Rail Baltica lidostas projekta daļa varētu izmaksāt 250-280 miljonus eiro 

Ir sācies Rail Baltica būvniecības posms.

Monta Glumane, 2019. gada 05. novembris plkst. 12:33

Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas - izsludinājis starptautiska konkursa 1. posmu - kandidātu atlasi - ar mērķi iegūt augsti kvalificētus, iepirkuma prasībām atbilstošus būvdarbu veicējus Rail Baltica stacijas ēkas starptautiskajā lidostā «Rīga», estakādes, piebraucamo ceļu, uzbēruma, 6 km sliežu ceļa posma un pārvada pār K. Ulmaņa gatvi izbūvei.

Starptautiskais konkurss plānots divās kārtās. Pirmajā kārtā notiks kandidātu atlase, kas tiek plānota 2020. gada janvārī. Otrajā kārtā paredzēta kandidātu sagatavoto piedāvājumu iesniegšana un sarunas, lai 2020. gada beigās noslēgtu līgumu un 2021. gadā uzsāktu būvdarbus. Šobrīd tiek lēsts, ka iepirkuma summa varētu būt 250 – 280 miljonu eiro robežās. Summa tiks precizēta, izsludinot 2. posmu. Finansējums, tāpat kā visā projektā, tiek saņemts attiecīgiem darbu posmiem.

«Rail Baltica dzelzceļa savienojums ar lidostu ir mūsdienīga, ērta un videi draudzīga alternatīva pasažieru mobilitātei. Tas paplašinās Rīgas lidostas potenciālo pasažieru loku gan no Lietuvas, gan Igaunijas. Šis savienojums ir nozīmīgs arī satiksmei no Pierīgas uz Rīgu. Izveidojot lidostā ērti pieejamu stāvparku jeb park&ride, iedzīvotāji ar vilcienu no lidostas varēs nokļūt Rīgas centrā astoņās minūtēs,» komentēja satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

«Rail Baltica stacija būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā. Būvniekam jaunā stacija, sliežu ceļi, visas sistēmas un būves būs pilnībā jāintegrē esošajā infrastruktūrā, izveidojot modernu un daudzfunkcionālu pasažieru apkalpošanas kompleksu. Tas būs savienots ar lidostas pasažieru termināli. Rail Baltica stacijas risinājumi, sabalansējot pasažieru ērtības – pieejamību un arhitektoniskās ambīcijas, tiek veidoti tā, lai pasažieriem tiktu nodrošināta ērtāka piekļūšana ar augstāku komforta un mobilitātes līmeni. Rail Baltica stacija lidostā «Rīga» būs jauna valsts un lidostas seja daudzām desmitgadēm,» sacīja Kaspars Vingris, Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs.

Būvniekiem izvirzītas augstas kvalifikācijas prasības: pieredze publisko ēku, dzelzceļa sliežu ceļa, kā arī jaunu autoceļu būvdarbos. Augstās prasības pretendentiem ir pamatotas ar to, ka šis projekts ir komplicēts, jo, to realizējot, būs arī jānodrošina lidostas infrastruktūras un tās teritorijā esošās komercdarbības nepārtrauktība. Tādēļ būvdarbi tiks veikti kārtās jeb posmos. Līdztekus Rail Baltica stacijas izbūvei plānota arī lidostas termināla paplašināšanas 6. kārta un jauna gaisa satiksmes vadības torņa būvniecība.

Kopuma būvniecības darbi notiks sešās kārtās: vispirms tiks būvēta stacijas ēka, kas paredzēta trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru. Tad sekos stacijas ēkas fasādes izveide, kuras risinājumā, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, izvēlēts koks kā dominējošais stacijas fasādes elements, un fasādes apdares darbi, kā arī tiks veidotas mehāniskās sistēmas, notiks iekšējā apdare, labiekārtošana. Pēcāk sekos estakādes uz Rīgu un Jaunmārupi izbūve. Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, Rail Baltica dzelzceļš un stacija lidostā «Rīga» tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri. Tiks veidots uzbērums un 113 m garš dzelzceļa pārvads pār K. Ulmaņa gatvi. Kā noslēdzošais posms būs sliežu būvniecība. Paredzēts izbūvēt divus dzelzceļa sliežu ceļus, lai pa jaunuzbūvēto dzelzceļu 4 reizes dienā varētu kursēt Rail Baltica ātrvilciens, un ik pa apmēram 30 minūtēm t.s. shutlle jeb atspoles vilciens, savienojot lidostu un Centrālo staciju Rīgā. Tas ļaus 8 minūtēs nokļūt no lidostas galvaspilsētas centrā. Infrastruktūras izveide dos iespēju izvērst arī kravu apstrādes pakalpojumus, jo varēs izveidot kravu dzelzceļa atzara pieslēgumu lidostas teritorijai.

«Izsludinātais iepirkums aizsāk sagatavošanās darbu jau otrajam būvniecības projektam Rail Baltica ietvaros Latvijā. Viens no svarīgākajiem uzdevumiem ir nodrošināt plašu vietējo un ārvalstu būvniecības uzņēmumu piedalīšanos šajā iepirkumā, lai saņemtu tirgus situācijai un iepirkuma uzdevumam adekvātus piedāvājumus, tādējādi nodrošinot priekšnosacījumus kvalitatīvai līguma izpildei,» sacīja RB Rail AS reģionālais vadītājs Latvijā Ģirts Bramans. «Rail Baltica projektā Latvijā būvprojektēšanas darbi notiek jau 123 km no pamattrases, kurā šomēnes uzsākas ģeotehniskās izpētes lauka darbi. Būvprojektēšanas darbu iepirkumi ir izsludināti par pārējiem 139 km. Šis ir daudzējādā ziņā unikāls projekts. Tas ir pirmais jaunas pasažieru stacijas būvprojekts Latvijā kopš 1937. gada, kā arī pirmais dzelzceļa estakādes un 1435 mm standarta dzelzceļa līnijas būvprojekts,» komentēja Ģ.Bramans.

Šī projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Satiksmes ministrija, ieviesēji - Eiropas Dzelzceļa līnijas un RB Rail AS.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2019. gada 28. oktobris plkst. 15:03

RB Rail izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Timo Rīhimeki paziņojis par savu aiziešanu...

2019. gada 21. oktobris plkst. 13:53

Lai ieviestu un uzturētu Rail Baltica vienotu datu vidi (CDE) būves informācijas...

2019. gada 24. septembris plkst. 14:29

Dzelzceļa projekta «Rail Baltica» īstenotāja Latvijā SIA «Eiropas dzelzceļa līnijas» izbeigusi...

2019. gada 17. septembris plkst. 6:08

Rail Baltica dzelzceļš kļūs par atslēgas elementu Zīda ceļa atzarā Baltijas valstīs,...

2019. gada 16. septembris plkst. 12:11

Lai nodrošinātu «Rail Baltica» projekta īstenošanu, Rīgas pašvaldība plāno nodot Satiksmes...

Nepalaid garām

Izdevniecība Dienas bizness ar 12.novembri izdod iknedēļas biznesa žurnālu, kas aizstās laikrakstu...

Savu eko māju no salmu paneļiem Raiskuma pagastā būvē arī latviešu modele...

100 straujāk augošie uzņēmumi Latvijā pagājušajā gadā apgrozījuši 335,92 milj. eiro, un...

Viena kleita Andele Mandele kustības piekritēju rokās mēdz nomainīt pat piecas saimnieces...

Oglekļa dioksīds un sašķidrināts slāpeklis, reiz lietots tikai rūpnieciski, tagad arvien biežāk...

Restorānu biznesā pamatlietas ir skaidras – garšīgs ēdiens, lieliska apkalpošana un labs...

2019. gada desmit mēnešos likvidēti 21 157 uzņēmumi, kas ir par 412...

No šīs sadaļas
2019. gada 05. novembris plkst. 10:30

Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» pabeigusi pirmo lidmašīnai «Airbus A220-300» ieplānoto C...

2019. gada 05. novembris plkst. 8:59

Nokomplektēt prasmīgu ap 40 šoferu grupu ir svarīgākais un sarežģītākais SIA Kard...

2019. gada 04. novembris plkst. 18:35

Dzelzceļa projekta «Rail Baltica» būves informācijas modelēšanas sistēmas (BIM) programmatūru...

2019. gada 04. novembris plkst. 12:03

Trešdien, 6.novembrī plkst. 10.00 Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) organizēs...

2019. gada 04. novembris plkst. 6:33

Norvēģijas kuģniecība «Ugland» paziņojusi, ka tās beramkravu kuģa «Bonita» deviņus apkalpes...

2019. gada 01. novembris plkst. 15:17

Rail Baltica stacija starptautiskajā lidostā «Rīga» būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio...

2019. gada 31. oktobris plkst. 19:09

Kanādas vilcienu un lidmašīnu ražotājs «Bombardier» ceturtdien paziņoja, ka pārdos aviorūpnīcas...

2019. gada 31. oktobris plkst. 16:24

Pēc 5% atlaides ieviešanas elektroniskajām vilciena biļetēm, septembrī pārdoto e-biļešu skaits...

2019. gada 30. oktobris plkst. 16:48

Dānija trešdien atļāva būvēt Krievijas-Vācijas gāzesvadu «Nord Stream 2» caur savu ekonomisko...

2019. gada 30. oktobris plkst. 11:32

Loģistikas jomā strādājošā «GEFCO Grupa» paziņojusi par divu «figitālo» risinājumu izstrādi...