Atpūta

Piektdienas intervija ar GreyNut vadītāju Kristiānu Līci

Lelde Petrāne, 08.07.2016

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Greynut vadītājs Kristiāns Līcis. SIA Greynut izstrādā un ražo dažādus inovatīvus elektronikas un IT sistēmu risinājumus. «Uzņēmumu pirms 3 gadiem dibināju kopā ar Kasparu Škerbu un šajā laikā esam piesaistījuši arī investorus. Mums pašlaik ir 3 aktīvi projekti – 1) 99ledballoons, kas tirgo LED balonus un LED balonu sistēmas dažādos izmēros gan mājas ballītēm, gan lieliem pasākumiem; 2) Luxafor gaismiņas, kuras var izmantot darbinieki, kuri strādā atvērtā tipa ofisos, lai ar zaļu/sarkanu gaismu parādītu vai konkrētā brīdī esi pieejams un pie Tevis var nākt runāties, vai arī esi aizņemts. Kā arī - ar gaismu palīdzību var uzzināt par ienākošajiem epastiem utt; 3) Bindio velosipēdu novietnes ar iebūvētu ķēdi un elektronisko slēdzeni, kas saslēdzama/atslēdzama ar telefonu. Tas ļauj lietotājam atteikties no savas ķēdes vadāšanas līdzi. Visiem mūsu projektiem ir opcijas, kuras mēs piedāvājam vienīgie pasaulē, tas arī padara mūs unikālus. Pašlaik komandā esam 5 cilvēki,» stāsta K. Līcis.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Mani vienmēr ir interesējuši datori un tehnoloģijas. SIA Greynut un produktu ražošanas nozare ļauj radīt lietas, kuras cilvēki lieto visā pasaulē, jo tās palīdz risināt reālas ikdienas sadzīves problēmas. Tā ir neatkārtojama sajūta, kad pēc gadu ilgas izstrādes un testēšanas izdomāto produktu vari turēt rokās, ielikt kastītē un aizsūtīt klientam.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Mani iepriecina, ka aizvien vairāk uzņēmumu Latvijā uzdrošinās sākt biznesu, izstrādājot un ražojot tehnoloģiskos risinājumus, kuriem gala rezultāts ir arī fizisks produkts, ne tikai koda rindas. Tā ir ļoti smaga nozare ar spēcīgu vēsturi Latvijā un patīkami redzēt, ka tā aug. Otra lieta, par ko priecājos, ir aktīvā «iesācējuzņēmēju komūna», kas rīko pasākumus, un biznesa inkubatori. Paši nākam no Latvijas Universitātes biznesa inkubatora, kas deva nopietnu atspērienu pirmajos divos darbības gados. Tāpēc prieks dzirdēt par katru šādu jaunu atbalsta mehānismu.

Mazliet apbēdina nespēja paredzēt attīstību biežo nodokļu izmaiņu un valsts attīstības neskaidrās vīzijas dēļ. Tas traucē piesaistīt investorus no ārzemēm, jo nevaru apsolīt, ka attīstības virziens un nodokļi valstī tuvākajos gados būs bez straujām izmaiņām. Šāda nestabilitāte attur investorus iesaistīties.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Kā jau visus iesācējuzņēmējus, mani iepriecina, ka pēc 3 gadiem esam vēl aizvien šeit un jau pārdzīvojuši ap 80% uzņēmumu, kuri sāka ar mums vienā laikā. Un tas, ka pēdējos 3 gadus katru gadu esam spējuši trīskāršot savu apgrozījumu.

Apbēdina augšanas ātrums, jo fizisko produktu izstrāde un ieiešana jaunos tirgos ir laikietilpīgs un sarežģīts process.

- Kas Jums ir šā brīža lielākā aktualitāte?

Pašlaik galvenā lieta ir aktīva pūļa finansēšanas kampaņa Kickstarter lapā mūsu jaunākajam projektam – MoodBerries. Tās ir gaismu virtenes ar LED gaismām un telefona vadību.

Paralēli cenšamies pabeigt esošo produktu izstrādi un sakārtot ražošanas procesu, lai varētu uzsākt masveida ražošanu jau strādājošajiem projektiem. Mūsu LED produktivitātes gaismām Luxafor un gudrajam velosipēdu novietņu projektam Bindio ir radies vērā ņemams pieprasījums, kas liek pāriet no mazās ražošanas uz masveida ražošanu. Tas ir laika un kapitāla ietilpīgs process.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos? Kāpēc – jā vai nē?

Esmu diezgan aktīvs Facebook lietotājs, jo tur sekoju lielākajai daļai pasaules lielo ziņu, tehnoloģiju un biznesa lapu. Mūsu produktus var atrast gandrīz visos aktuālajos sociālajos medijos – tikai katrs ir tajos, kur apgrozās tā mērķauditorija.

- Atklājiet savu labāko un sliktāko īpašību?

Kā savas labākās īpašības uzskatu mērķtiecību un nepadošanos – 4 gadu laikā kopš nodarbojos ar uzņēmējdarbību kopā ar domubiedriem esam nogremdējuši ap 12 dažādiem projektiem, bet neviena neveiksme nav apturējusi no nākošā projekta uzsākšanas un cerības, ka nākošajam ir jābūt īstajam.

Esmu sapratis, ka mana sliktākā īpašība ir pārāk liels prasīgums. No savas komandas un cilvēkiem apkārt sagaidu tādu pašu atdevi un produktivitāti kā no sevis, bet pamazām sāku apzināties, ka tas nav iespējams, jo mēs katrs esam dažādi.

- Ko jūs noteikti tuvāko piecu gadu laikā gribētu sasniegt/izdarīt?

Viens no mērķiem noteikti ir uzbūvēt kādu no projektiem līdz līmenim, kurā to var pārdot. Tā ir ļoti vērtīga pieredze jebkuram uzņēmējam un veido krietni lielāku uzticību un vērtību topošo investoru acīs.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Ka būs tiešām jāstrādā. Daudzi cilvēki nav pieraduši, ka uz darbu nāk, lai strādātu, nevis dzertu kafijas un atpūstos ar kolēģiem. Mēs savu komandu motivējam ņemt atpūtas pauzes, virsstundu mums praktiski nav, bet darba laikā ir jābūt intensīvam darbam, jo tas ir vienīgais veids, kā sasniegt rezultātu.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Mans pirmais nopietnais darbs bija par degvielas lējēju degvielas uzpildes stacijā Cēsīs. Tas bija aptuveni 14 gadu vecumā. Esmu strādājis arī mežu izkopšanā, Parīzes Disnejlendā un studiju laikā gadu tirgoju ielu apgaismojuma kontroles sistēmas latviešu iesācējuzņēmumā. Tur arī pirmā kursa laikā iepazinos ar Kasparu Škerbu, ar kuru kopā esam izveidojuši savu uzņēmumu. Jau no pirmās dienās Kaspars darbojās ar risinājumu tehnisko pusi, bet es ar cilvēkiem un pārdošanu.

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Uzņēmuma nosaukums radās prāta vētras sesijas laikā Latvijas Universitātes biznesa inkubatorā. Bijām nonākuši līdz pirmā rēķina izrakstīšanai un vajadzēja uzņēmumu, lai to izdarītu, bet viss sākas ar nosaukumu. Atradām brīvu nosaukumu ar .com saiti – Greynut, kas tulkojumā nozīmē pelēks rieksts. Tā kā esam tehnoloģiju uzņēmums, kur lielākā daļa darba notiek ar galvu un cilvēka svarīgākais orgāns atgādina pelēku riekstu, tad tas viss lieliski salikās kopā. Logo piemeklējām tādu, kurš izskaidro kāpēc pelēks rieksts, tiem, kuriem iztēle nav tik bagāta. :)

- Vai ir kas tāds, ko Jūs nepiedodat darbā vai dzīvē kopumā?

Negodīgumu un lojalitātes trūkumu. Man ir īpaši svarīgi, lai gan darbā, gan dzīvē varu cilvēkiem uzticēties un man nav jāpārbauda vai kaut kur pa vidu nav bijušas kādas negodīgas rīcības. Protams, no sevis un uzņēmuma arī prasu tādu pašu godīgumu pret sevi, saviem klientiem, valsti, komandu un sadarbības partneriem.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Kopš 2014. gada mēs darbojamies Draugiem Group paspārnē, kas nozīmē, ka dzīvojam vienā mājā un strādājam kopā ar grupiņu latviešu izcilāko IT uzņēmumu, piemēram, draugiem.lv, Mapon, Printful, Vendon, Istabai un citiem. Pieredzes apmaiņa un kopējie resursi palīdz attīstīties un augt ātrāk, jo varam mācīties ne tikai no savām kļūdām.

- Vai jums ir kāda īpaša metode, kas palīdz saņemties sarežģītās situācijās? Kāda tā ir?

Kad ir jāizdara kaut kas tāds, kas prasa saņemšanos un pārkāpšanu sev pāri (piemēram, prezentācija dzīvajā ēterā televīzijā vai svarīgu investoru priekšā) es domāju par cik vien altruistiskiem mērķiem iespējams, piemēram, kā mūsu tehnoloģijas nākotnē vai nopelnītā nauda ļaus uzbūvēt robotus, kas palīdzētu risināt bada problēmas pasaulē. Tajā brīdī, kad par to iedomājies, ir daudz vieglāk darīt to, kas ir jādara, lai cik tas bailīgi vai grūti arī nebūtu.

- Kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Laikam esmu tik daudz brīnumus redzējis pēdējo gadu laikā, ka tā īsti mani pārsteigt vairs nevar. Pēdējo reizi izjutu pārsteigumu par to, cik ļoti var atšķirties cilvēku realitātes uztvere atkarībā no tā, no kurienes viņi nāk un kurā dzīves posmā atrodas.

- Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Noteikti kopā ar ģimeni un tuvākajiem draugiem pie dabas – baudot meža gaļu, dārzeņus un augļus no vecvecāku dārza.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Kad biju pavisam maziņš, grāmatu skapī atradu un izlasīju Aleksandra Dimā Grāfs Monte-Kristo. Pieļauju, ka tur aprakstītā galvenā varoņa aizraujošā dzīve un brīvība, ko sniedz bagātība, ir kaut kādā veidā ietekmējušas manas izvēles.

- Kas Jūs iedvesmo un motivē?

Vēlme uzbūvēt kaut ko paliekošu un, lai mani mazmazbērni varētu teikt, ka lepojas ar mani. Es personīgi izjūtu lepnumu, ka manam vecvectēvam Rūjienā bija maizes ceptuve un veikals - viņš bija vietējais uzņēmējs. Tas motivē uzbūvēt ko tādu, ko nākošās paaudzes atcerēsies ar lepnumu.

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Investējot. Es noteikti investētu kādā iesācējuzņēmumā, kuram varētu palīdzēt ne tikai ar naudu, bet arī ar zināšanām, jo šo gadu laikā ir notestētas un saprastas miljoniem lietas par to, kā palaist pasaulē dzīvotspējīgus produktus.

- Kam Jūs savā darba ikdienā pievēršat vislielāko uzmanību? Vai Jums ir savi īpašie rituāli darba dienu uzsākot, tās laikā vai to noslēdzot?

Man ir rīta rituāls - ceļos 6:00, aptuveni 15 minūtes vingroju, 15 minūtes meditēju, pēc tam eju aukstā dušā, ēdu brokastis un 30 minūtes lasu grāmatu. Veicot katru šo darbību īsu brīdi, visu var paspēt, lai gan, protams, gadās arī rīti, kad neizdodas ievērot pilnībā visu rituālu. Dienas laikā par rituālu ir kļuvušas tējas pauzes ar kolēģiem, kad tiek apspriestas jaunas idejas un notikumi. Vakaros cenšos pasportot, lai atslēgtos no dienas notikumiem un izvēdinātu galvu. Iespējami veselīgs uzturs un sports ir divas lietas, kam ikdienā pievēršu uzmanību, jo galvenais darba instruments – ķermenis – ir jāuztur maksimāli labā formā.

- Izstāstiet savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Šī ir manas mazās māsas mīļākā anekdote:

Pirmā diena kaķis pienāk pie bļodiņas, paskatās un saka: «Fuiiii... griķi»;

Otrā diena pienāk, paskatās un atkal saka: «Fuiii.... atkal griķi»;

Trešā diena pienāk, paskatās un saka: «Oooooo... griķīši».

Šī man patīk, jo man arī ik pa brīdim tā gadās -dēļ aizņemtības nav pat laika ieiet veikalā.

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Investējiet laiku un naudu sevī. Mums tagad gandrīz katram ir telefons un/vai dators, kurā lielākā daļa pasaules zināšanu pieejamas bez maksas. Ja mēs visi katru dienu kaut mazliet palasītu un pamācītos, nevis sēdētu pie televizora un slinkotu, tad ātri vien kļūtu par pasaules produktīvāko un gudrāko nāciju.

- Lūdzu iesakiet kādu kultūras pasākumu, kuru pēdējā laikā esat apmeklējis (vai plānojat doties, vai vēlētos apmeklēt), un kuru ieteiktu arī citiem?

Plānoju šovasar apmeklēt SummerSound un Laba Daba festivālus. Tas ir labs veids, kā izrauties no Rīgas kopā ar draugiem, iepazīt jaunus cilvēkus un baudīt mūziku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Pārauguši studentu uzņēmumu

Anda Asere, 29.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inženiertehnisko risinājumu izstrādātāja SIA Greynut darbu sāka Latvijas Universitātes studentu biznesa inkubatorā, bet jau vairāk nekā gadu strādā draugiem.lv grupas paspārnē

SIA Greynut vadītāja Kristiāna Līča biznesa partneris Kaspars Škerba iepriekš bija strādājis draugiem.lv grupā un pastāstīja par saviem projektiem kompānijas dibinātājam Laurim Libertam. «Viņš piedāvāja pievienoties grupai, viņi tagad ir iesaistījušies mūsu startup,» saka Kristiāns. SIA Greynut līdzīpašnieks ir viens no draugiem.lv grupas uzņēmumiem – a/s Idea Bits.

Nereti uzņēmumi baidās atdot kaut dažus procentus no savām kapitāldaļām, tomēr Kristiāns norāda, ka bijis skaidrs – Greynut vajadzēs piesaistīt kapitālu un piedāvājums no draugiem.lv grupas bija labākais, kas līdz šim bija saņemts. Salīdzinot darbības posmu LU studentu biznesa inkubatorā un draugiem.lv grupā, Kristiāns teic, ka inkubators labi noder sākuma fāzē, kad nepieciešamas konsultācijas par uzņēmējdarbības sākšanu, par pirmajiem soļiem. Savukārt draugiem.lv grupā ir pieejams konkrētu savas jomas profesionāļu – programmētāju, dizaineru, mārketinga speciālistu, grāmatvežu – atbalsts, kas saīsina produkta izstrādes ciklu. «Man liekas, ka jebkuram uzņēmumam vislielākais izaicinājums ir ražošana. Kad vienā partijā ir tūkstoš ierīču, ir savas presformas, ir cita līmeņa izaicinājums – vajadzīga precizitāte ražošanā, veikla piegāde, laba klientu apkalpošana. Mums aiz muguras ir grupas uzņēmumi, kam tas jau ir izdevies – Mapon, Vendon, Istabai. Domāju, ka kopā tiksim galā,» nosaka Kristiāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interjera gaismu zīmols Moodberries uzsāk pūļa finansēšanas kampaņu vietnē Indiegogo ar mērķi iegūt finansējumu 26 tūkstošu dolāru apmērā

«Lai gan liela daļa šķiet noguruši no šādām kampaņām, tās aizvien ir labs veids, kā pārbaudīt globālo tirgu, iegūt lojālus klientus un gūt publicitāti. Moodberries tipa produkti nav biežs viesis pūļa finansēšanā, tāpēc ceram pārsteigt publiku ar ko interesantu,» saka Kristiāns Līcis, SIA GreyNut vadītājs. Vaicāts par šī projekta ambīcijām, viņš teic, ka tās esot lielas – veiksmīga Indiegogo pūļa finansēšanas kampaņa (https://www.indiegogo.com/projects/moodberries-lights-with-personality#/) un produkta masveida ražošana. K. Līcis uzskata, ka Moodberries ir potenciāls būt lielam spēlētājam interjera dizaina pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pats galvenais veiksmīgai pūļa finansējuma kampaņai ir laba sagatavošanās – stratēģijas izstrāde un potenciālo interesentu «uzsildīšana»

Tā uzskata pūļa finansējuma platformas Indiegogo evaņģēlists Paskāls Kondamins (Pascal Condamine).

Sporta aizsargtērpu ražošanas uzņēmums Blindsave ir īstenojis pūļa finansējuma kampaņu. Tajā gan tam neizdevās sasniegt izvirzīto finansiālo mērķi, bet kopumā ar kampaņu Blindsave vadītājs Andis Blinds bija apmierināts, jo kampaņas uzdevums bija ne tikai piesaistīt finansējumu, bet tā bija arī daļa no mārketinga pasākumiem, kuru mērķis bija pievērst klientu un potenciālo sadarbības partneru uzmanību. «Viens no lielākajiem izaicinājumiem, kas faktiski arī nosaka to, cik veiksmīga būs kampaņa, ir panākt to, ka potenciālie pircēji apmeklē produkta sadaļu konkrētajā platformā. Proti, ir jāpanāk cilvēku plūsma uz šo sadaļu. Ja tās nebūs, tad arī par produktu neviens neuzzinās un to nepirks. Tieši tādēļ ļoti svarīgs ir mārketinga atbalsts, kas nozīmē arī finanšu investīcijas. Daudziem ir ilūzija, ka pietiks tikai izveidot glītu produkta sadaļu platformā un viss notiksies. Diemžēl tā tas nav, ir jāiegulda visai lieli līdzekļi mārketingā, ko daudzas startup kompānijas nevar atļauties,» saka A. Blinds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

LU studentu Biznesa inkubatorā pie naudas tiek četras biznesa idejas

Zane Atlāce - Bistere, 09.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides simulācijas kamera, daudzfunkcionāls grāmatu plaukts, galda spēle un platforma privātstundu meklēšanai – šīs studentu idejas trešdien atbalstīja LU Biznesa ideju fonds.

Idejas tapušas trijos mēnešos, studentiem piedaloties uzlabotajā LU Ekonomikas un vadības fakultātes studiju kursā Uzņēmējdarbības ekonomika, kura dalībnieki saņem ne vien teorētisku, bet arī praktisku atbalstu sava biznesa uzsākšanai.

Trešdien, 8. jūnijā, notika kursa kulminācija – grantu konkurss, kura rezultātā četras studentu uzņēmēju komandas saņēma kopumā 11 063 eiro finansējumu no LU Biznesa ideju fonda mecenātiem biznesa idejas realizēšanai.

Žūrijas locekļi – LU Biznesa ideju fonda mecenāti - bija vienisprātis par 1600 eiro finansējuma piešķiršanu projektam Simustac. LU Fizikas un matemātikas fakultātes students Kalvis Lauberts izveidoja Vides simulācijas kameru (inkubatoru), kas ir lētāka un vairāk piemērota dabaszinātņu nodarbībām skolās. Idejas autors plāno grantu izmantot eksperimentālu iekārtu partijas ražošanai. Kā vienu no savas idejas būtiskākajiem sasniegumiem Kalvis min ieguldījumu izglītībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group 2016. gada apgrozījums sasniedzis 35,7 miljonus eiro; gadu iepriekš apgrozījums bija 22,8 miljoni eiro

Grupas peļņa pērn bija 3,5 miljoni eiro. «Visiem grupas uzņēmumiem iet labāk, nekā iepriekšējā gadā,» saka Jānis Palkavnieks, Draugiem Group runasvīrs.

Draugiem Group ietilpst uzņēmumi Printful, Draugiem, Vendon, Mapon, Text2reach, Idea Bits, Greynut, Istabai. Visiem ir pieauguši pārdošanas rādītāji, lielākoties – drukas ārpakalpojumu uzņēmumam Printful, kas ir grupas lielākā kompānija. DB jau rakstīja, ka uzņēmumam ir divas ražotnes ASV un nesen atvērta Printful ražotne Latvijā, kuras izveidē kopumā tiks investēts vairāk nekā viens miljons eiro. Pagaidām Latvijas ražotnē strādā desmit darbinieku, bet plānots, ka ilgtermiņā tiks nodrošinātas darbavietas 150 cilvēkiem, lai apkalpotu galvenokārt klientus Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

FOTO: Draugiem Group uzņēmuma Mapon jaunais birojs Barselonā

Zane Atlāce - Bistere, 12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Izaugsmes tempi bija tik strauji, ka vajadzēja pāriet no kopstrādes vietas Barselonas ostā uz savu biroju.

Draugiem Group autoparku kontroles sistēmas uzņēmums Mapon pārcēlies uz jaunām biroja telpām Barselonā, Spānijā, informē Draugiem Group runasvīrs Jānis Palkavnieks.

«Barselonā mums jau kādu laiku darbojas Mapon un izaugsmes tempi bija tik strauji, ka vajadzēja pāriet no kopstrādes vietas Barselonas ostā uz savu biroju. Pagaidām tur strādā 5 cilvēki (tai skaitā vadītājs Kristaps Veidmanis no Latvijas) un esam atvēruši vairākas vakances,» atklāj J.Palkavnieks.

Viņš piebilst, ka atverot birojus ārvalstīs, uzņēmums paredz iespēju, ka tās ir attīstīabas «vēstniecības» visiem Draugiem group uzņēmumiem. Jaunā biroja telpas tiek īrētas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Viedtālruņu mini rezerves baterijas CoalBit izstrādātāji startē KickStarter kampaņā

Anda Asere, 18.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu mini rezerves baterijas CoalBit izstrādātāji pūļa finansējuma vietnē Kickstarter vēlas piesaistīt 84 tūkstošus dolāru

Ideja par šādu produktu radās, jo saskārāmies ar dažādām ikdienas problēmām – uz dienas beigām viedtālruņu baterijas bija iztukšojušās, nereti nevarējām atrast, kur esam novietojuši mūsu telefonus vai, piemēram, atslēgas, vai vienkārši vēlējāmies, kaut dažādās situācijās pa rokai būtu kabatas lukturītis. Šīs mazās, bet kaitinošās problēmas, ar kurām dienu dienā saskaras cilvēki visā pasaulē, mēs vēlējāmies atrisināt viena kompakta produkta ietvaros. Tā ar mēs nonācām pie CoalBit – pēc iespējas mazāka ierīce, kas atrisinātu pēc iespējas vairāk problēmu,» stāsta Matīss Stepiņš, CoalBit projekta vadītājs. CoalBit jaudas banku izstrādājis uzņēmums GreyNut, kas ietilpst Draugiem.lv grupā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad strauji mainās darba vide un samazinās rūpnīcu skaits, kurās lielāko daļu darba dara cilvēki, kļūst aktuāls jautājums, kā sevi realizēt nākotnē

Lai sāktu meklēt atbildes uz šo jautājumu Latvijā savu darbību uzsāk uzņēmums SIA Positive Company, kas ir apņēmies palīdzēt Latvijas iedzīvotājiem ērtāk mainīties ar aktuālām un vērtīgām zināšanām tiešsaistes mācību platformā Meistarklases.com. Tā piedāvās Latvijas iedzīvotājiem mācīties no vietējiem nišu speciālistiem video lekciju, vebināru un klātienes nodarbību veidā. Portāls ir radies no domubiedru sāpes par to, ka Latvijā ir daudz izcili gudru cilvēku, kuriem nav veida, kā nodot savas zināšanas tālāk, un tajā pašā laikā ir daudz cilvēku, kuri nespēj šos speciālistus sasniegt vai atļauties klātienes nodarbības pie viņiem.

«Šāda informācijas apmaiņa ļaus jebkuram padziļinātāk mācīties un izzināt sevis interesējošās tēmas, lai, ļoti iespējams, tās drīz kļūtu par hobiju vai naudas pelnīšanas iespēju,» saka Kristiāns Līcis, Meistarklases.com (SIA Positive Company) vadītājs. Otrs Meistarklases.com virziens ir zināšanas un dzīves prasmes, kuras skolā neiemāca. Piemēram, pabeidzot skolu cilvēks māk matemātiku un mazliet fiziku, bet viņam nav iemācīts, kā pārvaldīt finanses, veidot attiecības vai gaumīgi ģērbties. «Šī būs iespēja aizpildīt zināšanu robus un, iespējams, atklāt jaunas intereses un dzīves aicinājumus,» viņš saka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Negūst pietiekamu pūļa finansējumu vieda portatīvā lādētāja projektam

LETA, 19.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar savāktiem 15 853 ASV dolāriem (14 021 eiro) nesekmīgi noslēgusies uzņēmuma Draugiem grupa pūļa finansējuma vietnē Kickstarter uzsāktā kampaņa, kuras mērķis bija savākt 84 000 ASV dolāru (74 263 eiro) vieda portatīvā lādētāja CoalBit attīstībai, aģentūra LETA uzzināja vietnē Kickstarter.

Kā redzams projekta mājaslapā kickstarter.com/projects/914874115/coalbit-the-smart-mini-powerbank, projektu kopumā atbalstījuši 366 atbalstītāji.

Sarunā ar aģentūru LETA CoalBit projekta vadītājs Kristiāns Līcis sacīja, ka projekts nav saņēmis tik lielu atbalstu, kā cerēts, tomēr interese bijusi pietiekoši liela, lai domātu par tālāko attīstību. Pagaidām projekts ir zem jautājuma zīmes, piebilda Līcis.

Kā ziņots, CoalBit ir piecus centimetrus augsts un 3,5 centimetrus plats oglītes formas portatīvais lādētājs jeb power bank', kurā iebūvēta 560 miliampērstundu (mAh) liela baterija, kas, pēc izgatavotāju vārdiem, ir gana, lai nodrošinātu mobilās sarunas trīs stundu garumā, sērfošanu internetā divu stundu garumā vai mūzikas klausīšanos 10 stundu garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru