Atpūta

Piektdienas intervija ar Mobilly izpilddirektoru Ģirtu Slaviņu

Lelde Petrāne, 19.02.2016

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Mobilly izpilddirektors Ģirts Slaviņš. Mobilly mēnesī apkalpo ap 400 000 dažādu maksājumu – sākot no stāvvietām un vilciena biļetēm un beidzot ar ziedojumiem labdarībai. «Esam latviešiem pilnībā piederošs uzņēmums – tīrs vietējā kapitāla pārstāvis. Šogad maijā svinēsim vienpadsmito jubileju kopš pirmā klienta maksājuma mūsu sistēmā,» lepojas Ģ. Slaviņš.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Mana karma ir strādāt ar lietām, kuras ir jaunas un sava ceļa sākumā. Lai arī pats Mobilly kā uzņēmums nav jauns, taču mobilās aplikācijas tam ir devušas jaunu virzienu, kura galapunkti vēl ne tuvu nav saredzami, tādēļ ir ļoti interesanti būt iesaistītam šajā piedzīvojumā.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Iepriecina tas, ka priekšā vēl ir daudz jo daudz, ko var atklāt un izdarīt labāk. Tas sakāms gan par nozari, gan valsti. Kamēr vien būs, ko sakārtot un uzlabot, tikmēr nav arī īpaši daudz laika domāt bēdīgas domas.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Ļoti iepriecina klientu uzticība un tas, ka mūsu darbu novērtē. Lai cik banāli tas izklausītos, novērtējums ir viens no lielākajiem motivācijas avotiem celties arī tādos rītos, kad galīgi nav vēlmes līst ārā no siltās migas. Un atkal – kamēr klienti uzticas un novērtē tavu darbu, nevajag gausties – ir vienkārši jāceļas un jācenšas darīt vēl labāk.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

Jā, protams – mums ir gan Facebook, gan Twitter konti. Tā kā esam visai mazs uzņēmums un mums nav pieejams liels mārketinga budžets, Facebook ir kļuvis par vienu no mūsu galvenajiem mārketinga kanāliem. Savukārt Twitter vairāk izmantojam klientu atbalstam. Citos sociālajos tīklos neesam aktīvi, jo tam trūkst gan resursu, gan arī biznesa pamatojuma.

- Vai uzņēmumā izjūtat problēmas, kas saistītas ar darbaspēku?

Pagājušajā gadā mums gandrīz vienlaicīgi bija jāmeklē aizstājēji četriem darbiniekiem (tas ir 25% no kopējā darbinieku skaita), kuri devās dekrēta atvaļinājumos. Protams, tas ir lieliski, ka esam ģimenēm tik draudzīgs uzņēmums, tomēr biju par šo situāciju ļoti satraucies – kā nu būs? Taču viss beidzās ļoti labi – atradām burvīgus jaunus kolēģus, kuri ir lieliski papildinājuši mūsu kolektīvu.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Strādājot Mobilly, ir jāpiemīt cilvēciskumam un veselajam saprātam. Tās, manuprāt, ir divas svarīgākās īpašības, lai strādātu uz klientu servisu orientētā uzņēmumā. Tālāk, protams, nāk tādas īpašības, bez kurām modernajā pasaulē ir grūti: elastīgums, atvērtība kritikai un jaunām idejām, plašs redzesloks un laba humora izjūta.

- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Turpināsim attīstīt mūsu jaunos pakalpojumus – vilcienu un starppilsētu autobusu biļešu pārdošanu. Mums ir padomā arī jaunas lietas, tomēr tuvākajā laikā lielāks uzsvars būs uz esošo pakalpojumu kvalitātes uzlabojumiem. Ļoti svarīgs uzdevums ir turpināt uzlabot klientu servisu, gan samazinot neērtības klientiem, gan meklējot inovatīvus veidus, kā novērst problēmas.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Mans pirmais darbs bija galdu skrūvēšana – tas bija pamatskolnieka vasaras darbs kādā uzņēmumā, kurā visu laiku nāca klāt jauni darbinieki un visu laiku vajadzēja jaunus galdus. Galdi tika pirkti visai nopietni – tādi, kurus saskrūvēt kopā nemaz nebija viegli. Mana pirmā alga, šķiet, bija 30 lati. Nākamajā vasarā jau sāku strādāt par kurjeru šajā pašā uzņēmumā, un tā turpinājās vairākas vasaras, līdz sāku veikt to, ko mūsdienās sauc par konkurentu izpēti (tolaik to saucām par ekonomisko spiegošanu). Beigās iemācījos elementāru programmēšanu un izveidoju vairākas mājas lapas uzņēmuma vajadzībām – tas man atklāja jaunas iespējas. Vēlāk esmu bijis gan projektu vadītāja asistents, gan projektu vadītājs, gan direktors dažādos uzņēmumos – Bates ADM, RIX Technologies, Draugiem.lv, Cherry Latvia.

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Nosaukums ir radies pavisam vienkārša iemesla dēļ – sākotnējais zīmols bija CityCredit, bet, tā kā sāka parādīties nebanku kredītdēvēji, tad mūsu nosaukums rosināja, teiksim tā, ne pārāk precīzas asociācijas: mēs aizvien biežāk saņēmām zvanus, kuros cilvēki izteica vēlmi aizņemties naudu. Tad nu mans priekšgājējs – Kārlis Andersons saprata, ka kaut kas ir jāmaina. Nosaukums esot tapis radoši – kā kritika daudziem citiem nosaukumiem, kuri nepatika. Logo arī esot veidojies daudzos mēģinājumos, bet krāsa tika piemeklēta, veicot reālus eksperimentus reālā dzīvē un pētot, vai cilvēki pamanīs vai nē.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Ja nu kāds ir aizmirsis – visu vienmēr var noskaidrot, piezvanot mums uz 1859 :) !

- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Mēs gribētu redzēt saprātīgākas prasības saistībā ar noziedzīgi iegūtas naudas legalizēšanu pret nelielu norēķinu platformām – pašlaik ir tā, ka šīs prasības ir visai stingras un ļoti līdzīgas gan bankām, gan mazo norēķinu platformām. Taču tas nav īsti adekvāti – legalizēt naudu caur stāvvietu apmaksu, kur darījumi notiek 2 līdz 6 eiro apmērā, ir iespējams, taču tas ir ārkārtīgi laikietilpīgi un neefektīvi, salīdzinot ar daudzām citām iespējam, kādas sniedz plašā biznesa pasaule.

- Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Mūs pašus ir pārsteigusi straujā vilciena biļešu pārdošanas izaugsme pēdējos mēnešos – pagājušā gada nogalē pārdevām tās četrreiz vairāk nekā gada sākumā; tik strauju izaugsmi nebijām gaidījuši un tas, protams, mūs ļoti priecēja.

- Ja Jūs gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Man ģimenē ir izveidojusies neliela tradīcija – laiku pa laikam ceturtdienās visiem sanākt uz kopīgām vakariņām. Tad pie galda esam trīs paaudzes, kā arī uzaicinām ciemos sen neredzētus draugus. Gatavošanā un produktu sagādē piedalās gandrīz visi: kāds dodas uz tirgu pēc zaļumiem, kāds uz labu gaļas bodi, kāds to visu griež, cits šmorē un vēl citi klāj galdu vai gādā desertu. Tās arī būtu manas ideālās pusdienas – stiprā ģimenes lokā kopā ar draugiem un pašu kopīgi gatavotu labu ēdienu.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Šeit nebūšu īpaši oriģināls – vislabāk atpūšos, esot kopā ar ģimeni un draugiem. Ejot pārgājienā, braucot ciemos vai svinot jebkādus svētkus. Jo gadi iet, jo vairāk saproti, ka labi pavadīts laiks ar labiem cilvēkiem ir tas, kas gan motivē, gan sniedz spēku darīt jebko citu dzīvē.

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Laimētai naudai, manuprāt, ir vai nu jālaimē tālāk, vai jāzaudē, vai arī jāpalīdz kādam, kam dzīvē ir gājis grūtāk. Tādēļ es pusi ziedotu kādam cēlam mērķim, bet otru pusi ieguldītu kādā ļoti agrīnas stadijas start-up uzņēmumā.

- Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Mēs nesmejamies. Nekad. Vispār. Nekad.

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Dzīve patiešām ir brīnišķīga – ir jāiet, jākustas un jābauda!

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Papildināta - Kopīgus pakalpojumus Citadele banka un Mobilly plāno ieviest jau 2019. gadā

Db.lv, 19.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) nolēmusi atļaut apvienošanos, kuras laikā AS «Citadele banka» kļūst par 12,5 % SIA «Mobilly» kapitāla daļu īpašnieci, tādējādi iegūstot kopīgu izšķirošu ietekmi SIA «Mobilly» kopā ar esošajiem SIA «Mobilly» vairākuma dalībniekiem, informē KP.

KP nekonstatēja iespējamu kaitējumu konkurencei, tāpēc lēma par darījuma atļaušanu.

AS «Citadele banka» ir Latvijas kredītiestāde, kas sniedz tradicionālos banku un finanšu pakalpojumus, tostarp inovatīvus maksājumu pakalpojumus. Savukārt SIA «Mobilly» piedāvā pakalpojumus tūlītējiem maksājumiem par pirkumiem Latvijā. Tūlītēju maksājumu pakalpojumi, kurā darbojas SIA «Mobilly», ietver kontakta un bezkontakta karšu maksājumus, maksājumus ar mobilo tālruni, piemēram, ar īsziņas vai aplikācijas palīdzību, maksājumus ar aprocēm un uzlīmēm un citus.

SIA «Mobilly» un AS «Citadele banka» turpinās saimniecisko darbību kā līdz šim, integrējot SIA «Mobilly» mobilo maksājumu pakalpojumus Citadele grupas piedāvājumā, kā arī izstrādājot kopīgus jaunus mobilo maksājumu pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sīkmaksājumu lietotne Mobilly laiž klajā risinājumu, kas ikvienam aplikācijas lietotājam ļaus ziedot izvēlētajam labdarības mērķim, informē uzņēmumā.

Platformas izveide ir Mobilly ieguldījums sabiedrībai, ne peļņas projekts. «Pēdējo pāris gadu laikā mūsu ikdienas paradumi ir piedzīvojuši ievērojamas izmaiņas. Ja šodien ierasta lieta ir maksājumu veikšana ar vienu pieskārienu vai kartes pīkstienu, tad kāpēc, lai ziedošana nebūtu tikpat vienkārša?» teic «Mobilly» izpilddirektors Ģirts Slaviņš.

«Līdz šim ikvienam, kurš vēlējās atbalstīt kādu labdarības projektu, bija tikai dažas, lietošanas ziņā nedaudz novecojušas izvēles – iemest naudu ziedojuma kastītē, zvanīt uz kādu maksas numuru, nosūtīt maksas īsziņu, vai pārskaitīt ziedojumu uz konkrētās organizācijas kontu. Mēs, Mobilly, vienmēr esam par vienkāršām idejām un lietotājam ērtām tehnoloģijām, tāpēc uzdevām sev jautājumu – kāpēc mūsdienās ar vienu pieskārienu var veikt stāvvietas apmaksu vai nopirkt vilciena biļeti, bet nevar noziedot sev tīkamam mērķim? Mums arī vienmēr ir rūpējuši sociālie jautājumi, tāpēc, izmantojot savas stiprās puses, kas ir mūsdienīgu un lietotājam draudzīgu tehnoloģiju attīstība, realizējām ideju par jaunas ziedojumu platformas izveidi jau esošajā Mobilly aplikācijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vairākās autostāvvietās Rīgā ieviesta automātiskas apmaksas sistēma

Zane Atlāce - Bistere, 04.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autostāvvietu apsaimniekotājs «EuroPark Latvia» sadarbībā ar uzņēmumu «Mobilly» ieviesis jaunu stāvvietu apmaksas pakalpojumu «Mobilly Automatic», kas stāvvietas apmaksu ļauj veikt automatizēti.

Apmaksas sistēma jau šobrīd pieejama stāvvietās Rīgā, tai skaitā arī četrās «EuroPark» pazemes autostāvvietās kas aprīkotas ar barjersistēmu.

«Mobilly Automatic» ir stāvvietas apmaksas sistēma, kas laika uzskaiti par stāvvietas izmantošanu un apmaksu veic automātiski – iebraucot autostāvvietā, videokameras fiksē klienta automašīnas valsts reģistrācijas numuru, atver barjeru un sāk laika atskaiti. Pēc tam, klientam no stāvvietas izbraucot, kamera atkal nolasa automašīnas numuru, tiek aprēķināts stāvvietā pavadītais laiks un stāvvietas izmantošanas maksa, kas tiek ieturēta no klienta «Mobilly» konta. Lai izmantotu «Mobilly Automatic», jāpiereģistrējas pie vēlamās autostāvvietas Mobilly aplikācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Citadele» plāno iegādāties 12,5% mobilo pakalpojuma sniedzēja «Mobilly» kapitāldaļu, liecina Konkurences padomes publiskotā informācija.

Konkurences padome informē, ka 2018.gada 14.novembrī saņemts ziņojums par darījumu, ar kuru banka «Citadele» kļūs par 12,5% «Mobilly» kapitāldaļu īpašnieci, tādējādi iegūstot izšķirošu ietekmi kompānijas kapitālā kopā ar esošajiem «Mobilly» vairākuma dalībniekiem.

Konkurences padomei viena mēneša laikā no ziņojuma saņemšanas dienas ir jāpieņem lēmums par apvienošanās atļaušanu, aizliegšanu vai atļaušanu ar saistošiem noteikumiem vai papildu izpētes uzsākšanu. Ja lietā būs nepieciešama padziļināta papildu izpēte, lēmuma pieņemšanas termiņš var tikt pagarināts līdz četriem mēnešiem no ziņojuma saņemšanas dienas.

Uzņēmumi, kas varētu sniegt būtisku un pamatotu viedokli par plānotās apvienošanās ietekmi uz tirgu un konkurenci tajā, aicināti sazināties ar Konkurences padomi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Mobilly: Mūsu lielākais veiksmes stāsts ir Jūrmala

Anda Asere, 13.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šobrīd kompānija veic priekšdarbus, lai, sākot no nākamā gada, nopietnāk raudzītos eksporta virzienā.

Pērn finanšu tehnoloģiju uzņēmuma Mobilly izaugsme bijusi vairāk nekā 20%, un kompānija strādā pie jauniem produktiem, investējot aptuveni 400 tūkstošus gadā, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Pagājušais gads mums ir bijis tiešām ļoti, ļoti labs. Esam auguši visās produktu grupās. Stāvvietās absolūtos skaitļos joprojām augam visvairāk, bet biļešu tirdzniecībā – procentuāli visstraujāk. Lielāko biznesa pienesumu dod stāvvietas. Mēs apkalpojam vairāk nekā pusi īstermiņa stāvvietu maksājumu Rīgā un augam gandrīz par 20% gadā. Tas ir daudz, ņemot vērā, ka tirgus neaug strauji. Mūsu lielākais veiksmes stāsts ir Jūrmala, kur gada laikā esam dubultojuši apgrozījumu un katrs ceturtais pircējs Jūrmalas caurlaidi pērk ar Mobilly. Pērn vilcienu biļešu tirdzniecībā bija 50% izaugsme, bet autobusu biļetēs – 79%. Protams, tā ir matemātika, un no mazas bāzes ir viegli lēkt,» stāsta Ģirts Slaviņš, SIA Mobilly direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo maksājumu pakalpojumu sniedzējam Mobilly šonedēļ izdevies piesaistīt vērienīgas investīcijas 1,1 miljonu eiro apmērā, tajā skaitā, 700 tūkstošus eiro no riska kapitāla fonda ZGI-3, lai paplašinātu savu darbību un iekarotu vēl citus Eiropas tirgus, informē uzņēmuma pārstāvji.

Uzņēmums plāno iegūtās investīcijas izlietot transporta apmaksas risinājumu uzlabošanā, kā arī pavisam jauna pakalpojumu veida – neredzamo maksājumu izstrādē.

Parakstot investīciju līgumu ar ZGI Capital, Mobilly kļuvis par lielāko investīciju piesaistītāju šogad Latvijā FinTech nozarē. Veiktās investīcijas palīdzēs paplašināt Mobilly esošo pakalpojumu klāstu un to pieejamību arī reģionos, kā arī attīstīt digitālo maksājumu platformu. Tāpat Mobilly plāno izstrādāt inovatīvus risinājumus maza un vidēja līmeņa uzņēmumiem, ļaujot līdzšinējo norēķinu veidus pamazām aizstāt ar neredzamajiem maksājumiem.

«Esam pārliecināti, ka 21. gadsimtā ir vieta pavisam jaunam norēķinu veidam, atstājot pagātnē tādus tradicionālos elektronisko norēķinu risinājumus, kā piemēram, kodu kartes un kalkulatori. Ņemot vērā, cik dinamiska ir mūsdienu cilvēka ikdiena, maksājumiem ir jābūt tik integrētiem preču un pakalpojumu iegādāšanās procesā, ka tiem faktiski jābūt teju neredzamiem. Tas nozīmēs, ka cilvēkam ir tikai jāpiekrīt kāda pakalpojuma lietošanai vai produkta iegādei, un maksājums tiek veikts automātiski. Nav šaubu, ka nepavisam ne tālā nākotnē šāds norēķinu veids atvieglos dzīvi gan uzņēmējiem, gan viņu klientiem. Pateicoties piesaistītajām investīcijām, Mobilly jau tuvākajā laikā varēs uzsākt darbu pie šī norēķinu veida risinājumu izstrādes, pietuvinot to dienu, kad maksājumus varēs veikt tikai ar vienu pirksta pieskārienu viedtālruņa ekrānam,» stāsta Ģirts Slaviņš, SIA Mobilly izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Mobilly sācis piedāvāt jaunu pakalpojumu – Mobilly Automatic jeb iespēju autostāvvietu Rīgas centrā apmaksāt automātiski.

Pirmā Mobilly Automatic stāvvieta darbu sākusi t/c «Galleria Riga».

Iebraucot autostāvvietā, videokameras fiksē klienta automašīnas valsts reģistrācijas numuru, atver barjeru un sistēma sāk laika atskaiti. Un tāpat izbraucot – kamera nolasa auto numuru, Mobilly pārbauda konta atlikumu, apmaksa automātiski apstājas un barjera atveras.

«Balstoties uz pieredzi, rēķināmies, ka mūsu klientiem būs nepieciešams laiks un atbalsts, lai ar jauno sistēmu sadraudzētos. Turpmāko mēnešu laikā plānojam automātiskās apmaksas zonas ieviest vēl citās vietās Rīgā,» norāda uzņēmuma Mobilly vadītājs Ģirts Slaviņš.

Gan pie iebraukšanas stāvvietā, gan Mobilly aplikācijā automātisko apmaksas zonu var atpazīt pēc īpašas zīmes. Stāvvietas burtu norāde ir gaiši zaļā krāsā, savukārt aplikācijā stāvvietu sarakstā parādās zaļa atzīme – Automatic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo maksājumu platforma "Mobilly" ir saņēmusi elektroniskās naudas iestādes licenci no Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK).

Šī licence dod tiesības sniegt maksājumu pakalpojumus ne tikai vietējā tirgū, bet visā Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas teritorijā.

Licence dos iespēju "Mobilly" atvērt maksājumu kontus ar savu unikālo IBAN identifikatoru, kā arī potenciālu iespēju nākotnē pieslēgties Latvijas Bankas uzturētajai zibmaksājumu sistēmai, kas nodrošinātu iespēju veikt ātros maksājumus, kā tas ir paredzēts SEPA Instant Credit Transfer (SEPA ātro kredītpārvedumu) principos.

Nākotnē "Mobilly" plāno ieviest lielāko daļu Eiropas Savienības Maksājumu pakalpojumu direktīvā (PSD2) paredzētos pakalpojumus, lai varētu piedāvāt pakalpojumus vienā ērti lietojamā lietotnē, tostarp sniedzot iespēju klientiem izmantot "Mobilly" pakalpojumus visiem iespējamajiem finanšu darījumiem, piemēram, iespēju reģistrēties "Mobilly" sistēmā ar citā dalībvalstī reģistrētu tālruņa numuru, piedāvāt klientiem iespēju papildināt elektroniskās naudas kontus, izmantojot zibmaksājumu sistēmas ātros maksājumus, un realizēt citus projektus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Kritizē apmaksas shēmu un atlaižu saņemšanas sistēmu Rīgas autostāvvietās

Zane Atlāce - Bistere, 27.07.2016

Enerģijas un veselības sveiciens – daudzi kilogrami iedzīvotāju parakstītu apelsīnu – kopā ar balsojumu trešdien tika iesniegts Rīgas mēram Nilam Ušakovam ar aicinājumu pārskatīt esošo RS atlaižu piešķiršanas kārtību

Foto: Evija Trifanova/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 1. jūlija Rīdzinieka kartes īpašniekiem pieejama 20% atlaide automašīnas novietošanai SIA Rīgas satiksmes (RS) apsaimniekotajās maksas autostāvvietās B, C un D zonās. Taču RS izstrādātais risinājums atlaides saņemšanai ir sarežģīts – ar vairākām autorizācijām un garu apmaksas procesu, uzskata mobilo pakalpijumu sniedzējs SIA Mobilly.

Uzņēmuma izpilddirektors Ģirts Slaviņš norāda, ka RS izstrādātais risinājums kavē rīdziniekus ērti saņemt Rīgas domes piešķirtās atlaides auto novietošanai. Šobrīd tā paredz vairākas autorizācijas un jauna elektroniska konta – e-maciņa izveidi. Tādējādi klientiem ir nepieciešams paralēli uzturēt divus elektroniskus naudas kontus – Rīdzinieka kartes maciņu un Mobilly kontu. Tāpat sarežģītās sistēmas dēļ būtiski paaugstinās iespēja kļūdīties, proti, klientam var nākties maksāt sodus un saskarties ar citām neērtībām par neapzināti pieļautām kļūdām.

Rūpējoties par iedzīvotāju ērtībām, Mobilly iesniedza priekšlikumus Rīgas satiksmei par daudz vienkāršāku risinājumu atlaides saņemšanai – automātisku atlaides piešķiršanu, tiklīdz klients reģistrējis savu Rīdzinieka karti portālā ridziniekakarte.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada Ogres novadnieka kartei ir piesaistīts jauns maksāšanas līdzeklis - "Mobilly" maciņš.

Pievienojot savu Ogres novada iedzīvotāja karti "Mobilly" kontam, iespējams apmaksāt pusdienas Ogres 1. vidusskolā un Jaunogres vidusskolā un iegādāties braukšanas biļeti pašvaldības sabiedriskajā transportā, maksājot ar līdzekļiem no sava virtuālā maciņa.

"Mobilly" lietotnē vai Ogres novada pašvaldības tīmekļvietnē jebkurš Ogres novada iedzīvotājs savam "Mobilly" kontam var pievienot pilsētnieka karti, un turpmāk, iegādājoties braukšanas biļeti pašvaldības sabiedriskajā transportā un maksājot par pusdienām skolā, pirkuma summas subsidētā daļa tiks segta automātiski, savukārt atlikusī daļa - ieturēta no "Mobilly" konta.

Izmantot karti kā maksājuma līdzekli īpaši ērti ir vecākiem, kuriem tagad ir iespējams nosūtīt naudu uz bērna "Mobilly" kontu, lai ikdienā bērns varētu norēķināties skolā vai sabiedriskajā transportā, neņemot līdzi skaidru naudu vai maksājumu karti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ārstus nedrīkst padarīt par datu ievades operatoriem

Rūta Kesnere, 09.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attālināta ārstēšana noteikti ir attīstāms virziens, kam gan vēl nepieciešamas izmaiņas normatīvajos aktos

To uzsver Dienas Biznesa un holdinga Repharm rīkotā apaļā galda, kas veltīts e-veselībai, dalībnieki: Nacionālā Veselības dienesta direktores vietniece informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Linda Freimane, holdinga Repharm ģenerāldirektors Dins Šmits, ģimenes ārste Aija Šnikvalde, Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas Informācijas tehnoloģiju infrastruktūras daļas vadītājs Kārlis Bētiņš, uzņēmuma Lattelecom Korporatīvo klientu dienesta vadītājs Jānis Kirilka un SIA Mobilly izpilddirektors Ģirts Slaviņš.

Diskusiju sākšu ar aktualitāti. Latvijas ģimenes ārstu asociācija (LĢĀA) vēl joprojām uztur spēkā prasību, ka e-veselības sistēmas, kas attiecas uz e-receptēm un e-darba nespējas lapām, ieviešana ir jāatliek, jo sistēma vēl nav tik gatava, lai ārsti ar to varētu strādāt. Turklāt LĢĀA īpaši uzsver, ka nav pret e-veselības lietošanu kā tādu, bet iebilst pret negatavo sistēmu. Kāda ir Nacionālā veselības dienesta nostāja?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences strīds starp SIA Mobilly un Rīgas satiksmi kārtējo reizi apliecina, ka valstij (tās sastāvdaļām) iesaistīties esošā uzņēmējdarbībā nav laba prakse, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Konflikts starp mobilo pakalpojumu sniedzēju Mobilly un Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) samilzis saistībā ar automašīnu stāvvietu apmaksas shēmu Rīdzinieka kartes saņēmējiem. Kā zināms, RS apsaimniekotajās autostāvvietās B, C un D zonā Rīdzinieka kartes īpašnieki no 1. jūlija var saņemt 20% atlaidi, norēķinoties tikai SMS Rīga sistēmā. Šī risinājuma izstrādātājs ir RS meitasuzņēmums SIA Rīgas karte. Pret šādu kārtību un pakalpojuma sarežģīšanu asi iebilst mobilo pakalpojumu (no kā populārākais ir autostāvvietas apmaksa) sniedzējs Mobilly. Pirmkārt, Rīdzinieka kartes īpašnieki lietotnē Mobilly nevar saņemt paredzētās RS autostāvvietu atlaides. Uzņēmuma izpilddirektors Ģirts Slaviņš pat saka: lai kaut kas šajā ziņā mainītos, «tiek izvirzīti nosacījumi, kas nav pamatoti un apdraud mūsu eksistenci».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējais uzņēmums «KOOL Latvija», kas šovasar atvēris desmito «KOOL» zīmola degvielas uzpildes staciju (DUS), piedāvā dzērienus un ēdienus iegādāties mobilo maksājumu lietotnē.

«Mobilly» lietotnē var iegādāties pieprasītākos «KOOL» produktus – kafiju un burgerus, kas pieejami siltumvitrīnās «KOOL» DUS. Savukārt jaunākajā «Jūrmalas šosejas» stacijā klienti ar «Mobilly» starpniecību var iegādāties arī zupu, saldējumu un auksto dzērienu. Neatkarīgi no atrašanās vietas klients lietotnē izvēlas degvielas uzpildes staciju, kas ir pa ceļam, piekrīt produkta iegādei un maksājums tiek veikts automātiski. Iegriežoties izvēlētajā DUS 24 stundu laikā, jānoskenē QR kods un jāpaņem gatavais produkts.

Uzņēmuma veiktie tirgus pētījumi liecina, ka viens no svarīgākajiem DUS apmeklējuma faktoriem ir rindu neesamība un īss gaidīšanas laiks, lai saņemtu pakalpojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 1. jūlija Latvijā pirmo reizi tiks uzsākta Čeku loterija, kurā piedalīties varēs ikviens nodokļu maksātājs ar čeku par jebkuru pirkumu vērtībā virs 5 eiro.

Čeku loterija notiks interneta vietnē cekuloterija.lv. Pēc uzvaras Valsts ieņēmumu dienesta (VID) izsludinātajā iepirkumā čeku loterijas tehnisko risinājumu īstenos mobilo maksājumu uzņēmums Mobilly.

Plānots, ka izveidotā vietne cekuloterija.lv būs lietotājam draudzīga un ērta, kalpojot kā piemērs valsts un privāta biznesa veiksmīgai partnerībai. Lai piedalītos Čeku loterijā un pretendētu uz naudas laimestiem, kā arī uz Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieku sarūpētajām balvām, tīmekļa vietnē cekuloterija.lv jāreģistrē čeks, kvīts vai biļete par kopējo summu vismaz 5 eiro vērtībā. Darījumu apliecinošam dokumentam jābūt izsniegtam par preci vai pakalpojumu, kas saņemts no Latvijā reģistrēta nodokļu maksātāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Mobilly: Visa peļņa joprojām tiek ieguldīta attīstībā

Linda Zalāne, 11.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nolūkā panākt nozīmīgāku attīstības lēcienu SIA Mobilly, investējot 1,1 milj. eiro, izstrādā jaunus produktus un uzlabo jau esošos

MOBILLY BIROJA FOTOGRĀFIJAS SKATĀMAS RAKSTA GALERIJĀ!

Mobilo maksājumu pakalpojuma sniedzējs SIA Mobilly kāpinājis apgrozījumu no 709 tūkst. eiro 2013. gadā līdz 1,5 milj. eiro 2015. gadā, kas ļāvis tam iekļūt Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā strauji augošu kompāniju jeb Gazeļu sarakstā. Uzņēmuma pēdējo gadu apgrozījuma lēcienu nodrošināja autostāvvietu klientu skaita pieaugums un jaunu pakalpojumu piedāvāšana. «Mūsu izaugsmes dzinējspēki ir klientu uzticība un mūsu neatlaidība,» spriež SIA Mobilly izpilddirektors Ģirts Slaviņš. Pērn uzņēmuma apgrozījums samazinājies līdz 1,2 milj. eiro, bet tas ir skaidrojams ar grāmatvedības politikas maiņu, kas paredz izmaiņas caurplūstošās naudas uzskaites metodoloģijā. Lēmums par šādām izmaiņām tika pieņemts, balstoties uz Finanšu un kapitāla tirgus komisijas rekomendācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Iedzīvotājus saziņā ar klientu servisu visvairāk kaitina ilga gaidīšana un lieka pogu spaidīšana

Db.lv, 26.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā pusi Latvijas iedzīvotāju saziņā ar klientu servisu kaitina pārāk ilga gaidīšana pie tālruņa klausules un nepieciešamība sazināties pa maksas tālruni, liecina finanšu tehnoloģiju uzņēmuma «Mobilly» veiktā aptauja.

Arī «Mobilly» izpilddirektors Ģirts Slaviņš atzīst, ka labā prakse būtu pēc iespējas atvieglot saziņu ar klientu servisu, lai sniegtu nepieciešamo palīdzību.

Trīs galvenās lietas, kas Latvijas iedzīvotājus visvairāk kaitina saskarsmē ar dažādu uzņēmumu un pakalpojumu sniedzēju klientu servisu, ir pārāk ilga gaidīšana pie tālruņa klausules (61%), nepieciešamība sazināties pa maksas tālruni (53%) un sastapšanās ar automātisko atbildētāju (41%). Teju trešdaļai jeb 29% aptaujāto nepatīk, ja, gaidot savienojumu, jāklausās mūzika vai savs vēstījums jāierunā automātiskajā atbildētājā. Savukārt 27% kaitinošs šķiet ilgais ceļš līdz savienojumam ar operatoru, kad vispirms jāizvēlas sarunas valoda, temats un citi soļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpina vērtēt, vai Rīgas pašvaldības uzņēmumi nekropļo godīgu konkurenci saistībā ar autostāvvietu apmaksas shēmu galvaspilsētā

Tā norāda SIA Mobilly izpilddirektors Ģirts Slaviņš. Uzņēmums solīto pāris nedēļu vietā jau vairākus mēnešus gaida Konkurences padomes (KP) atbildes lēmumu vēstulei, kurā Mobilly vērš uzmanību uz SIA Rīgas satiksme (RS) iespējamo dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, liedzot citiem tirgus dalībniekiem tiesības darboties elektroniskās naudas tirgū, nododot ekskluzīvas tiesības rīdzinieku elektroniskās naudas kontus uzturēt savam meitasuzņēmumam Rīgas Karte. KP vēl nevar sniegt informāciju par SIA Mobilly iesniegumu, jo šobrīd iesaistītajām pusēm lūgts viedoklis par vēstulē minētajiem pārmetumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

VIDEO: VID demonstrē, kā reģistrēt čeku loterijai

LETA/Monta Glumane, 01.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas sāk darboties čeku loterija, un pirkumu jeb pakalpojumu čekus var reģistrēt jaunā čeku loterijas vietnē «www.cekuloterija.lv», informē Valsts ieņēmumu dienests (VID).

Tīmekļa vietnes «www.cekuloterija.lv» izstrādātājas SIA «Mobilly» izpilddirektors Ģirts Slaviņš norādīja, ka lielākais izaicinājums ir lielā čeku dažādība Latvijā, tāpēc tīmekļa vietnes izveidošanā netiks piesaistīts mākslīgais intelekts. Viņaprāt, mākslīgais intelekts vēl nevar aizstāt to, ko spēj cilvēks.

Viņš sacīja, ka, strādājot pie tehniskā risinājuma, «Mobilly» krāja dažādus čekus un izrādījies, ka ir vairāki desmiti to veidu. «Tas sākotnēji apgrūtina lielāku mākslīgā intelekta iesaisti tehniskajā risinājumā, jo šis mākslīgais intelekts ir jāapmāca, lai tas atpazīst visus iespējamos čeku veidus,» sacīja Slaviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilly vadītājs Ģirts Slaviņš par biznesa attīstību

Sākumā mums nebija skaidras vīzijas. Bija tikai skaidrs, ka pasaule mainās, ka tā kļūst mobila un ka tur kaut kas būs. Pirmie gadi Mobilly bija lēni, jo pieradumi jau nemainās ātri. Kaut vai skatoties uz elektronisko dokumentu parakstīšanu – daudziem tāpat ierastāk ir ar roku parakstīt.

Šobrīd Mobilly jau ir krietna vēsture, ir reāla naudas plūsma, esam pašpietiekams uzņēmums ar peļņu. Attīstām jaunus produktus, un tā rezultātā pēdējo trīs gadu laikā mums ir izdevies mazināt stāvvietu dominanci mūsu portfelī.

Taču vienā brīdī sapratām, ka ar to ir par maz. Esam uzņēmums, kuram ir pietiekami liela tehnoloģiskā vēsture, un, protams, ka vairākas lietas bija savu laiku nodzīvojušas. Lai varētu straujāk tehnoloģiski uzlaboties un aptvert arī ārvalstu tirgus, bija jāiziet ārpus savas komforta zonas, no savas ierastās teritorijas. Tam bija vajadzīgs papildu finansējums, un tā nonācām līdz ALTUM un ZGI fondam, kurus pārliecinājām, ka mums ir laba komanda un labas idejas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Rada aplikāciju darbinieku labumu pārvaldībai

Zane Atlāce - Bistere, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu darbinieku lojalitāti un darbaspēka izdevumu samazinājumu uzņēmumiem, uzņēmums MobillyTX radījis aplikāciju, kas pārvalda dažādu labumu piešķiršanas sistēmu darbiniekiem, ļaujot uzņēmumiem gada laikā ietaupīt pat vairāk nekā 36 000 eiro uz 100 darbiniekiem.

Aplikācija paredz, piemēram, pusdienu, transporta, medicīnas un sporta pakalpojumu, kā arī dažādu pasākumu un citu ikdienas pakalpojumu apmaksu, izmantojot Mobilly mobilo maksājumu aplikāciju.

Jaunais mobilā pakalpojuma risinājums tapis pēc tehnoloģiju un izklaides uzņēmuma "Tet" iniciatīvas un nepieciešamības saviem darbiniekiem nodrošināt inovatīvus un ērtus norēķinus par darbinieku labumiem.

Kā liecina uzņēmuma "Fontes" aptauja 2019. gadā, kurā piedalījās vairāk nekā 9000 IT nozares darbinieku, lielākie izaicinājumi darba tirgū šobrīd ir labāko darbinieku piesaiste un noturēšana.

Darba alga ir tikai viens no galvenajiem faktoriem, kas motivē cilvēkus pievienoties un būt lojāliem kādam no uzņēmumiem. Arvien biežāk darba devēji piedāvā darbiniekiem dažādus papildu labumus un motivācijas programmas, radot elastīgu un individuāli pielāgotu darba vidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan līdz šim mobilo maksājumu platformas Mobilly izstrādātāji koncentrējušies uz vietējo tirgu, šī brīža mērķis ir divu gadu laikā izplest spārnus eksportā ar t.s. neredzamajiem maksājumiem

«Mēs sākām ar stāvvietu apmaksu ar īsziņām, bet laika gaitā transformējamies par plašāku mobilo maksājumu platformu. Vēl ir daudzas vietas, kur maksāt vai pieņemt maksājumus ir neērti. Cilvēki saņem algu bankas kontā, un viņiem mūždien nav skaidras naudas, taču arvien ir daudzas vietas, kur to vajag. Tāpat ir vietas, kur pakalpojuma saņemšana notiek vienā vietā, bet apmaksa – citā. Līdzīgi kā, braucot ar vilcienu, jārēķinās ar vismaz piecu minūšu laika rezervi biļetes nopirkšanai stacijā, arī citur veidojas līdzīgas situācijas. Varētu šķist, ka piecu minūšu ietaupījums nav nekas daudz, bet, regulāri lietojot šādus pakalpojumus, gada ietvaros sakrājas visai daudzas stundas, ko varētu pavadīt ar ģimeni vai strādājot. Galvenā problēma ir pieradums – cilvēki ir pieraduši iet uz staciju ar laika rezervi, lai paspētu nopirkt biļeti,» stāsta Ģirts Slaviņš, SIA Mobilly vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Papīra biļetes var izvēlēties, lai ietītu košļeni vai uztaisītu lidmašīnīti. Citu iemeslu nav

SIA Mobilly izpilddirektors Ģirts Slaviņš, 20.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 20.augusta iedzīvotājiem, kas pārvietojas ar vilcienu, elektroniski apmaksātas pasažieru vilciena biļetes būs lētākas nekā tās, kas iegādātas klātienē, pie kasieres.

Pēdējā pusgada laikā pasažieru skaits, kas iegādājas biļetes izmantojot Mobilly lietotni, ir gandrīz dubultojies. Vilcienu biļešu pircēju skaits Mobilly vidē kopš janvāra pieaudzis no 10 līdz 20 tūkstošiem pasažieru, bet nopirkto biļešu skaits mēnesī tuvojas 100 tūkstošiem. Līdzīgi situācija arī autobusu biļešu tirdzniecībā – šā gada laikā klientu skaits pieaudzis pat trīs reizes.

Ir tikai loģiski, ka elektroniskās biļetes maksā lētāk nekā tās, kuras pārdod kasieris, izdrukājot uz papīra. Gluži vienkārši izmaksas ir zemākas, tātad arī cenai ir jābūt zemākai. Tas ir mazs, bet būtisks solītis ceļā uz modernu pasažieru apkalpošanas sistēmu. Īpašs prieks, ka šis lēmums skar visus tirgotājus, tātad tirgus netiek kropļots un mēs visi – gan valsts, gan privātie uzņēmumi varam konkurēt uz vienlīdzīgiem principiem, rūpējoties par augstāku servisa līmeni un pakalpojumu kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

KP uzdots izvērtēt, vai SIA Rīgas satiksme darbībā nav saskatāms konkurences tiesību pārkāpums

Zane Atlāce - Bistere, 28.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrija ir saņēmusi SIA Mobilly vēstuli, kurā uzņēmums norāda uz Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme iespējamo dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, liedzot citiem tirgus dalībniekiem tiesības darboties elektroniskās naudas tirgū, nododot ekskluzīvas tiesības rīdzinieku elektroniskās naudas kontu uzturēšanu meitas uzņēmumam SIA Rīgas karte, informē ministrijā.

Ņemot vērā, ka iespējamas tirgus dalībnieka dominējošā stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas un vienošanās gadījumus izvērtē un uzrauga Konkurences padome, Ekonomikas ministrija pārsūtīja SIA Mobilly vēstuli Konkurences padomei lūdzot izvērtēt, vai SIA Rīgas satiksme darbībā nav saskatāms konkurences tiesību pārkāpums un dominējoša stāvokļa ļaunprātīga izmantošana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

2016.gada sekmīgākie Latvijas investori - ZGI Capital un Anatolijs Prohorovs

Dienas Bizness, 26.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 26.janvārī ceremonijā Gada investors ’16 apbalvoti pagājušā gada sekmīgākie investori par ieguldījumu nozares veicināšanā Latvijā.

Apbalvojumu Gada investīcija juridisko personu sektorā saņēmis fondu vadības uzņēmums ZGI Capital par investīciju mobilo maksājumu pakalpojumu uzņēmumā Mobilly. Privāto personu investoru sektorā par gada investīciju noteikts Anatolija Prohorova ieguldījums mūzikas un skaņas tehnoloģiju uzņēmumā Sonarworks. A. Prohorovs saņēmis arī apbalvojumu Gada nozares atbalstītājs juridisko personu sektorā.

Gada investors balvu jau otro gadu pēc kārtas rīko Latvijas Privātā un Riska kapitāla asociācija (LVCA) un privāto investoru biedrība Latvijas Biznesa Eņģeļu Tīkls (LatBAN). Šogad apbalvojumi privāto un juridisko personu sektoru investoriem piešķirti astoņās nominācijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jūrmala aicina nestāvēt rindās pie caurlaižu iegādes aparātiem

Lelde Petrāne, 27.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas pilsēta aicina nestāvēt rindās pie caurlaižu iegādes aparātiem, bet caurlaides pirkt elektroniski: ar aplikāciju «Mobilly» (vai nosūtot SMS mobilā tālruņa operatoram) un «Riga Card» starpniecību vai portālā visitjurmala.lv.

Iebraukšanas maksu var samaksāt arī pēc iebraukšanas īpaša režīma zonā, tikai jāievēro, ka caurlaidei obligāti jābūt nopirktai ne vēlāk kā līdz plkst. 23.59 tajā dienā, kad transportlīdzeklis iebraucis Jūrmalā.

Vienas dienas caurlaidi konkrētai dienai var nopirkt mājaslapā visitjurmala.lv. To var izdarīt vai nu pirms došanās uz Jūrmalu, vai jebkurā laikā tajā pašā dienā līdz plkst. 23.59, kad transportlīdzeklis iebraucis īpaša režīma zonā. Par caurlaidi var samaksāt arī pēc izbraukšanas no Jūrmalas, jau aizbraucot mājās, tikai jāņem vērā, ka maksājums jāveic iebraukšanas dienā līdz plkst. 23.59. Arī mobilo aplikāciju «Mobilly» un «Riga Card» lietotāji par iebraukšanas caurlaidi var samaksāt pirms vai arī pēc iebraukšanas pilsētā. Svarīgi atcerēties, ka, iegādājoties caurlaidi, precīzi jānorāda transportlīdzekļa reģistrācijas numurs.

Komentāri

Pievienot komentāru