Jaunākais izdevums

ASV Kalifornijas štata lielākajā pilsētā Losandželosā atvērta parodija par Starbucks Coffee ķēdi ar nosaukumu Dumb Starbucks, vēsta Reuters.

Atklāšanas dienā šī vieta gan pulcējusi lielu apmeklētāju skaitu, gan raisījusi dadz jautājumu.

Dumb Starbucks logo izskatās gandrīz tāpat kā īstais Starbucks logo. Vienīgā atšķirība ir tā, ka zīmolam it visur pievienots vārds «Dumb».

Starbucks ir ASV uzņēmums, kurš ražo un pārdod kafiju. Jaunatvērtā veikala pārstāve Laurela Hārpere medijiem sacījusi ka tas nav saistīts ar Starbucks. Un, neskatoties uz humoru, veikals nedrīkst izmantot Starbucks nosaukumu.

Galerijā skatāma mistiskās vietas atklāšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Starbucks maksās Kraft Foods gandrīz trīs miljardus dolāru

Gunta Kursiša, 13.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcu tīklam Starbucks būs jāšķiras no 2,76 miljardiem ASV dolāru, lai apmaksātu Kraft Foods radītos zaudējumus jeb, pareizāk sakot, negūtos ieņēmumus, lēmusi ASV šķīrējtiesa.

Kraft un Starbucks strīds ir par iepakotas Starbucks kafijas pārdošanu. Kraft sāka pārdot Starbucks kafiju 1998. gadā, vienojoties ar kafejnīcu ķēdi, ka pārdošana norisināsies līdz 2014. gada martam. Tomēr Starbucks lēma pārtraukt līgumu 2010. gadā, apsūdzot, ka Kraft Foods nepilda līgumā noteiktās saistības, ziņo BBC.

Saķeršanās rezultējusies šķīrējtiesā, Kraft norādot, ka uzņēmums no iepakotās Starbucks kafijas pārdošanas spējis uzbūvēt biznesu, kura vērtība gadā sasniedz 500 miljonus ASV dolāru.

Tiesa lēmusi, ka Starbucks būs jāmaksā Kraft 2,23 miljardus ASV dolāru par radītajiem zaudējumiem biznesam, kā arī vēl 527 miljonus ASV dolāru par papildu izmaksām, piemēram, juridisko pakalpojumu izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Mērķējot uz 90 miljardu dolāru tirgu, Starbucks atver pirmo «tējas bāru»

Gunta Kursiša, 24.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien durvis pirmo reizi ver vaļā pasaulē lielākās kafejnīcu ķēdes Starbucks pirmā tējnīca. «Tējas bārs» Teavana atvērts Ņujorkā, Manhetenā, raksta Forbes.

Starbucks vadītājs Hovards Šulcs (Howard Schultz) plāno piecu gadu laikā atvērt tūkstoti tējas bāru, panākot, ka tējnīcu tīkls Teavana kļūst tikpat populārs, cik tā mātes uzņēmums Starbucks. Teavana paplašināšanās notiks, pamazām izveidojot «tējas bārus» aptuveni 300 jau esošajos Teavana veikalos. Starbucks iegādājās Teavana pērnā gada beigās par 620 miljoniem ASV dolāru.

Tēja ir otrs visvairāk patērētais dzēriens pēc ūdens, tādējādi H. Šulcs, attīstot Teavana tīklu, plāno ienākt tējas tirgū, kura potenciāls pasaulē lēsts 90 miljardu ASV apjomā, liecina Euromonitor dati. Tikmēr ASV patērētāji vēl aizvien kafiju dzer vairāk nekā tēju, lai arī tējas mīļu skaits pēdējo piecu gadu laikā ASV ir audzis par 16%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kafejnīcu gigants Starbucks otrdien atvēris jaunu lielformāta kafejnīcu Šanhajā, Ķīnā, kas esot 300 reižu lielāka kā jebkurš cits Starbucks, vēsta Business Insider.

Kafijas grauzdētavā ierīkoti trīs kafijas bāri, viens no tiem aptuveni 26 metrus garš. Tajā tiek piedāvāti vairāk nekā 100 dzērieni, īpašu uzmanību pievēršot arī tējai.

Kafejnīcā ir īpašs piedāvājums gardēžiem, kā arī uz vietas gatavots ēdiens. 2016.gadā Starbucks uzsāka sadarbību ar Itālijas maizes ceptuvju tīklu Princi, piedāvājot svaigi ceptas maizītes, kruasānus un picas. Šanhajas grauzdētava izmēros krietni pārsniedz 2014.gadā Vašingtonā atklāto Seattle Roastery.

Pats Starbucks Šanhajas grauzdētavu dēvē par lielāko un skaistāko Starbucks kafejnīcu pasaulē. Uzņēmums informē, ka nākamo divu gadu laikā tiek plānots atvērt līdz pat 30 jaunas kafejnīcas, kas atradīsies Milānā, Ņujorkā, Tokijā un Čikāgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta (EP) izveidotā īpašā komisija nodokļu nolēmumu jautājumos ierosina noteikt, ka Eiropas Savienības (ES) ietvaros multinacionālām kompānijām ir jāmaksā nodokļi tajās valstīs, kurās tās gūst peļņu. Pašreizējā prakse gan ir citāda, šīs kompānijas nodokļus maksā tajā valstī, kurā ir to juridiskā adrese. Turklāt nereti attiecīgajā valstī multinacionāla kompānija nemaz neveic uzņēmējdarbību, bet ir tikai reģistrējusies zemāku nodokļu vai nodokļu atlaižu dēļ, vēsta laikraksts Diena.

Starbucks un Fiat

Šo jautājumu īpaši saasināja tā dēvētie Starbucks un Fiat gadījumi. Proti, Starbucks savu juridisko adresi reģistrēja Nīderlandē, bet Fiat - Luksemburgā, jo šīs valstis multinacionālām kompānijām piedāvāja ievērojamas nodokļu atlaides. Eiropas Komisijas (EK) ieskatā šādas atlaides, kas tiek piemērotas tikai atsevišķām kompānijām, ir uzskatāmas par nelegālu valsts atbalstu. Tāpēc EK nolēma, ka gan Starbucks, gan Fiat ir jāatmaksā atpakaļ 20-30 miljoni eiro, kurus kompānijas nav samaksājušas nodokļos nelegālu nodokļu atlaižu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Deutsche Bank vadītājs: Daudz domājam, kā konkurēt ar tādām kompānijām kā Starbucks

Žanete Hāka, 17.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deutsche Bank pārstāvji lielāko daļu laika domā par to, kā banka varētu būt konkurētspējīga ar kompānijām, kas nav bankas, piemēram, ar kafijas tīklu Starbucks, atsaucoties uz Deutsche Bank vadītāju Džonu Krajanu, raksta CNBC.

Viņš atzinis, ka banka nedomā tikai par konkurenci ar citām finanšu institūcijām, bet arī ar citiem sektoriem, piemēram, tehnoloģijas.

«Interesantākā lieta, un noteikti viena no tām, pie kuras mēs strādājam lielāko daļu laika, ir: vai mēs varam būt konkurētspējīgi pret kompānijām, kas nav bankas. Vai mēs, piemēram, varam konkurēt ar kompānijām, kas nodrošina maksājumus, taču nav regulēts?»

Pēdējo gadu laikā tirgū ienākušas daudz mazas kompānijas, kuras rada izaicinājumu lielajām kredītiestādēm. Tā, piemēram, aizvadītajā nedēļā viena no kompānijām Revolut informēja, ka pieteikusies bankas licences saņemšanai.

Tomēr Deutsche Bank vadītājs pauž bažas par institūcijām, kas līdz šim nav regulētas. Piemēram, Facebook ļauj lietotājiem sūtīt un saņemt naudu ar aplikācijas Messenger starpniecību, izmantojot PayPal kontus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Starbucks Ķīnā tuvāko gadu laikā atvērs 3000 jaunus kafijas veikalus

Dienas Bizness, 17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas tirdzniecības tīkls Starbucks paziņojis, ka Ķīnā nākamo gadu laikā plāno atvērt vēl aptuveni 3000 jaunas tirdzniecības vietas, raksta CNN Money.

Uzņēmums plāno gandrīz dubultot tās kafijas veikaliņu skaitu Ķīnā – no 3300 šobrīd līdz 6000 2022.gada beigās.

Tādējādi gadā Starbucks Ķīnā jāatver 600 jaunas tirdzniecības vietas, kas ir ievērojami vairāk nekā iepriekš plānotās 500 vietas gadā.

Starbucks iecerējis laika posmā no 2017.gada līdz 2022.gadam Ķīnā trīskāršot ienākumus un dubultot operatīvo peļņu.

«Starbucks veicina kafijas kultūras attīstību Ķīnā, un atalgojums par to būs veselīga, ilgtermiņa un pelnītspējīga izaugsme nākamajās desmitgadēs,» sacījis kompānijas vadītājs Kevins Džonsons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Nestle par 7,15 miljardiem dolāru nopērk tiesības tirgot Starbucks produktus

Zane Atlāce - Bistere, 07.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražotājs Nestle nolēmis maksāt 7,15 miljardus dolāru (5,9 miljardus eiro) par tiesībām pasaulē tirgot ASV uzņēmuma Starbucks produktus, vēsta Reuters.

Šis darījums stiprina Nestles kā lielākās kafijas kompānijas pozīcijas pasaulē strauji mainīgajā tirgū. Nestle un Starbucks apvieno spēkus ļoti sadrumstalotajā dzērienu kategorijā, kas pēdējā laikā ir pieredzējusi virkni darījumu.

Darījums ļaus Nestlei tirgot Starbucks produktus ārpus ASV uzņēmuma kafejnīcām. Iecerētais darījums gan vēl jāapstiprina regulatoriem un ja viss notiks, kā plānots, tad darījums tiks pabeigts līdz šī gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Siguldiešiem izstāsta kafijas stāstu

Linda Zalāne, 07.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#«Pirms gada ar sievu nolēmām atgriezties mājās no Lielbritānijas, kur dzīvojām astoņus gadus.»

Atgriežoties dzimtenē pēc vairākiem studiju un karjeras pieredzes gadiem Lielbritānijā, Kaspars Bērziņš sāk specializētās kafijas veikaliņa CoffeeLab biznesu

CoffeeLab ir nopērkama tikai tāda kafija, kuras pupiņas ir grauzdētas Latvijā, bet nav atrodama industriāli ražota kafija. «Pirms gada ar sievu nolēmām atgriezties mājās no Lielbritānijas, kur dzīvojām astoņus gadus. Uz ārzemēm sākotnēji devāmies studēt. Es ieguvu grādu inženierzinātnēs, vēlāk šajā jomā nodibināju arī savu uzņēmumu, kas patlaban vairs nedarbojas. Pirms pārcelties uz Latviju, mums nebija skaidras biznesa idejas, un pirmos trīs mēnešus vienkārši dzīvojām, pētījām tirgus situāciju, līdz radās doma atvērt specializētās kafijas vietiņu Siguldā, jo nekas tāds šajā pilsētā tobrīd nebija pieejams,» atminas SIA CoffeeLab Latvia īpašnieks Kaspars Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Ar startup veiklību ceļā uz bankas statusu

Anda Asere, 14.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Sākumā tevi ignorē, tad par tevi smejas, tad ar tevi cīnās, un tad tu uzvari.

Finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmuma Revolut dibinātāja un vadītāja Nikolaja Storonskija mērķi ir augsti, un ar līdz šim sasniegto viņš līdz galam nav apmierināts, jo vienmēr var vairāk. Līdz šim Lielbritānijā bāzētai kompānijai ir vairāk nekā miljons lietotāju Eiropā un tie veikuši 80 miljonus darījumu deviņu miljardu dolāru vērtībā.

Fragments no intervijas, kas publicēta 14. februāra laikrakstā Dienas Bizness:

Pašos pirmsākumos Revolut ir bijis diezgan agresīvs mārketingā un izsakoties par bankām. Tagad kompānija ir procesā, lai pati kļūtu par banku. Kāpēc?

Mēs ejam dziļāk biznesā. Ir konkrētas lietas, ko nevaram izdarīt, neesot banka, piemēram, aizdot klientu naudu. Tāpēc mēs izlēmām to darīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Papildināta - EK liek Fiat un Starbucks nenomaksātos nodokļos samaksāt līdz 30 miljoniem eiro

LETA, 21.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) trešdien izdevusi rīkojumu Itālijas autoražotājam Fiat un ASV kafejnīcu gigantam Starbucks katram atmaksāt līdz 30 miljoniem eiro nenomaksātos nodokļos.

«Luksemburga no Fiat atgūs 20-30 miljonus eiro un Nīderlande 20-30 miljonus eiro atgūs no Starbucks nenomaksātos nodokļus saistībā ar pretlikumīgu valsts palīdzību,» norāda Eiropas Savienības (ES) konkurences komisāre Margarēte Vestagere.

EK sākusi vairākas izmeklēšanas saistībā ar nodokļu nemaksāšanu pret vairākām lielām kompānijām, tostarp ASV Apple un Amazon, un trešdienas lēmums sniedzis nozīmīgu norādi par to, kādā virzienā šīs izmeklēšanas virzās.

Par šīm izmeklēšanām tika paziņots pērn pēc skandāla, kurā žurnālisti publiskoja informāciju par nodokļu atlaidēm vairākiem ievērojamiem uzņēmumiem, kas panāktas 19 gadu laikā, kad Luksemburgas premjerministra amatā bija Žans Klods Junkers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki ir izslāpuši pēc labas kafijas – ja uzņēmums atrod labu veidu un nišu, kā sevi prezentēt, var izveidot veiksmīgu biznesu

Tā uzskata lietuviešu kafejnīcu ķēdes Caffeine līdzīpašnieks Nids Ķuberis (Nidas Kiuberis). Šā gada beigās Baltijas lielākajā kafijas ķēdē būs 63 kafejnīcas, bet līdz 2022. vai 2023. gadam uzņēmuma mērķis ir to paplašināt līdz 100 kafejnīcām. Līdz šim uzņēmums attīstījies ar stratēģiskā investora BaltCap palīdzību, bet šobrīd meklē jaunu partneri, lai uzmirdzētu arī ārpus Baltijas. Pašlaik Caffeine ir divas kafejnīcas ASV, ko N. Ķuberis sauc par pilotkafejnīcām.

Fragments no intervijas, kas publicēta 29. jūnija laikrakstā Dienas Bizness:

Agrāk ražojāt reklāmas, tagad – kafiju. Kā jūs no reklāmas nonācāt kafijas industrijā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

EP: Ekonomikas un finanšu padomes vienošanās par nodokļu nolēmumiem - zaudēta iespēja

Žanete Hāka, 27.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ES dalībvalstu ministru kopīgais plāns par to, kā nodrošināt apmaiņu ar informāciju par nolēmumiem nodokļu jomā attiecībā uz starptautiskiem uzņēmumiem, ir zaudēta iespēja dot prettriecienu agresīvai nodokļu plānošanai, saka Eiropas Parlaments otrdien pieņemtajā rezolūcijā, informē EP.

EP deputāti pauž sarūgtinājumu par Ekonomikas un finanšu padomes (ECOFIN) 6.oktobra vienošanos, kas nepamatoti ierobežo automātiskās apmaiņas direktīvas piemērošanas jomu un liedz Eiropas Komisijas piekļuvi informācijai.

ES Ekonomikas un finanšu ministru padomes 6. oktobra vienošanās ir nogriezusi ceļu Eiropas Komisijas priekšlikumam nodrošināt lielāku pārredzamību un informācijas apmaiņu nodokļu jomā, uzskata EP deputāti rezolūcijā, kuru pieņēma ar 572 balsīm par, 90 pret un 30 atturoties.

Komentējot ES Ekonomikas un finanšu ministru padomes vienošanos, EP ziņotājs Markuss Ferbers (EPP, Vācija) teica: «Ja šī patiešām ir galīgā vienošanās, tad ES dalībvalstis būs palaidušas garām iespēju radīt lielāku pārredzamību nodokļu jomā. Dalībvalstu budžeti turpinās zaudēt. Mums ir vajadzīga saistoša un konsekventa Eiropas sistēma. Dalībvalstu nodokļu iestādēm nebūs iespējas uzzināt, ja cita dalībvalsts būs pieņēmusi lēmumu nodokļu jomā, kas negatīvi ietekmēs to dalībvalsts nodokļu bāzi. Ir jāuzliek pienākums valstu ieņēmumu dienestiem apmainīties ar informāciju par nolēmumiem nodokļu jomā, un šai informācijai ir jābūt pieejamai centrālā datu bāzē, kas jāpārvalda Eiropas Komisijai.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražošanas uzņēmums Nestle otrdien paziņoja, ka noslēdzis darījumu par tiesībām pasaulē tirgot Starbucks produktus ārpus ASV uzņēmuma kafejnīcām.

«Nestle», kam pieder «Nescafe» un «Nespresso» zīmoli, jau maijā pavēstīja, ka par šīm tiesībām maksās 7,15 miljardus dolāru (6,13 miljardus eiro).

Vienošanās paredz, ka aptuveni 500 «Starbucks» darbinieki ASV un Eiropā pāries darbā uz «Nestle».

«Nestle» skaidro, ka šis darījums nodrošinās uzņēmumam spēcīgu platformu turpmākai izaugsmei Ziemeļamerikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patvērumu var sameklēt ātrās ēdināšanas gigantu vērtspapīros; to piedāvā arī farmācijas milži.

Akciju tirgiem sagurstot un investoriem spriežot par grūtākiem laikiem ekonomikai, joprojām dažu sektoru akcijām mēdz klāties pieņemami. Viens no šādiem sektoriem ir ātrās ēdināšanas restorānu kompānijas.Tām ekonomikai smagnējākos laikos mēdz klāties labāk, jo patērētāji mēģina cirpt savus tēriņus. Tas nozīmē, ka tā vietā, lai dotos uz kādu dārgāku ēdināšanas iestādi, tie tomēr izvēlas, piemēram, apēst kādu burgeri vai picu. Tādējādi arī šiem uzņēmumiem tiek piedēvēts līdzīgs investoru aizsardzības statuss, kā tas ir Consume Staples un komunālo pakalpojumu uzņēmumiem.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas kafejnīcu tīkls Starbucks šonedēļ atklājis četrstāvu kafejnīcu Tokijā, raksta Business Insider. Milzīgajā kafejnīcā tiek piedāvāti vairāk nekā simts veidu tēju, kafiju un kokteiļu.

Ēkai ir stikla sienas, tādējādi ļaujot apmeklētājiem skatīties uz blakus esošo upi, savukārt gaišais koks iegūts Japānas mežos.

kafejnīcā atrodas lielākā Starbucks grauzdētavas toveris pasaulē, kuras garums ir 17 metri. Tas ir visu četru stāvu augstumā un dekorēta ar vara ķiršu ziediem.

Tāpat grauzdētavā ir kafijas grauzdējamā iekārta, un plānots, ka tā saražos gandrīz 750 tonnas kafijas gadā.

Tāpat šeit atradīsies lielākais Teavana bārs pasaulē, piedāvājot dažādus dzērienus, kuru pagatavošanā izmantota tēja. Kafejnīcā, tāpat kā citur pasaulē, tiks piedāvāta svaigi cepta maize, picas, salāti un citi ēdieni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēģina gan riskēt, gan ieņemt nosacīti drošas pozīcijas ar mazāk ciklisku plaša patēriņa preču pārdevējiem un ražotājiem.

Šis gads daudziem finanšu aktīviem cenu ziņā pagaidām padevies lielisks. Vērtība palielinās arī akcijām - turklāt izaugsme vērojama gan tādu uzņēmumu akcijām, kuru nozares ir cikliskākas, gan arī nosacītam drošajam patvērumam. Tas izceļ to, ka pamata pieņēmumi par notikumu attīstību pārskatāmā nākotnē joprojām ir visai optimistiski. Tomēr šajā pašā laikā valda arī saprašana, ka cenu pieaugums nupat jau ir bezmaz vai pārāk dāsns un kaut kur būtu jāmēģina paslēpties.

Pēdējā laikā tādējādi iecienīta stratēģija ir uzpirkt tādu milzīgu kompāniju vērtspapīrus, pēc kuru produktiem liels pieprasījums varētu saglabāties, ja ekonomika tomēr noiet no ceļa. Parasti pie šiem sektoriem tiek pieskaitīti mazāk ciklisku plaša patēriņa preču pārdevēji un ražotāji (Consumer Staples). Tie savus akcionārus ar stabilu peļņu spēj aplaimot gandrīz pie jebkādiem daudzmaz jēdzīgiem ekonomikas nosacījumiem. Šādu aizsardzības sektoru vērtspapīriem parasti iet labāk laikos, kad centrālās bankas samazina likmes (un tas no tām tiek šobrīd gaidīts), kas pamatā ir atbilde uz sliktākiem nosacījumiem ekonomikā. Tikmēr sliktāk tiem var klāties, ja mazināsies satraukums par pašreizējiem ekonomikas un ģeopolitiskajiem izaicinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kas Tev jāzina 22. oktobrī

Dienas Bizness, 22.10.2013

Ziedi Rīgas Brāļu kapos. Pirmdien atklāta Rīgas Brāļu kapu Noslēdzošās sienas pilsētu ģerboņu galerija, kuras restaurācijā ieguldīti vairāk nekā 57,1 tūkstoši latu un kas ilga aptuveni divus gadus.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labrīt!

Latvija

Rīgas pilsētas Centra rajona tiesā šodien plānots turpināt izskatīt krimināllietu, kurā par 25 tūkstošu latu liela kukuļa izspiešanu apsūdzēta bijusī Jūrmalas pilsētas prokurore Irina Bogdanova un par kukuļošanas noziegumiem - uzņēmējs Boriss Rjazanskis.

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija šodien diskutēs par Latvijas Bankas prezidenta ievēlēšanu nākamajam pilnvaru termiņam. Savukārt Latvijas Zinātņu akadēmijā notiks zinātnieku un pašvaldību diskusija par enerģētiku un jaunajām tehnoloģijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pagājušajā nedēļā pasaules lielākajos finanšu tirgos omu bojāja Ķīnas koronavīrusa izplatīšanās. Ja sākotnēji bija zināmas cerības, ka šis vīruss tiks nosacīti ātri iegrožots, tad šobrīd šāda veida pārliecība ir krasi mazinājusies.

Tas licis sarukt vairāku riska aktīvu cenai. Piemēram, naftas vērtība pēdējo dienu laikā pakritusi zem 60 ASV dolāru par barelu atzīmes. Strauji pēdējo dienu laikā sarukusi arī dzelzs rūdas vērtība.

Evakuē no rūpnīcām

Ķīna, kam nu ir liela ietekme uz pasaules kopējo tautsaimniecību, ziņojusi, ka vīrusa izplatīšanās tomēr var paātrināties, kas dažādiem ekspertiem ar jaunu sparu licis apcerēt scenārijus par to, kā notiekošais var ietekmēt ekonomiku. Ierobežot nāvējošo vīrusu apgrūtina tas, ka ar to inficētie cilvēki sākotnēji var nedemonstrēt nekādas saslimšanas pazīmes. Turklāt šis vīruss ir lipīgs arī tā inkubācijas periodā, kas esot aptuveni 10 dienas (tā ir būtiska atšķirība no SARS epidēmijas izraisītāja).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Biržu indeksi pārsvarā kāpj, kompāniju peļņai mazinot bažas par vīrusa izplatīšanos

LETA--AFP, 30.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV un Eiropas biržu indeksi trešdien pārsvarā pieauga, jo "Apple" un vairāku citu uzņēmumu labi peļņas rādītāji mazināja bažas par Ķīnas koronavīrusa izplatīšanos, kuras dēļ vairākas aviosabiedrības apturējušas reisus uz Ķīnu.

ASV Federālā rezervju sistēma (FRS), kā jau bija gaidāms, nemainīja procentlikmes. FRS vadītājs Džeroms Pauels sacīja, ka ir pamats "piesardzīgam optimismam" par globālās ekonomikas perspektīvu, bet "nekas no tā nav garantēts", jo turpinās neskaidrības, tostarp par šī vīrusa uzliesmojuma ietekmi.

"Apple" otrdien ziņoja par rekordaugstiem ceturtā ceturkšņa ieņēmumiem 91,8 miljardu ASV dolāru apmērā, ko nodrošināja viedtālruņu "iPhone" noieta pieaugums. "Apple" vadītājs Tims Kuks tomēr pauda pesimismu par koronavīrusa izplatīšanos Ķīnā, kas šim uzņēmumam ir svarīgs tirgus un piegādātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kas Tev jāzina 13. novembrī

Dienas Bizness, 13.11.2013

Latvijā.
Saeimas komisija atbalstījusi ieceri noteikt Maksātnespējas likumā valdes locekļu atbildību par zaudējumiem. Likuma grozījumi noteic, ka parādnieka kapitālsabiedrības valdes locekļi solidāri atbild par zaudējumiem, ja pēdējo trīs gadu laikā pirms maksātnespējas procesa pasludināšanas valdes locekļu rīcības dēļ ir iestājusies parādnieka maksātnespēja un viņi ir rīkojušies ar ļaunu nolūku vai aiz rupjas neuzmanības.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas metalurga maksātnespējas procesā gaismā var nākt patiesais parādu apjoms. Turpmāk parādnieka kapitālsabiedrības valdes locekļi solidāri atbildēs par zaudējumiem, ja pēdējo trīs gadu laikā pirms maksātnespējas procesa pasludināšanas valdes locekļu rīcības dēļ būs iestājusies parādnieka maksātnespēja un viņi būs rīkojušies ar ļaunu nolūku vai aiz rupjas neuzmanības. Tikmēr Sīrijas kurdi izveidojuši pagaidu valdību, bet Starbucks nāksies maksāt Kraft Foods 2,79 miljardus ASV dolāru. Laikrakstā Dienas Bizness šodien lasiet - apakšveļu pamanās pārdot pat Libānā. Veļas šūšanas SIA V.O.V.A. pēdējos trīs gados ražošanā ieguldījusi vairāk nekā pusmiljonu latu un daudz ko citu.

Uzziniet vairāk par svarīgāko šorīt galerijā augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Madara Cosmetics aptaujā apzinās, kādas priekšrocības vēlētos izmantot tās potenciālie akcionāri

LETA, 25.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja AS Madara Cosmetics, gatavojoties akciju kotācijai biržā, aptaujā apzinās, kādas priekšrocības vēlētos izmantot tās potenciālie akcionāri, liecina Madara Cosmetics publiskotā informācija.

Tostarp Madara Cosmetics aptaujā vēlas noskaidrot, vai potenciālie akcionāri gribētu iegūt īpašus piedāvājumus un atlaides, iegādājoties uzņēmuma ražoto produkciju, iespēju saņemt testa paraugus, lai varētu iepazīties ar jaunajiem produktiem, iespēju piedalīties jaunu produktu izstrādē un testēšanā, tajā skaitā dermatologa uzraudzībā, iespēju piedalīties semināros par kosmētiku un ādas kopšanu, vai arī citas priekšrocības.

Madara Cosmetics paziņojumā arī piebilsts, ka nereti kompānijas iepriecina akcionārus ar īpašām privilēģijām, tostarp, piemēram, uzņēmums Wrigley pārsteidzis investorus Ziemassvētkos ar 20 košļājamo gumiju iepakojumiem, Lindt & Sprüngli akcionāri saņem kastes ar izmeklētu šokolādi, Starbucks piedāvā baudīt kafiju bez maksas, savukārt Japan Airlines akcionāriem ir iespēja apceļot Japānu ar 50% atlaidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koronavīrusam ir plaša un ievērojama ietekme uz daudzu izejvielu cenu, kuras pamatā nu kļuvušas lētākās. Šajā ziņā izņēmums nav arī kafija, kuras piegāžu līgumu vērtība preču biržās divu mēnešu laikā samazinājusies gandrīz par 30%!

Tas ir straujāks kritums nekā dažām tādām izejvielām, kuras daudz izteiktāk tiek saistītas ar Ķīnas patēriņu, piemēram, naftai un varam.

Grafikā Arabica kafijas piegāžu līguma cena ASV preču biržā, ASV dolāra centi par mārciņu. Avots: Tradingeconomics.com

Ķīnas apetīte pēdējo gadu laikā un augusi, un šīs valsts iedzīvotāji grib (un arī spēj) baudīt dažādus Rietumu pasaulē ierastos labumus. Rezultātā Ķīnas kafijas imports desmit gadu laikā vairāk nekā trīskāršojies, ziņo, "Financial Times".

Izaugsmes tirgus apdraudēts

Turklāt tieši ar tālāku Ķīnas patēriņa pieaugumu bieži saistīta šī tirgus nākotnes izaugsme. Proti, Ķīna šobrīd joprojām ir atbildīga vien par 2% no pasaules kafijas patēriņa, liecina "Rabobank" aplēses. Tas, piemēram, ņemot vērā šīs valsts iedzīvotāju skaitu nav daudz, lai gan šajā pašā laikā tas arī nozīmē, ka šajā tirgū ir milzīgs izaugsmes potenciāls. Būtībā - šis tirgus kafijas dzeršanas ziņā vēl nav apgūts. Savukārt nu dažādi pieņēmumi par Ķīnas ekonomikas bremzēšanos liek apšaubīt agrāk gludās prognozes par strauju šīs valsts kafijas patēriņa palielināšanos. Rezultātā arī biržā kafija tiek pārcenota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savu veselību cilvēki mēdz likt pirmajā vietā, un draudi tai var samērā strauji likt pārdomāt dažādus paradumus. Arī valdības uzmanība pārskatāmā termiņā, visticamāk, būs tendēta nepieļaut tūlītēju savu ekonomiku krahu, kas agrākos spriedumus par nepieciešamo zaļo līniju ieturēšanu, iespējams, padarīs arvien mazāk aktuālus.

Daudzi vides aktīvisti runājuši par nepieciešamību plastmasas industrijai noteikt stingrākus ierobežojumus. To vairākos gadījumos sadzirdējušās arī valdības, kas demonstrējušas gatavību pieņemt attiecīgos mērus.

Tiesa gan koronavīrusa izplatīšanās to var sarežģīt. Galu galā iepakojuma viena no galvenajām funkcijām ir pasargāt produktu no ārējās vides ietekmes. Piemēram, "Starbucks" nedēļu pēc pirmā ASV koronavīrusa gadījuma aizliedza saviem klientiem dzērienus papildināt pašiem savos vairāk lietojamos traukos, ziņo "Bloomberg" un norāda, ka vismaz īstermiņā pieprasījums pēc vienreizējā plastmasas iepakojuma var augt.

Turklāt mazsvarīgi nav tas, ka dažādi naftas produkti, tās cenai planējot zemāk, kļūs lētāki. Dažkārt par to pašu plastmasu tiek izcelts, ka tās iepakojumu ražošana patērē krietni mazāk enerģijas un ūdens, ja salīdzina ar alternatīvajiem iepakojumu materiāliem, piemēram, stiklu, alumīniju un pat audumu. Katrā ziņā - naftu patērēt būs izdevīgāk. Turklāt, ja būs krīze, tad dārga eksperimentālā zaļā kursa spītīga iešana uz ļoti lētas naftas fona vispār var ekonomiku iestumt grāvī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četrus gadu desmitus pēc Vjetnamas kara beigām ASV ātrās ēdināšanas gigants McDonald's ir atvēris savu pirmo restorānu šajā valstī.

Ho Ši Mina pilsētas iedzīvotājiem un apmeklētājiem burgeru un nagetu gaidīšanas laiks ir beidzies. Nedēļas nogalē oficiāli durvis vēris Vjetnamā pirmais McDonald's restorāns.

Vjetnamiešu McDonald's izsalkušos ēdinās 24 stundas diennaktī un piedāvās ierasto ēdienkarti, kas papildināta ar dažiem ēdieniem, atbilstoši vietējai gaumei.

Tiesa gan vjetnamiešiem ātrā ēdināšana nav gluži sveša, jo valstī jau pārstāvētas ēdināšanas ķēdes Burger King, Subway, Domino's Pizza, Starbucks, Dairy Queen un KFC.

Līdz ar ieiešanu Vjetnamā McDonald's tagad darbojas 119 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru