tajā brīdī mainījās uzņēmuma īpašnieki, un tobrīd arī es atnācu uz uzņēmumu un sāku strādāt kā valdes loceklis un uzņēmuma direktors. Mums izdevās panākt vienošanos ar Scandlines par prāmja līnijas atjaunošanu. Šajā procesā saņēmām atbalstu gan no Liepājas pilsētas, gan no Liepājas SEZ. Vēlāk Scandline pārņēma uzņēmums Stena Line, ar ko turpinājām sadarbību, un kopš šī laika 2010. gadā mēs lēnām, bet pārliecinoši ejam uz augšu. Ir izdevies palielināt gan apjomu, gan arī esam iegādājušies daudz pamatlīdzekļu, investējām infrastruktūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepāja atkal zaudē prāmi

Vēsma Lēvalde, 09.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju līnija Ave Line pagaidām par galamērķi izvēlējusies Ventspili nevis Liepāju, Db apstiprināja prāmju līnijas birojā.

No Vācijas pilsētas Trāvemindes (Lībekas) prāmis dodas reisā šodien, 9. aprīlī, taču, tā kā nav panākta vienošanās ar Liepājas ostas prāmju piestātnē strādājošo LSEZ SIA Terrabalt, aprīlī prāmis piestās Ventspils ostā. LSEZ SIA Terrabalt apstiprināja, ka līgums nav parakstīts, taču sīkāku informāciju nesniedza.

Db jau rakstīja, ka pramju līnijā Ave Line veikta līnijas darbības reorganizācija, un 2010.g. 9. aprīlī bija plānots atsākt aktivitātes maršrutā Liepāja -Trāveminde. Maršrutā pēc iepriekšējā grafika kursēs jauns kuģis Baltic Amber. Uz prāmja pieciem klājiem var izvietot 3100 līnijmetru kravas, kas ir par 50% vairāk nekā uz iepriekšējā kuģa Ave Liepaja, arī pasažieru vietu būs četras reizes vairāk (482 vietas kajītēs un 36 sēdvietas). Tehnisku iemeslu dēļ 2009. gada nogalē prāmju līnijas Liepāja - Trāveminde darbību apturēja. Savukārt LSEZ SIA Terrabalt šajā laikā mainījās vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Prāmju kustību no Liepājas cer atjaunot aprīļa sākumā

Vēsma Lēvalde, 16.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīļa sākumā darbību varētu atsākt prāmju līnija Ave Line, kura nodrošina kravas - pasažieru prāmja kustību maršrutā Liepāja - Trāveminde (Lībeka).

db.lv informēja līnijas izziņu dienestā, norādot, ka detalizēta informācija būšot pieejama pēc 20. marta. Šodien, 16. martā, paredzēta trīspusēja tikšanās - prāmju piestātnes apsaimniekotāja LSEZ SIA Terrabalt, SIA Ave Logistic (Ave Line īpašniece) un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) pārvaldes vadītāji apspriedīs prāmju līnijas atjaunošanas nosacījumus, Db informēja LSEZ pārvaldē. Prāmis līnijas vajadzībām jau esot nofraktēts, atlikušas birokrātiskās procedūras. Db jau rakstīja, ka prāmju kustību maršrutā Liepāja - Trāveminde pārtrauca pagājušā gada nogalē, jo salūza līnijā kursējošais prāmis. Šī gada sākumā mainījās LSEZ SIA Terrabalt valde, radot dažādus minējumus par prāmju līnijas iespējamo nākotni. Savukārt SIA Ave Logistic vadība solīja, ka kustību atjaunos, tiklīdz būs nofraktēts piemērots kuģis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Liepājas ostā sākta graudaugu pieņemšana

Žanete Hāka, 15.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar labības novākšanu, Liepājas ostas termināli uzsākuši graudaugu pieņemšanu un uzglabāšanu, bet jūlijā veikti pēdējie terminālu un noliktavu sagatavošanas darbi jaunajai graudaugu sezonai, informē Liepājas SEZ.

Līdz ar to tradicionāli jūlijā kravu apgrozījums bija mazāks nekā citos mēnešos – 337 937,58 tonnas. Jūlijā Liepājas ostā apkalpoti 97 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 4142 pasažieri.

Liepājas ost au vairākus gadus Liepājas ostā dominē beramkravas, t.sk. lauksaimniecības produkti – 2015. gadā labība un labības produkti veidoja 49% no visām ostā pārkrautajām kravām, bet 2016. gadā pirmajā pusgadā – 52%.

Šā gada jūlijā beramkravu segmentā labība un labības produkti veidoja vien 37,9% un tas vistiešāk ir saistīts ar vasaras vidu, kad noslēdzas iepriekšējā graudaugu sezona, bet jaunā vēl nav sākusies. Kā pastāstīja lielākā Liepājas ostas beramkravu

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Prāmju operators Ave Line varētu mainīt īpašniekus

Vēsma Lēvalde, 11.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ave Line atdzims vistuvākajā laikā, taču, iespējams, ne ar šo zīmolu, jo notiek sarunas par stratēģiskā investora piesaisti, starptautiskās tranzītbiznesa konferences TransBaltica izbraukuma sesijas laikā, sarunā ar DB, atklāja Ave Trans Group biznesa attīstības vadītājs Uldis Cimdiņš.

2012. gada rudens būtu pārāk optimistisks termiņš, taču 2013. gada pavasarī varētu būt gan jaunas prāmju līnijas, gan jauni, modernāki prāmji, prognozēja U. Cimdiņš, norādot, ka runa ir par Liepājas ostu.

DB rakstīja, ka 2010. gadā Ave Line pārtrauca prāmja Baltic Amber kursēšanu maršrutā Rīga - Lībeka. Kā iemesls tika minēts fakts, ka kuģis Baltic Amber nav ledus klases kuģis un līdz ar to nav iespējams to izmantot ziemas periodā.

Savukārt 2009. gadā Ave Line aizgāja no Liepājas ostas, jo nespēja vienoties ar stividorkompāniju Terrabalt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Prāmju līnija Ave Line dodas uz Rīgu

Vēsma Lēvalde, 16.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju līnija Ave Line, kurai neizdevās vienoties ar Liepājas ostas stividorkompāniju Terrabalt par reisu atjaunošanu, sākusi testa braucienus no Trāvemindes (Vācija) uz Rīgu.

Par to liecina informācija kompānijas mājaslapā. Sakarā ar paralizēto gaisa satiksmi prāmju līnija Ave Line informē ceļotājus Vācijā par iespēju nokļūt Rīgā. No Trāvemindes pilsētas Vācijā prāmis aties šodien, 16. aprīlī, bet Rīgā ienāks 18. aprīlī Vecmīlgrāvja terminālā. Svētdien no Rīgas uz Vāciju prāmis aties piecos no rīta no Vecmīlgrāvja termināla. DB jau rakstīja, ka 9. aprīlī prāmju līnija pēc ilgāka pārtraukuma atsāka darbu, taču nespēja vienoties ar Liepājas ostas LSEZ SIA Terrabalt par piestātņu izmantošanu un prāmja apkalpošanu, tāpēc uz laiku piestāja Ventspilī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stena Line liks jaunākus prāmjus; mudinās uz bezpavadības pārvadājumiem

To Dienas Biznesam norāda zviedru kompānijas Stena Line (SL) kravu pārdošanas direktors Baltijas un NVS valstīs, SIA Stena Line valdes loceklis Oskars Osis.

Vai Latvijas virzienā jums ir kāda konkurence, neesat kā monopolisti?

Konkurenti prāmju biznesā ir līdzvērtīgi spēlētāji. Nevar saukt par konkurentu sauszemes pārvadājumus Rietumeiropas virzienā. Par konkurentiem šajā reģionā uzskatu DFDS Seaways, Tallink un Transfennica Rietumeiropas un Skandināvijas pārvadājumos no Klaipēdas, Rīgas un Paldiskiem. SL no Lietuvas un Igaunijas pārvadājumus neveic. Pārvadājumus Skandināvijas virzienā (Ventspils‒Nīneshamna) izmanto Latvijas un Lietuvas klienti. Tā kā Lietuvas tirgus ir lielāks, ap 65% no šiem klientiem ir Lietuvas pārvadātāji. Savienojumā ar Rietumeiropu (Liepāja‒Trāveminde) lielākais pārvadātāju segments – ap 65% ‒ ir igauņi ģeogrāfiskā novietojuma dēļ, jo Igaunijas šoferis, nostrādājot vienu maiņu, var ievērot darba un atpūtas režīmu, pēc tam piegādāt kravu Rietumeiropai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ave Line pārtrauc prāmja maršrutu uz Lībeku

Vēsma Lēvalde, 21.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju operators Ave Line uz laiku pārtraucis prāmju kustību maršrutā Rīga - Lībeka (TRāveminde).

Sakarā ar to, ka kuģis Baltic Amber nav ledus klases kuģis un līdz ar to nav iespējams to izmantot ziemas periodā, prāmja Baltic Amber kursēšana maršrutā Rīga - Lībeka tiek uz laiku pārtraukta, vēstī informācija kompānijas mājaslapā. Darbu Ave Line sola atjaunot tuvākajā laikā. Patlaban notiekot pārrunas par diviem citiem kuģiem, kuriem ir nepieciešamie parametri, kas atbilst gan maršrutam, gan drošības noteikumiem.

DB rakstīja, ka Ave Line pērn aizgāja no Liepājas ostas, jo nespēja vienoties ar stividorkompāniju Terrabalt, un no Rīgas sāka kursēt šā gada aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas ostā atklās jaunu prāmju līniju

Vēsma Lēvalde, 30.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) kapitālsabiedrība Terrabalt parakstījusi līgumu ar prāmju operatoru Alfastar par jaunas prāmju līnijas atvēršanu Ustjluga - Liepāja - Zasnica (Sassnitz).

Prāmja īpašnieki ir saistīti ar Krievijas dzelceļu, db.lv atklāja LSEZ SIA Terrabalt valdes loceklis Āris Ozoliņš. Prāmis no Ustjlugas Krievijā izies trešdienās pulksten 12, bet Liepājā ienāks ceturtdienās pulksten 20. Pusnaktī prāmis izies no Liepājas ostas, bet Zasnicu Vācijā tas sasniegs sestdien pulksten 14, pirms tam piektdienās piestājot Baltijskas ostā Kaļiņingradas apgabalā. Liepājā prāmis atkal piestās pirmdien plkst.10 un pēc četrām stundām dosies ceļā uz Ustjlugu.

Liepāja tikusi izvēlēta pēc tam, kad izvērtētas Klaipēdas un Ventspils ostas, atklāja Ā.Ozoliņš. Pēc viņa stāstītā, jau rudenī šajā maršrutā sāks kursēt otrs prāmis. Prāmja garums ir vairāk nekā 150 līnijmetri (aptuveni 100 kravas treileriem) un arī 110 pasažieru vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kursēs prāmis Baltijska - Liepāja - Ustjluga

Vēsma Lēvalde, 31.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 5.augustā Liepājā sāks darboties vēl viena prāmju līnija Baltijska - Liepāja - Ustjluga, ko apkalpos LSEZ SIA Terrabalt.

Par datumu, kurā prāmis pirmo reizi iegriezīsies Liepājā, informējis prāmja operatora SIA Alfastar pārstāvis Viktors Katrečko. Db.lv rakstīja, ka šovasar Liepājas ostā paredzēts atklāt vēl viena prāmja līniju, kura savienotu mūsu pilsētu ar divām Krievijas ostām Baltijsku un Ustjlugu, maršrutā iekļaujot arī Vācijas ostu Zasnici (Sassnitz). SIA Alfastar īpašnieki ir saistīti ar Krievijas dzelzceļu.

Jau šā gada rudenī plānots maršrutā norīkot vēl vienu prāmi, DB iepriekš stāstīja prāmju apkalpojošā uzņēmuma Terrabalt valdes loceklis Āris Ozoliņš.

Pirmdien šajā līnijā sāks kursēt prāmis Petersburg, kurš jau agrāk kursēja caur Liepāju. Prāmja garums ir vairāk nekā 150 līnijmetri (aptuveni 100 kravas treileriem) un arī 110 pasažieru vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta ar foto - Prāmja avārija samazinājusi kravu apgrozījumu autopārvadātājam

Gunta Kursiša, Vēsma Lēvalde, 11.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju kompānijas Scandlines prāmī URD, uz kura atradās arī kravas automašīnas no Latvijas, Travemindes ostā Vācijā ietriecies prāmis Nils Holgersons.

Kompānija Scandlines līdz šim četras reizes nedēļā nodrošināja pārvadājumus no Liepājas ostas. Patlaban no Liepājas kursē tikai viens prāmis nedēļā, savukārt transporta palīgdarbību nozares kompānijai Terrabalt uz pusi samazinājies kravu apgrozījums, vēsta Latvijas Radio.

No Liepājas turpina kursēt otrs prāmis ASK, kas ļauj nodrošināt pārvadājumus, taču notikušais uzņēmumam Terrabalt radīs īslaicīgus zaudējumus.

Liepājas ostas kapteiņa vietnieks Kārlis Ludāns norādīja, ka «līdzīgi gadījumi ostās mēdz notikt».

Scandlines mājas lapā scandlines.lt izmainītajos prāmju līnijas kursēšanas grafikus redzams, ka prāmis URD atsāks kursēt maršrutā Liepāja - Traveminde jūnija sākumā. Liepājas ostas kapteiņdienesta rīcībā esošā informācija liecina, ka prāmja avārija aizkavēs normāla kustības grafika atjaunošanu vismaz uz mēnesi. Plānots, ka prāmis pēc remonta līnijā atgriezīsies 15. jūnijā, noskaidroja Db.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas ostā pērn pārkrauti 7,609 miljoni tonnu kravu, kas ir par 7,8% vairāk nekā 2021.gadā, liecina Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes publiskotie dati.

2022.gadu stividorkompānijas noslēgušas ar vēsturiski lielāko pārkrauto kravu apjomu, pārspējot 2018.gadā uzstādīto rekordu - 7,54 miljoni tonnu.

Beramkravas 2022.gadā Liepājas ostā pārkrautas 5,111 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 8,2% vairāk nekā 2021.gadā, tostarp labība un labības produkti pārkrauti 3,12 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 11,1% vairāk nekā gadu iepriekš un veidoja 41% no kopumā ostā pārkrautajām kravām.

Ģenerālkravas pērn Liepājas ostā pārkrautas 2,18 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 22% vairāk nekā pirms gada, tostarp visvairāk pārkrautas ro-ro kravas - 1,515 miljoni tonnu, kas ir par 19,5% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Iespējams, pārdod vienu no lielākajām Liepājas ostas kompānijām

Vēsma Lēvalde, 23.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiek gatavota Liepājas ostas stividorkompānijas, prāmju līnijas Liepāja – Trāveminde (Lībeka) apkalpotājas LSEZ SIA Terrabalt pārdošana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2012. gadā janvārī Liepājas ostā kravu apgrozījums pārsniedzis 458 tūkstošus tonnu, kas ir par 18,6 % vairāk nekā 2011. gada janvārī.

Šā gada janvārī Liepājas ostā apkalpoti 137 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 2059 pasažieri. Kravu apgrozījuma pieaugums saistīts ar graudaugu un metāllūžņu kravu apgrozījuma pieaugumu, kā arī veiksmīgu prāmju līnijas darbību, informē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde.

Šā gada janvārī lielākais kravu apjoma pieaugums, salīdzinot ar 2011. gada janvāri, bijis ostas uzņēmumiem Duna – 102,2%, Terrabalt - 70,2 % un Liepaja Bulk terminal – 67,1 %.

Lielākais kravu apjoms šā gada janvārī tradicionāli bijis LSEZ a/s Liepājas osta LM – 151,7 tūkst. t, kas ietver gan labības un labības produktu kravas, gan metāllūžņu kravas, kā arī nozīme bijusi 50. piestātnes izbūvei. Liepājas ostas 50. piestātni nomā Liepājas ostas LM un izmanto to Liepājas metalurga produkcijas eksportam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Liepājas ostā pārkrauts otrs lielākais kravu apjoms atjaunotās ostas vēsturē

Žanete Hāka, 12.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gadā Liepājas ostas stividorkompānijas pārkrāvušas 5,3 miljonus tonnu kravu, kas ir otrs lielākais kravu apgrozījums atjaunotās Liepājas ostas vēsturē, informē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārstāvji.

Tas apliecina, ka Liepājas osta, pateicoties ostas uzņēmumu un Liepājas speciālāsekonomiskās zonas pārvaldes investīciju projektiem, turpina kvalitatīvu attīstību, tomēr gads ir bijis sarežģīts, norāda Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš.

Pērn Liepājas ostas kompānijas pārkrāvušas par 9,5% vairāk nekā gadu iepriekš.

Tradicionāli lielākais kravu apgrozījums bija beramkravu segmentā 3,64 miljoni tonnu jeb 69%. Lielāko daļuberamkravu 2014. gadā veidoja labība un labības produkti – 52%, kam seko celtniecības materiāli – 10 %, bet salīdzinoši nelielu daļu veido koksnes šķelda, minerālmēsli, koksa smalkumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas ostā februārī kravu apgrozījums audzis par 52,7%

Dienas Bizness, 08.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februārī Liepājas ostā pārkrautas 570 321,29 tonnas dažādu kravu, kas ir par 52,7% vairāk nekā attiecīgajā laika perioda pirms gada.

APjomīgo pieaugumu galvenokārt nodrošināja beramkravu apgrozījuma kāpums. Salīdzinot ar pagājuša gada februāri, pārkrauto beramkravu apjomi Liepājas ostā pieauguši par 142,73%, bet, salīdzinot ar šā gada janvāri, - par 48,5%. Kravu apgrozījuma pieaugumu veicināja arī prāmja satiksme līnijā Liepāja –Traveminde (Vācija). Prāmis tagad kursē četras reizes nedēļā.

No kopējā beramkravu apgrozījuma februārī (322,1 tūkst. tonnu) 283,3 tūkst. tonnu jeb 87,95 % bija labība un labības produkti. Pārējas beramkravas bija celtniecības materiāli, koksa ogles un kūdra. Beramkravas šā gada februārī veidoja 56,48% no visām kravām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas osta iekļauta prāmja līnijā Zasnica – Baltijska – Liepāja – Ustjluga

Lelde Petrāne, 05.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šorīt, Liepājas ostā pie stividorkompānijas LSEZ SIA Terrabalt 46. piestātnes pirmo reizi pietauvojās prāmis Petersburg, kas kursē līnijā Zasnica – Baltijska – Liepāja – Ustjluga. Prāmja līnijas operators ir BFI, bet ģenerālaģents SIA Alfastar.

Abas kompānijas ir saistītas ar Krievijas dzelzceļu. Sākotnēji prāmis kursēs vienā virzienā, bet jau tuvāko mēnešu laikā plānots līnijā uzlikt vēl vienu prāmi, lai satiksme būtu abos virzienos.

Līdz šim no Liepājas ostas kursēja divi prāmju operatora Stena Line prāmji līnijā uz Trāvemindi Vācijā, kas nodrošina četras ienākšanas reizes nedēļā.

Lai arī prāmis Petersburg Liepājas ostai un stividorkompānijai LSEZ SIA Terrabalt ir labi pazīstams, jo iepriekš strādājis citās prāmja līnijās, šorīt ienākot Liepājas ostā, izmantoja, ne tikai loča pakalpojumus, kā to nosaka Liepājas ostas noteikumi, bet pieaicināja arī velkoni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas ostā piešķir atlaides prāmjiem

Vēsma Lēvalde, 12.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) valde nolēmusi piešķirt speciālas ostas maksas atlaides prāmjiem, nosakot pastāvīgu maksu - 200 eiro par vienu Liepājas ostas apmeklējumu.

Tāpat LSEZ valde noteikusi terminēto atlaidi (uz vienu gadu) LSEZ SIA Terrabalt par ostas kopējās lietošanas objektu izmantošanu kravām, kuras tiek nosūtītas vai saņemtas ar prāmjiem. Atlaides lielums ir 80% no maksas tarifa, kas bija spēkā līdz šim. Prāmju apkalpotāja LSEZ SIA Terrabalt saņems atlaidi arī zemes nomas maksai. Atlaide noteikta tāpēc, lai Liepājas osta varētu konkurēt kravu piesaistē, norādīja LSEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš. «Lai konkurē loģistika, nevis cena,» skaidroja G. Krieviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atjauno prāmju līniju Liepāja - Trāveminde

Vēsma Lēvalde, 31.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pramju līnijā Ave Line veikta līnijas darbības reorganizācija, un 2010.g. 9. aprīlī atsāksies prāmju līnijas aktivitātes maršrutā Liepāja -Trāveminde.

To Db apstiprināja Ave Line komercdirektors Harijs Rapoports. Plānots, ka maršrutā pēc iepriekšējā grafika kursēs moderns, jauns kuģis Baltic Amber. Uz prāmja pieciem klājiem var izvietot 3100 līnijmetru kravas, kas ir par 50% vairāk nekā uz iepriekšējā kuģa Ave Liepaja, arī pasažieru vietu būs četras reizes vairāk (482 vietas kajītēs un 36 sēdvietas). Db jau rakstīja, ka tehnisku iemeslu dēļ 2009. gada nogalē prāmju līnijas Liepāja - Trāveminde darbību apturēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ave Line februārī prāmju kustību no Liepājas neatsāks

Vēsma Lēvalde, Db, 08.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ave Logistic prāmju līniju Ave Line no Liepājas uz Vācijas pilsētu Trāvemindi (Lībeku) februārī neatjaunos.

Par to Db uzzināja, zvanot uz pasažieru informācijas tālruni. Savukārt prāmju kompānijas komercdirektors Harijs Rapoports iepriekš Db prognozēja, ka prāmju kustība atsāksies februārī, tiklīdz būs noslēgts līgums par jauna kuģa fraktēšanu līnijas vajadzībām. Db jau rakstīja, ka prāmis Liepāja - Trāveminde nekursē kopš pērnā decembra tehnisku problēmu dēļ. Savukārt 19. janvārī kustību maršrutā Ventspils - Trāveminde sāka kompānija Scandlines, iepriekš pārtraucot prāmju kustību no Ventspils uz Rostoku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kravu apgrozījums Liepājas ostā saglabā stabilitāti

Vēsma Lēvalde, 10.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maijā Liepājas ostā apkalpoti 352,6 tūkstoši tonnu kravu, kas ir par 13 % vairāk nekā šā gada aprīlī , bet par 0,2 % mazāk nekā 2009. gada maijā.

Lielākais kravu apgrozījums maijā bija LSEZ a/s Liepājas osta LM – 120,5 tūkstoši tonnu. Tas ir par 36,9% vairāk, nekā 2009. gada maijā. Kravu apgrozījumu palielinājusi arī ostas kompānija Terrabalt (30 tūkst. t), kas saistīts ar Scandlines prāmju līnijas atklāšanu starp Liepāju un Travemindi Vācijā, informē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) pārvade. Maijā Liepājas ostā pārkrauts 122,0 tūkst. tonnu beramkravu, no kurām 71,60 tūkst. tonnu veido labība un labības produkti. Tāpat tiek pārkrautas ogles, koksnes šķelda. Stabili strādā arī jaunais Cemex termināls, kas maijā nodrošinājis 19,70 tūkst. tonnu celtniecības materiālu apgrozījumu Liepājas ostā. Liepājas ostā par 2 % samazinājies beramkravu īpatsvars, kas saistīts ar labības un labības produktu sezonalitāti, norāda LSEZ pārvade. Viena no lielākajām ostas stividorkompānijām Transit Services maijā pārkrāvusi vien 26 tūkstošus tonnu labības, bet aktīvi gatavojas jaunajai graudaugu ražai un kopā ar kravu īpašnieku - Lietuvas kompāniju UAB Baltic Cape Silo paplašina terminālu un būvē jaunas noliktavas. Maijā pārkrauts 189,3 tūkst. tonnu ģenerālkravu, ko veido kokmateriāli, apaļkoki, krāsainie un melnie metāli un to izstrādājumi, kā arī ro-ro kravas. Lejamkravu apjoms šā gada maijā bija 41,3 tūkst. tonnas. Kravu apgrozījumu maijā palielinājies arī kompānijām Laskana, Duna,Metsaliitto Latvia, Marilat SK , Glen oil un DG termināls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas ostas padziļināšana un graudu raža izraisa rekordapgrozījumu

Vēsma Lēvalde, 14.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada novembrī Liepājas ostā kravu apgrozījums pārsniedzis pusmiljonu tonnu (513,4 tūkst.t), kas ir par 36,1 % vairāk nekā pagājušā gada novembrī un lielākais apjoms vienā mēnesī Liepājā apkalpoto kravu.

Lielākais pieaugums novērojams beramkravu grupā, ko pārsvarā veido labība un labības produkti. Kopumā šā gada 11 mēnešos Liepājas ostā kravu apjomi palielinājušies par 12,9 %.

Novembrī kravu apgrozījums Liepājas ostā sasniedzis šogad vislielāko apjomu un skaidri iezīmē, ka 2011. gadā plānotais kravu apjoms 4,5 milj. tonnu būs sasniegts un pārsniegts, norāda Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš. Pieaugums saistīts ar graudaugu sezonu un veiksmīgu Liepājas ostas beramkravu terminālu darbību. Novembrī pārkrautas 308,6 tūkst. tonnas beramkravu, kas ir 60% no kopējā apjoma, bet labība un labības produkti veido 46,5% no visām kravām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par sakoptāko Liepājas ostas uzņēmumu atzīst Terrabalt

Vēsma Lēvalde, 25.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) pārvalde nolēmusi turpmāk ik gadus apbalvot brīvzonas sakoptākos uzņēmumus un atzīmēt arī nolaidīgākos.

Kopumā žūrija izvērtēja 19 LSEZ uzņēmumu teritorijas, bet par sakoptāko atzina prāmju termināļa apkalpotāju, stividoru LSEZ SIA Terrabalt. Atzinības rakstus un Valda Ķikuta gleznas saņēma LSEZ SIA Dan Store; LSEZ SIA Baltic Transhipment Center; SIA Cemex un LSEZ SIA Kolumbija Ltd. Šogad netīrākā uzņēmuma tituls netika piešķirts, jo LSEZ pārvalde nolēmusi pirmajā konkursa rīkošanas gadā tikai iedvesmot visus, uzteicot kārtīgākos.

LSEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš norādīja, ka konkurss sevi ir attaisnojis, jo veicinājis ostas uzņēmumu sakārtošanu, padarot Liepājas ostu skatam pievilcīgāku. Konkursa uzvarētāja sumināšanas pasākums esot arī iespēja ostas uzņēmējiem satikties un varbūt arī izlīgt, ja bijuši kādi konflikti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Karostas kanāla attīrīšanai izlietos 27% no Liepājas SEZ pārvaldes budžeta

LETA, 12.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Karostas kanāla attīrīšanas projektam šogad plānots izlietot 9,44 miljonus eiro jeb 27% no visa Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes 2015.gada budžeta, aģentūru LETA informēja Liepājas SEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Liepājas SEZ valde apstiprinājusi Liepājas SEZ pārvaldes 2015.gada budžetu, kas ieņēmumu un izdevumu sadaļā veido 35,18 miljonus eiro. Pagājušajā gadā budžeta izpilde bija 31 miljons eiro. Kā norādīja Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš, budžets šogad ir veidots ar nelielu pieaugumu, lai turpinātu īstenot Liepājas SEZ prioritātes, no kurām nozīmīgākās ir atbalsts uzņēmējiem, infrastruktūras attīstība, kā arī vides kvalitāte un drošība.

Sagatavojot budžeta projektu, tika ņemtas vērā noteiktās prioritātes SEZ un Liepājas ostas attīstībā, Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansētie projekti, Liepājas ostas padziļināšanas projekts, kā arī stividoru kompāniju kravu apgrozījumu plāni un SEZ pārvaldes noslēgtie nomas un pakalpojumu sniegšanas līgumi.

Komentāri

Pievienot komentāru