Pakalpojumi

Piegādes biznesa potenciāls vēl aptverams

Anda Asere, 19.02.2015

Ilze Megne, SIA Terra restorāni vadītāja

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Ēdienu piegādes bizness Latvijā tiek lēsts 6–8 miljonu eiro vērtībā; parasti cilvēki izvēlas pasūtīt picu un suši, ko piedāvā lielās ķēdes, bet pamazām attīstās arī nišas spēlētāji, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Mūsdienās daudzi vairs paši nevēlas stāvēt pie plīts un pasūta ēdienu uz mājām, tomēr šī pakalpojuma piedāvātājiem ir ne mazums izaicinājumu – piegādāt ēdienu vēl siltu un darīt to ātri. Pagājušā gada novembrī Lido atjaunoja ēdienu piegādi un šobrīd pakalpojums pieejams Rīgā, Jūrmalā un Salaspilī. «Par biznesa rezultātiem un apjomu kopējā Lido portfelī vēl ir pāragri runāt, bet attīstību un pieprasījumu šajā jomā redzam. Pasūtījumu skaits aug, tos veic gan privātpersonas, gan biroji,» stāsta Nora Masteiko, a/s Lido komercdirektore. Nesen ēdienu piegādi sāka piedāvāt arī SIA Terra restorāni. «Esam sākuši ar diezgan šauru piegādes zonu, bet jau strādājam pie tās paplašināšanas. Iesākums ir veiksmīgs un darbīgs. Pirmajā mēnesī piegādes bizness sasniedz aptuveni 5% no apgrozījuma, kas, mūsuprāt, ir ļoti labi,» saka Ilze Megne, SIA Terra restorāni vadītāja.

Ar potenicālu

«Konkrētu datu par Latvijas ēdienu piegādes biznesa tirgus apjomu nav, bet, manuprāt, šis bizness attīstās,» uzskata N. Masteiko. Savukārt I. Megne domā, ka Latvijā šis bizness ir pietiekami attīstīts, jo ēdienu piegāde ir pieejama gandrīz no katra restorāna. «Pašreiz Latvijā ēdienu piegādes tirgus ir neliels, iedzīvotāji ir kūtri un viņu ienākumi nav tik lieli, lai pasūtītu ēdienu ar piegādi, cenas augstas, piegāde bieži kavējas. Domāju, šīs problēmas var atrisināt un veicināt tirgus izaugsmi, nodrošinot sistēmu (mājaslapu un mobilā telefona aplikāciju), ar kuras palīdzību var ērti pasūtīt ēdienu no labākajiem restorāniem Rīgā, kā arī optimizējot ēdienu piegādi, ko var izdarīt pie liela pasūtījumu apjoma,» saka Juris Krūmiņš, SIA E-takeaway līdzīpašnieks. Šobrīd uzņēmums darbību tehnisku iemeslu dēļ ir apturējis. Dati par ēdienu piegādes biznesa apjomu nav arī viņam, taču, aptaujājot lielākos restorānus, secinājis, ka ēdienu piegādes tirgus esot aptuveni seši miljoni eiro gadā. Savukārt takeout.lv Mārketinga nodaļas vadītājs Artjoms Vihristjuks spriež, ka ēdienu piegādes bizness Latvijā varētu būt pat aptuveni 8 miljoni eiro gadā. «Šis skaitlis ir ļoti mazs, turklāt tie ir tikai oficiālie dati. Ņemot vērā to, ka diemžēl Latvijā ir liels ēnu ekonomikas īpatsvars, esmu pārliecināts, ka skaitli mēs varam reizināt ar divi,» viņš pieļauj.

Visu rakstu Piegādes biznesa potenciāls vēl aptverams lasiet 19. februāra laikrakstā Dienas Bizness.