Citas ziņas

Prāmju līnija Ave Line dodas uz Rīgu

Vēsma Lēvalde, 16.04.2010

Jaunākais izdevums

Prāmju līnija Ave Line, kurai neizdevās vienoties ar Liepājas ostas stividorkompāniju Terrabalt par reisu atjaunošanu, sākusi testa braucienus no Trāvemindes (Vācija) uz Rīgu.

Par to liecina informācija kompānijas mājaslapā. Sakarā ar paralizēto gaisa satiksmi prāmju līnija Ave Line informē ceļotājus Vācijā par iespēju nokļūt Rīgā. No Trāvemindes pilsētas Vācijā prāmis aties šodien, 16. aprīlī, bet Rīgā ienāks 18. aprīlī Vecmīlgrāvja terminālā. Svētdien no Rīgas uz Vāciju prāmis aties piecos no rīta no Vecmīlgrāvja termināla. DB jau rakstīja, ka 9. aprīlī prāmju līnija pēc ilgāka pārtraukuma atsāka darbu, taču nespēja vienoties ar Liepājas ostas LSEZ SIA Terrabalt par piestātņu izmantošanu un prāmja apkalpošanu, tāpēc uz laiku piestāja Ventspilī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Prāmju kustību no Liepājas cer atjaunot aprīļa sākumā

Vēsma Lēvalde, 16.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīļa sākumā darbību varētu atsākt prāmju līnija Ave Line, kura nodrošina kravas - pasažieru prāmja kustību maršrutā Liepāja - Trāveminde (Lībeka).

db.lv informēja līnijas izziņu dienestā, norādot, ka detalizēta informācija būšot pieejama pēc 20. marta. Šodien, 16. martā, paredzēta trīspusēja tikšanās - prāmju piestātnes apsaimniekotāja LSEZ SIA Terrabalt, SIA Ave Logistic (Ave Line īpašniece) un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) pārvaldes vadītāji apspriedīs prāmju līnijas atjaunošanas nosacījumus, Db informēja LSEZ pārvaldē. Prāmis līnijas vajadzībām jau esot nofraktēts, atlikušas birokrātiskās procedūras. Db jau rakstīja, ka prāmju kustību maršrutā Liepāja - Trāveminde pārtrauca pagājušā gada nogalē, jo salūza līnijā kursējošais prāmis. Šī gada sākumā mainījās LSEZ SIA Terrabalt valde, radot dažādus minējumus par prāmju līnijas iespējamo nākotni. Savukārt SIA Ave Logistic vadība solīja, ka kustību atjaunos, tiklīdz būs nofraktēts piemērots kuģis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stena Line liks jaunākus prāmjus; mudinās uz bezpavadības pārvadājumiem

To Dienas Biznesam norāda zviedru kompānijas Stena Line (SL) kravu pārdošanas direktors Baltijas un NVS valstīs, SIA Stena Line valdes loceklis Oskars Osis.

Vai Latvijas virzienā jums ir kāda konkurence, neesat kā monopolisti?

Konkurenti prāmju biznesā ir līdzvērtīgi spēlētāji. Nevar saukt par konkurentu sauszemes pārvadājumus Rietumeiropas virzienā. Par konkurentiem šajā reģionā uzskatu DFDS Seaways, Tallink un Transfennica Rietumeiropas un Skandināvijas pārvadājumos no Klaipēdas, Rīgas un Paldiskiem. SL no Lietuvas un Igaunijas pārvadājumus neveic. Pārvadājumus Skandināvijas virzienā (Ventspils‒Nīneshamna) izmanto Latvijas un Lietuvas klienti. Tā kā Lietuvas tirgus ir lielāks, ap 65% no šiem klientiem ir Lietuvas pārvadātāji. Savienojumā ar Rietumeiropu (Liepāja‒Trāveminde) lielākais pārvadātāju segments – ap 65% ‒ ir igauņi ģeogrāfiskā novietojuma dēļ, jo Igaunijas šoferis, nostrādājot vienu maiņu, var ievērot darba un atpūtas režīmu, pēc tam piegādāt kravu Rietumeiropai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Prāmju operators Ave Line varētu mainīt īpašniekus

Vēsma Lēvalde, 11.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ave Line atdzims vistuvākajā laikā, taču, iespējams, ne ar šo zīmolu, jo notiek sarunas par stratēģiskā investora piesaisti, starptautiskās tranzītbiznesa konferences TransBaltica izbraukuma sesijas laikā, sarunā ar DB, atklāja Ave Trans Group biznesa attīstības vadītājs Uldis Cimdiņš.

2012. gada rudens būtu pārāk optimistisks termiņš, taču 2013. gada pavasarī varētu būt gan jaunas prāmju līnijas, gan jauni, modernāki prāmji, prognozēja U. Cimdiņš, norādot, ka runa ir par Liepājas ostu.

DB rakstīja, ka 2010. gadā Ave Line pārtrauca prāmja Baltic Amber kursēšanu maršrutā Rīga - Lībeka. Kā iemesls tika minēts fakts, ka kuģis Baltic Amber nav ledus klases kuģis un līdz ar to nav iespējams to izmantot ziemas periodā.

Savukārt 2009. gadā Ave Line aizgāja no Liepājas ostas, jo nespēja vienoties ar stividorkompāniju Terrabalt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atjauno prāmju līniju Liepāja - Trāveminde

Vēsma Lēvalde, 31.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pramju līnijā Ave Line veikta līnijas darbības reorganizācija, un 2010.g. 9. aprīlī atsāksies prāmju līnijas aktivitātes maršrutā Liepāja -Trāveminde.

To Db apstiprināja Ave Line komercdirektors Harijs Rapoports. Plānots, ka maršrutā pēc iepriekšējā grafika kursēs moderns, jauns kuģis Baltic Amber. Uz prāmja pieciem klājiem var izvietot 3100 līnijmetru kravas, kas ir par 50% vairāk nekā uz iepriekšējā kuģa Ave Liepaja, arī pasažieru vietu būs četras reizes vairāk (482 vietas kajītēs un 36 sēdvietas). Db jau rakstīja, ka tehnisku iemeslu dēļ 2009. gada nogalē prāmju līnijas Liepāja - Trāveminde darbību apturēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepāja atkal zaudē prāmi

Vēsma Lēvalde, 09.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju līnija Ave Line pagaidām par galamērķi izvēlējusies Ventspili nevis Liepāju, Db apstiprināja prāmju līnijas birojā.

No Vācijas pilsētas Trāvemindes (Lībekas) prāmis dodas reisā šodien, 9. aprīlī, taču, tā kā nav panākta vienošanās ar Liepājas ostas prāmju piestātnē strādājošo LSEZ SIA Terrabalt, aprīlī prāmis piestās Ventspils ostā. LSEZ SIA Terrabalt apstiprināja, ka līgums nav parakstīts, taču sīkāku informāciju nesniedza.

Db jau rakstīja, ka pramju līnijā Ave Line veikta līnijas darbības reorganizācija, un 2010.g. 9. aprīlī bija plānots atsākt aktivitātes maršrutā Liepāja -Trāveminde. Maršrutā pēc iepriekšējā grafika kursēs jauns kuģis Baltic Amber. Uz prāmja pieciem klājiem var izvietot 3100 līnijmetru kravas, kas ir par 50% vairāk nekā uz iepriekšējā kuģa Ave Liepaja, arī pasažieru vietu būs četras reizes vairāk (482 vietas kajītēs un 36 sēdvietas). Tehnisku iemeslu dēļ 2009. gada nogalē prāmju līnijas Liepāja - Trāveminde darbību apturēja. Savukārt LSEZ SIA Terrabalt šajā laikā mainījās vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ave Line pārtrauc prāmja maršrutu uz Lībeku

Vēsma Lēvalde, 21.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju operators Ave Line uz laiku pārtraucis prāmju kustību maršrutā Rīga - Lībeka (TRāveminde).

Sakarā ar to, ka kuģis Baltic Amber nav ledus klases kuģis un līdz ar to nav iespējams to izmantot ziemas periodā, prāmja Baltic Amber kursēšana maršrutā Rīga - Lībeka tiek uz laiku pārtraukta, vēstī informācija kompānijas mājaslapā. Darbu Ave Line sola atjaunot tuvākajā laikā. Patlaban notiekot pārrunas par diviem citiem kuģiem, kuriem ir nepieciešamie parametri, kas atbilst gan maršrutam, gan drošības noteikumiem.

DB rakstīja, ka Ave Line pērn aizgāja no Liepājas ostas, jo nespēja vienoties ar stividorkompāniju Terrabalt, un no Rīgas sāka kursēt šā gada aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājā rada būtiskus atvieglojumus prāmju līnijām

Vēsma Lēvalde, 12.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde (SEZ) vairākkārt pazeminājusi ostas maksu prāmjiem, cerot atgūt prāmju līniju.

Ja iepriekš prāmjiem par ienākšanu ostā bija jāmaksā aptuveni 1300 eiro, tad turpmāk šī maksa noteikta 200 eiro par katru prāmja ienākšanu ostā. Šāda ostas maksa noteikta, izvērtējot situāciju ar ro - ro kravu pārvadājumiem Baltijas jūrā, Db informēja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš. Db jau rakstīja, ka ostas stividorkompānija LSEZ SIA Terrabalt nespēja vienoties ar prāmju līniju Ave Line par prāmja apkalpošanas izmaksām, un Ave Line nolēma pagaidām par galamērķi Latvijā izmantot Ventspils ostu. Neoficiāla informācija vēstī, ka Ave Line par viena kuģa apkalpošanu stividoram bija gatava maksāt mazāk nekā 400 eiro. Tomēr gan Terrabalt, gan Liepājas SEZ pārvalde nav zaudējušas cerību atgūt prāmju līniju Liepājas ostā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ave Line februārī prāmju kustību no Liepājas neatsāks

Vēsma Lēvalde, Db, 08.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ave Logistic prāmju līniju Ave Line no Liepājas uz Vācijas pilsētu Trāvemindi (Lībeku) februārī neatjaunos.

Par to Db uzzināja, zvanot uz pasažieru informācijas tālruni. Savukārt prāmju kompānijas komercdirektors Harijs Rapoports iepriekš Db prognozēja, ka prāmju kustība atsāksies februārī, tiklīdz būs noslēgts līgums par jauna kuģa fraktēšanu līnijas vajadzībām. Db jau rakstīja, ka prāmis Liepāja - Trāveminde nekursē kopš pērnā decembra tehnisku problēmu dēļ. Savukārt 19. janvārī kustību maršrutā Ventspils - Trāveminde sāka kompānija Scandlines, iepriekš pārtraucot prāmju kustību no Ventspils uz Rostoku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Scandlines maina prāmju maršrutus

Vēsma Lēvalde, Db, 12.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

11. janvārī pārtraukta prāmju kustība Ventspils - Rostoka, savukārt 19. janvārī startēs līnija Ventspils - Trāveminde (Lībeka).

Pagaidām nav zināms nedz jaunās līnijas grafiks, nedz cenas, Db norādīja Scandlines Ventspils birojā. Db jau rakstīja, ka tehnisku problēmu dēļ uz laiku apturēta kompānijas Ave Line prāmju līnija Liepāja - Trāveminde (Lībeka). «Travemindes ostai ir ļoti interesants ģeogrāfiskais izvietojums ar ļoti labu pieeju Rietumeiropas tirgum. Šīs priekšrocības, kombinējot ar Travemindes ostas intermodālo aprīkojumu un Hub-funkciju, turpmāk papildinās mūsu Baltijas maršrutu tīklu ar vēl vienu piedāvājumu,» paziņojumā presei pauž Scandlines. Jauno pakalpojumu Scandlines nodrošinās ar RO-PAX tipa kuģi Urd, kas var pārvadāt 186 pasažierus un 1.598 kravas metrus. Tiklīdz būs attiecīgās tonnāžas pieprasījums, jauno pakalpojumu veiks ar vēl viena RO-PAX kuģa palīdzību

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uz laiku pārtrauc prāmju kustību maršrutā Liepāja - Lībeka

Vēsma Lēvalde, Db, 04.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš decembra vidus vairs nekursē prāmis Liepāja - Trāveminde (Lībeka). Plānotas pārmaiņas šajā maršrutā, un kustība varētu atsākties februārī, Db informēja prāmju kompānijas Ave Line komercdirektors Harijs Rapoports.

Iepriekš bija plānots, ka šī gada pavasarī kursējošo prāmi nomainīs pret lielāku, taču maršrutā kursējošais prāmis decembrī salūzis, tāpēc nācies ātrāk sākt sarunas par prāmja nomaiņu, pastāstīja H. Rapoports. Pagaidām sarunas notiekot par iespēju maršrutā vai nu nodrošināt lielāku prāmi, vai arī divus prāmjus. iespējamas arī izmaiņas pašā maršrutā. Aizvadītā gada finanšu rezultāti esot smagi, jo kuģu degvielas cena pieaugusi divas reizes, audzējot kompānijas darbības izmaksas. Tomēr maršruts bijis ļoti pieprasīts, jo izveidots kā posms garākā loģistikas ķēdē. 2009. gada 11 mēnešos kompānija pārvadājusi gandrīz 20 tūkstošus pasažieru caur Liepājas ostu, kā arī no 2800 t pērn līdz gandrīz 335 tūkstošiem tonnu audzējusi ro- ro kravu apjomu Liepājas ostā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Stena Line zondē perspektīvas

Egons Mudulis, 07.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru prāmju kompānija šodien un rīt tiekas ar Latvijas tranzīta, tranporta un loģistikas biznesā iesaistītajiem. Vienota piedāvājuma, ko celt priekšā Stena Line vadībai, Latvijas pusei gan nav.

DB jau rakstīja, ka Stena Line pārņēma Scandlines Latvijas prāmju maršrutus, un šobrīd strādā Ventspilī un Liepājā. Satiksmes ministrija līdzīgi pāris lielajām ostām izsaka vispārēju vēlmi iegūt vairāk maršrutu un kravu. Savukārt biznesa pārstāvjiem domas dalās par piemērotāko ostu un maršrutu izvēli.

Būtu svarīgi palielināt pārvadājumu kapacitāti virzienā uz Zviedriju no Rīgas, norāda SIA DSV Transport vadītājs Jānis Meikulāns. Lai pilnībā izmantotu Rīgas ostas potenciālu, pakalpojumu kvalitātes un cenas attiecībai jābūt ne sliktākai kā Vācijā vai Zviedrijā, kas ne visos gadījumos tā ir, saka Ave Trans Group pārstāvis Uldis Cimdiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Stena Line sāks pārvadājumus maršrutā Liepāja-Kārlskrūna-Trāveminde

Db.lv, 05.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju operators "Stena Line" uzsāks jaunu, uz kravu pārvadājumiem orientētu maršrutu starp Latviju, Zviedriju un Vāciju, jau esošajā maršrutā Liepāja - Trāveminde pievienojot piestāšanu Kārlskrūnas ostā.

Prāmju operators "Stena Line" nodrošina kravu un pasažieru pārvadājumus septiņos maršrutos Baltijas jūrā. Sākot ar 13.augustu, kā papildpakalpojums kravu pārvadātājiem tiks piedāvāts reiss maršrutā Liepāja-Trāveminde ar piestāšanu Kārlskrūnas ostā, tā nodrošinot plašākas tirdzniecības un transporta iespējas starp Baltijas valstīm un Skandināvijas dienvidu daļu.

"Mēs novērojam pieprasījuma pieaugumu pēc jūras pārvadājumiem Baltijas reģionā. Mūsu mērķis ir nākotnē palielināt arī reisu skaitu un kapacitāti," saka Ēriks Tulins (Erik Thulin), Baltijas jūras ziemeļu reģiona vadītājs.

Maršrutā no Liepājas uz Trāvemindi zem dāņu karoga kursē divi RoPax kuģi "Stena Gothica" un "Urd" – abi ir 171 metru gari un ar 1600 līnijmetru ietilpību. Sākotnēji piestāšana Kārlskrūnas ostā būs tikai ceturtdienas vakarā - vienā virzienā no Liepājas uz Trāvemindi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Scandlines paplašina prāmju satiksmi no Latvijas

Vēsma Lēvalde, 03.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai apmierinātu augošo satiksmes pieprasījumu uz Baltijas valstīm, sākot ar 3. novembri, maršrutā Trāveminde - Liepāja līdztekus kravas - pasažieru prāmim M/K Ask kursēs arī prāmis M/K Urd. Tādējādi kravu pārvadātājiem šajā maršrutā Scandlines turpmāk nodrošinās izbraukšanu trīs reizes nedēļā.

No Trāvemindes M/K Ask izbrauks otrdienās un piektdienās, bet M/K Urd - ceturtdienās. No Liepājas M/K Ask uzsāks ceļu ceturtdienās un svētdienās, M/K Urd - sestdienās. Kopumā tas palielinās izbraukšanas biežumu maršrutos starp Trāvemindi un Latvijas ostām Ventspili/Liepāju līdz piecām izbraukšanas reizēm nedēļā.

2010./2011. gadā ir ievērojami pieaugusi kravu transportēšana uz Baltijas valstīm, informē Scandlines. Lai apmierinātu pieprasījumu, kuģniecības uzņēmums iznomāja M/K Scottish Viking un M/V Watling Street, un līdz ar to divi jauni prāmji kursē maršrutos Nīneshamna – Ventspils un Trāveminde – Liepāja – Ventspils. M/K Urd iesaistīšana maršrutā Trāveminde – Liepāja ir nākošais solis Scandlines intensīvās stratēģijas īstenošanā kravu pārvadājumu jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apbalvos veiksmīgākos tūrisma nozarē Kurzemē

Vēsma Lēvalde, Db, 10.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

27.novembrī jau sesto gadu Kurzemes Tūrisma asociācija pasniegs labākajiem Kurzemes tūrisma uzņēmējiem balvu Lielais Jēkabs, kas ir augstākā atzinība par ieguldījumu tūrisma nozarē.

Pasākums norisināsies Tukuma ledus hallē. Par nopelniem tūrisma attīstībā apbalvojumi šogad tiks piešķirti tradicionālajās 8 nominācijās:

1.Par nozīmīgu ieguldījumu tūrisma attīstībā Kurzemē

2.Tūrisma mājas lapa Kurzemē 2009

3.Kurzemes naktsmītne 2009

4.Labākais atpūtas piedāvājums ģimenei Kurzemē 2009

5.Gada tūrisma debija Kurzemē 2009

6.Kurzemes muzejs 2009

7.Kurzemes pasākums 2009

8.Kurzemes labākā ēdināšanas uzņēmums 2009

Pasākuma Lielais Jēkabs laikā būs laureātu apbalvošana, teatrāli priekšnesumi Tukuma amatierteātra izpildījumā, ieskats zvaigžņu pasaulē Ko sola zvaigznes tūrismā 2010.gadam, kā arī citi pārsteigumi. Pasākuma Lielais Jēkabs laikā notiks akcijas Apceļo Kurzemi dalībnieku apbalvošana un projekta sponsoru piešķirto balvu izloze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tranzītbizness gatavs piesaistīt lielos spēlētājus

Līva Melbārzde, Db, 26.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2020. gadam Latvijas ostas varētu pārkraut 2 miljonus konteineru. Tādu prognozi izteica satiksmes ministrs Kaspars Gerhards Db, Latvijas dzelzceļa, DB Schenker un Ave Line rīkotajā Transporta un loģistikas nozares gada noslēguma forumā.

Lai arī Latvijas tranzītbiznesa veiksmīgai attīstībai būtu jānovērš vairāki būtiski administratīvi šķēršļi, kopumā nozare arī ekonomiski smago 2009. gadu gatavojas noslēgt salīdzinoši veiksmīgi. Nozares pārstāvji raugās optimistiski gan uz Ķīnas tirgus apgūšanu, gan ievērojamu starptautisku sadarbības partneru piesaisti.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīļa vidū plānots atvērt pandēmijas dēļ slēgto "Tallink Hotel Riga", apstiprināja Igaunijas prāmju satiksmes uzņēmuma "Tallink Grupp" preses sekretāre Katri Linka.

Plašāku komentāru par atklāšanas datumu un citām detaļām Linka nesniedza.

Jau vēstīts, ka pērn septembrī "Tallink Grupp" vēl nebija izlēmis par naktsmītnes turpmāko darbību.

Linka toreiz atzīmēja, ka kompānija turpina uzraudzīt tūrisma un viesmīlības nozares tirgus atlabšanu un attīstību, taču plašāku komentāru par to, kad plānots viesnīcu atvērt, vai kādi ir aptuvenie dīkstāves zaudējumi, nesniedza.

Saskaņā ar "Firmas.lv" pieejamo finanšu gada pārskatu par 2021.gadu SIA "TLG Hotell Latvija", kas pārvalda "Tallink Hotel Latvia", 2020.gada 22.oktobrī spēkā stājās rīkojums par gandrīz visu darbinieku atlaišanu. Vadības ziņojumā teikts, ka uzņēmuma štatā ir tikai daži darbinieki, kuri nodrošina viesnīcas ēkas un sistēmu uzturēšanu darba kārtībā, jo vadība ir iecerējusi atsākt viesnīcas pakalpojumu sniegšanu tiklīdz esošā situācija to pieļaus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tallink Grupp" meitasuzņēmums "Tallink Hotels" paziņojis, ka no 1. jūnija atkal atvērs tā viesnīcu "Tallink Hotel Riga", kas atrodas Latvijas galvaspilsētā.

Uzņēmums bija apturējis viesnīcas darbību no 18. marta saistībā ar valdību ieviestajiem ceļošanas ierobežojumiem Covid-19 izplatības un valstīs izsludinātā ārkārtas stāvokļa rezultātā.

No pagājušās nedēļas ceļošanas ierobežojumi starp Baltijas valstīm ir atcelti un Igaunijas un Lietuvas iedzīvotāji atkal var ceļot uz Latviju, ja viņi jūtas veseli un nav koronavīrusa simptomi, līdz ar to "Tallink Hotels" valde ir nolēmusi atvērt tās viesnīcu Rīgā no 1. jūnija.

"Vasara ir gandrīz klāt un, lai gan pārējā pasaule mums ir slēgta ceļošanai, Baltijas valstu robežu atvēršana ir radījusi tā saukto "mini Šengenas" zonu un nelielu tūrisma oāzi, atļaujot Igaunijas, Latvijas un Lietuvas iedzīvotājiem baudīt atpūtas brīdi kaimiņvalstīs pēc patiesi izaicinājumiem pilna laika posma," sacīja "Tallink Hotels" valdes locekle Ave Svarts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Palielina prāmju reisu skaitu no Liepājas

Vēsma Lēvalde, 18.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augot pieprasījumam, prāmju operators Scandlines palielina prāmju reisu skaitu maršrutā Trāveminde - Liepāja - Trāveminde (Vācija).

Prāmis no Lībekas priekšostas Trāvemindes, sākot ar 23. janvāri, aties četras reizes nedēļā uz Liepāju un divas reizes - uz Ventspili. Tikpat bieži plānoti reisi no Latvijas uz Vāciju. Maršrutā, tāpat kā līdz šim, kursēs prāmji Urd un Ask.

Kravu apgrozījums - gan eksports, gan imports - pērn audzis par vairāk nekā 30 procentiem, Db.lv informēja Scandlines Latvijas birojā.

Db.lv rakstīja, ka jau pērn novembrī, reaģējot uz augošo kravu plūsmu, Scandlines palielināja reisu skaitu no Liepājas līdz trim reizēm nedēļā, līdztekus kravas - pasažieru prāmim M/K Ask piesaistot līnijā arī prāmi M/K Urd.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspils osta necieš no Scandlines prāmju līniju pārstrukturēšanas

Vēsma Lēvalde, 14.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan prāmju līniju operators Scandlines prāmju līniju uz Trāvemindi (Lībeku) pārstrukturējis, sadalot to starp Liepāju un Ventspili, ģenerālkravu apjoms un pasažieru plūsma Ventspilī nav samazinājusies.

Tā liecina Ventspils brīvostas kravu apgrozījuma rezultāti šī gada piecos mēnešos. Šā gada pirmajos piecos mēnešos Ventspils brīvostā ir pārkrauts 11,71 miljons tonnu kravas. Vislielākais apgrozījums nemainīgi ir bijis lejamkravām – šā gada pirmajos piecos mēnešos pārkrauti 6,54 miljoni tonnu. Par 1,16 miljoniem tonnu jeb 36% salīdzinājumā ar pagājušā gada rādītājiem ir palielinājies beramkravu apjoms - šogad pārkrauti 4,36 miljoni tonnu. Savukārt, ģenerālkravu apgrozījums salīdzinājumā ar 2009. gada pirmo piecu mēnešu rezultātiem ir pieaudzis par 261 tūkstoti tonnu (47%), sasniedzot 811 tūkstošus tonnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas jūras floti papildinās jauns prāmis, informē kuģniecības kompānijā Stena Line.

Sākotnēji 186 metrus garais Visentini RoPax prāmis Stena Livia aprīļa vidū piebiedrosies prāmim Stena Flavia un kursēs maršrutā Nīnashamna-Ventspils. Vēlāk šī gada laikā, abi prāmji tiks novirzīti maršrutā Trāveminde-Liepāja, palielinot kapacitāti šajā maršrutā par 40%, un un saīsinot arī pārbrauciena laiku no 27 uz 20 stundām.

Stena Line 2021. gadā paplašina savu darbību Baltijas jūrā, abus prāmju maršrutus no Latvijas uz Zviedriju un Vāciju papildinot ar moderniem RoPax prāmjiem. Stena Line prāmji maršrutos Nīnashamna-Ventspils un Trāveminde-Liepāja sāka kursēt 2012. gadā. Šobrīd tie veido nozīmīgu Eiropas loģistikas tīkla daļu, savienojot Baltijas valstis, Krieviju un NVS valstis ar Vāciju un Zviedriju, kā arī ar pārējo Eiropu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Scandlines papildina divi jauni prāmji

Vēsma Lēvalde, 06.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju kompānija Scandlines no Štrālzundes kuģubūvētavas saņēmusi divus jaunus prāmjus. No 2012. gada jaunie kuģi kursēs maršrutā Rostoka - Gedsera (Dānijas salas).

«Mūsu jaunie kuģi ir skaidrs signāls Scandlines nākotnei - mēs ejam uz attīstību. Austrumu koridori kļūst arvien nozīmīgāki, un šie kuģi mums palīdzēs dubultot kapacitāti Rostokas - Gedseras maršrutā,» norāda Scandlines izpilddirektors Štefans Zanne. Jaunie prāmji kopā ar plānotajiem ieguldījumiem ostu infrastruktūrā kopā kompānijai izmaksājuši 230 miljonus eiro.

Jaunie Scandlines prāmji ir 169 metrus gari, 24,80 m plati, tie spēj uzņemt 1500 pasažieru un 460 automašīnas vai 90 kravas vienības (apm. 1600 iekraušanas metri). Kuģi spēj sasniegt ātrumu 20,5 mezgli.

DB jau rakstīja, ka no 27. aprīļa prāmju līniju operators Scandlines nodrošina prāmi maršrutā Liepāja - Trāveminde. Saglabājies arī maršruts Ventspils - Trāveminde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru prāmju operators plāno kāpināt Zviedrijas preču pārvadājumus uz Latviju un NVS, sarunā ar DB norāda viena no pasaules lielājkajiem prāmju operatoriem Stena Line (SL) izpilddirektors Gunnars Blomdāls.

Olsonu ģimenei piederošās Stena grupas uzņēmums Latvijā ir uz ilgu palikšanu, bet vispirms plāno uzlabot un paplašināt šā gada oktobrī oficiāli pārņemtos Scandlines maršrutus Ventspils–Nīneshamna uz Zviedriju un Ventspils–Traveminde, Liepāja–Traveminde uz Vāciju.

Tas, ka nopirkām jau esošu biznesu, ir liela priekšrocība, jo uzreiz nav jāveic lieli iegudījumi, stāsta SL vadītājs Pagaidām gan šis ir jauns tirgus, jo SL līdz šim darbojusies Skandināvijas valstu, Lielbritānijas, Īrijas un Polijas virzienā. Tādēļ sākumā tiks pētīts tirgus un dibināti kontakti. Jebkurā gadījumā paplašināšanās sāksies ar papildu kravām no Zviedrijas un citām Skandināvijas valstīm, jo tur «mēs pazīstam industriju», skaidro G. Blomdāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tauriņš būs Stena Line Freight reģionālais vadītājs Baltijas valstīs, Krievijā un NVS

Egons Mudulis, 25.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas Aivars Tauriņš, kurš līdz šim strādāja uzņēmumā Schenker, sāks darbu Stena grupā ietilpstošajā zviedru prāmju kompānijā Stena Line Freight. A. Tauriņš ir arī Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs.

«Uzņemties jaunos pienākumus mani pamudināja iespēja veidot reģiona pārvaldes galveno biroju tieši Latvijā,» tā A. Tauriņš, kurš stāsies Hansa Hansona vietā. Stena Line Freight ir atbildīga par visu komerciālo kravu pārvadājumu pārdošanu un mārketingu Stena Line ietvaros, liecina kompānijas informācija.

DB jau rakstīja, ka Zviedrijas prāmju operators plāno kāpināt Zviedrijas preču pārvadājumus uz Latviju un NVS. Olsonu ģimenei piederošās Stena grupas uzņēmums Latvijā ir uz ilgu palikšanu, bet vispirms plāno uzlabot un paplašināt šā gada oktobrī pārņemtos Scandlines maršrutus Ventspils-Nīneshamna uz Zviedriju un Ventspils-Traveminde, Liepāja-Traveminde uz Vāciju. Šis ir jauns tirgus, jo Stena Line līdz šim darbojusies Skandināvijas valstu, Lielbritānijas, Īrijas un Polijas virzienā. Sākumā ir jāsaprot tirgus, jānodibina kontakti, strauju attīstību nesolīja Stena Line izpilddirektors Gunnars Blomdāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Krievijas un Latvijas autopārvadātāji kravas virzīs caur Liepājas ostu

Elīna Pankovska, 10.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas un Krievijas autopārvadātāju asociācija Latvijas auto, ASMAP un Liepājas speciālā ekonomiskā zona parakstījušas trīspusēju memorandu par sadarbību autopārvadājumu jomā caur Liepājas ostu, attīstot prāmju līniju Liepāja – Lībeka (Traveminde) Vācija.

Tas noticis Latvijas – Krievijas starpvaldību komisija sēdes laikā, informē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas Līga Ratniece-Kadeģe.

Parakstītais memorands nosaka un atbalsta programmu par starptautisko autopārvadājumu organizēšanu Latvijas un Krievijas teritorijā, tirgus sakārtošanu un tranzīta pārvadājumu attīstību.

«Krievija no savas puses ir iecerējusi caur Latviju un Liepājas ostu uz Eiropu novirzīt katru ceturto autopārvadātāju – tas liecina par vērienu un ieguvumiem ilgtermiņa sadarbībai,» norāda Liepājas mērs un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks.

Parakstītais memorands nosaka arī ekonomiskās attīstības veicināšanu abās valstīs, veidojot tranzīta koridoru ilgtermiņā, sakārtojot robežkontroli un auto rindas uz abu valstu robežām, kā arī paredz ceļu infrastruktūras sakārtošanu gan Latvijas, gan Krievijas pusē. Sadarbība noteikta vismaz uz desmit gadiem, bet projekta ekonomiskā dzīvotspēja jāizvērtē divu mēnešu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas SEZ valde lems par budžetu un attīstības plāniem

Vēsma Lēvalde, Db, 20.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) valde šodien, 20. janvārī, gatavojas apstiprināt LSEZ 2010. gada budžetu, kā arī lemt par sadarbības iespējām ar vairākiem uzņēmumiem.

Valde plāno izskatīt nomas maksas apjomu speciālās ekonomiskās zonas teritorijā, tostarp lemt par to, vai atbrīvot no nomas maksas ugunsgrēkā cietušā mūzikas kluba Fontaine Palace īpašnieku Stīnu Lorensu.

Par attīstības plānu šim gadam valde uzklausīs arī prāmju līnijas Liepāja - Trāveminde izveidotāju SIA Ave Līnija. Db jau ziņoja, ka prāmju līnija tehnisku iemeslu dēļ pagaidām nedarbojas, savukārt kompānija Scandline paziņojusi par jauna maršruta Ventspils - Trāveminde izveidi. Valde skatīs arī uzņēmuma Coenco plānus, kas Liepājā gatavojas būvēt vērienīgu akmeņogļu pārstrādes rūpnīcu. Ar vairākiem projektu pieteicējiem LSEZ valde gatavojas lauzt noslēgtos rezervācijas līgumus, jo uzņēmumi nevar izpildīt iepriekš deklarētās saistības.

Komentāri

Pievienot komentāru