Citas ziņas

Papildināta: Ugunsgrēkā vilcienā Pakistānā gājis bojā vismaz 71 cilvēks

LETA--AP/AFP, 31.10.2019

Jaunākais izdevums

Ugunsgrēkā vilcienā Pakistānā ceturtdien gājis bojā vismaz 71 cilvēks, paziņojušas amatpersonas.

Vairāki no bojāgājušiem miruši, izlecot no liesmojošā vilciena.

Ugunsgrēks izcēlās ēdiena gatavošanas laikā, eksplodējot diviem gāzes baloniem.

Liesmas vilcienu pārņēma netālu no Liākuatpuras, Pendžābas provincē.

Vairāk nekā 40 pasažieri guvuši ievainojumus.

Televīzijas demonstrētajos video redzami liesmām apņemti vagoni un dzirdamas cilvēku raudas.

Pakistānas Dzelzceļa amatpersona Ali Navazs ziņu aģentūrai sacīja, ka vilcienā braukuši svētceļnieki, kuri izmantojuši gāzes balonus, lai pagatavotu sev sev brokastis.

Navazs norādīja, ka daudzi pakistānieši garos pārbraucienos ņem līdzi pārtiku, bet atgādināja, ka gāzes baloni vilcienos ir aizliegti.

Ugunsgrēkā cietis «Tezgam» vilciens, kas parasti kursē maršrutā Rāvalpindi-Karāči, bet šoreiz tika novirzīts pa citu maršrutu, lai transportētu svētceļniekus uz Lahoru.

Svētceļnieki bija ceļā uz vienu no lielākajiem reliģiskajiem pasākumiem Pakistānā. Katru gadu ciematā pie Lahoras sapulcējas līdz 400 000 islāmticīgo, lai kopīgi lūgtos.

Negadījumi ar vilcieniem Pakistānā nav retums. Investīciju trūkuma, korupcijas un sliktas pārvaldības dēļ dzelzceļš ir nolaists.

Jūlijā 23 cilvēki gāja bojā pasažieru vilciena un kravas vilciena sadursmē Pendžābas provincē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Pakistāna pilnībā atvērusi gaisa telpu

LETA, 16.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pakistāna otrdien pilnībā atvērusi savu gaisa telpu visam civilajam aviotransportam, izbeidzot vairākus mēnešus spēkā bijušos ierobežojumus, kas ietekmēja nozīmīgus starptautiskos gaisa satiksmes maršrutus, arī no Indijas.

Ierobežojumi tika noteikti pēc tam, kad sadursmes abu kaimiņvalstu starpā tās bija novedušas līdz kara slieksnim.

«Pakistānas gaisa telpa ir atvērta visa veida civilajam transportam,» pavēstīja Pakistānas Civilās aviācijas dienests.

Atvērta arī gaisa telpas austrumu daļa, kas atrodas līdzās robežai ar Indiju, apliecināja dienesta pārstāvis sakariem ar presi.

Pakistāna pilnībā slēdza gaisa telpu februārī, saasinoties attiecībām ar Indiju, kas gandrīz vai noveda pie abu kodolieročiem bruņoto valstu kara. Mēnesi vēlāk daži ierobežojumi tika atcelti, tomēr līdzās robežai ar Indiju tie tika saglabāti.

Gaisa telpas slēgšana ietekmēja lidojumus no Indijas rietumu virzienā, Pakistānas nacionālā lidsabiedrība «Pakistan International Airlines» bija spiesta atcelt vairākus lidojumus, tika slēgti vairāki svarīgi maršruti no Islamabadas un Lahoras.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kāpēc dažādība vajadzīga ne tikai šķīvī, bet arī transporta sistēmā?

Neils Balgalis, Uzņēmuma Grupa93 vadītājs, pilsētplānošanas eksperts, 14.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no mūsdienu cilvēka ikdienas neatņemamiem pavadoņiem ir ātrums – komunikācijā, klientu apkalpošanā, pārvietošanās iespējās. Daudzi no mums, vēloties kaut kur nokļūt ātri, jau ierasti izvēlas vieglo auto. Nupat uzsāktā Autotransporta direkcijas un Pasažieru vilciena kampaņa «Pamēģini sabiedrisko!» izaicina atklāt citas iespējas.

Noteikti atradīsies oponenti, kuri teiks, ka nav nekā mobilāka par personisko automašīnu. Taču mobilitāte ir ne tikai iespēja pārvietoties ātri un bez šķēršļiem (ko pagrūti izdarīt ar auto rīta un vakara sastrēgumstundās), mobilitāte ir arī daudzveidība. Un tā pilsētas labsajūtai ir ne mazāk svarīga kā sabalansēts uzturs cilvēkam.

Kā atgūt līdzsvaru pilsētas satiksmē?

Mūsu valsts trīsdesmit gadus ir dzīvojusi uz vienveidīgas «auto diētas». Līdz neatkarības atgūšanai automašīnu bija maz, jo auto bija deficīta prece un vairums iedzīvotāju to vienkārši nevarēja atļauties. Pēc 1990. gada auto ietekme nemitīgi ir tikai augusi, automašīnai kļūstot ne vien par ērtību, bet arī statusa simbolu, lielā mērā dominējot mūsu ikdienā un nosakot mūsu paradumus. Piemēram, ja es varu 45 minūtēs atbraukt ar vilcienu no Jelgavas līdz Rīgai, bet pēc tam man jāpatērē vēl tikpat daudz laika, lai nokļūtu savā galamērķī Rīgā, nebraukšu es ar vilcienu, bet sēdīšos vien savā auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Pasažieru vilciens" plāno mainīt zīmolu, nevis nosaukumu, ceturtdien intervijā Latvijas Radio sacīja "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

"Tās ir baumas, ka ir jāmaina nosaukums. Mēs ne valdē, ne iekšēji uzņēmumā neesam ne nolēmuši, ne sprieduši par to, ka būtu nepieciešama nosaukuma maiņa. Bieži vien zīmols strādā pilnīgi atsevišķi," sacīja Grigulis, piebilstot, ka, piemēram, Igaunijas pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu strādā ar zīmolu "Elron", kamēr paša uzņēmuma nosaukums ir "Eesti Liinirongid".

Viņš arī atzīmēja, ka ziņas par zīmolu "Vivi" ir pāragri noplūdusi informācija.

Pasažieru vilciens maijā Patentu valdē reģistrējis preču zīmes Vivi Latvija un Vivi 

Dzelzceļa pasažieru pārvadātājs AS "Pasažieru vilciens" šogad maijā Patentu valdē reģistrējis...

"Tas ir tāds neiznēsāts bērns. Mēs par šo negribam runāt, jo tam būs savs stāts, kuru būs jāizstāsta tajā brīdī, kad tas pienāks. Līdz tam mums vēl ir daudz darāmā," uzsvēra "Pasažieru vilciena" vadītājs.

Iepriekš TV3 raidījums "Nekā personīga" ziņoja, ka nolemts mainīt "Pasažieru vilciena" nosaukumu, un turpmāk to sauks "Vivi Latvija". Jaunā dizaina izstrāde un ieviešana izmaksāšot līdz 100 000 eiro.

Vienlaikus Patentu valdē aģentūra LETA noskaidroja, ka "Pasažieru vilciens" šogad maijā reģistrējis preču zīmes "Vivi Latvija" un "Vivi". Pieteikumi abu preču zīmju reģistrācijai iesniegti 2020.gada 4.februārī, bet abas preču zīmes reģistrētas 20.maijā.

Informācija Patentu valdes datubāzē liecina, ka abu preču zīmju īpašnieks ir "Pasažieru vilciens", bet preču zīmju reģistrācija ir spēkā līdz 2030.gada 4.februārim.

"Pasažieru vilciena" pārstāve Agnese Līcīte pavēstīja, ka jaunu ritošo sastāvu pasažieri varēs sākt izmantot 2022.gadā, un līdz ar šo vilcienu saņemšanu būtiski mainīsies gan "Pasažieru vilciena" sniegtā pakalpojuma kvalitāte, gan pasažieru pieprasījums pēc tā, jo tiks ne tikai piegādāti jauni vilcieni, bet arī būtiski palielināta pārvadājumu intensitāte ieviešot intervāla grafiku.

"Jaunajiem vilcieniem jābūt ne vien tehniski atbilstoši un kvalitatīvi uzbūvētiem, to eksterjera krāsojumam jābūt funkcionālam, izteiksmīgam un pietiekami pamanāmam satiksmē, vienlaikus vilcieniem jābūt vizuāli pievilcīgiem gan no ārpuses, gan iekšpuses. Šī gada pavasarī prezentējām jauno vilcienu ārējā izskata dizainu, kas būs nozīmīga mūsu uzņēmuma jaunās identitātes daļa. No jauno vilcienu dizaina secīgi izriet arī jaunas grafiskās identitātes izstrāde un vizuālās atpazīstamības vadlīniju jeb stila grāmatas izstrāde," skaidroja Līcīte.

Visu šo darbu kopuma - elektrovilcienu interjera un eksterjera dizaina izstrāde, jauna zīmola izstrāde, vizuālās atpazīstamības vadlīniju jeb stila grāmatas izstrāde - izmaksas ir 34 100 eiro, kas pēc "Pasažieru vilciena" veiktā atklātā iepirkuma bija lētākā no piedāvātajām cenām. Par šiem pakalpojumiem noslēgts līgums ar SIA "Printpigeons".

Savukārt vizuālās identitātes ieviešanas komunikācijas stratēģijas izstrādes izmaksas ir 7850 eiro, arī šis bija lētākais iepirkuma procesa piedāvājums no iesniegtajiem, norādīja Līcīte. Par šo pakalpojumu noslēgts līgums ar starptautiskās komunikāciju aģentūras "Hill+Knowlton Strategies" partneri Latvijā "MM&A I Hill+Knowlton Strategies" (SIA "Mežgaile, Māliņa un Austriņš").

"Uzņēmumam pakāpeniski mainoties un attīstoties, ieviešot arvien jaunas tehnoloģijas, izmaiņas arī paša uzņēmuma ārējā izskatā - krāsās, logo un citos elementos, kurus lietosim, - ir loģisks solis. Lēmums par pārzīmološanu pieņemts, jo tas ilustrēs pārmaiņas, uz kurām jau šobrīd ir ceļā "Pasažieru vilciens", kā arī to jauno pakalpojumu kvalitāti, kuru piedāvāsim iedzīvotājiem turpmākajos gados. Uzņēmuma grafiskās identitātes maiņa ir tikai viens no soļiem pārmaiņu procesā, kas vērstas uz mūsu ilgtermiņa stratēģiskajām izmaiņām," pauda Līcīte.

Viņa norādīja, ka jaunā zīmola ieviešana ir cieši saistīta ar jauno vilcienu piegādes grafiku, jo šīs pārmaiņas tiks realizētas kontekstā ar jūtamiem uzlabojumiem pakalpojumos pasažieriem.

"Aicinām pāragri neanalizēt iespējamā zīmola atbilstību vai tā veiksmi, jo atrauti no kopējās koncepcijas un zīmola filozofijas pilnvērtīgus un objektīvus secinājumus nav iespējams izdarīt," piebilda Līcīte.

"Pasažieru vilciens" pērn jūlijā parakstīja līgumu ar "Škoda Vagonka" par jaunu elektrovilcienu iegādi. Līguma summa ir 241,889 miljoni eiro, taču kopējās jauno elektrovilcienu projekta, kas ietver arī vilcienu remonta centra izbūvi, izmaksas plānotas 255,889 miljoni eiro. Līgums paredz, ka pirmie vilcieni sāks kursēt 2022.gadā, bet visus vilcienus paredzēts piegādāt līdz 2023.gadam.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilcienu satiksmes atjaunošana uz Bolderāju izmaksātu 1 miljonu eiro

Ilze Žaime, 29.07.2019

SM izveidotās darba grupas izbraukuma sēde uz Bolderāju. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: ILZE ŽAIME

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējā uzstādījuma, ka jāveicina dzelzceļa transporta izmantošana autotransporta vietā, kā arī maksimāli jāizmanto esošā dzelzceļa sistēma, ietvaros plānots turpmāko 2 līdz 3 gadu laikā, investējot apmēram 1 miljonu eiro, atjaunot pasažieru vilcienu satiksmi uz Bolderāju.

Šā gada 14.maijā tika izveidota darba grupa, kurā līdzdarbojas eksperti no VAS «Latvijas dzelzceļš», AS «Pasažieru vilciens», Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas, Valsts dzelzceļa administrācijas, Rīgas domes Satiksmes departamenta, VSIA «Autotransporta direkcijas», Rīgas brīvostas pārvaldes un citām institūcijām, lai izvērtētu iespējas atjaunot pasažieru vilcienu satiksmi virzienā uz Bolderāju, ietverot juridiskos, finansiālos un tehniskos aspektus.

Pēc šodien notikušās izbraukuma sēdes uz Bolderāju, satiksmes ministrs Tālis Linkaits secināja: «Bolderājai ir vajadzīgs vilciens. Mēs zinām, ka Rīgā ir sastrēgumi, no rīta un vakaros izbraukt cauri Rīgas centram ir arvien grūtāk. Es domāju, ka tas ir arī valsts interesēs, lai vairāk cilvēku izmantotu tieši vilcienu pārvadājumus.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kabulā izšauta raķete uz Aizsardzības ministriju 11.septembra teroraktu gadskārtā

LETA--AFP, 11.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Afganistānas galvaspilsētā Kabulā trešdienas rītā neilgi pēc pusnakts tika izšauta raķete uz Aizsardzības ministrijas ēku, sākoties dienai, kad aprit 2001.gada 11.septembra teroraktu 18.gadskārta, bet šajā incidentā neviens netika ievainots.

Neilgi pirms tam bija ziņots par sprādzienu pie ASV vēstniecības, nesniedzot sīkākas detaļas.

«Raķete trāpīja Aizsardzības ministrijas ēkas sienai, bet nav ziņots, ka būtu cietušie,» paziņoja Iekšlietu ministrijas preses sekretārs Nosrats Rahimi.

Šis incidents bija pirmais uzbrukums Kabulā, kopš ASV prezidents Donalds Tramps sestdien paziņoja, ka tiek pārtrauktas ASV miera sarunas ar Afganistānas islāmistu nermienieku gupējumu «Taleban».

Talibi otrdien solīja turpināt cīņu un brīdināja, ka Vašingtona nožēlos aiziešanu no sarunām.

Talibi pagājušajā nedēļā Kabulā uzspridzināja divās automašīnās ievietotus spridzekļus, nogalinot vairākus civiliedzīvotājus un divus NATO misijas locekļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais Valūtas fonds (SVF) nodrošinās Pakistānai glābšanas naudu 6 miljardu ASV dolāru apmērā, lai valsts spētu cīnīties ar ekonomisko krīzi, ziņo BBC.

Finansējums, kura piešķiršana vēl jāapstiprina SVF vadībai, tiks nodrošināts trīs gadu laikā.

Šāda vienošanās seko mēnešiem ilgām sarunām.

Savā paziņojumā SVF norāda, ka Pakistāna saskaras ar izaicinošu ekonomisko vidi, ko raksturo tādi faktori kā nepietiekama izaugsme, paaugstināta inflācija un augsts parādsaistību līmenis. Tas skaidro, ka finansēšanas programma stiprinās valsts izaugsmi, uzlabojot uzņēmējdarbības vidi, stiprinot institūcijas, palielinot caurskatāmību un aizsargājot sociālos izdevumus.

Starptautiskā Valūtas fonda glābšanas finansējums parasti tiek nodrošināts ar stingriem nosacījumiem, un daži analītiķi brīdinājuši, ka SVF ieguldījums varētu kaitēt premjerministra Imrāna Hāna solījumiem veidot labklājības valsti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kā top? Pakistānas kebabs

Ilze Žaime, 10.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ rubrikā "Kā top?" portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā uzņēmumā SIA "Radhe Krishna", kas pārstāv zīmolu "Pakistānas Kebabs", top vistas gaļas kebabs.

Pirms apmēram pieciem gadiem dibināto tīklu "Pakistānas Kebabs" šobrīd pārstāv divdesmit trīs ēdināšanas vietas visā Latvijā. Deviņu tirdzniecības vietu saimnieks, franšīzes ņēmējs Meet Godhani uz dzīvi Latvijā no Indijas pārcēlās pirms gada, un, sācis ar vienu ēdināšanas vietu, ik mēnesi biznesam piepulcēja jaunu. Viņa ikdienas darbs ir vadīt kebabu restorānu Merķeļa ielā, Rīgā, kur, kā viņš atklāj, dienā tiek pārdoti vairāk nekā simts kebabi.

90% ēdināšanas vietas apmeklētāju esot vietējie un regulāri klienti, biznesa portālam db.lv stāsta vadītājs.

Patreiz lielākā daļa "Pakistānas Kebaba" franšīžu pieder Indijas pilsoņiem. "Nesen ziņas pāršalca vēsts, ka mēs pasniedzam sliktas kvalitātes ēdienu, un kafejnīcās nav tikusi ievērota tīrība. Tā patiesi notika, taču ne šeit, bet gan cita atzara franšīzes uzņēmumā. Lai gan arī šo ēdināšanas vietu īpašnieki nāk no Indijas, tāpat kā es, tā ir liela zeme, cilvēki ir dažādi un katram piemīt atšķirīgs vadības stils," paskaidro M.Godhani.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

New York Times: Likmes cīņā pret naudas atmazgāšanu Latvijai ir augstas

LETA, Žanete Hāka, 18.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadiem ilgi vairākas Latvijas bankas palīdzējušas kriminālo aprindu pārstāvjiem atmazgāt naudu un tad pārvietot uz ārzonām, taču šobrīd likmes cīņā pret naudas atmazgāšanu mūsu valstij ir augstas, raksta ASV laikraksts New York Times (NYT).

Kā piemēri tiek minēti investīciju konsultants, kura finanšu piramīda Krievijas iedzīvotājiem nolaupīja 10 miljonus ASV dolāru, Taivānas uzņēmējs, kurš slepeni palīdzējis Ziemeļkorejai iegūt precīzijas instrumentus kodolieroču programmas attīstībai, un korumpēts Ukrainas politiķis, kurš centies legalizēt savai valstij izkrāptos miljonus.

Pēdējā laikā uzvirmojuši skandāli, kas atklāj, ka caur Skandināvijas banku «Swedbank» un «Danske Bank» kontiem Baltijas valstīs izplūduši miljoniem aizdomīgas izcelsmes eiro, tādēļ ASV pastiprina spiedienu pret šīm valstīm, lai Ziemeļkorejai un Krievijas pilsoņiem neizdotos apiet sankcijas. raksta NYT Latvijas amatpersonas ir solījušas vērsties pret likumu neievērojošām bankām, kas «valsti padarījušas par vienu no pasaules nozīmīgākajiem naudas, jo īpaši no Krievijas aizplūstošu līdzekļu, atmazgāšanas centriem», lasāms NYT.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Pētījums: Digitālās dzīves kvalitātes ziņā Latvija atpaliek no abām pārējām Baltijas valstīm

LETA, 07.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija digitālās dzīves kvalitātes indeksā ierindojusies 27.vietā starp 85 pasaules valstīm, šai ziņā atpaliekot no Igaunijas un Lietuvas, kuras ieņem attiecīgi 13.un 21.vietu, liecina privātuma aizsardzības kompānijas "Surfshark" pētījums.

Valstis salīdzinātas pēc interneta cenu pieejamības, interneta ātruma un stabilitātes, kiberdrošības, elektroniskās infrastruktūras, elektroniskās valsts pārvaldes pakalpojumiem un citiem kritērijiem.

Par valsti ar visaugstāko digitālās dzīves kvalitāti 2020.gadā atzīta Dānija, tai seko Zviedrija, Kanāda, Francija, Norvēģija, Nīderlande, Lielbritānija, Izraēla, Japāna un Polija. Vācija ierindota 16.vietā, ASV - 22.vietā, Ķīna ieņem 38.vietu, bet Krievija - 42.vietu. Savukārt pēdējā desmitniekā dilstošā secībā ir Libāna, Kenija, Bangladeša, Nepāla, Šrilanka, Nigērija, Gvatemala, Pakistāna, Alžīrija un Hondurasa.

Latvija līdz ar Lietuvu atzīmēta kā viena no 13 valstīm, kuras šogad negaidīti pārspējušas prognozējamo digitālās dzīves kvalitātes līmeni kiberdrošības un interneta cenu pieejamības ziņā. Vienlaikus pētnieki secina, ka kopumā laba interneta cenu pieejamība negarantē augstu digitālās dzīves kvalitāti valsts iedzīvotājiem. Abas pārējās Baltijas valstis saņēmušas ļoti augstu novērtējumu tieši kiberdrošības jomā - Lietuva ierindojas 3.un Igaunija - 4.vietā, bet Latvija ieņem 20.vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Ceturtdaļa pasaules iedzīvotāju saskaras ar ūdens resursu nepietiekamību

LETA--AFP, 07.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apmēram ceturtdaļa pasaules iedzīvotāju dzīvo 17 valstīs, kuru ūdens resursi ir ārkārtīgi nepietiekami to vajadzībām, liecina otrdien publicēts ziņojums.

Pasaules resursu institūta (WRI) Ūdensvadu ūdens riska atlantā valstis tika novērtētas pēc ūdens resursu nepietiekamības, sausuma riska un upju plūdu riska.

17 vissmagāk skartajās valstīs «lauksaimniecība, rūpniecība un pašvaldības vidēji gadā patērē 80% no pieejamajiem virszemes un pazemes ūdeņiem», konstatēja WRI.

«Kad pieprasījums sacenšas ar piedāvājumu, pat nelieli sausuma šoki [..] var radīt smagas sekas» – tādas kā nesenās ūdens krīzes Keiptaunā, Sanpaulu un Indijas lielpilsētā Čennajā.

17 valstis ar vislielāko ūdens resursu nepietiekamību ir Katara, Izraēla, Libāna, Irāna, Jordānija, Lībija, Kuveita, Saūda Arābija, Eritreja, Apvienotie Arābu Emirāti (AAAE), Sanmarīno, Bahreina, Indija, Pakistāna, Turkmenistāna, Omāna un Botsvāna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Lielais brālis Pasažieru vilciens, mazais brālis – Vivi

Biznesa augstskolas “Turība” Komunikācijas virziena vadītāja Jana Bunkus, 15.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā sociālajos tīklos uzvirmoja neskaitāmi joki un komentāri par AS "Pasažieru vilciens" plāniem mainīt zīmolu, kļūstot par "Vivi Latvija". Kosmētikas ražotājs, ātrais kredīts, mūzikas grupa, bērnu preces – tās ir tikai dažas no asociācijām, kas interneta asprāšiem saistījās ar jauno zīmolu.

Zīmolam jāatspoguļo uzņēmuma statuss. "Vivi" ir jauks un mīlīgs zīmols, tomēr rodas šaubas, vai tas radīs asociāciju ar mūsdienīgu un augošu pasažieru pārvadājumu kompāniju?

Jaunais zīmols jātestē ar mērķauditorijas fokusgrupām

Zīmola maiņa ikvienā uzņēmumā ir ļoti nopietns solis, kas prasa ilgstošu tirgus un mērķauditorijas izpēti, analīzi u.tml. Turklāt, zīmola maiņai jāiet kopsolī ar kvalitātes izaugsmi un uzņēmuma attīstību kopumā. Tas, cik veiksmīgs būs jaunais zīmols, lielā mērā noteiks, vai uzņēmums uzšausies jaunos augstumos vai nogrims? Lai zīmola maiņa būtu veiksmīga, rūpīgi jāizvērtē tās nepieciešamība, turklāt jaunais zīmols jātestē ar mērķauditorijas fokusgrupām, jo tieši mērķauditorija lietos šo zīmolu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Streiki pret pensiju reformu paralizē transporta sistēmu Francijā

LETA--AFP, 09.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franciju pirmdien jau piekto dienu pēc kārtas sagaida transporta sistēmas paralīze, arodbiedrībām turpinot protestus pret prezidenta Emanuela Makrona iecerēto pensiju sistēmas reformu.

Makrons, Francijas premjerministrs Eduārs Filips un valdības ministri tikās svētdienas vakarā, lai apspriestu pretrunīgi vērtēto pensiju sistēmas reformu, pret kuru stingri iestājušās arodbiedrības.

Makrons vēlas ieviest universālu pensiju sistēmu, kas nomainīs pašreizējos 42 "īpašos režīmus", ko bauda dažādās nozarēs strādājošie, sākot ar dzelzceļniekiem un enerģētikas sektorā strādājošajiem un beidzot ar advokātiem un Parīzes opernama darbiniekiem.

Šīs atsevišķās sistēmas attiecīgajā nozarē strādājošajiem bieži garantē lielākas pensijas un agrāku pensionēšanos.

Taču arodbiedrības norāda, ka reformas ietekmēs arī miljoniem strādājošo privātajā sektorā, spiežot tos strādāt arī pēc 62 gadu vecuma sasniegšanas, ja tie vēlēsies saņemt pilni pensiju, kas savulaik tiem apsolīta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) gan atļāvis VAS «Pasažieru vilciens» (PV) slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda») par jaunu elektrovilcienu iegādi, bet jautājums par tam nepieciešamo finansējumu 241,9 milj. apmērā aizvien paliek neatbildēts.

IUB gan noraidīja Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» (Talgo) sūdzību par PV iepirkumu, taču tas neliedz «Talgo» šo IUB lēmumu pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā. Spāņu ražotāja pārstāvis BDO vecākais jurists Artūrs Surmovičs pagaidām vēl nevarēja paust sava klienta nostāju par tālāko rīcību, taču ar iepirkumu saistītajiem ir priekšstats, ka «Talgo» varētu būt interese tiesāties. Tas gan netraucē PV turpināt sarunas ar «Škodu» un noslēgt līgumu, ja vien tiesa to neaizliedz darīt.

Tomēr iespējamā tiesvedība nebūt nav vienīgais potenciālais šķērslis, lai Latvijas iedzīvotāji pēc 10 gadu sāgas beigu beigās tiktu pie jauniem elektrovilcieniem. Šobrīd aizvien ir neatbildēts jautājums par to, kur ņemt naudu šī ritošā sastāva iegādei. Līgumu par elektrovilcienu piegādi varēšot slēgt pēc tam, kad valdība apstiprinās iepirkuma finansējumu, aģentūrai LETA norādījis PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Ķīnas pilsēta bažās par jaunu Covid-19 uzliesmojumu daļēji slēdz robežas

LETA--AFP, 13.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzjiliņas pilsēta Ķīnas ziemeļaustrumos daļēji slēgusi savas robežas un apturējusi sabiedriskā transporta kustību, šādi reaģējot uz lokālu koronavīrusa uzliesmojumu, kas Ķīnā pastiprinājis bažas par otro infekcijas vilni.

Pilsētā ar četriem miljoniem iedzīvotāju trešdien apturēta autobusu satiksme, turklāt varasiestādes paziņojušas, ka pilsētu varēs pamest vienīgi tie cilvēki, kuriem pēdējo 48 stundu laikā veikto Covid-19 testu rezultāti bijuši negatīvi un kas zināmu laiku pavadījuši "stingrā pašizolācijā".

Visi kinoteātri, fitnesa centri, interneta kafejnīcas un citi atpūtas un brīvā laika pavadīšanas centri, kas atrodas telpās, tiek slēgti nekavējoties, bet aptiekām ir jāziņo par visiem gadījumiem, kad pārdoti drudža un pretvīrusa medikamenti, teikts vietējās administrācijas paziņojumā.

Par pirmo infekcijas uzliesmojumu tika paziņots Šulaņas priekšpilsētā nedēļas nogalē, bet Dzjiliņas mērs trešdien brīdināja, ka situācija ir "ārkārtīgi smaga un sarežģīta" un ka "pastāv liels tālākas izplatīšanās risks".

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Kazahstānā pēc sprādziena munīcijas noliktavā evakuēti visi pilsētas iedzīvotāji

LETA--RFE/RL/INFORMBURO.KZ/INTERFAX, 24.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kazahstānas dienvidu pilsētā Arisā bruņoto spēku munīcijas noliktavā pirmdien noticis spēcīgs sprādziens un izcēlies liels ugunsgrēks, kurā gājis bojā viens un ievainots 71 cilvēks, bet no pilsētas evakuēti iedzīvotāji, vēsta vietējie plašsaziņas līdzekļi.

Turpinoties ugunsgrēkam, munīcijas noliktavā notiek sprādzieni, kas dzirdami visā pilsētā. Sprādzienu dēļ ugunsdzēsēji nevar piekļūt munīcijas noliktavai, lai dzēstu ugunsgrēku. Amatpersonas pieļauj iespēju, ka sprādzieni var turpināties vairākas dienas.

Pagaidām nav zināms, kas izraisījis eksploziju, pēc kuras sākās ugunsgrēks.

Vietējās varas iestādes izsludināja ārkārtējo stāvokli un pieņēma lēmumu no pilsētas evakuēt visus 45 000 iedzīvotājus. Viņi tika nogādāti evakuācijas centros, kas ierīkoti apdzīvotajās vietās 25 līdz 35 kilometrus no Arisas.

Daudzi cilvēki atstāja pilsētu savos automobiļos vai kājām, citi tika izvesti ar varasiestāžu organizēto transportu. Pēc amatpersonu teiktā, pilsētā gandrīz neviens nav palicis, un amatpersonas dodas apgaitās, meklējot tos, kas slēpjas pagrabos un citur, lai arī viņus izvestu no pilsētas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rail Baltica projekts sadārdzinājies līdz septiņiem miljardiem eiro

LETA, 16.06.2020

"Rail Baltica" Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projekta būvniecības pamatrisinājumu vizualizācija

Avots: "BERERIX"

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Revīzijas palātas auditā secināts, ka īsā laika posmā dzelzceļa līnijas projekts "Rail Baltica" sadārdzinājies par 2,352 miljardiem eiro līdz septiņiem miljardiem eiro.

To otrdien Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas, Eiropas lietu komisijas un Publisko izdevumu un revīzijas komisijas kopsēdē sacīja Eiropas Revīzijas palātas pārstāvis Luks Tjoens.

"Eiropas Revīzijas palātas ieskatā patlaban reālās izmaksas ir nevis sākotnēji plānotie 4,648 miljardi eiro, vai patlaban projektam atvēlētie 5,8 miljardi eiro, bet gan septiņi miljardi eiro un pastāv risks šīm izmaksām nākotnē pieaugt," sacīja Tjoens.

Viņš piebilda, ka Eiropas Revīzijas palātas veiktajā Eiropas Komisijas darbību revīzijā arī secināts, ka nav skaidra "Rail Baltica" projekta ekonomiskā ilgtspēja, jo Ziemeļu-Dienvidu virzienā satiksme nav būtiska un pārsvarā tiek izmantoti autoceļi un jūras transports.

Komentāri

Pievienot komentāru