Liepājas Pašvaldības policijas priekšnieks: ziemā elektroauto neattaisno cerības 

«Saņemot šīs automašīnas, gandarījums bija ļoti liels: tā tomēr ir jauna tehnika. Arī šobrīd aprīkojums, kurš ir, mūs ļoti apmierina. Vasaras mēnešos arī pašas automašīnas ir ļoti labas, diemžēl ziemas periodā tās neattaisno cerības, kuras mēs no tām gaidījām,» reģionālajam laikrakstam Kursas Laiks stāstījis Liepājas Pašvaldības policijas priekšnieks Normunds Dīķis.

Dienas Bizness, 11.1.2016
1/5

Foto: Dainis Ģelzis

Pērnajā martā Pašvaldības policija savā īpašumā ieguva trīs elektromobiļus. Šogad Kursas Laiks jautāja, kā dabai draudzīgie spēkrati uzlabojuši kārtības sargu darbu. «Automašīnu enerģijas avots nav iekšdedzes dzinējs, bet akumulators, ar kuru darbina elektromotoru. Līdz ar to kilometru nobraukums, kuru paredz rūpnīcas izgatavotājs, maigi izsakoties, ir pilnīgas muļķības. Protams, ka šīs automašīnas ir ekoloģiski tīras, vasaras laikā izmantojam tās patrulēšanai parkā, pie jūras vai pilsētā. Loģiski – jo vairāk šādu auto būs, jo mūsu vide būs tīrāka un arī uzturēšanās tajā būs daudz patīkamāka. Bet inženieriem vēl ir šur tur, kur piestrādāt, jo šobrīd manā skatījumā tās vairāk ir domātas tādiem platuma grādiem, kuros nav šādi sali kā pie mums, kaut gan šeit arī tie nav lieli, bet brīžiem ir. Es neteiktu, ka tās nav izmantojamas, bet automašīnas nedod to vēlamo efektu, kuru mēs bijām no tām gaidījuši,» skaidro policijas priekšnieks.

Automašīnas visu laiku ir pieslēgtas pie vienas no divām uzlādes stacijām: ja viena brauc, tad divas lādējas. «Izvēloties šīs automašīnas kā vienīgās, var palikt arī uz vietas,» saka Liepājas Pašvaldības policijas dežūrnodaļas priekšnieks Kristians Brūvers.

Līdzīgās domās par elektromobiļu pašreizējo pielietojumu ir CSDD Liepājas nodaļas priekšnieka vietnieks Arnis Jekste. «Septembrī, kad gaisa temperatūra vēl bija plusos, testējot elektromobili un braucot pa pilsētu, biju stāvā sajūsmā, bet viss diametrāli mainījās okto­brī, kad gaisa temperatūra pazeminājās līdz mīnus grādiem. Pārbraucienā Saldus–Rīga pusceļā saproti, ka akumulatora uzlāde neatbilst norādei uz ceļa zīmēm. Lai taupītu enerģiju, bija jāatslēdz visas elektromobiļa ekstras – radio un sildītāji. Skaidrs, ka ar elektrības vadu mežā nav, ko darīt.»

Plašāk lasāms laikrakstā Kursas Laiks.