Jaunākais izdevums

Vācu sporta automobiļu ražotāja Porsche jaunais sporta auto Panamera gan vasaras, gan ziemas sezonā tiks aprīkots ar Pirelli riepām.

Vasaras sezonā ir izvēlētas UHP (Ultra High Performance) klases Pirelli P Zero riepas, bet laika periodam no oktobra līdz maijam, Pirelli Winter Sottozero Series II.

Pirelli PZero riepas domātas, lai izdabātu visprasīgākā sportiska stila auto vadīšanas piekritējam. Šīs riepas ir ieguvušas deviņas no desmit godalgām prestižos starptautiskajos testos 2208. un 2009. gadā.

Ņemot vērā riepu drošibu un lieliskās gaitas īpašības, Pirelli PZero ir izvēlējušies tādi ražotāji kā Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Maserati, Bentley, Jaguar, Mercedes, Alfa Romeo, Porsche un BMW savu automašīnu sākuma komplektācijai. Tehnoloģiskajā ziņā šis ir augstvērtīgs Pirelli produkts. Jaunākās tehnoloģijas, kuras tika izmantotas PZero radīšanā, aizstāv 5 ekskluzīvi patenti. Tas attiecas gan uz protektora zīmējumu, gan gumijas maisījuma sastāvu, gan uz atjaunoto riepu konstrukciju.

Atšķirībā no vasaras sezonai paredzētās produkcijas, Pirelli zīmols ir mazāk atpazīstams ziemas modeļu klāsts, tomēr arī ziemai Panamera modelim tikšot piegādāts Pirelli Winter Sottozero Series II modelis.

Tās ir augstvērtīgas UHP klases riepas, kas īpaši izstrādātas sporta automobiļiem. Pēc ražotāja solītā, tās spēj lieliski nodrošināt saķeri ne tikai sniega, bet arī ledus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atrast labas un kvalitatīvas ziemas riepas nav nemaz tik vienkārši. Ja vēlies ekonomēt līdzekļus, tad izvēle krīt par labu vissezonas riepām, taču prātīgāk un no ilgtermiņa viedokļa labāk meklēt kvalitatīvas ziemas riepas. Ielūkosimies, kuras ir top ziemas riepas interneta veikalā Riepas1.lv.

Ziemas riepas vs vissezonas riepas: kādas ir atšķirības?

Katru gadu ziemas sezonā no 1. decembra Latvijā visiem spēkratiem jābūt aprīkotiem ar klimatiskiem apstākļiem atbilstošām riepām - šajā gadījumā ziemas riepām. Ziemas riepas ir īpašas ar to, ka tām ir mīkstāka gumija, platākas centrālās rievas un protektors ir ar vairāk rievām un ribām. Ir trīs dažādu veidu ziemas riepas - cietā sastāva neradžotās riepas, mīkstā sastāva neradžotās riepas un radžotās riepas. Izvēloties ziemas riepas, jāņem vērā vairāki faktori, kā, piemēram, nobraukums ikdienā, ceļu veids (asfalts, grants, zemes ceļi), par kuriem ikdienā dosies, vide, kurā atrodies (pilsēta, lauki, meži, reljefs) un paredzamā ziema (slapja, auksta, sniegota, ar atkalām un tamlīdzīgi).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan ziemas riepas obligāti jālieto, sākot no 1. decembra, kas nozīmē, ka vēl vairākus mēnešus var tikt izmantotas vasaras riepas, ir svarīgi par to iegādi parūpēties laicīgi, lai, sākoties gada aukstajiem mēnešiem, Tavs auto būtu gatavs nepieciešamajām pārvērtībām. Taču, lai orientētos ziemas riepu piedāvājumā, jāņem vērā vairāki aspekti, kas apkopoti šī raksta turpinājumā.

Ieteikums #1: Pievērs uzmanību riepu saderībai ar Tavu automašīnu

Tāpat kā cilvēkam der konkrēta izmēra un tipa apavi, arī automašīnai nederēs jebkuras ziemas riepas – jāseko līdzi tam, lai riepu izmērs būtu pareizais. Kā to iespējams noteikt? Automašīnai piemērotāko riepu izmēru norāda paši auto ražotāji, šo informāciju attēlojot uz uzlīmes, kas atrodas vai nu degvielas tvertnes vāciņa iekšpusē, vai durvju ailē vadītāja pusē.

Taču ir viens bet – mašīnām ne vienmēr ir uzstādīti oriģinālie diski, un šādos gadījumos jaunas ziemas riepas jāiegādājas, par paraugu ņemot pašreizējo disku izmēru. Ja ailē norādīts viens izmērs, bet automašīnai uzmontēti mazāki vai lielāki diski, riepas jāiegādājas atbilstoši diskiem. Savukārt gadījumā, ja grasies iegādāties jaunas ziemas riepas komplektā ar diskiem, izvēlies Tava auto modelim piemērotāko komplektu, ņemot vērā uzlīmē esošo informāciju – tādējādi braukšana būs drošāka un ērtāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav šaubu, ka automašīnu lauciņā nākotne pieder elektroauto, kas izceļas ar virkni būtisku priekšrocību, turklāt elektroauto Latvijā un pasaulē kļūst arvien iecienītāki. Ja vēlaties iepazīties ar daudzveidīgo Porsche elektroauto, kā arī hibrīdauto klāstu, turpiniet lasīt šo rakstu!

Kas jāzina par elektroauto un hibrīdauto atšķirībām?

Dažkārt hibrīda un elektriskie automobiļi tiek jaukti, taču tos atšķir pāris būtiskas nianses. Elektroautomobiļi darbojas tikai un vienīgi ar uzlādējamu elektromotora akumulatoru, savukārt hibrīda modeļiem ir gan iekšdedzes dzinējs, gan elektromotors ar akumulatoru.

Hibrīda piedziņas automašīnām ir vairāki veidi, un viens no izplatītākajiem ir tieši Plug-in hibrīda piedziņa. Kā jau iespējams spriest pēc nosaukuma, Plug-in hibrīda baterijas akumulatoru iespējams uzlādēt, to pievienojot elektrotīklam. Kad hibrīda piedziņas automašīnas elektromotora akumulators ir tukšs, ar to varat turpināt pārvietoties, izmantojot iekšdedzes dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Viedoklis: Nav absolūti labāko vasaras riepu

Oskars Krampāns, SIA Autoriepu nams direktors, 29.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūlīt sāksies vasaras riepu sezona, rindas uz riepu maiņu un kļūs aktuāls mūžīgais jautājums - kuras riepas ir labākās? Atbilde ir vienkārša - nav absolūti labāko vasaras riepu. Ja kāds Jums mēģina iestāstīt pretējo, ka konkrēti šīs vasaras riepas ir pašas labākās, droši variet neņemt šo viedokli vērā, jo tāds viedoklis nav objektīvs. Par to liecina kaut vai tāds fakts, ka šogad vasaras riepu testos nav izteikti viena līdera.

Uz goda pjedestāla ir pabijuši gan Continental ContiPremiumContact 6, gan Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, gan Goodyear Efficientgrip Performance, gan Pirelli Cinturato P1 Verde, gan Michelin Pilot Sport 4, gan Dunlop Sport Maxx RT2, gan Bridgestone T001, gan Hankook Ventus Prime 3, gan Cooper Zeon 4XS Sport, gan Firestone Destination HP un vēl daudzi citi. Var teikt, ka gandrīz katrā riepu testā ir savs uzvarētājs. Viena uzvarētāja nav, bet droši varu apgalvot, ka visas iepriekš pieminētās vasaras riepas ir ļoti labas un izvēloties tās, vilšanās netiks piedzīvota.

Otrā un trešā «sastāva» riepu ražotāji

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kvalitatīvas un uzticamas riepas automašīnai nepieciešamas 365 (vai 366) dienas gadā. Taču īpaši svarīgas tās kļūst ziemas mēnešos, kad ceļu klāj gan pieblietēts, gan izkusis sniegs, ūdens un ledus, pārvietošanos padarot īpaši izaicinošu. Tāpēc šajā rakstā apkopota informācija par to, kā ziemas riepas palīdz tikt galā ar minētajiem izaicinājumiem; atvēli 10 minūtes un uzzini daudz ko jaunu!

Īsais ievads ziemas riepu tipos

Ziemas riepas tiek iedalītas mīkstā sastāva (Skandināvijas tipa) un cietā sastāva (Eiropas tipa) klasēs; Skandināvijas tipa riepas piemērotas zemākām gaisa temperatūrām un piesnigušiem/apledojušiem ceļiem, savukārt Eiropas tipa riepas izvēlies, ja pārsvarā brauc pa labi tīrītiem pilsētas ceļiem un šosejām.

Protektora raksts ir dziļāks un ar vairāk rievām

Lai nodrošinātu saķeri ar ceļa segumu, ko klāj sniega kārta, ledus vai ūdens, riepai jāspēj novadīt zem tās esošo ūdeni un/vai sniegu, tādējādi pasargājot automašīnu no akvaplanēšanas. Lai to izdarītu, ziemas riepas ievērojami atšķiras no vasaras riepām – tām ir vairāk rievu, kā arī dziļāks protektors (minimālais atļautais protektora dziļums ziemas riepām ir četri milimetri, taču jaunas ziemas riepas izceļas ar divreiz (vai pat vairāk) dziļāku protektoru). Tāpat lielu lomu spēlē nelieli iegriezumi jeb lameles protektora blokos, kas uzlabo saķeri ar sniegu vai ledu. Par ūdens un sniega izspiešanu rūpējas platas centrālās rievas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Leipcigas rūpnīcā oficiāli tika dots starts jaunā Porsche Gran Turismo modeļa Panamera ražošanai. Pirmie klienti, tostarp arī no Latvijas, jauno auto saņems rudenī.

Neraugoties uz sarežģīto finansiālo situāciju pasaulē Porsche plāno 2009. gadā pārdot 20 tūkst. Panamera vienību. Interese par jauno Porsche mākslas darbu ir visā pasaulē, tostarp arī Latvijā.

Pēc vietējā Porsche izplatītāja Latvijā SIA Baltijas sporta auto tirdzniecības vadītāja Andra Ieviņa teiktā, ažiotāža tika novērota jau 2008. gadā un ,iespējams, ka pie labvēlīgākas ekonomiskās situācijas klientu skaits varētu būtu krietni lielāks. Nenosaucot konkrētu klientu skaitu, A. Ieviņš atklāja, ka atsevišķi potenciālie Porsche Panamera klienti no Latvijas automašīnu esot jau pasūtījuši 2008. gada nogalē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan ziema šogad bija visai gara, pavasaris ir klāt, un pienācis laiks meklēt vasaras riepas. Izvēles iespēju ir daudz un dažādas, tāpēc šajā rakstā atradīsi noderīgu apkopojumu ar septiņiem riepu modeļiem, kurus augstu vērtē gan autovadītāji, gan eksperti!

Hankook Ventus Prime 3 K125 (biznesa klase)

Šīs vasaras riepas nodrošina lielisku sniegumu, pārvietojoties pa sausu ceļa segumu, savukārt slapjā laikā par ūdens novadīšanu parūpēsies plati drenāžas kanāli, bremzēšanas distanci samazinot par aptuveni astoņiem procentiem. Par saķeri bremzēšanas laikā rūpējas rievu šķautņu forma, kas palīdz izlīdzināt spiedienu kontakta vietā. VAI jeb vizuālo indikatoru sistēma, savukārt, ļauj redzēt nodiluma pakāpi, kā arī to, vai riepa nodilst vienmērīgi. Hankook Ventus Prime 3 K125 ir augsta Silica koncentrācija gumijas sastāvā, ka palīdz samazināt rites pretestību uz jebkādas ceļa virsmas, tajā pašā laikā uzlabojot rites īpašības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto apskats: Porsche Panamera Sport Turismo

Aldis Zelmenis, 15.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche Panamera Sport Turismo nosaukumā neviens vārds nav meli vai izdomājums. Tajā ir gan tīrasiņu sporta auto DNS, gan Gran Turismo ceļotāja gars; ja vēl modeļa nosaukumā pievieno vārdu «turbo», šim auto uz planētas Zeme nebūtu līdzinieku

Visi zinām, ka mūsdienās viltojumu ir vairāk nekā vajadzētu, arī autobūvē īstu lietu kļūst arvien mazāk, jo pat necilu modeļu nosaukumos kaislīgu vārdu virtenes tiek izmantotas arvien biežāk un bezatbildīgāk. Nav brīnums, ka reālajā dzīvē pārsvarā tās ir pelēcīgas un pieticīgas personības, kam ar kaisli, sportu vai elementāru dinamiku ir maz kopīga. Turpretim ar Porsche Panamera Sport Turismo viss ir pa īstam. Novembra beigās šis eksluzīvais Porsche modelis Latvijā svinēja savu pirmizrādi, piedaloties laikraksta Dienas bizness Top 500 jeb Latvijas labāko un spēcīgāko uzņēmumu apbalvošanas ceremonijā, savukārt DB autoapskatniekam pirms kāda laika bija unikāla iespēja ar šo skaistuli izbraukt gleznainajā Horvātijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms vasaras un ziemas riepu maiņas svarīgs ir jautājums: kur iegādāties riepas? Bieži tas tiek darīts servisā, veicot riepu maiņu, tomēr arvien populārāka kļūst tendence iegādāties riepas internetā. Lai neiekristu krāpnieku nagos vai neizvēlētos nepareizās riepas, interneta veikals riepas1.lv aicina ņemt vērā dažādus ar riepu iegādi internetā saistītus ieteikumus.

Ko svarīgi zināt pirms iegādāties auto riepas internetā?

Laiks, kad riepu maiņa tika atlikta uz pēdējo brīdi, ir pagājis, jo šobrīd vari iegādāties riepas internetā, kas ir ērts veids, kā, ietaupot laiku un līdzekļus, vari tikt pie kvalitatīvām riepām. Internetā var iegādāties gan jaunas riepas, gan lietotas - atliek izvēlēties, kas tev nepieciešams. Tomēr ir jāņem vērā vairāki faktori, lai riepas internetā netiktu pasūtītas ne tādas, kādas vēlējies.

  • Riepu izvēle ir plaša, un tajā ir visai viegli apjukt. Tāpēc, interneta veikalā riepas1.lv radīts ērts meklēšanas rīks, kurš ļauj ātri atlasīt riepas, kuras būtu piemērotas tavam automobilim.
  • Pirmais solis gan noteikti ir riepu sezonas izvēle – ziemas, vasaras vai vissezonas.
  • Nosaki riepas tipu! Ziemas riepu gadījumā jāsaprot, vai tās būs skandināvu vai radžotas, vissezonas riepu izvēles gadījumā vai tās būs ar diska aizsargmalu, bet vasaras riepām - vai tās būs ar paaugstinātu veiktspēju.
  • Pārbaudi degvielas patēriņa un saķeres ar slapju ceļa segumu līmeni! Šie parametri norādīti 5. klases riepās, kurās A ir labākie, bet E sliktākie rezultāti. Mazāks degvielas patēriņš izriet no mazākas rites pretestības.
  • Pārbaudi trokšņu līmeņa parametrus! Tos mēra decibelos. Jo zemāks skaitlis, jo klusāka riepa. To parasti uzrāda pie 80 km/h ātruma. Augsts riepu troksnis var ietekmēt komforta līmeni auto salonā, taču iekšējā trokšņa līmeni mēra atsevišķi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, ka četrvietīgajam Porsche Panamera ir vairāk sportisko gēnu nekā klasikajam Porsche 911

Pēc būtības Panamera ir 911. modeļa ģimeniskā versija, kas asas izjūtas un baudkārus prieka mirkļus uz ceļa ir spējis apvienot ar godīgām četrām vietām salonā un vēl arī pieklājīgu bagāžas nodalījumu.

Emocionālu piedzīvojumu, ko sagādā braukšana ar Panamera ziemā, šo rindu autoram izdevās izgaršot šoziem, kad ar 550 ZS jaudīgo Porsche Panamera turbo palaimējās izvizināties aiz polārā loka Porsche izveidotajā ledus un sniega trasē Levi, Somijā.

Otrajā piegājienā, jau uz Latvijas ceļiem, izdevās notestēt ne mazāk spēcīgo un pompozo Panamera 4S Diesel ar 422 ZS jaudīgo četru litru dīzeļmotoru, kam griezes moments aizstiepjas līdz 850 ņūtonmetriem. To visu savaldīt ir uzticēts astoņpakāpju automātam. Jau miera stāvoklī šāda tehnikas kombinācija vieš respektu, bet darbībā Panamera apliecinās, ka izkoptas un daudzveidīgas braukšanas izjūtas var panākt pat uz mūsu asfalta ceļu pārpalikumiem. Nesatricināmu mieru un drošību uz nelīdzena seguma nespēs ietekmēt pat tas, ka Panamera ir apauta ar 21 collu diskiem, uz kuriem ir plāna zemprofila riepu gumijas kārta. Tomēr pāri visam ir šīs modifikācijas iespaidīgie sniedzamības rādītāji. Sajūsmas spiedzieni un komplimentu bārstīšana Panamera virzienā aprausies tikai tajā brīdi, kad saruna nonāks līdz četrvietīga sporta limuzīna pirkšanai vai tikai iepazīšanās brīdim ar tā cenu. Panamera 4S Diesel pamatcena ir 98 100 eiro, ko, uzfrišinot ar noderīgiem papildaprīkojuma elementiem, var ātri uzaudzēt līdz 156 550 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkal sinoptiķi ir ieminējušies par sniega iespējamību tuvākajās nedēļās un atkal aktuāls kļūst jautājums - kādas ziemas riepas izvēlēties? Kas jauns riepu nozarē?

Principā nekas nav mainījies. Revolūcija nav notikusi. Nav izdomāta super riepa, kas ir pārāka par visām pārējām un ir ideāla visām dzīves situācijām. Kā katru gadu gandrīz katram riepu ražotājam ir kāds jauns modelis. Lielākais jaunumu klāsts no premium riepu ražotājiem šosezon ir Nokian. Atjaunots gandrīz viss ziemas riepu sortiments. Gan radžotās riepas, gan skandināvijas tipa frikcijas riepu modelis, kā arī SUV Eiropas tipa ziemas riepu modelis. Šobrīd jaunajiem modeļiem vēl nav pieejami riepu testi pietiekamā daudzumā, lai varētu kaut ko secināt un izlobīt patiesību. Mans uzskats, ka no viena riepu testa secināt par riepas izcilību nevar, bet, apkopojot vairāku testu rezultātus, jau var sākt izdarīt secinājumus. Šobrīd vismaz viena pirmā vieta jaunajai radžotajai riepai Nokian Hakkapeliitta 9 jau ir! Ar lielisku startu un godalgotām vietām startējis ir arī korejiešu riepu ražotājs Hankook ar jaunu radžoto riepu modeli Hankook I*Pike RS2. Dalīta otrā - trēšā vieta ZaRuljom ziemas riepu testā. Jaunumi arī Michelin nometnē. Jauna radžotā riepa Michelin X-Ice North 4 un Eiropas tipa ziemas riepa Alpin 6. Pēdējā gan vairāk izskatās, kā Michelin vissezonas riepas Crossclimate nedaudz ziemīgāka versija. Iepriekšējais Michelin modelis Alpin 5 noteikti izskatījās piemērotāks braukšanai pa sniegu un ledu. Ne vienmēr riepas sniegumu var novērtēt tikai pēc riepas protektora izskata, tāpēc gaidīsim pirmos testu rezultātus un ar palielinātu interesi vērosim sadaļu par sniegumu uz ledus un sniega.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Ar riepām viss ir citādi nekā varētu šķist

Oskars Krampāns, SIA Autoriepu nams direktors, 24.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvēloties ziemas vai vasaras riepas, bieži rodas jautājumi par riepu zīmolu, kur ražotas, cik tās ir labas?

Sākšu ar jautājumu - kur ražotas? Šobrīd ir izveidojusies situācija, ka pateikt konkrēti, kur šis riepu zīmols tiek ražots, vairs nav iespējams. Visiem lielajiem ražotājiem ir rūpnīcas ļoti daudzās valstīs. Piemēram, franču zīmolam Michelin ražotnes ir 17 valstīs, Itāļu zīmolam Pirelli rūpnīcas ir 14 valstīs, tai skaitā pat Ķīnā. Riepu ražotājs Nokian, kas vairumam cilvēku asociējās ar Somiju, lielāko daļu no saviem riepu ražošanas apjomiem ir pārcēlis uz ražotni Krievijā. Šobrīd, pērkot kādu konkrēta zīmolu riepas, cerēt, ka tās būs ražotas tajā valstī, kur šis zīmols ir radies, viegli izsakoties, ir naivi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras riepu izvēle mēdz būt galvassāpes izraisošs jautājums, jo pieejamo riepu klāsts ir tik liels un dažāds. Pareizu riepu izvēle var ietekmēt gan komfortu, gan degvielas patēriņu, gan drošību, tāpēc šajā rakstā apskatīsim detalizētāk, kādas vasaras riepas izvēlēties un kur tādas atrast!

Kas jāzina par riepu maiņu?

Pirms jaunu riepu iegādes, jāzina daži fakti. Kādi tie ir?

1. Riepas ir jānomaina divās situācijās – kad tās ir pārāk nodilušas vai pārāk vecas. Pārāk bieža riepu maiņa ir nelietderīga – tādējādi tiek piesārņota vide un neilgtspējīgi izmantoti resursi.

2. Riepu nodilumu mēra pēc protektora dziļuma, kas ir riepas daļa, kas saskaras ar ceļu. Minimālajam dziļumam jābūt 1,6 mm (vieglajam auto), 0,8 mm (motociklam), 2 mm (autobusam).

3. Riepu kalpošanas laiks uz ceļa ir 10 gadi, bet 6 gadi – uzglabāšanā. Laika gaitā riepā esošā gumija izžūst un zaudē savu elastību. Ražošanas datums ir norādīts uz riepas sānu malas, izmantojot 4 ciparus. Pirmie divi apzīmē nedēļu, bet pēdējie divi norāda gadu. Tāpēc “0215” nozīmē, ka riepa tika ražota 2015. gada otrajā nedēļā (janvārī).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riepas ir viena no svarīgākajām automašīnas komponentēm – tās rada vienīgo saskarsmes laukumu ar ceļa segumu. Taču, tā kā riepas laika gaitā nolietojas (nodilst protektors, apkārtējo apstākļu ietekmē mainās gumijas izturība, rodas dažādi mehāniski bojājumi), tās laiku pa laikam jāmaina. Riepu iegādes procesā ir jāņem vērā vairāki svarīgi aspekti, ar kuriem iepazīstināsim raksta turpinājumā.

Svarīgākais faktors – riepu izmēra saderība ar automašīnu

Lai pārvietošanās ar jaunajām riepām būtu droša un patīkama, tās jāizvēlas automašīnas ražotāja rekomendētajā izmērā. Šādu informāciju iespējams atrast automašīnas lietotāja rokasgrāmatā, kā arī uz uzlīmes durvju ailē vai degvielas tvertnes vāciņa iekšpusē. Ja esi pārliecināts, ka arī šobrīd pārvietojies ar atbilstošām riepām, vari ieskatīties uz to sānu malām, kur redzami riepu izmēri.

Foto: Shutterstock.com

Vērā jāņem šādi izmēru parametri:

- riepas platums;

- riepas augstuma koeficients;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr jaunais Porsche Panamera limuzīns gatavojas oficiālajai debijai Frankfurtes autoizstādē, pirmais Štutgartes luksuslimuzīns jau ir nonācis līdz Latvijai.

Par to db.lv pastāstīja reģionālā Porsche pārstāvja tirdzniecības vadītājs Andris Ieviņš. Atgādināsim, ka bāzes versijā Panamera S ieraudzīsim 4.8 litru 400 ZS jaudīgo V8 spēka agregātu. Līdz 100 km/h atzīmei Štutgartes Gran Turismo nonāks jau pēc 5.3 sekundēm, bet četrvietīgā auto maksimālais ātrums sasniegs 283 km/h. Par papildu samaksu sešu pakāpju manuālās pārnesumkārbas vietā varēs pasūtīt moderno septiņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu. Pilnpiedziņas modelis Panamera 4 S ar šo pašu V8 dzinēju līdz 100 km/h ieskriesies nieka piecās sekundēs, bet maksimālais ātrums atdursies pie 282 km/h atzīmes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šķiet, nav nozares, kuru tiešā vai netiešā veidā nav skāris COVID-19 – vīruss, par kuru nu jau vairāk nekā mēnesi katru dienu iespējams dzirdēt, redzēt un lasīt ziņu portālos, radio, televīzijā un visur citur. Kā šis vīruss ir ietekmējis auto nozari, un kādi ir iespējamie scenāriji nākotnē? Uz šiem un citiem jautājumiem atbildes tiek meklētas šī raksta turpinājumā!

Auto nozari COVID-19 ietekmē īpaši spēcīgi

To, cik lielu triecienu šajā krīzes laikā saņēmusi transporta nozare, marta beigās intervijā aģentūrai LETA minēja satiksmes ministrs Tālis Linkaitis – tik lielu krīzi attiecīgā nozare neesot piedzīvojusi kopš Otrā pasaules kara. Savukārt, prognozējot scenārijus tuvākai un tālākai nākotnei, pastāv daudz nezināmie – kā no krīzes atkopsies gan uzņēmumi, gan pasažieri un pakalpojumu izmantotāji, kad un kādā apjomā ierobežojumi un ārkārtas stāvoklis beigsies, utt.

Lai labāk izprastu, kā COVID-19 ietekmē šo nozari, uz nelielu interviju (attālināti, protams), aicinājām Alvi Pētersonu, Riepas1 mazumtirdzniecības tīkla vadītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu sporta autoražotāja jaunākais četrdurvju modelis Porsche Panamera šobrīd pasaulē bauda lielu pircēju interesi. Kopš ražošanas sākuma konveijera lenti jau ir pametuši 10 tūks. jauno limuzīnu.

Porsche esot saņēmis vairāk nekā 9000 klientu pasūtījumu, un kārotāju skaits turpina augt. Pagaidām no visām Panamera modifikācijām pieprasītākais ir 400 ZS jaudīgais Panamera 4 S modelis, kas sastāda aptuveni 44 % no pārdoto auto apjoma. Otra pieprasītākā jeb 36 % no visām pasūtītajām Panamera versijām ir prestižākais Panamera turbo modelis. Visbeidzot, Panamera S bāzes modelis ir bijusi trešā populārākā modifikācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ITP ir viens no pasaulē vadošajiem kvadraciklu riepu tirgotājiem un tā sortiments Latvijā kļuvis vēl pieejamāks motosporta mīļiem, jo interneta veikalā ‘’Riepas1.lv’ tagad iespējams iegādāties ITP zīmola riepas.’ Šajā rakstā iepazīstināsim ar ITP ražotajām riepām un to kvalitātēm.

Kvadraciklu riepu tirgū var izdalīt diva veida klientus - tos, kas kvadraciklus izmanto brīvajā laikā un tos, kas ar tiem brauc sporta sacensībās. Brīvajam laikam tas nozīmēs kvadraciklu neregulāru izmantošanu. Šī tipa riepām būs laba cena un kvalitāte, tās lietot būs komfortabli, bet ar dažādiem protektora bloka izvirzījumiem iegūsiet maksimālu labu saķeri ar jebkāda veida ceļa segumiem. Tā saucamajām apstiprinātajām kvadracikla riepām ceļu seguma struktūra būs līdzīga automašīnas riepām, kas nodrošina saķeri ar sausu un mitru segumu.

Tikmēr sporta kvadracikla riepas bieži montē tādiem kvadracikliem, kam ir lielāks motors. Šāda tipa riepas piedāvā vislabāko veiktspēju uz jebkuru segumu un ar tām būs iespējams attīstīt ievērojamu ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tāda Porsche Macan vairs nebūs

Aldis Zelmenis, 29.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā SUV modeļa Macan paaudze būs 100 % elektriska, nolēmusi Porsche AG uzraudzības padome. Tas nozīmē, ka šobrīd uzlabotie Macan modeļi noslēgs salīdzinoši īso, bet žilbinošo iekšdedzes motoru ēru

Porsche Macan ir Cufenhauzenas kompānijas veiksmes stāsts. Piecos gados kopš Macan modeļa dzimšanas pasaulē tas ir pārdots vairāk nekā 400 tūkst. eksemplāros. Iespaidīgs skaitlis, īpaši zinot salīdzinoši augsto modeļa iegādes cenu, kas bieži vien neatpaliek no lielākā brāļa Cayenne cenojuma. Uzmundrinoši, ka līdz brīdim, kad pārdošanā nonāks pilnībā elektrisks Macan, vēl ir jāpaciešas vismaz gads. Tas ļaus izbaudīt tos jaukumus, ko sniedz nesen uzlabotie Porsche Macan un Macan S.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Autokolekcionāri, Porsche zīmola fani un autoentuziasti, šis ir unikāls brīdis iegādāties vienreizēju auto, kāds vairs nebūs Porsche modeļu aptverē!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No rītdienas, 1. novembra, stājas spēkā Eiropas Savienības regula par riepu marķēšanu. Uz jaunās uzlīmes ar skaidrām un viegli saprotamām piktogrammām būs attēlota informācija par trīs svarīgiem riepas parametriem (degvielas patēriņa efektivitāte, saķere uz slapjas ceļa virsmas un ārējais rites troksnis), kas palīdzēs patērētājiem, pērkot riepas, tās izvēlēties, pamatojoties uz pilnīgāku informāciju.

Tāpat kā visiem zināmā sadzīves tehnikas energoefektivitātes marķējuma gadījumā preces veiktspēju klasificēs skalā no «G» (slikta) līdz «A» (vislabākā).

Tā kā riepas nosaka 20 līdz 30 % no transportlīdzekļa kopējā degvielas patēriņa, izvēloties «A» klases riepu pēc tās degvielas patēriņa efektivitātes, gadā var ietaupīt 170-230 eiro par degvielu, salīdzinot ar visvājākās veiktspējas modeli, informē Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā. Ņemot vērā to, ka «A» klases riepas maksā dārgāk nekā «G» klases riepas (240-320 eiro par četru riepu komplektu), kritiskais punkts tiek sasniegts otrajā gadā pēc to iegādes, t. i., labu laiku pirms augstas kvalitātes riepu kalpošanas laika beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Latakko kļuvusi par Pirelli moto riepu pārstāvi

Aldis Zelmenis, 12.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pateicoties ilgadējai sadarbībai Pirelli vieglo un kravas auto riepu tirdzniecībā, sākot ar 2010.gadu kompānija Latakko ir kļuvusi par Pirelli motociklu riepu oficiālo pārstāvi Latvijā.

Šī sadarbība moto riepu segmentā kompānijai sniedz ne tikai savu produktu klāsta palielināšanu, jaunu tirgu apgūšanu, bet arī paplašinātu piekļuvi globālai Pirelli moto pieredzei, instrumentiem, pētījumu resursiem. Tas ilgtermiņā ļaus Pirelli Key Point klientiem piedāvāt efektīvāku un pilnāku pakalpojumu un preču klāstu.

Kompānija Latakko ir dibināta 1994. Uzņēmuma nozīmīgākie darbības virzieni ir automašīnu riepu, lieto disku, akumulatoru un eļļu tirdzniecība, kā arī specializētu riepu servisa centru pakalpojumi gan vieglajām, gan smagajām automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jau iepriekš tika paredzēts, Porsche ilgi gaidītais četrdurvju limuzīns Panamera pirmo reizi nule kā oficiāli parādīts Šanhajas starptautiskajā izstādē.

Porsche amatpersonas šādu rīcību skaidro ar to, ka Āzijas tirgus priekš Porsche pēdējos gados spēlē arvien nozīmīgāku lomu, par ko liecina lieliskie Porsche pārdošanas apjomi Āzijā. Piemēram, Ķīnā pārdošanas apjomi ir dubultojušies, turpretim Ziemeļamerikā un Eiropā Štutgartes slavenības sportiskie modeļi tiek pirkti arvien kūtrāk. Tas ir galvenais izskaidrojums, kāpēc Panamera netika parādīta Ženēvas autoizstādē. Paredzams, ka Porsche Panamera sīkstākais konkurents būs jaunais Aston Martin Grant Turismo četrdurvju modelis Rapide. Porsche Panamera tirdzniecībā nonākšot 2009. gada septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kļūdas, ko pieļaus pilots, izlabos auto

Aldis Zelmenis, 07.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche 911 ar rūpnīcas kodu 992 formāli ir mazinājis jaunības trakulību jeb palielinājis pašsaglabāšanās instinktus. Tas ir veids, kā audzēt pircēju auditoriju, kas spēs tikt galā ar šo izcilo personību

Pilnīgi noteikti auto nav kļuvis mazāk talantīgs braucējs. Drīzāk otrādi. Jaunais Porsche 911 ir kļuvis vēl gudrāks un daudzpusīgāks, lai pat nepieredzējušam braucējam pie auto stūres atļautu sajusties kā īstam sacīkšu braucējam. Kļūdas, ko pieļaus pilots, izlabos auto, turklāt arī tās, kuras iepriekšējais Porsche 911 nespēja izlabot. Citiem vārdiem sakot, rūpes par pilota drošību jaunajam Porsche 911 ir tikpat nozīmīga sastāvdaļa kā automašīnas kopējā veiktspēja.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Var tikai apskaust tos, kuri spēj un spēs atļauties Porsche 911. Ja finanses atļauj, es teiktu, ka jāņem gan klasiskās piedziņas Porsche 911 Carrera S, gan pilnpiedziņas 911 Carrera 4 S. Pēc situācijas un vēlmēm vienu no versijām var ņemt Cabrio izpildījumā ar mīksto audekla jumtu. Unikāls auto, kas joprojām draudzējas ar iekšdedzes boksertipa sešcilindru benzīnmotoru, sniedzot emocijas, kas ir pa spēkam tikai Porsche. Šis fakts ir divtik vērts, ka pats Porsche neslēpj, – modeļa izstrādes procesā nav bijis tālu no tā, lai Porsche 911 ar rūpnīcas kodu 992 būtu kļuvis par hibrīdu. Daudziem par prieku šoreiz vēl uzvarēja klasiskās vērtības. Līdz ar to ortodoksālas orientācijas Porsche fani var gavilēt, turklāt tās padara šo modeli vēl īpašāku, jo, kā atzina jaunā modeļa testa braucienu laikā Grieķijā sastaptais Porsche 911 «Master of engine» jeb Powertrain divīzijas direktors Matias Hofsteters (Matthias Hofstetter), nākamais jeb Porsche 911 ar kārtas numuru 994 jau būs «saprecināts» ar elektrību. Starp citu, M. Hofsteters pačukstēja, ka jau šobrīd aktīvi ar to nodarbojoties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

VW un Porsche gatavi apvienošanai

, 27.07.2009

Pjehu ģimenes locekļi var gavilēt par gaidāmo Volkswagen un Porsche apvienošanos, jo īpaši Ferdinads Pjehs (Ferdinand Piech) ar kundzi Ursulu.

REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche un Pjehu ģimeņu pārstāvji, kā arī Lejassaksijas federālā zeme un abu uzņēmumu darbinieki ir izteikuši apmierinātību ar šobrīd ieliktajiem nākotnes uzņēmuma pamatiem, vēsta Volkswagen AG oficiālā informācija.

Uzņēmumu Volkswagen AG un Porsche Automobil Holding SE uzraudzības padomju sēdes, kas ceturtdien norisinājās Štutgartē, pavēra ceļu apvienotas automobiļu būvētāju grupas izveidei, kura apvienos Volkswagen un Porsche uzņēmumus. Kopējās koncepcijas galīgās detaļas tiks izstrādātas tuvākajās nedēļās.

Uzņēmuma Volkswagen AG uzraudzības padomes priekšsēdētājs Dr. Ferdinands K. Pjehs (Ferdinand K. Piëch) redz apvienoto grupu ceļā uz panākumiem: „Kopā Volkswagen un Porsche uzņēmumiem ir viss nepieciešamais, lai ieņemtu vadošo vietu starptautiskajā autobūves industrijā.” Uzstājoties Štutgartē, Dr. Volfgangs Porše (Wolfgang Porsche) uzsvēra, ka šodienas lēmumi iezīmē pagrieziena punktu ceļā uz nākotni, piebilstot: „Apvienotajā grupā Porsche saglabās Porsche zīmola leģendu un identitāti. Tas paver jaunas iespējas izaugsmei.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Porsche klubs uzsācis jauno sezonu. Tā noritēšot 911 modeļa piecdesmit gadu jubilejas zīmē, biznesa portālam db.lv stāstīja Latvijas Porsche kluba valdes loceklis Marats Blate.

Porsche 911 savu pirmizrādi piedzīvoja Frankfurtes auto izstādē 1963. gada septembrī.

Kluba sezonas atklāšanas pasākumā piedalījušies vairāk nekā 10 Porsche markas automobiļi, un tā ietvaros norisinājusies arī foto orientēšanās ar desmit kontrolpunktiem un uzdevumiem.

Leģenda Porsche kluba biedrus un draugus aizveda uz Jūrmalu, kur divu stundu laikā bija jāapmeklē vairāki kontrolpunkti un dažos no tiem jāveic arī uzdevumi. Piemēram, Dzintaru mežaparkā dalībniekiem bija jāuzskrien 36 metrus augstajā skatu tornī, lai nolasītu uz elektrosadales skapja uzrādīto kodu.

Vēlāk sekoja kopīgs pārbrauciens uz Spilves lidlauku, kur uz lidmašīnu un lidlauka fona tapa bildes ar visiem Latvijas Porsche kluba sezonas atklāšanas dalībniekiem. Tālāk Porsche kolonna devās uz Mārupi, pie auto ādas salonu speciālista Zigmunda Meldera, kurš izrādīja savu darbnīcu, nolasīju īsu lekciju par ādu, tās atšķirībām un kopšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru