Piena mēnesī aicina importa produktus aizstāt ar vietējiem 

Latvijas produkcijas izvēli veicinošās sociālās kampaņas Latvijas Labums ietvaros š.g. novembris pasludināts par Piena mēnesi - laiku kurā ikviens Latvijas iedzīvotājs aicināts mainīt paradumus un starp veikalu plauktos pieejamajiem produktiem izvēlēties, kā arī uzturā vairāk lietot tieši pašmāju piena produktus, informē  Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) Sabiedrisko attiecību dienests.

Dienas Bizness, 2014. gada 05. novembris plkst. 16:16

Foto: LETA

LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš uzsver, ka sociālās kampaņas Latvijas Labums ietvaros turpmāk ik mēnesi uzmanība tiks pastiprināti pievērsta kādas nozares produkcijas un pakalpojumu izcelšanai. Novembris kā Piena mēnesis ar saukli - «Pērc vietējo gotiņu ražojumus!» - šo tradīciju aizsāk.

Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības valdes priekšsēdētājs Jānis Šolks piesakot kampaņas novembra aktivitāti, vērš  uzmanību uz situācijas nopietnību piena nozarē: «Pirms Krievijas noteiktā embargo ES, tai skaitā Latvijas piena produktiem, Latvijā bija augstākā piena iepirkuma cena - 30 centi. Šobrīd piena iepirkuma cena nokritusies līdz 23 centiem par kilogramu, līdz ar ko piena iepirkuma cena ir noslīdējusi zem pašizmaksas - 27 centiem. Piena pārstrādātāji turpina iepirkt pienu, taču nav skaidrības, kad un par kādu cenu produktus izdosies realizēt. Turpinās eksporta tirgu diversifikācija, nepieciešamā sertifikācija Ķīnas tirgus apguvei, tomēr tas ir ilgstošs process…»

Lauksaimnieks, z/s Mežacīruļi saimnieks Juris Cīrulis norāda, ka ikvienai, arī šai krīzei, kuru lauksaimniekiem veido piena iepirkuma cenas lejupslīde par 25%, ir pozitīvā puse - tā kādreiz beigsies.

«Piena mēnesī mēs aicināsim pircējus ikdienā aizdomāties par saviem pirkuma lēmumiem un to, kā tie ietekmē ikvienu piena nozarē strādājošo - ap 60 000 nodarbināto. Pašlaik vietējo piena produktu patēriņa īpatsvars Latvijā ir ap 70%, atsevišķās produktu kategorijās pat 50%. Manuprāt, tas ir gaužām slikts rādītājs valstij, kuras piensaimniecības tradīcijas ir senākas par pašu valsti, kurai ir pašai sava piena govju šķirne - Latvijas brūnā, un kuras iedzīvotāji pienu sauc par balto zeltu,» akcentē AS Rīgas piena kombināts (Food Union grupa) valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs.

Viņš piebilst, ka piena nozare spēj simtprocentīgi nodrošināt ikviena Latvijas pircēja vēlmi pēc piena produktiem.

Savukārt AS Tukuma Piensdirektors Ints Poškus aicina Latvijas iedzīvotājus, uz kuriem kampaņas aktivitātes vērstas, atcerēties, ka bez ikviena no sekojošies posmiem piena produkts viņa ledusskapī nenonāks, un būt lojāliem pret piena ražotāja - zemnieka - piena pārstrādātāja, piena produktu tirgotāja darbu, izvēloties vietējos produktus.

Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Noris Krūzītis uzsvēra, ka sociālās kampaņas Latvijas Labums ietekmē Latvijas mazumtirdzniecības ķēdēs jau būtiski pieaudzis pieprasījums pēc Latvijā ražotiem pārtikas produktiem. Piena produktu pārdošanas apmēri pirmajos divos kampaņas darbības mēnešos, salīdzinot ar to pašu laika periodu aizvadītajā gadā, pieaudzis par 17% - 20%.

Jau ziņots, ka augustā LTRK un partneri aizsāka Latvijā ražotā izvēli atbalstošu kampaņu Latvijas Labums. Kampaņā iesaistījušās gan lauksaimnieku, mājražotāju un uzņēmēju apvienības, gan tirgotāji un ražotāji - kopumā vairāk nekā 150 partneru.

Papildināta visa ziņa

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 21. jūlijs plkst. 11:29

Piena pārstrādes uzņēmuma AS Rīgas piena kombināts (Food Union grupa) refinansēšanai izsniegts...

2014. gada 16. jūnijs plkst. 8:03

Politika neietekmē Latvijas saldējuma tirdzniecību Krievijā, norāda piena pārstrādes uzņēmuma...

2014. gada 12. jūnijs plkst. 11:47

Piena pārstrādātājs Food Union izstrādājis sešus jaunus Pols saldējumus vafeļu glāzītēs....

2014. gada 15. maijs plkst. 11:45

Lai nostiprinātu pozīcijas vietējā saldējuma tirgū, veidojot jaunus tirdzniecības kanālus, piena...

2014. gada 31. marts plkst. 10:07

Piena pārstrādes uzņēmums Food Union šogad ieguldīs pusmiljonu eiro eksperimentālas pilotražotnes...

Nepalaid garām

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

No stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2014. gada 05. novembris plkst. 8:38

Pieprasījums pēc maizes pēdējos gados Baltijā ir samazinājies, tostarp Igaunijā par 15...

2014. gada 31. oktobris plkst. 15:37

Uzņēmums Malsena, kas ir viens no lielākajiem graudu pārstrādātājiem Lietuvā un AS...

2014. gada 31. oktobris plkst. 9:57

Jaunizveidotais alkohola ražošanas un tirdzniecības holdings Amber Beverage Group neizslēdz...

2014. gada 30. oktobris plkst. 13:38

Ģimenes vīna darītavas ABAVAS pārstāvji nupat atgriezušies no lielākā Slow Food pasākuma...

2014. gada 30. oktobris plkst. 11:43

Valsts sekretāru sanāksmē izskatīts un tālākai apstiprināšanai valdībā virzīts Veselības...

2014. gada 29. oktobris plkst. 12:22

AS Rīgas Dzirnavnieks un Latvijas prezidentūras ES Padomē sekretariāts ir vienojušies piedāvāt...

2014. gada 29. oktobris plkst. 9:45

Dzērienu ražotāja SIA CIDO Grupa Latvijas Garantiju aģentūrā (LGA) šogad ir apdrošinājusi...

2014. gada 28. oktobris plkst. 9:58

Priekules novada uzņēmums SC Grand grasās tirgū laist jaunu produktu Sweet bee...

2014. gada 24. oktobris plkst. 10:20

Noslēdzies SIA Rūjienas saldējums izsludinātais iepirkums par saldējuma ražošanas iekārtu...

2014. gada 23. oktobris plkst. 13:54

Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija (LPUF) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra...