Mājas lapa nav tikai ziņojumu dēlis jeb ko uzņēmums zaudē, atsakoties no mājas lapas

2018. gada 05. novembris plkst. 0:05
Autors:
Sadaļa: Reklāmraksti
Dalies ar šo rakstu

1.89 miljardi. Tik daudz mājas lapas pēc jaunākajiem datiem ir pieejamas interneta vidē, no kurām katra cīnās par vienu un to pašu - cilvēku uzmanību. Tas uzņēmumu vadītājiem liek uzdot pamatotu jautājumu: vai ir vērts ieguldīt laiku, lai biznesam izveidotu profesionālu mājas lapu, lai pēc tam turpinātu cīnīties par apmeklējumu tik sīvas konkurences apstākļos?

Ierakstot Google, vai uzņēmumam ir nepieciešama mājas lapa, atbilde ir nešaubīgs ''jā''. Iemesli tiek minēti dažādi, bet gavenais arguments - atsakoties no mājas lapas, uzņēmums paliek zaudētājos, jo mūsdienās tā nozīmē vairāk par digitālo ziņojumu dēli. Mājas lapas ir kļuvušas arī par uzņēmumu vizītkarti, komunikācijas kanālu un peļņas avotu.

Ir pagājis tas laiks, kad mājas lapas izveide bija laikietilpīgs un dārgs process, ko mazi uzņēmumi nevarēja atļauties. Ja savulaik par mājas lapas izveidi dažs labs uzņēmums šķīrās no vairākiem tūkstošiem, tad šodien cenas svārstās no nulles līdz pāris desmitiem eiro.

Pieņemamās izmaksas ļauj dažāda lieluma uzņēmumiem veidot savas mājas lapas un interneta veikalus, tomēr globāli tikai aptveni puse uzņēmumu to ir izdarījuši. Lūk, ko otra puse un tu zaudē, atsakoties no savas mājas lapas:

1. Bez mājas lapas tu atdod savus klientus konkurentiem

Ik sekundi tiek veikti vairāk nekā 40,000 meklējumu Google, un gandrīz 90% pircēju atzīst, ka ir veikuši produkta vai pakalpojuma izpēti internetā pirms pieņēmuši lēmumu to iegādāties. Mūsdienās cilvēki izmanto meklētājprogrammas, lai ne vien atrastu jaunus produktus un pakalpojumus, bet arī pārliecinātos par savu izvēli un pieņemtu lēmumu - pirkt vai nepirkt.

Tātad, ja tavam uzņēmumam nav mājas lapas vai sava interneta veikala un tas nav atrodams ar Google palīdzību, tad, visticamāk, potenciālais klients izvēlēsies konkurenta produktu, kas būs atrodams internetā.

2. Bez mājas lapas tu zaudē klientu uzticēšanos

Mūsdienās pircēji vērtē produktu vai pakalpojumu pēc tā mājas lapas, tāpēc pārdomāta mājas lapa ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā veicināt klientu uzticēšanos.

Kādā pētījumā atklāts, ka 94% cilvēku uzskata, ka profesionāls mājas lapas dizains ir viens no svarīgākajiem faktoriem, lai uzņēmumam uzticētos vai neuzticētos. Mūsdienās mājas lapa kalpo kā digitālā vizītkarte, kas ļauj potenciālajiem pircējiem un sadarbības partneriem saprast, vai uzņēmums ir viņu uzticēšanās un ieguldījumu vērts. Savukāt, ja uzņēmumam nav mājas lapas un to nav iespējams atrast internetā, tas cilvēkos rada šaubīgu priekšstatu par biznesu kopumā.

3. Ja tev nav mājas lapas, tu ļauj sava uzņēmuma tēlu veidot citiem

Pat ja tavs produkts ir atpazīstams visā pasaulē un komentārus neprasa, tavam uzņēmumam joprojām ir nepieciešama sava mājas lapa. Kādēļ? Tā paša iemesla dēļ, kāpēc tādiem zīmoliem kā Coca-Cola vai Shell ir mājas lapas - lai tu būtu noteicējs pār sava uzņēmuma tēlu.

Mājas lapa ir vieta, kur izstāstīt sava zīmola stāstu un kur klientiem iegūt priekšstatu par uzņēmumu kopumā. Bez mājas lapas tu atstāj sava uzņēmuma tēla veidošanu trešo pušu - konkurentu, klientu, mediju, u.c. - rokās, un zaudē iespēju to ietekmēt.

4. Bez mājas lapas tu neizmanto visefektīvāko kanālu komunikācijai ar klientiem

Vēl 2012. gadā valdīja uzskats, ka uzņēmumiem nav nepieciešama mājas lapa, jo ir iespējams uzveidot biznesa lapu Facebook - tas ir viegli izdarāms, turklāt bez maksas. Tomēr līdz ar Facebook algoritmā veiktajām izmaiņām, biznesa lapām sociālajos medijos vairs neiet tik viegli. Šobrīd biznesa lapu ieraksti organiski sasniedz tikai vidēji 2% no sekotāju skaita. Lai sasniegtu vairāk, uzņēmumi spiesti veidot vairāk izklaidējoša un like un share veicinoša satura, kas ne vienmēr atbilst uzņēmuma biznesa mērķiem.

Kamēr komunikāciju sociālajos medijos ietekmē algoritmi, mājas lapas saturs un izkārtojums ir uzņēmuma rokās. Tas ļauj efektīvi nodot nepieciešamo informāciju pārskatāmā un strukturētā veidā, turklāt ar garantiju, ka informācija sasniegs visus interesentus, kas mājas lapu apmeklēs. Tas nenozīmē, ka Facebook biznesa vajadzībām nav jāizmanto - mājas lapa var būt vēl viens kanāls, caur kuru komunicēt, dodot klientiem iespēju izvēlēties veidu, kā ar uzņēmumu sazināties.

Turkāt, lai arī mūsdienās lielākā daļa ir sociālajos tīklos, nevar aizmirst arī par tiem, kuri tos neizmanto. Komunikācijai ar šiem klientiem mājas lapa ir ne vien efektīvākais, bet arī vienīgais veids.

5. Bez mājas lapas tu zaudē peļņu

E-komercija ir viena no visstraujāk augošajām nozarēm pasaulē. Tiek prognozēts, ka 2019. gadā jau vairāk nekā 1.92 miljardi cilvēku visā pasaulē regulāri iepirksies internetā. Tas nozīmē, ka arī tev ir pēdējais laiks izveidot interneta veikalu, neatkarīgi to tā, kādu produktu vai pakalpojumu tu pārdod.

Pat ja tavu produktu iespējams iegādāties fiziskā veikalā vai par pakalpojumu norēķināties bezsaistē, kāpēc neļaut klientam veikt pasūtījumu interneta veikalā vai veikt priekšapmaksu par pakalpojumu tavā mājas lapā? Ja klients ir gatavs pirkumam, tad ļauj viņam to izdarīt uzreiz, pirms viņš ir pārdomājis.

Kā izveidot mājas lapu?

Mozello ir Latvijā radīts rīks mājas lapas vai interneta veikala izveidei, kas ļauj īsā laikā izveidot profesionālu un ērti lietojamu mājas lapu tava biznesa vajadzībām. Mozello risinājums ir reizē pietiekami vienkāršs, lai to neatkarīgi no pieredzes varētu izmantot ikviens, un pietiekami advancēts, lai ar tā palīdzību varētu izveidot interneta vidē konkurētspējīgu mājas lapu.

Lūk, seši biežāk minētie iemesli, kāpēc uzņēmumi izvēlas Mozello:

1. Saprotams, pieejams un viegli lietojams

Lietotājiem ir iespēja izvēlēties no vairāk nekā 40 profesionāliem mājas lapas dizainiem, uz kuru pamata veidot savējo. Ērtais un viegli saprotamais kontroles panelis ļauj ātri pielāgot lapas vai interneta veikala izkārtojumu, tekstu, augšuplādēt bildes, preču katalogu un logo, kā arī veikt citus nepieciešamos labojumus.

Svarīgi, ka tas viss iespējams bez programmēšanas vai dizaina priekšzināšanām, tāpēc neiztukšos tava uzņēmuma maciņu.

2. Mobilajām ierīcēm pielāgots lapas dizains

Vairāk nekā 52% no mājas lapu apmeklētāju nāk no mobilajām ierīcēm, tāpēc ir svarīgi, ka visi Mozello piedāvātie web lapu dizaini tam ir pielāgoti. Veidojot savu mājas lapu ar Mozello, tā automātiski būs pielāgota mobilajām ierīcēm bez papildu ieguldīta darba un laika.

3. Jaudīga e-komercijas platforma

Mozello dod iespēju atvērt funkcionālu interneta veikalu, kurā ir viss nepieciešamais pārdošanas uzsākšanai internetā - pārskatāms preču katalogs, iepirkumu grozs, interneta maksājumu apstrāde, piegādes veidi, atlaižu kodi un citas funkcijas.

4. Iespēja optimizēt mājas lapas SEO, lai uzlabotu pozīcijas meklētājprogrammās

Mozello piedāvā ne tikai iespēju izveidot mājas lapu bez maksas, bet arī parūpēties par to, ka potenciālie klienti varēs ērti atrast tavu uzņēmumu un piedāvātos produktus meklētājprogrammās. Veidojot savu lapu, varēsi optimizēt mājas lapas saturu ar biznesam svarīgākajiem atslēgas vārdiem.

5. Iebūvēti un ērti lietojami rīki, kas palīdzēs celt ienākumus

Ar Mozello tu varēsi ērti sekot līdzi izaugsmei, izmantojot Google Analytics, un veidot mārketinga kampaņas ienākumu celšanai. Mozello ir viegli savienojams ar:

Google Analytics - seko līdzi mājas lapas vai interneta veikala rezultātiem un apmeklētāju uzvedībai;

Engaga mārketinga rīkiem - noķer klientus, kas grasās pamest tavu mājas lapu, veicini pierakstīšanos jaunumiem un piesaisti jaunus apmeklētājus ar īpašiem piedāvājumiem.

Tāpat Mozello dos Tev iespēju izmantot visus populāros mārketinga rīkus, kas pieejami mājas lapu īpašniekiem, ieskaitot Google AdWords un Facebook Ad Manager. Šie rīki dod iespēju darbināt reklāmas kampaņas ar mērķi piesaistīt potenciālos klientus.

6. Sasniedzama atbalsta komanda, kas runā tavā valodā

Mozello klientu sevisa komanda atrodas tepat, Latvijā, tāpēc varēs ātri palīdzēt ar jebkuru aizķeršanos, sniedzot atbalstu latviešu vai krievu valodā. Atbalsts saprotamā valodā ir tas, ko esošie klienti vērtē īpaši augstu.

''Mani ļoti iepriecināja fakts, ka uz maniem jautājumiem atbalsta dienests atbild ātri, latviski un vienkāršam lietotājam saprotamā valodā," norāda uzņēmējs un fotogrāfs Austris Antons, kuram pie Mozello ir izveidotas jau vairākas mājas lapas.

Lai uzzinātu vairāk par to, kā izveidot mājas lapu un kā veicināt sava biznesa izaugsmi, nepalaid garām jaunākos rakstus Mozello blogā!

Dalies ar šo rakstu