Tirdzniecība un pakalpojumi

Mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājies

Žanete Hāka, 30.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

2016. gada jūlijā, salīdzinot ar 2015. gada jūliju, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 1,3 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču grupā apgrozījums samazinājās par 3,9 %, bet nepārtikas preču grupā tas pieauga par 4,6 %.

2016. gada jūlijā salīdzinājumā ar 2015. gada jūliju lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 15,5 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 12,2 %), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 11,5 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 4,2 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,8 %). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,3 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,6 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,1 %), kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 1,7 %),

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 1,8 %.

Šajā jūlijā, salīdzinot ar jūniju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,4 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums saruka par 2,5 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms palielinājās par 2,3 %.

Salīdzinot ar jūniju, apgrozījums pieaudzis mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 7,1 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,6 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 5,3 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,0 %) un autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 2,5 %). Savukārt apgrozījums krities kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 5,6 %), kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,4 %).

Jūlijā salīdzinājumā ar jūniju mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 3,8 %.