Jaunākais izdevums

Kosmētikas ražotāja "Stenders" e-komercijas pārdošanas rādītāji šā gada martā, salīdzinot ar pērno martu, ir pieauguši vairāk nekā divas reizes; aprīlī šī tendence turpinās, bet nenosedz dramatisko mazumtirdzniecības apjoma kritumu.

"Šobrīd strādājam arī pie "Amazon" kanāla attīstības, lai vēl vairāk paplašinātu klientu iespējas iegādāties "Stenders" produkciju tiešsaistē un padarītu to vēl plašāk pieejamu visā pasaulē," norāda Jans Gans (Yang Gang), "Stenders" vadītājs.

Sākoties ārkārtas stāvoklim, kompānijā kopumā situācija nemainījās tik krasi, kā tas esot noticis ar daudziem citiem Latvijas uzņēmumiem. Ķīna ir viens no svarīgākajiem "Stenders" tirgiem, kas šobrīd veido lielāko daļu no kopējā apgrozījuma. Kad Ķīnā sākās koronvīrusa uzliesmojums un ar to saistītie ierobežojumi, pārējie tirgi vēl darbojās. Savukārt šobrīd, kad citās valstīs ir spēkā ierobežojumi, Ķīnā situācija lēnām atkal sāk uzlaboties.

"Protams, vīruss ir jūtami ietekmējis pārdošanas rezultātus, taču tas ir arī licis meklēt jaunus pārdošanas kanālus un būt radošiem produktu virzīšanā," viņš teic.

Pagaidām tas notiekot sekmīgi un biznesa rezultāti lēnām sāk atgriezties plānotajās prognozēs. Sekojot līdzi aprīļa rezultātiem, J. Gans norāda, ka cilvēki pavisam noteikti vēl nav atgriezušies ierastajā rutīnā, tāpat pa šiem trim mēnešiem ir mainījušies iepirkšanās paradumi un vēl esot pāragri spriest, kas no tā būs paliekošs.

"Šobrīd ir būtiski, kā situācija attīstīsies Latvijā, kur atrodas viss "Stenders" laboratoriskais un ražošanas process, taču kopumā eksporta apjomi šobrīd nav samazinājušies, kavējušās tikai piegādes," teic J. Gans.

Ministre: Otrais Covid-19 vilnis prognozējams rudenī 

Latvijas eksperti un Pasaules veselības organizācijas speciālisti prognozē, ka otrais Covid-19 vilnis...

Viņš stāsta, ka ražošana strādā ar pilnu jaudu, tāpat kā darbs pie jaunu produktu attīstības – ierasto vannas produktu, ziepju, matu, sejas un ķermeņa kosmētikas klāstu uzņēmums papildina ar dušas putām, lūpu skrubjiem un šobrīd sevišķi aktuālajiem roku dezinfekcijas līdzekļiem.

"Saprotot, ka šī ir ilgtermiņa situācija, esam pārskatījuši visus investīciju projektus, kā arī vēl lielāku fokusu liekam uz ražošanas efektivitāti un procesu efektivitāti kopumā. Savukārt pārdošanu koncentrējam uz tiešsaistes aktivitātēm, mazumtirdzniecības darbiniekus iesaistot arī ražošanā un meklējot decentralizētus pārdošanas risinājumus, kas ļautu arī pārdevējiem aktīvāk iesaistīties darbā tiešsaistē," saka J. Gans.

Šobrīd gan Ķīnā, gan citos tirgos ir palielinājies ziepju pārdošanas apjoms un pieprasījums pēc tējas koka eļļu saturošiem produktiem. Ilgstoši uzturoties mājās, daudzi ir ieguvuši vairāk laika sev, kas atstāj ietekmi arī uz "Stenders" pārdošanas rezultātiem. J. Gans teic, ka cilvēkiem ir ierobežotas izklaides iespējas, līdz ar to daudzi izvēlas palutināt sevi un rūpējas par savu labsajūtu šajā saspringtajā laikā.

Salīdzinot ar līdzīgu periodu pērn, tiešsaistē ir pieauguši pārdošanas apjomi vannas produktiem, īpaši vannas bumbām. Ir audzis pieprasījums pēc ziepēm, ko veicina aktīvā publiskā komunikācija par roku higiēnas nozīmi vīrusa izplatības ierobežošanā. Pozitīva tendence esot vērojama arī matu kosmētikas pārdošanas apjomiem, kas skaidrojams ar vairākiem jauniem produktiem – cietajiem šampūniem un kondicionieriem, kas esot ieguvuši lielu klientu interesi un atzinību.

Runājot par to, kā uzņēmums pielāgojas jaunajiem apstākļiem, J. Gans uzsver, ka galvenais ir darbinieku drošība un veselība, tāpēc ir ieviestas būtiskas izmaiņas ikdienas darba organizēšanā. Darbiniekus ar jebkādu elpceļu infekciju vai sliktu pašsajūtu aicina palikt mājās, un atbalsta attālinātu darbu no mājām arī tiem, kuri jūtas labi. Gan ražošanas procesā, gan pārvietojoties uzņēmuma telpās uzņēmumā visi darbinieki ir sejas maskās. Tāpat visiem ir izsniegti individuālie roku dezinfekcijas līdzekļi, bet visas telpas un virsmas tiek regulāri tīrītas un dezinficētas.

"Esam arī sadalījuši darbinieku kustību pa iecirkņiem, lai izslēgtu drūzmēšanos ģērbtuvēs un virtuvēs. Dažādu cehu telpas ir nodalītas ar plēvi, lai mazinātu gaisa kustību starp neatkarīgiem cehiem," viņš stāsta.

"Stenders", tāpat kā daudzi pasaules uzņēmumi, pielāgojas situācijai un cīņai pret Covid-19 un ir uzsācis roku dezinfekcijas līdzekļu ražošanu. Pirmos tūkstoš litrus šī produkta bez maksas saņems Valsts sociālās aprūpes centra "Rīga" filiāļu iedzīvotāji. "Jau iepriekš esam vairākkārt uzsvēruši, ka šobrīd īpaši svarīgi parūpēties par cilvēkiem, kas klasificējas kā paaugstināta riska grupa. Tādēļ vēl pirms jauno dezinfekcijas līdzekļu nonākšanas veikalu plauktos nogādājam saražoto produkciju sociālās aprūpes iestādēm, lai atvieglotu to ikdienas darbu un mazinātu riskus, ar ko ikdienā saskaras to klienti," stāsta "Stenders" mārketinga direktore Kristīne Grapmane. Jau aprīļa sākumā uzņēmums Valsts sociālās aprūpes centram "Rīga" dāvināja 150 kg ziepju.

Db.lv jau vēstīja, ka "Stenders" apgrozījums iepriekšējā finanšu gadā, kas ilga no 2018. gada 1. aprīļa līdz 2019. gada 31. martam, bija 7,6 miljoni eiro, kas ir par 53,8% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga vairākkārt un sasniedza 1,1 miljonu eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot globālajām tendencēm un arī klientu vēlmēm būt atbildīgiem pret pasauli, kurā dzīvojam, kosmētikas ražotājs "Stenders" uzsācis jauna produkta - cieto šampūnu - ražošanu.

Cietos šampūnus un kondicionierus speciālisti izstrādājuši vairāk nekā gadu. Tie vizuāli līdzinās ziepēm un puto, nonākot saskarsmē ar ūdeni. Investīcijas jauno produktu izstrādē uzņēmums neatklāj.

Jaunajā produktu kategorijā ietilpst pieci cietie šampūni dažādiem matu tipiem: atjaunojošs, normalizējošs, mitrinošs, stimulējošs, un spēcinošs, kā arī divi cietie kondicionieri - matu atjaunošanai un dziļai barošanai. Produkti radīti, balstoties uz "Stenders" ziepju un vannas bumbu izgatavošanas pieredzi un tehnoloģiskajām iespējām, kuras tiek attīstītas uzņēmuma kreatīvajā centrā.

Sarežģītā tehnoloģija ļauj produktiem pievienot augstvērtīgas, dabiskas sastāvdaļas, piemēram, mālu, medu, olīveļļu, avokado eļļu, kakao sviestu, melno trifeļu, safrāna, zīdkoka un upeņu ekstraktus, kā arī daudzas citas dabiskas sastāvdaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Šobrīd lielāko risku saskatām situācijas attīstībai Latvijā, jo viss "Stenders" laboratoriskais un ražošanas process ir šeit," koronavīrusa Covid-19 ietekmi uz biznesu komentē kosmētikas ražotāja "Stenders" mārketinga direktore Kristīne Grapmane.

Pašreiz ražošana "Stenders" norit ierastajos apjomos, taču situācija ieviesusi izmaiņas uzņēmuma ikdienas darba organizēšanā. Ieviesti drošības risinājumi. Piemēram, ja darbinieki apmeklējuši ārvalstis, par jebkuru ceļojumu obligāti ir jāinformē uzņēmuma vadība un jāievēro divu nedēļu paškarantīna pēc atgriešanās valstī.

"Visus darbiniekus aicinām ik rītu sākt ar temperatūras mērījumiem vai, ja novērotas jebkādas elpceļu infekcijas vai slikta pašsajūta, aicinām informēt un palikt mājās. Atbalstām attālinātu darbu no mājām arī tiem, kas jūtas labi, jo darbinieku veselība un labsajūta ir mūsu prioritāte. Papildu jau visam minētajam ražošanas darbinieki darbu veic maskās," stāsta K.Grapmane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Uzņēmumiem būs nepieciešams valsts atbalsts

Lelde Petrāne, 12.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi novēro negatīvu vīrusa ietekmi uz biznesu, norāda Latvijas Eksportētāju Asociācija "The Red Jackets", kas ir apzinājusi eksportējošos uzņēmumus. Daļai uzņēmumu vīruss var būt kritisks un būs nepieciešams valsts atbalsts nodokļu brīvdienu formā.

Šobrīd lielākā problēma ir nevis darbinieku prombūtne, bet fakts, ka ir kritušies pārdošanas apjomi uz vīrusa skartajiem eksporta tirgiem vai ir sarežģījumi produktu komplektācijas un piegādes ķēdē. Lai gan uzņēmumi komplektē vai ražo produkciju Latvijā, bieži sastāvdaļas vai izejmateriāli tika iepirkti no Ķīnas vai citām vīrusa skartajām valstīm. Ja šīs piegādes kavējas, tad nav iespēju nokomplektēt produkciju un kavējas piegādes, kas attiecīgi ietekmē uzņēmuma finanšu plūsmu.

Daudzi uzņēmumi ir sajutuši pārdošanas apjomu kritumu, kas iespaido arī ražošanai nepieciešamās jaudas. "Mūsu biznesu vīruss skar negatīvi, jo mūsu klientiem krīt pārdošanas apjomi, kas ietekmē to, vai klients no mums var pirkt iekārtas un pakalpojumus. Valsts atbalsts būtu svarīgs, ja situācija uzņēmumā kļūs kritiska," pauž Kristiāns Vēbers, "Vendon" vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja "Stenders" bijušais līdzīpašnieks Jānis Bērziņš izveidojis jaunu uzņēmumu un tajā no betona rada dažādus interjera elementus.

SIA "Paho" izveidota nedaudz vairāk nekā pirms gada, un šobrīd aizvien notiek mēģinājumi iepazīt materiālu un formu.

Vaicāts, kā uzņēmējs no kosmētikas nozares nonāca līdz betonam, J. Bērziņš atklāj: "Pirmkārt man divus gadus bija liegums nodarboties ar kosmētikas ražošanu, šobrīd vairs nav. Es piekusu no kosmētikas biznesa, no tā, ko mēs tur darām, ko mēs solām un nevaram izpildīt, un mūžīgo jaunību uzdāvināt nekādi nespējam.

"Tas ir sarežģīts bizness," viņš atzīst.

Visu rakstu lasiet 21. janvāra žurnālā "Dienas Bizness".

Abonējiet, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas kosmētikas ražotāji sadzirdēti pasaulē

Monta Glumane, 03.12.2019

Dalies ar šo rakstu

Ieva Plaude

Foto: Evija Trifanova/LETA

Kosmētikas ražošana ir inovatīva nozare ar augstu pievienoto vērtību – vairāk nekā 75% no saražotā tiek eksportēts. Svarīga ir arī jaunu darba vietu radīšana, jaunu produktu izstrāde, izmantojot Latvijas zinātnes sasniegumus bioloģijā un ķīmijā.

"Ir patiess prieks, ka pēdējos 15 gados kosmētikas ražošana Latvijā ir nostiprinājusies kā patstāvīga tautsaimniecības nozare ar aptuveni 35 miljonu eiro lielu apgrozījumu un daudziem ražojošiem uzņēmumiem. Līdz tam mums bija viens kosmētikas ražotājs – "Dzintars" – Latvijas tradīcijām bagātās ķīmiskās rūpniecības vēstures liecinieks. Šobrīd 35 miljonus vērtās nozares līderi ir "Madara Cosmetics", "Stenders" un "Kinetics Nail Systems". Turklāt vairāk nekā 10 ražotājiem, kuru apgrozījums mērāms ap miljonu eiro gadā, ir vislielākais potenciāls straujai izaugsmei nākamajos gados," žurnālam "Dienas Bizness" saka Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijas valdes priekšsēdētāja Ieva Plaude.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #10

DB, 21.01.2020

Dalies ar šo rakstu

Pēc Finanšu ministrijas datiem, valsts fondos šogad nonāks 340 miljoni eiro, kas ir 3,4% no valsts budžeta.

Valsts kontrole vairākkārt ir norādījusi uz nepieciešamību pēc vienotiem fondu darbības pamatprincipiem, taču vairāk nekā desmit gadu laikā Latvijā vienota izpratne nav izveidojusies.

21. janvāra numurā:

Numura tēma - valsts fondu nekārtības un Eiropas fondu labais piemērs

Transports un tranzīts - sankciju sekas Ventspils, Rīgas un Liepājas ostās

Intervijā - ar bijušo finanšu ministru Edmundu Krastiņu skaidrojam, kāpēc Latvija var zaudēt konkurētspēju

Aktuāli - īstais karš ir digitālajā vidē

Ekonomika – par sekām, kas iestājas, kļūdaini norādot patieso labuma guvēju

Komentāri

Pievienot komentāru