Loģistikas centru Salaspilī grib kā lielāko Baltijā 

Pagaidām gan maz skaidrības par šī Rail Baltica objekta izveides grafiku

Egons Mudulis, 2018. gada 15. marts plkst. 7:29

Tas izriet no Eiropas platuma (1435 mm) dzelzceļa projekta Rail Baltica (RB) nacionālā ieviesēja valsts SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas (EDzL) Attīstības un sadarbības departamenta direktora Agņa Driksnas un citu projektā iesaistīto vai ieinteresēto teiktā Dienas Biznesam.

Pirms pusotra gada (15.09.2016.) DB rakstīja, ka RB intermodālais loģistikas centrs (ILC) atradīsies Salaspilī, jo daudzkritēriju analīzē secināts, ka Salaspils izkonkurē ne tikai, piemēram, Iecavu vai Vangažus, bet arī Olaini. ILC iecerēts izveidot teritorijā starp esošajiem 1520 mm platuma sliežu ceļiem un autoceļiem A4 (Via Baltica) un P5 (savieno Sauriešus ar Tīnūžiem). Tobrīd bija daudz neatbildētu jautājumu, tostarp saistībā ar ICL pārvaldību, taču arī šobrīd par to lielākas skaidrības, šķiet, īsti nav.

Laiks izlemt

Vaicāts par ILC projekta tālāko virzību un to, kas šobrīd atbild par centra izveidi, A. Driksna norāda, ka atbilstoši līdzšinējai izpētei un valsts sev dotajam uzdevumam tuvākā pusgada laikā jānosaka Salaspils pārvaldības modelis un jādefinē, kas būs atbildīgais par šī centra attīstību. Paralēli tam Satiksmes ministrija Eiropas Infrastruktūras savienojuma instrumenta (CEF) trešajam uzsaukumam pieteikusi konkrētas aktivitātes Salaspilī, proti, ietekmes uz vidi novērtējumu (IVN), lai varētu sagatavot teritoriju loģistikas darbībām. Pēc IVN un teritorijas noteikšanas sekotu projektēšana un būvniecība. Galamērķis ir, lai 2026. gadā, kad pa RB infrastruktūru sāks kursēt vilcieni, Salaspils ILC būtu lielākais šāda veida objekts Baltijā. Tas nozīmē, uzsver A. Driksna, ka secīgi jāveic sagatavošanas darbi – jānosaka atbildīgais, pārvaldības modelis, jāpiesaista operators, kas darbinās krānus, jādomā par kravu piesaisti un sadarbības partneriem gan Eiropā, gan NVS.

Attiecībā uz ILC piederību viņš norāda, ka valsts tiešajā un netiešajā īpašumā un pārvaldībā jāpaliek būtiskajai infrastruktūrai, proti, pirmkārt, sliedēm, otrkārt, apkalpes zonai ar krāniem, kur vilcieni tiek saņemti un palaisti. Citiem vārdiem, runa ir par to infrastruktūru, kas nepieciešama, lai varētu nodrošināt loģistikas centra pamatdarbību. Tai pašā laikā ir piedāvājumi, piemēram, no ķīniešiem, projektēt, būvēt un pārvaldīt.

Visu rakstu Loģistikas centru Salaspilī grib kā lielāko Baltijā lasiet 15. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 12. marts plkst. 13:34

Somija un Norvēģija pētīs iespēju uzbūvēt pirmo dzelzceļa savienojumu no Eiropas Savienības...

2018. gada 02. marts plkst. 12:22

Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» valdes priekšsēdētājai Baibai Rubesai ir politiskais atbalsts...

2018. gada 22. februāris plkst. 8:40

Konsultāciju biznesā izdzīvo tas, kurš spēj piedāvāt plašu pakalpojuma klāstu ar pievienoto...

2018. gada 14. februāris plkst. 7:24

Esam tikuši ļoti tālu, par Eiropas platuma dzelzceļa (1435 mm) projekta Rail Baltica (RB) nacionālā ieviesēja valsts SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas (EDzL) līdz šim paveikto norāda Agnis Driksna.

2018. gada 14. februāris plkst. 6:20

RB Rail valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa bažījas, ka akcionāru nesaskaņas varētu kavēt...

Nepalaid garām

Regulāras un pietiekamas investīcijas zīmolā ir ļoti nozīmīgas, jo tieši tas dod...

Uzņēmums Stats Serviss mainījis nosaukumu uz STATS RENT, turpina izstrādāt rentomāta projektu...

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

Skolēnu ēdināšana kļūst par sociālo uzņēmējdarbību....

No šīs sadaļas
2018. gada 14. marts plkst. 18:08

Latvijas čārterreisu aviosabiedrības «SmartLynx Airlines» lidmašīna «Airbus A320», kas veica...

2018. gada 13. marts plkst. 16:38

Transporta pakalpojumu uzņēmumam SIA «Sungate» reģistrēts nodrošinājuma līdzeklis - tam piemērots...

2018. gada 12. marts plkst. 16:51

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) izsniegtās vadītāja apliecības atbilst visām starptautiskām...

2018. gada 12. marts plkst. 13:34

Somija un Norvēģija pētīs iespēju uzbūvēt pirmo dzelzceļa savienojumu no Eiropas Savienības...

2018. gada 09. marts plkst. 14:07

Piektdien, 9. martā, ap pusdienlaiku notikusi ūdensvada avārija Brīvības ielā 185, kuras...

2018. gada 08. marts plkst. 14:50

Publiski izskanējusi neoficiāla informācija, ka Krievijas tiešsaistes pakalpojumu operators Yandex.Taxi,...

2018. gada 07. marts plkst. 10:19

Taxify uzskata, ka noteikumu projekts ir pretrunā ar sākotnējo likuma grozījumu mērķi un satur birokrātiskas prasības, kuras apgrūtinās privāto vadītāju darbību par labu atsevišķu taksometru uzņēmumu interesēm.

2018. gada 05. marts plkst. 16:56

Rīgas pašvaldības policija (RPP) šobrīd «pārvērtusies par ceļu policiju», tāpēc jāmeklē...

2018. gada 05. marts plkst. 12:24

Taksometru izsaukšanas aplikācija Taxify izsludinājusi Latvijas vadītāja vakanci, meklējot izcilu...

2018. gada 05. marts plkst. 8:32

Esam gatavi atvērt bāzi vienā no Baltijas valstīm, taču savu izvēli vēl...