Rail Baltica stacijas būvprojekta izstrāde Rīgas lidostā izmaksās 4,5 miljonus eiro 

Parakstīts pirmais Rail Baltica projektēšanas un autoruzraudzības līgums par Rail Baltica stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes būvprojektēšanu starptautiskajā lidostā «Rīga». Līguma kopējā summa ir 4,5 miljoni eiro un konkursa uzvarētājs ir trīs valstu uzņēmumu apvienība «PROSIV» («Sintagma» (Itālija), «Prodex» (Slovākija) un «Vektors T» (Latvija)), informē Eiropas Dzelzceļa līnijas komunikācijas vadītāja Rita Voronkova.

Dienas Bizness, 20.03.2018

Publicitātes materiāls

Kopējais projektējamās līnijas garums ir 4.4 km. Rail Baltica dzelzceļa stacija lidostā «Rīga» tiks izvietota uz estakādes (kas stiepsies visā lidostas teritorijā 2 km garumā), vienā līmenī ar perspektīvā termināla reģistrācijas zāli. Paredzēts 400 m perons, kas nodrošina starptautisko vilcienu un piepilsētas vilciena (t.s. shuttle) apkalpošanu. Šī projekta ietvaros tiks izbūvēts arī jauns dzelzceļa pārvads pāri K.Ulmaņa gatvei, uzbērums posmā no Imantas līdz lidostai (2.3 km garumā). Infrastruktūras izveide dos iespēju izveidot arī kravu atzara pieslēgumu lidostas teritorijai.

Līgumu parakstīja Eiropas sliežu platuma projekta ieviesējs Latvijā SIA «Eiropas Dzelzceļa līnijas» un atklātā starptautiskā konkursa uzvarētājs. «PROSIV» 17 mēnešu laikā no projektēšanas un autoruzraudzības līguma noslēgšanas būs jāizstrādā būvprojekts, kā arī jāveic autoruzraudzība būvdarbu laikā.

Andris Linužs, «Eiropas Dzelzceļa līnijas» (EDZL) valdes loceklis atzīmē, ka projektu realizējot, būs jānodrošina lidostas infrastruktūras un tās teritorijā komercdarbības nepārtrauktība. Tas prasīs būvdarbu izsvērtu plānošanu, jo starptautiskajā lidostā «Rīga» vienlaikus norisināsies vairāki vērienīgi projekti: līdztekus Rail Baltica stacijas izbūvei plānota arī lidostas termināla paplašināšanas 6. kārta un jauna gaisa satiksmes vadības torņa būvniecība.

«Moderna un mūsdienīga lidosta nav iedomājama bez savienojuma ar dzelzceļa tīklu. Rīgas lidostai, kas attīstās aizvien straujāk un apkalpo aizvien vairāk pasažieru (2017.gadā jau vairāk nekā 6 miljonus), šis elements līdz šim ir būtiski trūcis,» atzīmē Ilona Līce, starptautiskās lidostas «Rīga» valdes priekšsēdētāja.

«Rail Baltica izbūve atbilst lidostas ilgtermiņa attīstības redzējumam, jo stiprinās Rīgas lidostas kā Baltijas galvenā transporta mezgla lomu un uzlabos Latvijas savienojamību ar citām Eiropas Savienības valstīm, paplašinās Rīgas lidostas potenciālo pasažieru loku gan Lietuvas, gan Igaunijas virzienā, kā arī sniegs papildus ērtības pasažieriem nokļūšanai no lidostas uz pilsētu,» viņa piebilst.

Savukārt Baiba Rubesa, a/s «RB Rail» valdes priekšsēdētāja un izpilddirektore atzīmē, ka šis ir pirmais Rail Baltica Globālā projekta parakstītais būvprojektēšanas līgums Baltijas valstīs. «Rail Baltica stacija lidostā «Rīga» ir viena no divām Rail Baltica starptautiskajām stacijām Latvijā, kas turklāt tiek ieviesta ciešā sasaistē ar lidostas attīstības projektiem. Rail Baltica ātrgaitas vilciena integrācija ar lidostas infrastruktūru sniedz visus nepieciešamos priekšnoteikumus, lai nodrošinātu 21.gadsimtam atbilstošus intermodālos savienojumus,» viņa norāda.

«Rail Baltica stacijas un pamattrases projektēšana Starptautiskās lidostas «Rīga» teritorijā ir komplicēts uzdevums, ar kādu Latvijā līdz šim vēl neesam saskārušies. Tāpēc jo vairāk esmu gandarīts, ka starptautiska konkursa rezultātā izdevies piesaistīt projektētāju komandu no Latvijas, Itālijas un Slovākijas ar nepieciešamo pieredzi un zināšanām gan par Eiropas platuma dzelzceļa projektēšanu, gan nacionālajām prasībām,» piebilst satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Viņš atgādina, ka Rail Baltica projektam ir izvirzīti ambiciozi termiņi, tāpēc svarīgi, lai visas iesaistītās puses – projektētāji, pasūtītājs, triju Baltijas valstu kopuzņēmums «RB Rail», Starptautiskā lidosta «Rīga», citu komunikāciju turētāji, Mārupes un Rīgas pašvaldības sadarbotos, pāri individuālajām interesēm izvirzot kopējā mērķa sasniegšanu.

«Esmu pārliecināts, ka efektīva sadarbība, profesionalitāte, smags darbs un neatlaidība rezultēsies jaunā daudzfunkcionālā pasažieru apkalpošanas kompleksa un dzelzceļa savienojuma starp Rīgas centru un lidostu Rīga izbūvē. Tas uzlabos Latvijas sasniedzamību, veicinās lidostas attīstību un stiprinās galvenā tirgus līdera Baltijā pozīciju,» norāda ministrs.

Rail Baltica ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju

Jaunākais izdevums